با همکاری جیلی، پیشرانه های مرسدس بنز به ولوو می‌رسد

 

با همکاری جیلی، پیشرانه های مرسدس بنز به ولوو می‌رسد

 
با توجه به حضور جیلی در میان سهام‌داران دایملر و داشتن مالکیت ولوو توسط این برند چینی، احتمال همکاری مرسدس‌ بنز با ولوو در زمینه تامین پیشرانه و سایر قطعات خودرو وجود دارد.
 
 
در حال حاضر لی شوفو رئیس گروه خودروسازی جیلی (Geely)، بزرگ‌ترین سهامدار مستقل در دایملر محسوب می‌شود و این احتمال وجود دارد که دو شرکت بتوانند در توسعه فناوری‌های خود همکاری کنند. براساس اطلاعات نشریه کسب‌وکار آلمانی منیجر مگزین (Manager Magazin)، این همکاری حتی می‌تواند باعث شود که گروه دایملر بخشی از سهام ولوو را خریداری کند که هم اکنون متعلق به جیلی چین است. در نتیجه این همکاری، دایملر از طریق مرسدس بنز می‌تواند به طور بالقوه پیشرانه و سایر قطعات موردنیاز به برند سوئدی عرضه کند.
 
 
گفته می‌شود که با توجه به شراکت در فناوری، جیلی و مرسدس بنز قصد دارند پلت‌فرم جدیدی برای خودروی الکتریکی ایجاد کنند. با این حال منیجر مگزین به طور خاص یادآور می‌شود که این همکاری باعث تولید سلول‌های باتری نخواهد شد، زیرا منابع هیچ اشاره‌ای به این موضوع نکرده‌اند. 
 
 
گزارش‌های مالی ماه فوریه (بهمن ماه ۹۶) نشان داد، که لی شوفو ۹ میلیارد دلار از سهام گروه دایملر را خریداری کرده است و اکنون مالکیت ۹.۶۹ درصد از غول خودروسازی آلمان را در اختیار دارد. برخی ادعا می‌کنند که تاجر چینی معتقد است که هزینه کردن بسیار زیاد در زمینه توسعه پیشرانه‌ الکتریکی و فناوری خودروی خودران می‌تواند منجر به تسلط تعداد انگشت‌شماری بر بازار خودرو شود. شوفو اعتقاد دارد که ادغام و مشارکت شرکت‌های بزرگ در صنعت، بهترین راه برای ماندن در بازار کسب‌وکار است.
 
مدت کوتاهی پس از در اختیار گرفتن سهام گروه دایملر، شوفو گفت:
 
نه من و نه جیلی در حال حاضر قصد نداریم که سهام بیش‌تری در گروه خودروسازی دایملر خریداری کنیم؛ ما متعهد هستیم که به طور کامل تحت نظارت منشور شرکت و ساختار هدایت آن قرار بگیریم و به ارزش و فرهنگ آن احترام بگذاریم. 
 
 
سرمایه‌گذاری در گروه خودروسازی دایملر، اولین تلاش سخت و گسترده جیلی است. به عنوان مثال، این شرکت در سال ۲۰۱۰ توانست با صرف ۱.۸ میلیارد دلار ولوو را خریداری کند و در سال ۲۰۱۷ نیز سهم قابل‌توجهی از شرکت انگلیسی لوتوس را به دست آورد. خودروساز بلندپرواز چینی همچنین ادعا می‌کند که در گذشته به کسب سهام شرکت‌هایی مانند بی‌ام‌و و فیات کرایسلر علاقه‌ داشته است. 
 
 
جیلی طی سال‌های اخیر اهداف بزرگی در سطح جهانی داشته که این گروه خودروسازی را به یکی از خبرسازترین برندها تبدیل کرده است. جیلی به خوبی می‌داند که تسلط بر بازار آینده صنعت خودرو به شرکتی خواهد رسید که از نظر فناوری قدرتمندتر باشد. به همین علت، سرمایه‌گذاری زیادی برای خریداری فناوری‌های روز دنیا انجام می‌دهد. اگرچه خودروسازانی نظیر دایملر، ولوو و لوتوس مستقل هستند، اما به نظر نمی‌رسد که حضور جیلی به عنوان یکی از سهامداران عمده در آن‌ها بی‌تاثیر باشد.  
 
