فرش قرمز بازار سرمایه برای نمادهای خودرویی/ پیش بینی سبزپوشی خودروهایی با دو نماد تاثیرگذار

 

فرش قرمز بازار سرمایه برای نمادهای خودرویی/ پیش بینی سبزپوشی خودروهایی با دو نماد تاثیرگذار

 
در حالی گروه خودرویی تحت تاثیر بستن دو نماد خساپا و خودرو قرار گرفته که کارشناسان بازار سرمایه معتقدند زمان بازشدن این دو نماد موضوع مهمی نیست بلکه آن چه از اهمیت بالایی برخوردار است، باز شدن نماد در چه موقعیتی است ضمن آن که پیش بینی می شود با توجه به مجموعه ای از عوامل، نماد این گروه با روند مثبتی کار خود را آغاز کند.
 
رشد 29 هزار واحدی شاخص در روز گذشته منجر به رشد گروه خودرویی شد اما دو نماد اصلی این گروه که شامل خساپا و خودرو می شود، همچنان بسته بوده و سایر سهامداران این گروه چوب بسته بودن این دو نماد را می خورند.
 
از روزی که دو نماد اصلی خودروسازان متوقف شده، فشار عرضه و جو منفی روانی بر سایر نمادهای خودرویی با چاشنی ترس افزایش یافته است و در این شرایط پیش بینی می شود  که بازگشایی خودرو و خساپا به طور قطع جو بهتری را در این گروه برقرار ‌کند.
 
روز گذشته همزمان با رشد شاخص روز به نسبت خوبی برای گروه خودرو بود و در عین حال نیز تحرکاتی برای جمع کردن صف فروش خبهمن و خپارس نیز انجام شد هرچند که تا میانه های روز معاملات بیش از حجم مبنا در این نمادها انجام شد.
 
اما به طور کلی کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که متعادل شدن گروه خودرویی تاثیر به سزایی بر جو روانی کل بازار خواهد گذاشت و مقدمات بازگشایی خساپا و خودرو را فراهم خواهد کرد. 
 
مهدی حاجی وند، کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با اشاره به چند سهم بزرگ در بازار سرمایه از جمله پالایشی ها، پتروشیمی ، فلزات اساسی و خودرویی ها می گوید: در 50 روز اخیر روند نزولی منفی را در بازار سرمایه شاهد بودیم که باعث شد 25 درصد از شاخص بورس افت داشته باشد و میانگین افت نمادهای مختلف نیز تا 60 درصد افت را تجربه کنند که این دو عامل منجر به بروز جو روانی منفی در جامعه شد که چاشنی این بی اعتمادی اظهارنظر و گفتاردرمانی برخی از مسئولان بود که وعده مثبت شدن بازار را می دادند و به دنبال آن شاهد مثبت شدن مقطعی بازار و آغاز دوباره روند منفی بازار بودیم.
 
وی با تاکید بر این که جو عمومی هیچ امیدی به بازار سرمایه نداشت، می افزاید: گفتاردرمانی نیز تاثیر مثبتی بر بازار نداشت و متولیان بازار ترجیح دادند که در مرحله نخست نماد پالایشی و پتروشیمی ها را به بهانه افشای اطلاعات الف ببندند و سپس به سراغ خودرویی ها به عنوان شرکت هایی که حجم بالایی از معاملات را به خود اختصاص می دهند، بروند بنابراین تداوم توقف این نماد به همین دلیل است تا با متعادل کردن جو روانی و ترمیم اعتماد از دست رفته، نسبت به متعادل کردن معاملات اقدام کنند و سپس شرکت های بزرگ از جمله این دو خودروساز را به بازار بازگردانند.
 
حاجی وند با بیان این که سهامداران خودرویی در شرایط فعلی نباید اصراری به بازشدن نماد داشته باشند، تصریح می کند: باز شدن این نماد در چه موقعیت بازاری، مهم تر از زمان بازگشایی آن است چرا که اگر کلیت بازار مثبت باشد خودرویی ها می توانند در روز بازگشایی روند متعادل و مثبتی را داشته باشند اما اگر جو بازار منفی باشد با وجود خبرهای مثبت شنیده شده بازهم به نظر می رسد این نمادها منفی شوند.
 
این کارشناس بازار سرمایه ادامه می دهد: پیش بینی می شود این دو نماد به زودی باز شود و در این میان توجه به این نکته ضروری است که اگر روند بازار متعادل و یا رو به رشد باشد با توجه به اخبار شنیده شده از صنعت خودرو در روزهای اخیر باید این خودروسازها نماد مثبتی داشته باشند مگر این که حقوقی های این گروه، برنامه دیگری داشته باشند و یا جو بازار منفی باشد.
 
