میزان مصرف بنزین کاهش یافت؟

 

میزان مصرف بنزین کاهش یافت؟

 
مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: با اجرای طرح سهمیه بندی سوخت در کشور، شواهد حکایت از کاهش مصرف دارد با این وجود برای ارائه آمار دقیق باید اطلاعات یک دوره ۳۰ روزه را تجمیع کنیم.
 
با وجود نرخ رشد ۵ تا ۱۰ درصدی مصرف سوخت در کشور، در اولین دوره اجرای طرح سهمیه بندی سوخت و استفاده از کارت سوخت در سال ۸۶ آمار‌ها حکایت از کاهش مصرف و توقف سیر صعودی رشد مصرف سوخت در کشور داشت.
 
منحنی مصرف در سال ۹۲ با برداشتن کارت سوخت، بار دیگر سیرصعودی خود را آغاز کرد و بسیاری از کارشناسان پیش بینی کردند در صورت ادامه رشد مصرف، کشور نیاز به واردات بنزین خواهد داشت.
 
حال بار دیگر کارت سوخت به جایگاه‌های سوخت رسانی بازگشته است، امری که انتظار می‌رود به کاهش مصرف سوخت در کشور منجر شود و از سویی توان دولت را برای افزایش صادرات بنزین افزایش دهند.
 
استفاده از کارت سوخت به کاهش مصرف و حذف قاچاق سوخت کمک ویژه‌ای کرده اما به دلیل ارائه بنزین یارانه‌ای به صاحبان خودرو و عدم بهره مندی کسانی که خودرو ندارند، عدالت اجتماعی به شکل کامل اجرا نخواهد نمی شود.
 
نحوه پرداخت یارانه در کشور به گونه‌ای مشوق افزایش مصرف حامل‌های انرژی است، به گونه‌ای که هر چقدر فرد مصرف بیشتری انجام دهد سهم بیشتری از یارانه به او اختصاص یافته است.
با اجرای طرح سهمیه بندی سوخت در کشور، شواهد حکایت از کاهش مصرف دارد
شهرام رضایی مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفت و گو با خبرگزاری میزان با اشاره به آخرین وضعیت جایگاه‌های سوخت در کشور اظهار کرد: هم اکنون وضع سوخت گیری در جایگاه‌ها روال عادی و طبیعی را می‌گذراند و به جز در چند مورد جایگاهی که در جریان اغتشاشات اوایل هفته گذشته دچار مشکل شده بود همه جایگاه‌ها در وضعیت نرمالی هستند و هم‌وطنان برای سوخت‌گیری مشکلی ندارند.
 
مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: از مجموع ۴ هزار جایگاه سوخت در سراسر کشور، درصد بسیار کمی از آن‌ها در اغتشاشات هفته گذشته دچار آسیب شده‌اند که بسیاری از آن‌ها فعالیت خود را از سرگرفته‌اند.
 
وی افزود: در بعضی از مناطق به دلیل شدت آسیب‌دیدگی نیاز به استقرار جایگاه‌های سیار عرضه بوده این اتفاق رخ داده است تا هم‌وطنان دچار مشکلی نشوند.
 
رضایی با اشاره به میزان مصرف سوخت پس از اجرای سهمیه بندی بیان کرد: با اجرای طرح سهمیه بندی سوخت در کشور، شواهد حکایت از کاهش مصرف دارد با این وجود برای ارائه آمار دقیق باید اطلاعات یک دوره ۳۰ روزه را تجمیع کنیم تا بتوانیم آمار‌های دقیق‌تری در زمینه کاهش مصرف سوخت ارائه کنیم.
 
خودرو‌های شخصی دغدغه‌ای بابت سهمیه کارت سوخت نداشته باشند و سهمیه کارت سوخت به مدت ۶ ماه در کارت آن‌ها ذخیره می‌شود.
 
رضایی با اشاره کارت‌های سوخت در باجه معطله بیان کرد: نزدیک به ۸۰۰ هزار کارت سوخت در باجه معطله نگهداری می‌شود و ارائه آدرس دقیق و حضور یک نفر در منزل برای ارائه مدارک به مامور پستی برای احراز مالکیت الزامی است.
 
مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد:مالکان خودرو می‌تواند از طریق سایت‌  "ای پلیس" و "پست" از محل نگهداری کارت سوخت در باجه معطله اطلاع پیدا کنند و در صورت دور بودن باجه از محل زندگی، می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین باجه پستی درخواست ارسال دوپاکتی و دریافت درب منزل را ارائه دهند.
 
