احتمال توقف واردات هوندا

 

احتمال توقف واردات هوندا

 
در شرایطی که شرکت واردکننده خودروهای هوندا درگیر توقف شماره‌گذاری خودروهای وارد شده از آمریکا است، احتمال لغو مجوز و توقف فعالیت این شرکت در زمینه ثبت سفارش و واردات خودروهای هوندا نیز مطرح شده است.
 
به گزارش ایسنا، در سال‌های گذشته برخی از شرکت‌های واردکننده خودرو به دلیل آنکه امکان اخذ نمایندگی مستقیم از شرکت‌های خودروساز خارجی برای واردات محصولاتشان را نداشتند از شرکت‌های واسطه اقدام به اخذ نمایندگی واردات برخی برندهای خودروهای خارجی کرده‌اند.
 
با این حال از سال گذشته و با اجرایی شدن برجام، وزارت صنعت، معدن و تجارت از شرکت‌های واردکننده خودرو که نمایندگی خود را از شرکت‌های واسطه اخذ کرده‌اند خواسته هر چه سریع‌تر نسبت به اخذ نمایندگی مستقیم از شرکت اصلی خودروساز خارجی اقدام کنند.
 
در این زمینه براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، مهلت داده شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به این شرکت‌ها رو به اتمام بوده و به زودی مجوز صادر شده برای فعالیت شرکت‌هایی که با واسطه و به صورت غیر مستقیم اقدام به اخذ نمایندگی واردات خودروهای خارجی کرده‌اند، باطل خواهد شد.
 
یکی از این شرکت‌ها که در آستانه لغو مجوز فعالیت است شرکت "فامیلی موتور"‌ است که واردات خودروهای هوندا به ایران را انجام می‌دهد و از حدود دو ماه پیش نیز درگیر حاشیه‌ای به نام توقف شماره‌گذاری خودروهای وارد شده از آمریکا شده است.
 
ماه گذشته (آبان ماه) بود که ایسنا براساس اسناد به دست آمده اعلام کرد که برخلاف برخی ابهامات قانونی، خودروهای ساخته شده در آمریکا وارد ایران شده است. اعلام این موضوع انتقاد برخی کارشناسان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به دنبال داشت و به موازات آن اعلام شد که پلیس نیز شماره‌گذاری این خودروها را متوقف کرده است.
 
یکی از خودروهای ساخته شده در آمریکا که وارد ایران شده مدل فول خودروی هوندا CR_V است که از سوی یکی از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی گلرنگ (فامیلی موتور) وارد ایران شده است.
 
در این شرایط رضا صحرایی - مشاور گروه صنعتی گلرنگ - با تایید غیر مستقیم بودن نمایندگی فامیلی موتور در زمینه واردات خودروهای ژاپنی هوندا به ایران، می‌گوید: "بعد از اجرایی شدن برجام، وزارت صنعت، معدن و تجارت از نمایندگی‌های واردکننده خودرو که نمایندگی اصلی و مستقیم نیستند خواسته که نسبت به اخذ نمایندگی مستقیم اقدام کنند".
 
وی با بیان اینکه برخی شرکت‌های واردکننده خودرو از جمله شرکت واردکننده هوندا از نمایندگی‌های فرعی شرکت‌های خودروساز خارجی نمایندگی خود را اخذ کرده‌اند، خاطرنشان کرده که در این شرایط وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده که این نمایندگی‌ها باید مجوز خود را از شرکت خودروساز مادر دریافت کنند، با این حال دشواری‌هایی در این راه وجود دارد از جمله اینکه برخی کشورها از جمله ژاپن هنوز درباره لغو تحریم‌ها شبهه دارند و علاقه‌ای به ارائه نمایندگی مستقیم به ایران ندارند.
 
مشاور گروه صنعتی گلرنگ با بیان اینکه نمایندگی اخذ شده برای واردات خودروهای هوندا به ایران نیز غیر مستقیم بوده و از شعبه سوئد هوندا اخذ شده است، تصریح کرده که بنابراین در صورتی‌که وزارت صنعت، معدن و تجارت مهلت داده شده برای اخذ نمایندگی مستقیم از شرکت‌های خودروساز خارجی را تمدید نکند، ثبت سفارش و واردات خودروهای هوندا نیز متوقف خواهد شد.
 
