مالکان خودروهای تسلا در چین برای پدال ترمز دوربین نصب می‌کنند

 

مالکان خودروهای تسلا در چین برای پدال ترمز دوربین نصب می‌کنند

 
در پی تصادف خودروهای تسلا در چین و متهم‌شدن مالکان به اشتباه‌های رانندگی، تعدادی از مالکان محصولات تسلا در این کشور دوربینی برای پدال‌ ترمز نصب کرده‌اند تا در تصادف‌ها بتوانند بی‌گناهی‌شان را اثبات کنند.
 
 
چین بازار بسیار بسته‌ای دارد؛ با‌وجود‌این، خبر بد برای تسلا در کشور چین به مرزهای آن محدود نیست. به‌گزارش insideevs به‌نقل از وب‌سایت چینی Fast Technology، پس از ثبت چند مورد تصادف که در آن مشتریان به‌دلیل بی‌توجهی سرزنش شدند، برخی از صاحبان خودروهای الکتریکی تسلا در چین تصمیم گرفتند دوربین‌هایی برای ضبط فیلم از پدال خودرو خود، به‌خصوص پدال ترمز نصب کنند.
 
نصب دوربین در خودروهای تسلا پس‌ازآن شدت گرفت که ژانگ یاژو در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۱ به مسئولان این خودروساز آمریکایی به‌دلیل نقص فنی در ترمز تسلا مدل ۳ اعتراض کرد. دولت چین فشارهایش را بر تسلا در زمینه ایمنی تشدید کرد تا مشکلات کیفیت محصولات را در این کشور حل کند. این شرکت به‌دلیل مشکل پیش‌آمده برای یاژو عذرخواهی کرد و تیم ویژه‌ای برای بررسی موضوع در چین تشکیل داد. بااین‌حال، یاژو دریافت بهای‌ پرداخت‌شده برای خرید خودرو خود را خواستار شد؛ ولی تسلا از این کار خودداری کرد.
 
وب‌سایت Fast Technology دو تصویر از خودروهای برقی تسلا را با دوربین‌های نصب‌شده برای پدال منتشر کرد. صاحبان این خودروها شناسایی نشدند و یکی از آن‌ها تصویرش را با دمپایی انگشتی گرفت.
 
 
صاحبان خودروهای تسلا در چین می‌گویند اگر آن‌ها دچار تصادف شوند، فیلم‌های مربوط به تصادف را با فیلم‌های دوربین نصب‌شده برای پدال ترمز هماهنگ می‌کنند تا ثابت کنند اشتباهی مرتکب نشده‌اند و بتوانند از خود دفاع کنند. صرف‌نظر از اینکه چنین طرحی موفقیت‌آمیز باشد یا نه، ویدئویی از چین نشان می‌دهد که ممکن است چنین اقدامی برای جلوگیری از مشکلات کافی نباشد.
 
در ویدئو نشان داده می‌شود که از ورود خودرو الکتریکی تسلا به مرکز خرید جلوگیری می‌شود. این مرکز خرید ظاهرا ورود خودروهای تسلا را ممنوع و از مالک درخواست کرده است تا قبل از ورود به پارکینگ، ترمز خودرو را تعمیر کند. شایعه‌ای در چین وجود دارد که شهر گوانگ‌ژو خودروهای تسلا را متوقف خواهد کرد؛ اما مقام‌های شهری این موضوع را انکار کردند. اگرچه ممکن است آن‌ها چنین کاری را انجام ندهند، شایعه برای خودروهای تسلا هم‌چنان ادامه دارد. 
 
خساراتی که به اعتبار شرکت‌های بزرگ وارد می‌شود، بسیار سنگین و پرهزینه هستند و این موضوع به‌خصوص برای شرکت‌های خودروسازی بسیار گران تمام شده است. به‌عنوان مثال، هیوندای مجبور شد به‌دلیل آتش‌سوزی خودبه‌خودی خودرو الکتریکی کنا، فروش آن را در کره‌جنوبی متوقف کند و فراخوان پرهزینه‌ای برای جمع‌آوری خودروهای آسیب‌دیده بدهد.
 