به گفته وی؛ به مالکان خودرو که شماره تلفن آن‌ها ثبت شده و کارت سوخت آن‌ها در باجه معطله است در دو مرحله ۳۵۰ هزار پیامک ارسال شده است.
 
رضایی گفت:در شرایط عادی زمان دریافت کارت سوخت بین ۲ تا ۳ هفته بود که با توجه به افزایش تقاضا بین یک ماه و ۲ ماه زمان می‌برد.
 
 
 

منبع (source)

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , مصرف بنزین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محسن : باسلام کاربر با نام ساناز، خواهشا اسم کاربریتون رو عوض کنید،اینجا جمع شدیم یه تبادل نظری راجب به ماشین بکنیم ، بعضیا با حرفای مسخرشون خطاب به یه اسم صرفا مونث، حالمونو بهم زدند،چقدر ندید پدید و چندش
محمد : چقد مسخره ما 20 اسفند ثبت نام کردیم گفتن شاید تیر ماه بدیم از شما ده روزه دادن
S5 : امروز بعد ۳ هفته پلاک شد اما ارسال مدارک زرده. توی جاده ساوه امروز چندتا تریلی اس ۳ و اس ۵ داشتن میومدن سمت تهران. ما حدود ۷ تا تریلی دیدیم
J4 سفید : قرارداد ۱۰ اسفند هنوز تکمیل وجه زرده و خبری نیست
مهدی : سلام اول که مبارک باشه بعد هم شما چه تاریخی تکمیل وجه کردید؟
شاهین اتومات : بازهم خوبه مال شماها هم دعوتنامه هم فاکتور شده مال من هنوز از دعوتنامه هم خبری نیست در انتظار ارسال دعوتنامه تکمیل وجه هستم پذیرش 24 مهرماه 402
ابوالفضل : مرگ بر سایپا احمق ها چرا کوئیک اس واسم صادر کردید من دوگانه سوز اسفند باید می گرفتم مسخره کردین
رضا : منم از شهرستان حضوری رفتم شاسی نشد شما زمان شاسیت بوده به رفتن ربطی نداره
اسیv4 : والا ما ما هم ۳فروردین بود خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : دنا پلاس تحویل آبان کی تکمیل شد، پیام میده ظرفیت تکمیل ، بعد از 3 روز آبان پرشد ؟
شهاب : واسه من هنوز فاکتور نشده پذیرشم 11737260
رانا 29 اسفند : داداش ادب رعایت کن تهش دو روز دیرتر فاکتور میشی دنیا که ازت نگرفتن.این بنده خدا سوال پرسید.
پلاس خاکستری : با سلام من زنگ زدم 096440 گفتن مرداد ماشین فاکتور میشه تکمیل وج 1 بهمن هستم تحویل29 اسفند
حمید : ممنون و متشکر
پارس تحویل تابستان1403 : یعنی خدایی این مسئولین از خدا بی خبر خجالت نمیکشن واسه یه ماشین این همه مردمو خون به جگر میکنن اول که با نوبت دهیشون و با افزایش قیمت 1401و 1402 بعد دوباره با خبر توقف تولید باز دوباره با افزایش قیمت 1403 حالا هم دوباره خبر که مجوز فقط تا پایان خرداد ماه واقعا خجالت بکشین پارسهای ثبتنامی یکپارچه رو بدین بعدش تولید بسه نشه افزایش قیمت بخوره نخوره دیگه به سازمان استاندارد و ایران خودرو ربط داره خسته شدیم
ایوب : با سلام حالا دعوتنامه پیشنهادیشون هیچی چرا کسی نمیگه بعد یک سال پول خوابوندن سود مشارکتمون چی شده که الان من 141میلیون یک سال پیش ریختم الان بهم میگه 146دیگه بریز که کلا جمع کنی از قیمت اصلی کوییک کم بزاری ما 10 تومن زیر قیمت داریم میخریم کسی میدونه توضیح بده؟
عرفان ایکس 33 : تاریخ واریز وجه دوم اسفند هنوز خبری از تحویل نیست در واقع تحویل شش ماه هست
حسینی : سلام تک رو هم میفرمایید؟
حمید جی ایکس ار مشکی قرمز : کی فاکتور و کی پلاک شده؟