وی اظهار کرد: "البته باید به این نکته توجه داشت که واردات خودرو از طریق نمایندگی‌های مستقیم یا غیر مستقیم تاثیری در موضوعاتی همچون کیفیت خدمات پس از فروش خودروهای وارد شده ندارد و تاکید وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اخذ نمایندگی مستقیم به دلیل آن است که با اجرایی شدن برجام ارتباط مستقیم با خودروسازان خارجی برقرار شود. با این حال امیدواریم وزارت صنعت، معدن و تجارت مهلت داده شده برای اخذ نمایندگی مستقیم را تمدید کند تا شرایط برای برقراری ارتباط فراهم شود".
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , واردات خودرو , خودرو تولید آمریکا , فامیلی موتور , واردات هوندا , هوندا سیویک , هوندا آکورد






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ه ایماs5 : تکمیل وجه ۲۲برج ۸ بوده تحویل ۲۲ برج ۱۱ هنوزماشین فاکتور نشده ۴ ماه تاخیر خورده ۱ میلیاردپول گرفتن من الان ۷ ماهه ماشین ندارم
S3 ابان : سلام.من همین الان تحویل گرفتم. سالن پر بود از اس ۳ ثبت نام ۹ابان شاسی ۲۸اسفند بیمه ۱/۲۰
T8و T9 : ثبت نام ۱۷ بهمن ۷ خرداد پلاک شده و ارسال مدارک سبز شده چراغ تحویل مدارک زرد چراغ تحویل خودرو قرمز ولی امروز مرا قافل گیر کردن ساعت ۲ بعد از ظهر امروز تماس گرفتن اقا بیا تحویل بگیر ، رفتم و از تریلی پیدا کرده تحویلم دادن با مدارک و بیمه و سند ایشالله نوبت همه عزیزان
S3 بجنورد 13 آبان : مبارکه، برای جریمه دیرکرد اقدام کردین؟
تارا v1p : بعید میدونم کاش حداقل با چند هفته تاخیر بهت بدن
سیما : بچه ها امروز برام پیامک شاهین gl اومده نمیدونم بگیرم یا ن دلم سانروف میخواد از اون ور امکان داره ندن یا گرون کنن شما بودین چیکار میکردین؟
S3 تهران : سلام دوستان ثبت نام s3 به تاریخ ۱۴۰۲/۸/۱۴ شماره پلاک و شاسی ۲۶ اسفندماه بود بیمه نامه و کارت ماشین ۲۰ تا ۲۵ فروردین صادر شد تحویل ماشین باید ۳ اسفند میبود که ندادن. ما ۱۵ فرودین اولین چک پرداخت کردیم. امروز ۱۳ ام خرداد ساعت ۵ بعدازظهر تماس گرفتن که ۱۶ چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح بریم برای تحویل ماشین.بعد از چهار ماه دیر کرد. بعد از تحویل ماشین حتما براتون پیام میزارم و بهتون اطلاع میدم از شرایط. انشالله به زودی به همه دوستان تماس بگیرن برای تحویل ماشین.
رضادوگانه : سلام ساناز جان از شما که قشنگ تر نیستیم ما هم از دست این سایپا گرفتار شدیم روزی یه جور بز رقص میدن
پویا : سلام به همه، من این هفته تاراوی وان پلاس فروش فوری رو انتخاب و واریز وجه کردم نوشته تحویل ۹۰روزه، امکانش هست زودتر از این موعد تحویل شه؟نوبت تحویل بر اساس شماره قرارداده؟ممنونم اگه اطلاع دارین پاسخ بدین
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مجید : تبدیل بزنن اگه دوست ذاری
بولود : باغیشلیین 14 تومن
حمید : قیمت سورن دوگانه با مخزن 100 لیتری از 790 میلیون تا 820 میلیون
شکایت از سایپا : دوستان برید در گوگل و عبارت «شکایت از شرکت سایپا» رو سرچ کنید، اونجا مراحل شکایت رو توضیح داده. لطفا همه شکایت کنیم و بی تفاوت نباشیم. اگر شکایت دسته جمعی باشه، پیگیری میشه. این حق همه ماست که ساینا دو گانه به قیمت اسفند 1402 رو تحویل بگیریم، نه چیز دیگری.
تیر ماه : شماهم منتظر دعوتنامه تیر ماه هستی
55 : چ‌ماشینی هسید؟یکساله تحویل ندادن😔😔
پارس تحویل تابستان1403 : # ن به توقف تولید پارس تا تحویل آخرین ثبتنامی سامانه یکپارچه خودرو
پارس تحویل تابستان1403 : ما اگه سورن میخواستیم همون موقع ثبت‌نام میکردیم مسئولان لطف کنید همونی که براش ثبتنام کردیمو تحویل بدین ن خودروی بنجل انتخابی خودتو سورن با اون وزن 2تن خوردیش چه جوری میخوای موتور xu7p جوابش بده لااقل پژو پارس وزنش کمتره و بهتر جواب میده
Amir@30 : دوستان عزیز این شماره خبرگزاری تابناک هست خودم تاحالا چند بار تماس گفتم شما هم تماس بگیرید، ی دست صدا نداره، اینقد زنگ بزنید تا تو خبرهاشون پیگیر بشن، بقیه خبرگزاری ها رو هم دربیارید و تماس بگیرید 02166481273
بولود : سلام با توجه به اینکه از اول تیر ماشین‌هایی که تحویل میدن باید ترمز ESC داشته باشه قیمت کارخونه حدود 140تومن گرون خواهد شد. حاضیرلیق گؤرون