تسلا امکان استفاده از شبکه‌ی سوپرشارژر خود را برای خودروهای برقی سایر برندها فراهم کرد

 

تسلا امکان استفاده از شبکه‌ی سوپرشارژر خود را برای خودروهای برقی سایر برندها فراهم کرد

 
شرکت تسلا، شبکه‌ی سوپرشاژر خود را برای خودروهای برقی سایر برندهای خودروساز فعال کرده است. بدین‌ ترتیب دارندگان سایر خودروهای الکتریکی می‌توانند از شبکه‌ی سوپرشارژ تسلا استفاده کنند.
 
ایلان ماسک، رئیس تسلا در ماه جولای وعده داد که این شرکت فرایند فعال کردن شبکه‌ی سوپرشارژ برای سایر خودرهای الکتریکی را در اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد کرد. با‌این‌حال، درحال حاضر فقط ۱۰ مکان سوپرشارژ برای رانندگان خودروهای برقی سایر شرکت‌های خودروساز در دسترس قرار گرفته که همه‌ی آن‌ها در هلند است.
 
به گزارش دیجیتال ترندز، این خودروساز اعلام کرده که فرایند یاد شده را با تعداد محدودی از جایگاه‌های سوپرشارژ آغاز کرده است تا بتواند تجربه‌ی آن را بررسی و بر میزان ازدحام نظارت کرده و نهایتا بازخورد رانندگانی را که از خودروهای غیر تسلا استفاده می‌کنند، دریافت کند. این شرکت همچنین توضیح داده است که قصد دارد به‌زودی جایگاه‌های سوپرشارژ خود را در سایر کشورها برای رانندگان خودروهای غیر تسلا فعال کند. البته تسلا به این نکته هم اشاره کرده است که جایگاه‌های شارژ این شرکت در صورت وجود ظرفیت، برای خودروهای سایر برندها باز خواهد شد.
 
رانندگان خودروهای غیر تسلا برای استفاده از سوپرشارژ در یکی از سایت‌های هلندی، باید ابتدا اپلیکیشن این شرکت را دانلود کرده و یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنند. سپس با انتخاب گزینه‌ی «شارژ غیر تسلا» می‌توانند نزدیک‌ترین جایگاه سوپرشارژ موجود را پیداک رده و از آن استفاده کنند. تمامی پرداخت‌های مربوط به این فرایند در اپلیکیشن یاد شده انجام خواهد شد.
 
خودروهای تسلا در اروپا از سیستم شارژ ترکیبی بهره می‌برد؛ سیستمی که سایر خودروسازان هم از آن استفاده می‌کنند. این درحالی است که خودروهای این شرکت در ایالات متحده، از یک رابط اختصاصی برای شارژ شدن بهره می‌إرند. این یعنی اگر تسلا شبکه‌ی سوپرشارژ خود را در ایالات متحده برای سایر برندهای خودروساز برقی باز کند، رانندگان غیر تسلا برای استفاده از این جایگاه‌ها باید رابط تبدیل مخصوصی را خریداری کرده یا آن را قرض بگیرند.
 
تسلا در یکم نوامبر اعلام کرد:
 
که هرچه تعداد مشتریانی که از شبکه‌ی سوپرشارژ این شرکت استفاده می‌کنند، بیشتر شود، گسترش این اقدام سریع‌تر انجام خواهد شد. هدف تسلا یادگیری و تکرار است، در حالیکه به گسترش شبکه‌ی سوپرشارژ در سراسر جهان ادامه خواهیم داد، می‌توانیم درنهایت از رانندگان تسلا و غیر تسلا استقبال کنیم.
 
در حال حاضر، تسلا در ۲۷۰۰ ایستگاه در سراسر جهان، ۲۵ هزار جایگاه سوپرشارژ با فناوری شارژ سریع در دسترس دارندگان خودروهای این شرکت قرار داده است. خودروهای تسلا با ۱۵ دقیقه شارژ در این جایگاه‌ها، می‌توانند مسافتی در حدود ۳۲۱ کیلومتر طی کنند. این شرکت اعلام کرده که دسترسی به یک شبکه‌ی سریع، گسترده، راحت و قابل اعتماد برای پذیرش خودروهای برقی در مقیاس بزرگ، موضوعی حیاتی است. باز کردن جایگاه‌های سوپرشارژ روی رانندگان بیشتر، جریان درآمد جدیدی را به تسلا سرازیر خواهد کرد.
 
