استفاده‌های عجیب از خودروهای اجاره‌ای در ژاپن!

 

استفاده‌های عجیب از خودروهای اجاره‌ای در ژاپن!

 
اکثر افراد فکر می‌کنند خودروهای حاضر در شبکه‌های اشتراک سواری برای حمل‌ونقل و رساندن افراد از نقطه الف به نقطه ب مورد استفاده قرار می‌گیرند و خب حق با آن‌هاست اما در سرزمین آفتاب تابان یعنی ژاپن اوضاع کمی متفاوت است!
 
 
شرکت‌های اشتراک سواری ژاپنی با نامه‌ای اوریکس و تایمز 24 اخیراً متوجه شده‌اند اکثر خودروهای حاضر در ناوگان خود توسط کارگران ژاپنی اجاره می‌شوند اما آن‌ها خودروها را نمی‌رانند. این دو شرکت با توجه به این موضوع یک نظرسنجی را بین مشتریان انجام داده و فهمیده‌اند خودروهای یاد شده به غیر از رانندگی برای چیزهای دیگری هم استفاده می‌شوند.
 
 
برای مثال یکی از پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی که مردی 31 ساله بوده گفته که خودروها را برای چرت زدن یا غذا خوردن اجاره می‌کند. او گفته است:
 
من خودرو را برای خوردن غذایی که از مغازه می‌خرم اجاره می‌کنم زیرا نمی‌توانم جای دیگری را برای خوردن نهار پیدا کنم. معمولاً تنها جایی که می‌توانم چرت زده و درعین‌حال با ارباب‌رجوع روبرو شوم کافه‌ی جلوی ایستگاه است اما اجاره‌ی یک خودرو تنها با چند دلار نیز مشابه حضور در همان کافه است.
 
هر نیم ساعت اجاره‌ی خودرو در ژاپن کمتر از 4 دلار هزینه داشته و این خودروها را می‌توان از بیش از 12 هزار پارک در سراسر این کشور اجاره کرد. مشتریان می‌توانند خودروها را چند ساعت یا حتی کل روز و با استفاده از یک برنامه‌ی موبایلی به خدمت بگیرند.
 
 
خب صحبت از موبایل شد و باید گفت برخی کاربران خودروهای اجاره‌ای اعلام کرده‌اند از این خودروها برای شارژ دستگاه‌های شخصی خود و محلی برای تلفن زدن استفاده می‌کنند. همچنین کارگران از خودروهای اجاره‌ای به عنوان محلی برای تماشای تلویزیون و حتی خواب استفاده می‌کنند. حتی یکی از افراد حاضر در نظرسنجی گفته از این خودروها برای قرار دادن کیف‌ها و وسایل شخصی خود استفاده می‌کند.
 
 
شرکت‌های اشتراک خودرویی از این یافته‌ها کاملاً سورپرایز شده‌اند و البته همه‌ی آن‌ها نیز خوشحال نیستند زیرا هرچه خودرو بیشتر رانده شود درآمد این شرکت‌ها افزایش خواهد یافت.
 
یکی از مدیران شرکت اوریکس گفته است:
 
رانندگان باید در حالت درجا و زمانی که از خودرو استفاده نمی‌کنند آن را خاموش کنند و ما به مشتریان توصیه نمی‌کنیم که خودروها را برای اهدافی غیر از حمل‌ونقل اجاره کنند. معتقدیم بهترین کار اجاره‌ی خودروها برای راندن آن‌هاست.
 
 
 

منبع (source)

