تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک

 

تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک

 

رپورتاژ - با توجه به پیشرفت روز افزون صنعت خودروسازی و همچنین پدید آمدن ترافیک های شهری و طاقت فرسا بسیاری از سازندگان خودرو اقدام به ساخت و تجهیز خودروهای مدل بالا با گیربکس اتوماتیک کرده ‌اند که از استقبال خوبی هم برخوردار گردیده است. با وارد شدن این گیربکس ها به دنیای خودرو نیاز به وجود تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک نیز به وجود آمد.

البته تولید خودروهایی با گیربکس اتوماتیک منجر به منسوخ شدن جعبه دنده های دستی نگردید و جعبه دنده دستی با توجه به استهلاک پایین تر و هزینه ‌های نگهداری پایین هنوز هم طرفداران خاص دو آتیشه خود را دارد. از این بحث که بگذریم گیربکس های اتوماتیک روز به روز در حال پیشرفت و اصلاح ساختار و مدرن شدن می باشند و شرکت‌های خودروسازی بزرگ سعی در آپدیت محصولات خود و تکمیل تکنولوژی آن دارند.

جایگاه گیربکس اتوماتیک در ایران

در ایران نیز حدود چند سالی است که گیربکس های اتوماتیک به بازار خودرو کشورمان راه پیدا کرده اند و در سال‌های اخیر بنا به دلایلی که ذکر شد استقبال خوبی نیز از آن ها صورت گرفت. از این رو شرکت های خودروسازی داخلی خیلی از محصولات خود را مجهز به گیربکس اتوماتیک کردند.

البته هرچند ما روز به روز که می گذرد مشاهده می کنیم که از کیفیت محصولات داخلی کاسته می‌ شود و در عین پیشرفت تکنولوژی گام های سریع به عقب بر می دارند اما در هر صورت اقدام به تجهیز خودروهای خود به گیربکس اتوماتیک اقتصادی نموده اند. از طرفی متخصصین و مکانیک های مخصوص نیز جهت فعالیت در تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک افزایش پیدا کردند.

گیربکس اتوماتیک در خودروهای خارجی

از بحث خودروهای داخلی که بگذریم در مدت زمان محدودی خودروهای وارداتی با گیربکس های اتوماتیک نیز وارد کشور شدند. پس مسئله گیربکس و جعبه دنده اتوماتیک و نیمه اتوماتیک خواسته یا ناخواسته در بین خودروها و مالک آن ها جا باز نموده است.

یکی از دردسرهایی که گیربکس های اتوماتیک دارند نبود زیرساخت‌ های کافی جهت تعمیر و نگهداری این گیربکس ها و وجود تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک در کشور می باشد، و مالکان خودرو همواره با مشکلات متعددی جهت تعمیر و نگهداری گیربکس دست و پنجه نرم کرده اند.

ما در این مقاله سعی داریم چندین نکته را جهت آشنایی بیشتر شما خوانندگان در مورد تعمیر و نگهداری گیربکس اتوماتیک و نیمه اتوماتیک شرح دهیم تا شما هنگام استفاده از این خودروها با کمترین مشکل مواجه شوید و بیشترین راندمان را از این خودروها دریافت کنید.

اولین نکته

اولین نکته ‌ای که همواره در مورد تعمیر گیربکس اتوماتیک و نیمه اتوماتیک باید مد نظر قرار دهید این است که حساسیت گیربکس های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک نسبت به انواع گیربکس های دنده دستی بیشتر می باشد. پس همواره باید با آگاهی کامل از این نوع گیربکس استفاده کنید تا گیربکس شما در کوتاه مدت دچار عیب و ایراد نگردد و هزینه ‌های گزاف را به شما تحمیل نکند.

نکته دوم

هزینه گیربکس های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک از گیربکس های معمولی به مراتب بیشتر است. پس به قول معروف هرکس طاووس خواهد جور هندوستان کشد. اما این جمله بدین معنی نمی باشد که قید گیربکس اتوماتیک را بزنید. اما حتما توجه کنید که دنیای گیربکس های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک با انواع گیربکس دستی متفاوت خواهد بود.