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , جیلی , دایملر , مرسدس بنز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: امیر(سابق)
3

این که چیزی نیست با همکاریه سایپا و ایرانخودرو آشغالهای دور ریختنی دنیا هم به مردم ایران با چندین برابر قیمت می رسد. و جالبتر اینکه ما براشون صف هم میکشیم
12:37  1397/02/04
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محسن : باسلام کاربر با نام ساناز، خواهشا اسم کاربریتون رو عوض کنید،اینجا جمع شدیم یه تبادل نظری راجب به ماشین بکنیم ، بعضیا با حرفای مسخرشون خطاب به یه اسم صرفا مونث، حالمونو بهم زدند،چقدر ندید پدید و چندش
محمد : چقد مسخره ما 20 اسفند ثبت نام کردیم گفتن شاید تیر ماه بدیم از شما ده روزه دادن
S5 : امروز بعد ۳ هفته پلاک شد اما ارسال مدارک زرده. توی جاده ساوه امروز چندتا تریلی اس ۳ و اس ۵ داشتن میومدن سمت تهران. ما حدود ۷ تا تریلی دیدیم
J4 سفید : قرارداد ۱۰ اسفند هنوز تکمیل وجه زرده و خبری نیست
مهدی : سلام اول که مبارک باشه بعد هم شما چه تاریخی تکمیل وجه کردید؟
شاهین اتومات : بازهم خوبه مال شماها هم دعوتنامه هم فاکتور شده مال من هنوز از دعوتنامه هم خبری نیست در انتظار ارسال دعوتنامه تکمیل وجه هستم پذیرش 24 مهرماه 402
ابوالفضل : مرگ بر سایپا احمق ها چرا کوئیک اس واسم صادر کردید من دوگانه سوز اسفند باید می گرفتم مسخره کردین
رضا : منم از شهرستان حضوری رفتم شاسی نشد شما زمان شاسیت بوده به رفتن ربطی نداره
اسیv4 : والا ما ما هم ۳فروردین بود خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : دنا پلاس تحویل آبان کی تکمیل شد، پیام میده ظرفیت تکمیل ، بعد از 3 روز آبان پرشد ؟
شهاب : واسه من هنوز فاکتور نشده پذیرشم 11737260
رانا 29 اسفند : داداش ادب رعایت کن تهش دو روز دیرتر فاکتور میشی دنیا که ازت نگرفتن.این بنده خدا سوال پرسید.
پلاس خاکستری : با سلام من زنگ زدم 096440 گفتن مرداد ماشین فاکتور میشه تکمیل وج 1 بهمن هستم تحویل29 اسفند
حمید : ممنون و متشکر
پارس تحویل تابستان1403 : یعنی خدایی این مسئولین از خدا بی خبر خجالت نمیکشن واسه یه ماشین این همه مردمو خون به جگر میکنن اول که با نوبت دهیشون و با افزایش قیمت 1401و 1402 بعد دوباره با خبر توقف تولید باز دوباره با افزایش قیمت 1403 حالا هم دوباره خبر که مجوز فقط تا پایان خرداد ماه واقعا خجالت بکشین پارسهای ثبتنامی یکپارچه رو بدین بعدش تولید بسه نشه افزایش قیمت بخوره نخوره دیگه به سازمان استاندارد و ایران خودرو ربط داره خسته شدیم
ایوب : با سلام حالا دعوتنامه پیشنهادیشون هیچی چرا کسی نمیگه بعد یک سال پول خوابوندن سود مشارکتمون چی شده که الان من 141میلیون یک سال پیش ریختم الان بهم میگه 146دیگه بریز که کلا جمع کنی از قیمت اصلی کوییک کم بزاری ما 10 تومن زیر قیمت داریم میخریم کسی میدونه توضیح بده؟
عرفان ایکس 33 : تاریخ واریز وجه دوم اسفند هنوز خبری از تحویل نیست در واقع تحویل شش ماه هست
حسینی : سلام تک رو هم میفرمایید؟
حمید جی ایکس ار مشکی قرمز : کی فاکتور و کی پلاک شده؟