ماسک مدت‌ها در مورد ایده‌ی باز کردن سایت‌ها سوپرشارژ برای رانندگان خودروهای غیر از برند تسلا، صحبت کرده است. البته این طرح باعث خواهد شد دارندگان خودروهای تسلا برای استفاده از جایگاه‌های اختصاصی این شرکت در صف منتظر بمانند که مسلما این مورد برای برخی از این افراد ناراحت‌کننده است؛ به‌همین دلیل است که تسلا این اقدام را فعلا به‌طور محدود آغاز کرده است و قصد دارد میزان ازدحام هر سایت را به‌دقت زیر نظر گرفته و با توجه‌به تجربه‌ی کاربری رانندگان، به درخواست‌های آن‌ها در این زمینه عمل کند.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تسلا , سوپرشارژر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی s5 : سلام 20مهرماه ثبت نام 24/2/1403شاسی امروز جهت تحویل زنگ زدند انشاالله به زودی همگی تحویل بگیرید
استاد : سلام بر همگی بنده هفته اخر اسفندم امروز متوجه شدم قیمت کارخانه تعقیر کرده ایا این افزایش قیمت شامل ما میشه
اتومات : دای ارش تو چرا فاکتور نشدی سخا کی تحویل دادی ۲۱ هم میگن فاکتور شده
بابک : درود .ماشین ما هوندا است و ور دنده پنج خیلی صدا میده و ماشین میلرزه
محسن : باسلام کاربر با نام ساناز، خواهشا اسم کاربریتون رو عوض کنید،اینجا جمع شدیم یه تبادل نظری راجب به ماشین بکنیم ، بعضیا با حرفای مسخرشون خطاب به یه اسم صرفا مونث، حالمونو بهم زدند،چقدر ندید پدید و چندش
محمد : چقد مسخره ما 20 اسفند ثبت نام کردیم گفتن شاید تیر ماه بدیم از شما ده روزه دادن
S5 : امروز بعد ۳ هفته پلاک شد اما ارسال مدارک زرده. توی جاده ساوه امروز چندتا تریلی اس ۳ و اس ۵ داشتن میومدن سمت تهران. ما حدود ۷ تا تریلی دیدیم
J4 سفید : قرارداد ۱۰ اسفند هنوز تکمیل وجه زرده و خبری نیست
مهدی : سلام اول که مبارک باشه بعد هم شما چه تاریخی تکمیل وجه کردید؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محسن : سلام دوستان من نزدیک یکسال هست مبلغ 141میلیون بابت ساینا دوگانه دادم الان که دعوتنامه پیشنهادی امده سهم تورمی را 6/5میلیون زده در صورتی که سود پول من نزدیک22 میلیون میشد کسی میدوند چرا اینطوری شده ممنون میشم جواب بدید
محسن : سلام دوستان من نزدیک یکسال هست مبلغ 141میلیون بابت ساینا دوگانه دادم الان که دعوتنامه پیشنهادی امده سهم تورمی را 6/5میلیون زده در صورتی که سود پول من نزدیک22 میلیون میشد کسی میدوند چرا اینطوری شده ممنون میشم جواب بدزد
رضا : سلام درسته قیمت کوییک را خیلی خوب گذاشتن
توصیه کارشناسی : فروش خودرو = ضرر وزیان و باخت هر کی داره نفروشه در نیمه دوم سال قیمتها طوفانی خواهد شد
کارشناس ایران خودرو1403 : تولید خودرو به شدت کاهش یافته و احتمالا خودروهای ثبت نامی 1403 موعد تحویلشان به سال 1404 خواهد کشید
مش غلوم حسین : نه داداش افزایش قیمت شامل حال شما نمیشه و قانونا هم نباید بشه
رانا : یکیه فرقی نداره
بهنان : سلام خسته نباشید ساینا دوگانه سوز هم سود مشارکت داشت هم سود تاخیر اگر هم ندادند با هم شکایت میکنیم درسته که حساب کتاب نیست ولی حق گرفتنی
آرش : منم همین شرایط دارم اسناد هم دستم رسیده ولی خبری از تحویل ماشین نیست
تبدیل به سورن : سلام دوستان عزیز کسی اینجا هست که سورن فاکتور شده باشه