pedal

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , خودروسازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ه ایماs5 : تکمیل وجه ۲۲برج ۸ بوده تحویل ۲۲ برج ۱۱ هنوزماشین فاکتور نشده ۴ ماه تاخیر خورده ۱ میلیاردپول گرفتن من الان ۷ ماهه ماشین ندارم
S3 ابان : سلام.من همین الان تحویل گرفتم. سالن پر بود از اس ۳ ثبت نام ۹ابان شاسی ۲۸اسفند بیمه ۱/۲۰
T8و T9 : ثبت نام ۱۷ بهمن ۷ خرداد پلاک شده و ارسال مدارک سبز شده چراغ تحویل مدارک زرد چراغ تحویل خودرو قرمز ولی امروز مرا قافل گیر کردن ساعت ۲ بعد از ظهر امروز تماس گرفتن اقا بیا تحویل بگیر ، رفتم و از تریلی پیدا کرده تحویلم دادن با مدارک و بیمه و سند ایشالله نوبت همه عزیزان
S3 بجنورد 13 آبان : مبارکه، برای جریمه دیرکرد اقدام کردین؟
تارا v1p : بعید میدونم کاش حداقل با چند هفته تاخیر بهت بدن
سیما : بچه ها امروز برام پیامک شاهین gl اومده نمیدونم بگیرم یا ن دلم سانروف میخواد از اون ور امکان داره ندن یا گرون کنن شما بودین چیکار میکردین؟
S3 تهران : سلام دوستان ثبت نام s3 به تاریخ ۱۴۰۲/۸/۱۴ شماره پلاک و شاسی ۲۶ اسفندماه بود بیمه نامه و کارت ماشین ۲۰ تا ۲۵ فروردین صادر شد تحویل ماشین باید ۳ اسفند میبود که ندادن. ما ۱۵ فرودین اولین چک پرداخت کردیم. امروز ۱۳ ام خرداد ساعت ۵ بعدازظهر تماس گرفتن که ۱۶ چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح بریم برای تحویل ماشین.بعد از چهار ماه دیر کرد. بعد از تحویل ماشین حتما براتون پیام میزارم و بهتون اطلاع میدم از شرایط. انشالله به زودی به همه دوستان تماس بگیرن برای تحویل ماشین.
رضادوگانه : سلام ساناز جان از شما که قشنگ تر نیستیم ما هم از دست این سایپا گرفتار شدیم روزی یه جور بز رقص میدن
پویا : سلام به همه، من این هفته تاراوی وان پلاس فروش فوری رو انتخاب و واریز وجه کردم نوشته تحویل ۹۰روزه، امکانش هست زودتر از این موعد تحویل شه؟نوبت تحویل بر اساس شماره قرارداده؟ممنونم اگه اطلاع دارین پاسخ بدین
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بهراد : ممنون میشم اگه راهنمایی کنید و ما رو از این نگرانی و دلهره نجات بدید
بهراد : دوست عزیزDena شما که میگید مشکل اعتبار گواهینامتون حل شد،یعنی الان دیگه وضعیتتون برنده نشده اید نیست؟ و عکس ثبت نام رو کجا دادید که حل شد؟فکس کردید برای ایران خودرو؟
حواله داران پارس : تجمع بزرگ حواله داران پارس بهار و تابستان 403جلو ایران خودرو #نه به توقف تولید پارس تا تحویل آخرین نفر سامانه یکپارچه# زمان یکشنبه 27خرداد 403 لطفاً توی همه گروه ها و سایت اطلاع رسانی کنید
سورن تک تحویل 29 اسفند : 1 بهمن تکمیل وجه، امروز فاکتور شد، موتور ef7
S5 : سلام منم الان دیدم فاکتور شدم 101میلیون تاخیر در تحویل داده
دی دوگانه : با سلام خدمت دوستان تکمیل وجه یک اردیبهشت، فاکتور سی اردیبهشت، پلاک شش خرداد، امروز تحویل گرفتم. انشاءالله قسمت همه ی دوستان بشه خودرو رو زودتر تحویل بگیرند
صادق : سلام وقتی تو پیگیری خودرو تیک تحویل خودرو فعال میشه یعنی کجاست و کدوم مرحله است بیزحمت جواب بدین اگه میدونین؟؟
دوگانه اسفندs : اینایی که میگن ساینا دوگانه شده 309 تومن روی چه حسابی میگن قیمت ساینا دوگانه که هنوز تغییری نکرده
بهزاد : سلام.از دوستان عزیز یه سوال داشتم.در مورد دنا پلاس تحویل ابان.ایا میتوان بعد تحویل فروخت یا هنوز محدودیت یکساله داره
مهدی اسفند : سلام خواهشاً جو ندین ،ظهر زنگ زدم سایپا میگه این پیشنهادیه چون مشکل تولید دارن ولی خب دنبال اینن تا قبل از سر برج دعوتنامه اصلی خودتون رو بفرستند هیچ افزایشی هم ندارن قطعاً به قیمت اسفند بهتون میدن حالا کم آه و ناله کنید هر صلاح خودش رو داره کسی خواست وایسه کسی هم نخواست بره تکمیل وجه کنه