بالاخره قیمت خودروها کمی شیب نزولی گرفت

 

بالاخره قیمت خودروها کمی شیب نزولی گرفت

 
بررسی میدانی بازار خودروی پایتخت حاکی است که در انتهای هفته گذشته ‌قیمت خودروهای داخلی با یک شیب نزولی در مسیر کاهش قرار گرفت و پراید به زیر ۱۰۰ میلیون بازگشت.
 
به‌طور نمونه امروز هر دستگاه پراید ۱۱۱ که در ابتدای هفته به ۱۰۴ میلیون تومان قیمت خورده بود به ۹۸ تا ۹۹ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ به ۹۳ میلیون تومان، همچنین تیبا صندوق‌دار و ساینا از ۱۱۳ به کمتر از ۱۱۰ میلیون تومان نزول کرد. کارشناسان هرچند علت خاصی برای این موضوع ذکر نمی‌کنند، اما می‌گویند: در بازار کسی برای خرید خودرو صف نکشیده و تنها عده‌ای با شیطنت به دنبال قیمت‌سازی هستند.
 
به گفته یکی از فعالان بازار، تازه چند روزی است تحویل خودروی دنا پلاس اتوماتیک آغاز شده و هنوز تحویل آنها به تعداد انگشتان دو دست نرسیده، اما در عرض چند ساعت بیش از ۳۰ آگهی فروش از این خودرو در سایت‌ها به چشم می‌خورد.
 
وی معتقد است: همین مساله ثابت می‌کند قیمت‌گذاری‌ها صوری است و عده‌ای با هماهنگی یکدیگر قیمتی خاص و بالا برای یک خودرو در نظر می‌گیرند. «سعید موتمنی»، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت نیز معتقد است: اظهار نظر مثبت برخی مسوولان در روزهای گذشته مبنی بر کنترل بازار و تکافوی تولیدات داخلی برای پاسخگویی به نیاز واقعی بازار، بر شیب کاهشی قیمت‌ها تاثیرگذار بوده است.
 
امروز سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در خاتمه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: قیمت‌های بازاری خودروها غیرواقعی است و تفاوت قیمت کارخانه‌ای و بازاری خودروها نباید این قدر زیاد باشد. «جعفر سرقینی» افزود: گرانی خودرو در بازار، بیشتر یک امر روانی است و مردم دوست دارند پول های در دست خود را تبدیل به کالا کنند. وی تاکیدکرد: ‌برای رسیدن مردم به خودروی مورد نیازشان نیز دستور داده شده تا برنامه ثبت‌نام خودرو به‌طور مداوم‌ و با برنامه‌های بیشتر ادامه یابد و در صورت تداوم و افزایش ثبت نام‌ها، قیمت خودروها بیش از پیش افت خواهد کرد و شانس افراد برای خودرودار شدن بیشتر خواهد شد.
 
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت خاطرنشان‌کرد: وقتی قیمت‌ها بالا اعلام می‌شود، در عمل خریداری وجود نخواهد داشت. موتمنی، نوک پیکان قیمت‌سازی‌ها را به سمت افرادی که خودرو از خودروسازان تحویل گرفته‌اند نشانه رفت و گفت: این افراد با سوء‌استفاده از شرایط بازار و همچنین التهابات در سایر بازارهای موازی، به ارائه قیمت‌های دلخواه خود می‌پردازند تا سود بیشتری از این آشفته بازار به جیب بزنند. وی در عین حال تاکیدکرد: افزایش فروش فوری خودروسازان در این شرایط می‌تواند به تعادل هر چه بیشتر بازار و کاهش قیمت‌ها کمک کند.
 

source

car

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , قیمت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محسن : باسلام کاربر با نام ساناز، خواهشا اسم کاربریتون رو عوض کنید،اینجا جمع شدیم یه تبادل نظری راجب به ماشین بکنیم ، بعضیا با حرفای مسخرشون خطاب به یه اسم صرفا مونث، حالمونو بهم زدند،چقدر ندید پدید و چندش
محمد : چقد مسخره ما 20 اسفند ثبت نام کردیم گفتن شاید تیر ماه بدیم از شما ده روزه دادن
S5 : امروز بعد ۳ هفته پلاک شد اما ارسال مدارک زرده. توی جاده ساوه امروز چندتا تریلی اس ۳ و اس ۵ داشتن میومدن سمت تهران. ما حدود ۷ تا تریلی دیدیم
J4 سفید : قرارداد ۱۰ اسفند هنوز تکمیل وجه زرده و خبری نیست
مهدی : سلام اول که مبارک باشه بعد هم شما چه تاریخی تکمیل وجه کردید؟
شاهین اتومات : بازهم خوبه مال شماها هم دعوتنامه هم فاکتور شده مال من هنوز از دعوتنامه هم خبری نیست در انتظار ارسال دعوتنامه تکمیل وجه هستم پذیرش 24 مهرماه 402
ابوالفضل : مرگ بر سایپا احمق ها چرا کوئیک اس واسم صادر کردید من دوگانه سوز اسفند باید می گرفتم مسخره کردین
رضا : منم از شهرستان حضوری رفتم شاسی نشد شما زمان شاسیت بوده به رفتن ربطی نداره
اسیv4 : والا ما ما هم ۳فروردین بود خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شهاب : واسه من هنوز فاکتور نشده پذیرشم 11737260
رانا 29 اسفند : داداش ادب رعایت کن تهش دو روز دیرتر فاکتور میشی دنیا که ازت نگرفتن.این بنده خدا سوال پرسید.
پلاس خاکستری : با سلام من زنگ زدم 096440 گفتن مرداد ماشین فاکتور میشه تکمیل وج 1 بهمن هستم تحویل29 اسفند
حمید : ممنون و متشکر
پارس تحویل تابستان1403 : یعنی خدایی این مسئولین از خدا بی خبر خجالت نمیکشن واسه یه ماشین این همه مردمو خون به جگر میکنن اول که با نوبت دهیشون و با افزایش قیمت 1401و 1402 بعد دوباره با خبر توقف تولید باز دوباره با افزایش قیمت 1403 حالا هم دوباره خبر که مجوز فقط تا پایان خرداد ماه واقعا خجالت بکشین پارسهای ثبتنامی یکپارچه رو بدین بعدش تولید بسه نشه افزایش قیمت بخوره نخوره دیگه به سازمان استاندارد و ایران خودرو ربط داره خسته شدیم
ایوب : با سلام حالا دعوتنامه پیشنهادیشون هیچی چرا کسی نمیگه بعد یک سال پول خوابوندن سود مشارکتمون چی شده که الان من 141میلیون یک سال پیش ریختم الان بهم میگه 146دیگه بریز که کلا جمع کنی از قیمت اصلی کوییک کم بزاری ما 10 تومن زیر قیمت داریم میخریم کسی میدونه توضیح بده؟
عرفان ایکس 33 : تاریخ واریز وجه دوم اسفند هنوز خبری از تحویل نیست در واقع تحویل شش ماه هست
حسینی : سلام تک رو هم میفرمایید؟
حمید جی ایکس ار مشکی قرمز : کی فاکتور و کی پلاک شده؟
دوگانه : بیمه داره برگه بیمه رو از نمایندگی باید تحویل بگیرید