پس حتما با آگاهی کامل از این گیربکس ها استفاده کنید. در صورتی که موارد و نکته ‌های نحوه استفاده از گیربکس خودرو را به طور کامل رعایت کنید گیربکس خودرو شما به یک قطعه کار آمد و بی عیب و نقص تبدیل خواهد شد. در این زمینه یک تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک نیز می تواند جهت راهنمایی دادن برای شما در جهت استفاده صحیح از ان بسیار موثر و مثبت عمل کند.
 

تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک

نکته سوم

همواره سعی کنید گیربکس خودرو خود را قبل از خرابی ها جهت سرویس و تعمیر و نگهداری به صورت دوره ای به یک  تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک ببرید و از مکانیک خودرو و باتجربه خود بخواهید گیربکس شما را چک کند. در صورت بروز اشکال نیز خیلی سریع اقدام به برطرف نمودن عیب آن نمایید. به این صورت شما از پرداخت هزینه ‌های بالا و خسارات ناشی از تعمیر گیربکس در امان خواهید ماند.

نکته چهارم

همانطور که بارها به این نکته اشاره نمودیم، هیچگاه کار تخصصی گیربکس اتوماتیک و نیمه اتوماتیک خودرو خود را به دست افراد معمولی نسپارید. زیرا در صورتی که گیربکس توسط فرد بی ‌تجربه مورد بازدید و دستکاری قرار گیرد هزینه‌ های بالایی را به شما تحمیل خواهد کرده و چیزی جز دردسر و گرفتاری برای شما به وجود نخواهد آورد. بنابراین در صورت بروز مشکل حتما گیربکس خود را به یک تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک بسپارید.

نکته پنجم

در هزینه های بازدید گیربکس و سرویس گیربکس اتومبیل خودرو مقداری دست و دلباز تر عمل کنید و در صورتی که مکانیک گیربکس شما در یک تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک توصیه به تعویض سنسور یا قطعه می ‌کند مشکل را به تعویق نیاندازید که بعدا شدیدا پشیمان خواهید شد و شاید مشکلی که با اندک هزینه ای رفع می شود در آینده نه چندان دور هزینه ‌های گزافی را بتراشد.

نکته ششم

در صورتیکه گیربکس شما دچار آسیب یا خرابی گردید همواره سعی کنید از لوازم یدکی اصلی و استاندارد استفاده کنید و در صورتی که توانایی شناسایی یا تهیه جنس اصلی را ندارید سعی کنید از مکانیک‌ خودرو خود کمک بگیرید و تعمیرکار مجاز خود بخواهید که در تهیه و خرید لوازم یدکی اصلی به شما کمک کند و یا در صورت لزوم خودش اقدام به خرید لوازم یدکی اصلی نماید. اغلب مکانیک فعال در یک  تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک می تواند به سهولت جنس اصل را برای گیربکس شما تهیه کند.
گیربکس های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک کمک شایانی را به رانندگان خودروها کرده اند و بسیاری از افرادی که از خودروهای اتوماتیک استفاده می کنند آسایش و راحتی بیشتری نسبت به خودروهای دنده دستی دارند. از طرفی هم از شر کلاچ گرفتن در ترافیک ها آسوده شده اند. بسیاری از افراد هم از حساسیت ‌های گیربکس اتوماتیک شاکی هستند.

 

تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک

اگر برای شما آسایش بیشتر و راحتی حین رانندگی مهم است و نمی خواهید دچار مشکلات ذکر شده در مورد سیستم جعبه دنده های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک شوید همواره به نکاتی که در بالا ذکر کردیم توجه داشته باشید و از همه مهمتر زمانی که گیربکس شما دچار مشکل شده است و نیاز به سرویس کاری دارد هیچگاه این قطعه حساس خودرو را به افراد غیر مجاز نسپارید که مشکلات شما را دوچندان خواهد نمود.

در صورتی که به نکات بالا توجه کرده باشید مطمئن باشید که گیربکس شما جزو بی آزارترین و با راندمان ترین قطعه خودرو شما خواهد بود.

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک

یکی از مهم‌ترین مشکلات دارندگان خودرو های دنده اتوماتیک، خرابی گیربکس است و مهم تر از آن پیدا کردن یک متخصص در زمینه گیربکس های اتوماتیک، حال ما سال‌ها در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک به شکل تخصصی فعالیت میکنیم و می‌توانیم میزبان شما باشیم.
کلیه تعمیرات زیر نظر متخصصین کارآزموده در مرکز تخصصی تعمیرات گیربکس اتوماتیک رضا انجام میپذیرد.