فیلم‌برداری از پدال ترمز برای جلوگیری از متهم‌شدن به اشتباه‌های رانندگی شاهدی قوی بر این مدعا است که این مشتریان به تسلا به‌عنوان منبع اطلاعاتی بی‌طرف درباره‌ی تصادف‌های مربوط به خودروهایشان اعتماد ندارند. اگر مشکلات کیفیت خودروهای تسلا همچنان ادامه یابد و نگرانی و بی‌اعتمادی مشتریان را در بزرگ‌ترین بازار خودرو جهان به‌همراه داشته باشد، ممکن است گیگافکتوری شانگهای مجبور شود بیشتر خودروهای تولید خود را به خارج از چین صادر کند.
 

منبع

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تسلا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محسن : باسلام کاربر با نام ساناز، خواهشا اسم کاربریتون رو عوض کنید،اینجا جمع شدیم یه تبادل نظری راجب به ماشین بکنیم ، بعضیا با حرفای مسخرشون خطاب به یه اسم صرفا مونث، حالمونو بهم زدند،چقدر ندید پدید و چندش
محمد : چقد مسخره ما 20 اسفند ثبت نام کردیم گفتن شاید تیر ماه بدیم از شما ده روزه دادن
S5 : امروز بعد ۳ هفته پلاک شد اما ارسال مدارک زرده. توی جاده ساوه امروز چندتا تریلی اس ۳ و اس ۵ داشتن میومدن سمت تهران. ما حدود ۷ تا تریلی دیدیم
J4 سفید : قرارداد ۱۰ اسفند هنوز تکمیل وجه زرده و خبری نیست
مهدی : سلام اول که مبارک باشه بعد هم شما چه تاریخی تکمیل وجه کردید؟
شاهین اتومات : بازهم خوبه مال شماها هم دعوتنامه هم فاکتور شده مال من هنوز از دعوتنامه هم خبری نیست در انتظار ارسال دعوتنامه تکمیل وجه هستم پذیرش 24 مهرماه 402
ابوالفضل : مرگ بر سایپا احمق ها چرا کوئیک اس واسم صادر کردید من دوگانه سوز اسفند باید می گرفتم مسخره کردین
رضا : منم از شهرستان حضوری رفتم شاسی نشد شما زمان شاسیت بوده به رفتن ربطی نداره
اسیv4 : والا ما ما هم ۳فروردین بود خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شهاب : واسه من هنوز فاکتور نشده پذیرشم 11737260
رانا 29 اسفند : داداش ادب رعایت کن تهش دو روز دیرتر فاکتور میشی دنیا که ازت نگرفتن.این بنده خدا سوال پرسید.
پلاس خاکستری : با سلام من زنگ زدم 096440 گفتن مرداد ماشین فاکتور میشه تکمیل وج 1 بهمن هستم تحویل29 اسفند
حمید : ممنون و متشکر
پارس تحویل تابستان1403 : یعنی خدایی این مسئولین از خدا بی خبر خجالت نمیکشن واسه یه ماشین این همه مردمو خون به جگر میکنن اول که با نوبت دهیشون و با افزایش قیمت 1401و 1402 بعد دوباره با خبر توقف تولید باز دوباره با افزایش قیمت 1403 حالا هم دوباره خبر که مجوز فقط تا پایان خرداد ماه واقعا خجالت بکشین پارسهای ثبتنامی یکپارچه رو بدین بعدش تولید بسه نشه افزایش قیمت بخوره نخوره دیگه به سازمان استاندارد و ایران خودرو ربط داره خسته شدیم
ایوب : با سلام حالا دعوتنامه پیشنهادیشون هیچی چرا کسی نمیگه بعد یک سال پول خوابوندن سود مشارکتمون چی شده که الان من 141میلیون یک سال پیش ریختم الان بهم میگه 146دیگه بریز که کلا جمع کنی از قیمت اصلی کوییک کم بزاری ما 10 تومن زیر قیمت داریم میخریم کسی میدونه توضیح بده؟
عرفان ایکس 33 : تاریخ واریز وجه دوم اسفند هنوز خبری از تحویل نیست در واقع تحویل شش ماه هست
حسینی : سلام تک رو هم میفرمایید؟
حمید جی ایکس ار مشکی قرمز : کی فاکتور و کی پلاک شده؟
دوگانه : بیمه داره برگه بیمه رو از نمایندگی باید تحویل بگیرید