واردات کدام خودروها آزاد می شود؟

 

واردات کدام خودروها آزاد می شود؟

 
بر اساس آمارها هنوز 6 هزار خودرو در گمرک ها مانده و دلیل واضحی برای عدم ترخیص این خودروها اعلام نمی شود. طبق برآوردهای انجام شده در سال گذشته حدود 14 هزار و 600 پرسنل در شرکت های واردکننده خودرو مشغول به کار بوده اند که از این تعداد هم اکنون فقط 3 هزار و 500 نفر مشغول به کار هستند. آن طور که واردکنندگان خودرو تخمین می زنند، چنانچه دولت بر ممنوعیت واردات خودرو همچنان پافشاری کند تا پایان سال جاری حدود 2 هزار نفر دیگر کار خود را در این شرکت ها از دست خواهند داد.
 
به گزارش خودروبانک و به نقل از تجارت نیوز، فعالان اقتصادی پیش از این نیز برای برطرف کردن چالش های حاصل از ممنوعیت واردات خودرو، نامه های متعددی به دستگاه های مربوطه از جمله رئیس جمهور و معاون اولش نوشته بودند. با این حال آیا ممکن است در نیمه دوم سال واردات خودرو آزاد شود؟
 
حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صمت در امور بین الملل در پاسخ به این سوال که آیا خودروهای هیبریدی از چین و روسیه وارد کشور خواهند شد، اظهار داشت: بحث واردات خودروهای هیبریدی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مطرح است و با توجه به محدودیت های ارزی که وجود دارد، واردات این خودروها صرفا جهت بازسازی حمل و نقل عمومی خواهد بود. همچنین هدف از واردات این نوع خودروها کاهش آلودگی هوا، انتقال تکنولوژی و استفاده از فناوری های نوین است و اگر کشور روسیه در تولید خودروهای هیبریدی حرفی برای گفتن داشته باشد، ممکن است واردات از این کشور برنامه ای شکل گیرد.
وی در ادامه بیان داشت: با واردات خودروهای هیبریدی به کشور و استفاده از تکنولوژی آنها برای صنعت خودروسازی کشور، قرار است خودروسازان ما خودشان هم به تولید خودروهای هیبریدی تبدیل شوند. وی در ادامه با اشاره به تولید خودروهای مشترک گفت: در جلسه ای که چند روز پیش حضور پیدا کردم، افراد گفتند که برنامه ای برای ساخت خودروهای خارجی داریم، بنده هم به صنعتگران گفتم که خیلی به سراغ مطرح کردن برندهای خارجی نروند و در این مقطع زمانی باید برنامه ای جهت ارتقا کیفی خودروهای داخلی داشته باشیم و هدف ما بزرگ سازی برندهای تولید داخل است و برندهای داخلی ما باید جایگزین صنعتگران کشورهای منطقه شود.
 
قائم مقام وزیر صمت در امور بین الملل در ادامه درباره امکان تولید خودرو مشترک با سایر کشورها، بیان داشت: با بسیاری از کشورها به دنبال تولید مشترک هستیم. اخیرا نیز یک تفاهم نامه با کشور ترکیه در این رابطه به امضا رسیده و قرار است سرمایه گذاران ترکیه در خاک ایران وارد شوند و همکاری دو جانبه شکل بگیرد.
 
وی در پایان در پاسخ به این پرسش که خودروهای هیبریدی قرار است از کدام کشورها وارد ایران شوند گفت: اجازه دهید اطلاعات دقیق و جزئی را مطرح نکنیم.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: EmoVergil
0

همه شرکت ها عالیه ان
21:53  1398/08/13
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محسن : باسلام کاربر با نام ساناز، خواهشا اسم کاربریتون رو عوض کنید،اینجا جمع شدیم یه تبادل نظری راجب به ماشین بکنیم ، بعضیا با حرفای مسخرشون خطاب به یه اسم صرفا مونث، حالمونو بهم زدند،چقدر ندید پدید و چندش
محمد : چقد مسخره ما 20 اسفند ثبت نام کردیم گفتن شاید تیر ماه بدیم از شما ده روزه دادن
S5 : امروز بعد ۳ هفته پلاک شد اما ارسال مدارک زرده. توی جاده ساوه امروز چندتا تریلی اس ۳ و اس ۵ داشتن میومدن سمت تهران. ما حدود ۷ تا تریلی دیدیم
J4 سفید : قرارداد ۱۰ اسفند هنوز تکمیل وجه زرده و خبری نیست
مهدی : سلام اول که مبارک باشه بعد هم شما چه تاریخی تکمیل وجه کردید؟
شاهین اتومات : بازهم خوبه مال شماها هم دعوتنامه هم فاکتور شده مال من هنوز از دعوتنامه هم خبری نیست در انتظار ارسال دعوتنامه تکمیل وجه هستم پذیرش 24 مهرماه 402
ابوالفضل : مرگ بر سایپا احمق ها چرا کوئیک اس واسم صادر کردید من دوگانه سوز اسفند باید می گرفتم مسخره کردین
رضا : منم از شهرستان حضوری رفتم شاسی نشد شما زمان شاسیت بوده به رفتن ربطی نداره
اسیv4 : والا ما ما هم ۳فروردین بود خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شهاب : واسه من هنوز فاکتور نشده پذیرشم 11737260
رانا 29 اسفند : داداش ادب رعایت کن تهش دو روز دیرتر فاکتور میشی دنیا که ازت نگرفتن.این بنده خدا سوال پرسید.
پلاس خاکستری : با سلام من زنگ زدم 096440 گفتن مرداد ماشین فاکتور میشه تکمیل وج 1 بهمن هستم تحویل29 اسفند
حمید : ممنون و متشکر
پارس تحویل تابستان1403 : یعنی خدایی این مسئولین از خدا بی خبر خجالت نمیکشن واسه یه ماشین این همه مردمو خون به جگر میکنن اول که با نوبت دهیشون و با افزایش قیمت 1401و 1402 بعد دوباره با خبر توقف تولید باز دوباره با افزایش قیمت 1403 حالا هم دوباره خبر که مجوز فقط تا پایان خرداد ماه واقعا خجالت بکشین پارسهای ثبتنامی یکپارچه رو بدین بعدش تولید بسه نشه افزایش قیمت بخوره نخوره دیگه به سازمان استاندارد و ایران خودرو ربط داره خسته شدیم
ایوب : با سلام حالا دعوتنامه پیشنهادیشون هیچی چرا کسی نمیگه بعد یک سال پول خوابوندن سود مشارکتمون چی شده که الان من 141میلیون یک سال پیش ریختم الان بهم میگه 146دیگه بریز که کلا جمع کنی از قیمت اصلی کوییک کم بزاری ما 10 تومن زیر قیمت داریم میخریم کسی میدونه توضیح بده؟
عرفان ایکس 33 : تاریخ واریز وجه دوم اسفند هنوز خبری از تحویل نیست در واقع تحویل شش ماه هست
حسینی : سلام تک رو هم میفرمایید؟
حمید جی ایکس ار مشکی قرمز : کی فاکتور و کی پلاک شده؟
دوگانه : بیمه داره برگه بیمه رو از نمایندگی باید تحویل بگیرید