چگونه مصرف سوخت خودرو شخصی را کاهش دهیم؟

 

چگونه مصرف سوخت خودرو شخصی را کاهش دهیم؟

 
شتاب بالای رشد مصرف سوخت به ویژه بنزین ضرورت مدیریت مصرف را بر همگان مشخص کرده تا از سوختن ثروت ملی جلوگیری به عمل آید و تولید داخلی جوابگوی نیاز باشد.
 
بررسی آمار مصرف بنزین نشان می‌دهد سالانه ۸ تا ۹ درصد به میزان مصرف بنزین افزوده می‌شود که این روند باعث شده مصرف طی هر ۱۰ سال ۲ برابر شود.
 
میزان مصرفی که سبب شده اصطلاحی به عنوان رانندگی اقتصادی شکل بگیرد که شیوه‌ای برای کاهش مصرف سوخت به عنوان هدف اصلی و مواردی همچون کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی و افزایش ایمنی در هنگام رانندگی از اهداف جانبی آن باشد.
 
طبق نظر کارشناسان در این سبک از رانندگی باید با اجتناب از شتاب گیری ناگهانی استفاده حداکثری از حرکت و نیروی خودرو داشته باشید.
 
در نظر گرفتن جاده از دور و پیش بینی جریان ترافیک باعث افزایش میدان دید شده که این اقدام صاحبان خودرو را از ترمز‌های ناگهانی دور می‌کند.
 
رانندگان خودرو‌ها برای کاهش مصرف سوخت خود باید تا جای امکان از سرعت ثابت و دور موتور پایین که به طور یکنواخت یا به عبارت دیگر با استفاده از بالاترین دنده و با پایین‌ترین دور موتور است رانندگی کنند.
 
همچنین، تعویض به موقع دنده، توجه به تجهیزات اضافی انرژی بر، اجتناب از استفاده باربند در صورت عدم نیاز می‌تواند مصرف سوخت را تا میزان قابل توجهی کاهش دهد.
 
استفاده از سیستم کولر خودرو در صورت لزوم، کنترل باد لاستیک حداقل یک بار در ماه و جلوگیری از گرم کردن خودرو به صورت درجا می تواند کاهش مصرف سوخت را به دنبال داشته باشد.
 
صاحبان خودرو باید به این نکته توجه کنند که در صورت طولانی شدن توقف در یک منطقه خودروی خود را خاموش کنند و در صورت حرکت با سرعت بالا، پنجره‌ها را ببندند و خودروی خود را در فواصل زمانی معین سرویس و در صورت لزوم تعمیر کنند.
 
گفتنی است، صاحبان خودرو برای اندازه گیری مصرف سوخت خودروی خود می‌توانند باک خودرو را پر کرده و عدد کیلومتر شمار آن را یادداشت کنند و در نوبت بعدی سوخت گیری مجددا عدد کیلومتر شمار و مقدار بنزین را یادداشت کرده تا مقدار بنزین مصرفی به میزان مساف طی شده تقسیم و حاصل را در عدد ۱۰۰ ضرب کنند، عدد به دست آمده مصرف سوخت خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش است.
 
موارد مذکور از جمله راهکارهایی است که از سوی صاحبان خودرو برای مدیریت مصرف سوخت رعایت می‌شود اما در این میان نباید از نقش خودروسازان در تولید خودروی کم مصرف غافل شویم، زیرا بنا بر اظهار بیژن زنگنه وزیر نفت بررسی مصرف خودرو نشان می دهد میزان مصرف خودروهای جدید با خودروهای فرسوده برابر بوده، به همین خاطر رشد مصرف بنزین را باید کارخانه های خودروسازی دنبال کنیم.
 