وی با اشاره به اصلاح مناسب این دو نماد در روزهای گذشته نیز می گوید: قیمت سهام ایران خودرو در چند وقت اخیر 50 درصد افت قیمت داشته از سوی دیگر شاهد تورم عمومی در جامعه طی دو ماه اخیر بوده ایم و از آن جا که تورم پیشران بازار سرمایه است، می تواند عاملی برای رشد بازار باشد. در همین حال آمار تولید خودروسازان رشد داشته که رشد تولید برابر با درآمد بیشتر خودروسازان است که خبر خوبی برای سهامداران این گروه است.
 
حاجی وند با اشاره به مصوبه شورای رقابت مبنی بر مجوز افزایش قیمت فصلی خودرو می افزاید: تورم ، افزایش هزینه تولید خودروسازان و بازار آزاد که خط کشی برای شورای رقابت با هدف افزایش قیمت به شمار می رود، شرایط ر افزایش قیمت خودرو فراهم می کند که با توجه به این چند عامل نماد خودرویی ها با رشد باز خواهد شد مگر آن که اتفاق دیگری پیش بینی شده باشد.
 
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , نمادهای خودرویی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محسن : باسلام کاربر با نام ساناز، خواهشا اسم کاربریتون رو عوض کنید،اینجا جمع شدیم یه تبادل نظری راجب به ماشین بکنیم ، بعضیا با حرفای مسخرشون خطاب به یه اسم صرفا مونث، حالمونو بهم زدند،چقدر ندید پدید و چندش
محمد : چقد مسخره ما 20 اسفند ثبت نام کردیم گفتن شاید تیر ماه بدیم از شما ده روزه دادن
S5 : امروز بعد ۳ هفته پلاک شد اما ارسال مدارک زرده. توی جاده ساوه امروز چندتا تریلی اس ۳ و اس ۵ داشتن میومدن سمت تهران. ما حدود ۷ تا تریلی دیدیم
J4 سفید : قرارداد ۱۰ اسفند هنوز تکمیل وجه زرده و خبری نیست
مهدی : سلام اول که مبارک باشه بعد هم شما چه تاریخی تکمیل وجه کردید؟
شاهین اتومات : بازهم خوبه مال شماها هم دعوتنامه هم فاکتور شده مال من هنوز از دعوتنامه هم خبری نیست در انتظار ارسال دعوتنامه تکمیل وجه هستم پذیرش 24 مهرماه 402
ابوالفضل : مرگ بر سایپا احمق ها چرا کوئیک اس واسم صادر کردید من دوگانه سوز اسفند باید می گرفتم مسخره کردین
رضا : منم از شهرستان حضوری رفتم شاسی نشد شما زمان شاسیت بوده به رفتن ربطی نداره
اسیv4 : والا ما ما هم ۳فروردین بود خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شهاب : واسه من هنوز فاکتور نشده پذیرشم 11737260
رانا 29 اسفند : داداش ادب رعایت کن تهش دو روز دیرتر فاکتور میشی دنیا که ازت نگرفتن.این بنده خدا سوال پرسید.
پلاس خاکستری : با سلام من زنگ زدم 096440 گفتن مرداد ماشین فاکتور میشه تکمیل وج 1 بهمن هستم تحویل29 اسفند
حمید : ممنون و متشکر
پارس تحویل تابستان1403 : یعنی خدایی این مسئولین از خدا بی خبر خجالت نمیکشن واسه یه ماشین این همه مردمو خون به جگر میکنن اول که با نوبت دهیشون و با افزایش قیمت 1401و 1402 بعد دوباره با خبر توقف تولید باز دوباره با افزایش قیمت 1403 حالا هم دوباره خبر که مجوز فقط تا پایان خرداد ماه واقعا خجالت بکشین پارسهای ثبتنامی یکپارچه رو بدین بعدش تولید بسه نشه افزایش قیمت بخوره نخوره دیگه به سازمان استاندارد و ایران خودرو ربط داره خسته شدیم
ایوب : با سلام حالا دعوتنامه پیشنهادیشون هیچی چرا کسی نمیگه بعد یک سال پول خوابوندن سود مشارکتمون چی شده که الان من 141میلیون یک سال پیش ریختم الان بهم میگه 146دیگه بریز که کلا جمع کنی از قیمت اصلی کوییک کم بزاری ما 10 تومن زیر قیمت داریم میخریم کسی میدونه توضیح بده؟
عرفان ایکس 33 : تاریخ واریز وجه دوم اسفند هنوز خبری از تحویل نیست در واقع تحویل شش ماه هست
حسینی : سلام تک رو هم میفرمایید؟
حمید جی ایکس ار مشکی قرمز : کی فاکتور و کی پلاک شده؟
دوگانه : بیمه داره برگه بیمه رو از نمایندگی باید تحویل بگیرید