مرحله اول : تست و عیب یابی
مرحله دوم : تعمیر و تعویض قطعات معیوب
مرحله سوم : تست خودرو یا گیربکس پس از تعمیر
لذا تست و عیب یابی در تعمیر گیربکس اتوماتیک مهمترین قسمت این فرآیند می باشد.

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , گیربکس اتوماتیک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محسن : باسلام کاربر با نام ساناز، خواهشا اسم کاربریتون رو عوض کنید،اینجا جمع شدیم یه تبادل نظری راجب به ماشین بکنیم ، بعضیا با حرفای مسخرشون خطاب به یه اسم صرفا مونث، حالمونو بهم زدند،چقدر ندید پدید و چندش
محمد : چقد مسخره ما 20 اسفند ثبت نام کردیم گفتن شاید تیر ماه بدیم از شما ده روزه دادن
S5 : امروز بعد ۳ هفته پلاک شد اما ارسال مدارک زرده. توی جاده ساوه امروز چندتا تریلی اس ۳ و اس ۵ داشتن میومدن سمت تهران. ما حدود ۷ تا تریلی دیدیم
J4 سفید : قرارداد ۱۰ اسفند هنوز تکمیل وجه زرده و خبری نیست
مهدی : سلام اول که مبارک باشه بعد هم شما چه تاریخی تکمیل وجه کردید؟
شاهین اتومات : بازهم خوبه مال شماها هم دعوتنامه هم فاکتور شده مال من هنوز از دعوتنامه هم خبری نیست در انتظار ارسال دعوتنامه تکمیل وجه هستم پذیرش 24 مهرماه 402
ابوالفضل : مرگ بر سایپا احمق ها چرا کوئیک اس واسم صادر کردید من دوگانه سوز اسفند باید می گرفتم مسخره کردین
رضا : منم از شهرستان حضوری رفتم شاسی نشد شما زمان شاسیت بوده به رفتن ربطی نداره
اسیv4 : والا ما ما هم ۳فروردین بود خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : دنا پلاس تحویل آبان کی تکمیل شد، پیام میده ظرفیت تکمیل ، بعد از 3 روز آبان پرشد ؟
شهاب : واسه من هنوز فاکتور نشده پذیرشم 11737260
رانا 29 اسفند : داداش ادب رعایت کن تهش دو روز دیرتر فاکتور میشی دنیا که ازت نگرفتن.این بنده خدا سوال پرسید.
پلاس خاکستری : با سلام من زنگ زدم 096440 گفتن مرداد ماشین فاکتور میشه تکمیل وج 1 بهمن هستم تحویل29 اسفند
حمید : ممنون و متشکر
پارس تحویل تابستان1403 : یعنی خدایی این مسئولین از خدا بی خبر خجالت نمیکشن واسه یه ماشین این همه مردمو خون به جگر میکنن اول که با نوبت دهیشون و با افزایش قیمت 1401و 1402 بعد دوباره با خبر توقف تولید باز دوباره با افزایش قیمت 1403 حالا هم دوباره خبر که مجوز فقط تا پایان خرداد ماه واقعا خجالت بکشین پارسهای ثبتنامی یکپارچه رو بدین بعدش تولید بسه نشه افزایش قیمت بخوره نخوره دیگه به سازمان استاندارد و ایران خودرو ربط داره خسته شدیم
ایوب : با سلام حالا دعوتنامه پیشنهادیشون هیچی چرا کسی نمیگه بعد یک سال پول خوابوندن سود مشارکتمون چی شده که الان من 141میلیون یک سال پیش ریختم الان بهم میگه 146دیگه بریز که کلا جمع کنی از قیمت اصلی کوییک کم بزاری ما 10 تومن زیر قیمت داریم میخریم کسی میدونه توضیح بده؟
عرفان ایکس 33 : تاریخ واریز وجه دوم اسفند هنوز خبری از تحویل نیست در واقع تحویل شش ماه هست
حسینی : سلام تک رو هم میفرمایید؟
حمید جی ایکس ار مشکی قرمز : کی فاکتور و کی پلاک شده؟