بدون شک برای مدیریت مصرف سوخت خودروسازی ها به عنوان تولیدکنندگان و صاحبان خودرو به عنوان مصرف‌کنندگان در کنار هم می‌توانند تاثیرگذار باشند تا از شدت مصرف سوخت بکاهند.
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , مصرف سوخت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

علی
0

قسمت کوچکی از افزایش مصرف به نحوه رانندگی برمیگرده و عمده مصرف به دلیل افزایش استفاده از خودروهای شخصی در نبود خودروهای هیبرید و حمل و نقل عمومی می باشد
12:08  1398/02/24
پاسخ دادن
mts
1

fh دارای قدرت زیادی است ولی بنز بهتره و اقتصادیتر است
15:35  1397/04/19

میلاد
0

با سلام البته اکتان مناسب بنزین هم مهمه مثلا خودروهایی که به اکتان حداقل 93 نیاز دارن حتما باید بنزین سوپر در دسترسشون باشه اما متاسفانه بنزین سوپر در دسترس نیست و اگر هم توزیع بشه بسیار نامناسب توزیع می گردد و مورد بعد مرتب کنترل کردن باد لاسیتک ها هست که متاسفانه اکثر افراد انجام نمیدن به موقع و سبب افزایش مصرف سوخت میشه
19:25  1398/02/23
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی s5 : سلام 20مهرماه ثبت نام 24/2/1403شاسی امروز جهت تحویل زنگ زدند انشاالله به زودی همگی تحویل بگیرید
استاد : سلام بر همگی بنده هفته اخر اسفندم امروز متوجه شدم قیمت کارخانه تعقیر کرده ایا این افزایش قیمت شامل ما میشه
اتومات : دای ارش تو چرا فاکتور نشدی سخا کی تحویل دادی ۲۱ هم میگن فاکتور شده
بابک : درود .ماشین ما هوندا است و ور دنده پنج خیلی صدا میده و ماشین میلرزه
محسن : باسلام کاربر با نام ساناز، خواهشا اسم کاربریتون رو عوض کنید،اینجا جمع شدیم یه تبادل نظری راجب به ماشین بکنیم ، بعضیا با حرفای مسخرشون خطاب به یه اسم صرفا مونث، حالمونو بهم زدند،چقدر ندید پدید و چندش
محمد : چقد مسخره ما 20 اسفند ثبت نام کردیم گفتن شاید تیر ماه بدیم از شما ده روزه دادن
S5 : امروز بعد ۳ هفته پلاک شد اما ارسال مدارک زرده. توی جاده ساوه امروز چندتا تریلی اس ۳ و اس ۵ داشتن میومدن سمت تهران. ما حدود ۷ تا تریلی دیدیم
J4 سفید : قرارداد ۱۰ اسفند هنوز تکمیل وجه زرده و خبری نیست
مهدی : سلام اول که مبارک باشه بعد هم شما چه تاریخی تکمیل وجه کردید؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا : سلام درسته قیمت کوییک را خیلی خوب گذاشتن
توصیه کارشناسی : فروش خودرو = ضرر وزیان و باخت هر کی داره نفروشه در نیمه دوم سال قیمتها طوفانی خواهد شد
کارشناس ایران خودرو1403 : تولید خودرو به شدت کاهش یافته و احتمالا خودروهای ثبت نامی 1403 موعد تحویلشان به سال 1404 خواهد کشید
مش غلوم حسین : نه داداش افزایش قیمت شامل حال شما نمیشه و قانونا هم نباید بشه
رانا : یکیه فرقی نداره
بهنان : سلام خسته نباشید ساینا دوگانه سوز هم سود مشارکت داشت هم سود تاخیر اگر هم ندادند با هم شکایت میکنیم درسته که حساب کتاب نیست ولی حق گرفتنی
آرش : منم همین شرایط دارم اسناد هم دستم رسیده ولی خبری از تحویل ماشین نیست
تبدیل به سورن : سلام دوستان عزیز کسی اینجا هست که سورن فاکتور شده باشه
رانا : سلام دوستان،سود تاخیر کسایی که تبدیل نزدن بیشتر از کسایی که تبدیل زدن یا یکیه؟
اتو سعید : سلام به همه دوستان اتو سعید هستم امروز فاکتور شدم تکمیل وجه 25اذر ایشالله مشکی شروع شد و تا آخر آذر رو همه فاکتور کنن😋