انواع خودرو کوییک موجود در بازار را بشناسید

 

انواع خودرو کوییک موجود در بازار را بشناسید

 

رپورتاژ -خودرو کوییک یکی از محصولات جدید شرکت تولیدی سایپا است. کمپانی خودروسازی سایپا با تقویت و به روز‌رسانی پلتفرم پراید و تولید سری X ۲۰۰ توانست در سال ۱۳۹۵، خودروی کوییک را تولید و به بازار عرضه نماید. 

این شرکت تولید‌کننده خودرو در داخل کشور، علاوه بر نسخه معمولی کوییک در ادامه روند تولیدات خود، نسخه اتومات و دو مدل دیگر از این نوع خودرو را در خط تولید خود به عرضه رسانده است.

 

آشنایی یا انواع تیپ کوییک

خودرو کوییک در انواع تیپ‌های مختلف پس از خودرو‌هایی مانند تیبا و ساینا، تولید شده است. در ابتدا خط تولید شرکت خودروسازی سایپا موفق شد تا کوییک دنده‌ای و اتومات را به دست مشتریان خود برساند. مدت زمانی بعد توانست کوییک R، کوییک S و کوییک G را هر کدام با مشخصات ظاهری، فنی و کارکردی متفاوت ساخته و روانه بازار خودرو کند.

۱. کوییک معمولی

کوییک معمولی در دو نوع دنده‌ای و اتومات (کوییک پلاس سی تی وی فول آپشن) از ابتدایی‌ترین تولیدات سایپا به عنوان اتومبیل کوییک است که در بازار به فروش می‌رسد. در شکل ظاهری مشابه با تیبا ۲ است که تنها در برخی قسمت‌ها تغییرات کوچکی اعمال شده است اما از لحاظ ساختاری و مشخصات فنی نمی‌توان بین این دو خودرو تفاوت و تمایزی را بیان کرد.

·      مشخصات ظاهری

در این نوع از خودرو کوییک سعی شده با ایجاد تغییر در ظاهر تیبا۲ آن را به سمت فرمی تهاجمی‌تر و اسپرت‌تر برسانند. تمامی طرح‌های سپر جلو، پنجره، چرخ‌ها با فرمی اسپرت‌تر و جوان پسند‌تر استفاده شده است. ایجاد تغییر در قسمت پشتی تیبا یکی دیگر از تفاوت‌های خودرو کوییک با این ماشین است. استفاده از پلاستیک خشک در ساخت داشبورد و قسمت‌های رودری چندان دلنشین و جذاب نیست و تنها به دلیل صرفه اقتصادی آن به کار برده شده است. میزان ظرفیت صندوق عقب آن حدود ۲۲۵ لیتر است که این خودرو را مناسب برای یک زوج جوان یا خانواده کوچک کرده است.

 

·      مشخصات فنی کوییک معمولی

در کوییک دنده‌ای و اتومات که از خانواده معمولی این خودرو به شمار ‌می‌روند از موتور m۱۵ تیبا با پیشرانه ۴ سیلندر ۸ سوپاپ با حجم ۱۵۰۳ سی سی و قدرت ۸۷ اسب بخار در دور موتور استفاده شده است. در نوع دنده‌ای آن از یک گیربکس ۵ سرعته دستی و در نوع اتومات از یک گیربکس اتومات سی تی وی استفاده شده است. گیربکس در نوع دنده‌ای وظیفه انتقال نیرو به سمت چرخ‌های جلو را دارد و در کوییک اتومات به منظور انتقال قدرت به کار برده می‌شود.

دریچه پیشرانه در کوییک دنده‌ای با استفاده از سیستم قدیمی سیم گاز یا مکانیکی برای ارتباط با دریچه گاز با پدال طراحی شده است، این درحالی است که در نوع اتومات باز و بسته شدن به صورت برقی انجام می‌شود. فرمان کوییک دنده‌ای هیدرولیک بوده و نوع اتومات آن به صورت برقی است.

تجهیزات و امکانات یا آپشن‌های موجود در این دو نوع خودرو کوییک مشابه یکدیگر هستند که شامل: حسگر پارک عقب، تهویه اتومات، روف رک، دستگیره‌های آسان بازشو، مه شکن عقب و جلو، دماسنج، ترمز ABS، دو کیسه هوا در قسمت جلو، آینه‌های جانبی و شیشه بالابر‌های جلو وعقب برقی، گرمکن شیشه عقب، برف پاک کن جلو و عقب، قفل مرکزی، صندلی‌های تاشو عقب، تنظیم‌کننده ۶ حالته دستی صندلی راننده، ریموت کنترل و... می‌شود.

این در حالی است که در کوییک اتومات، سیستم استارت دکمه‌ای، امکان ورود بدون کلید، دوربین عقب، حسگر فشار باد تایر و هم چنین نمایشگر مالتی مدیا به کار برده شده است.

 

انواع خودرو کوییک موجود در بازار را بشناسید

۲. کوییک R

یکی از‌ایده‌های خلاقانه شرکت سایپا، ایجاد تغییر رنگ در برخی قسمت‌های کوییک معمولی دنده‌ای بوده است که موجب شده تا خودرو کوییک R تولید شود. در این طراحی، سقف با قاب آینه‌های بغل و قسمت‌های داخلی مه شکن‌های جلو و زیر سپر‌ها معمولاً با استفاده از رنگ قرمز تولید می‌شوند.

کوییک R تمامی مشخصات ظاهری و فنی کوییک معمولی دنده‌ای را دارد. تنها در برخی از قسمت‌های داخلی خودرو مانند اطراف سیستم مالتی مدیا، دریچه‌های تهویه هوا و قسمت‌های بازویی درب‌ها با رنگ قرمز در آمیخته است که حالتی اسپرت‌تر را برای کابین ایجاد نموده است.

۳. کوییک S

در سال ۱۳۹۹ کمپانی تولید‌کننده خودرو سایپا، کوییک S فیس لیفت خود را رونمایی کرد. در این ماشین با استفاده از نوار مشکی رنگ در طراحی سپر جلو، جلو پنجره و اطراف چراغ‌ها تا پایین سپر تغییراتی را در خودرو کوییک‌های قبلی ایجاد کرده است. این طراحی یادآور خط اشک‌های یوزپلنگ ایرانی است. این اتومبیل نیز مانند کوییک R با ایجاد تغییراتی در شکل ظاهری با حفظ مشخصات فنی کوییک دنده‌ای تولید شده است.

انواع خودرو کوییک موجود در بازار را بشناسید

 

۴. کوییک G

یکی دیگر از تیپ‌های خودرو کوییک، نوع G است که همراه با تیپ S آن در سال ۱۳۹۹ به بازار عرضه شده است. با توجه به امکانات و تجهیزات به کار رفته در کوییک G موجب شده تا به نسخه کوییک فول آپشن تبدیل شود. ایجاد تغییرات ظاهری در طراحی داشبورد و استفاده از امکانات بهتر و بیشتر باعث شده تا این نوع ماشین کوییک از سایرین متمایز شود.

تجهیزات و آپشن‌های استفاده شده در این نوع خودرو کوییک، تا حدودی با کوییک اتومات برابری می‌کند. داشبورد جدید، استفاده از کنسول در وسط خودرو و به کار بردن صفحه کیلومتری منجر به ایجاد طراحی و ظاهری جذاب شده است که موجب شده این نوع از ماشین نسبت به سایرین برتری داشته باشد.

برخی از آپشن‌های استفاده شده در کوییک G عبارتند از:

·       دوربین دنده عقب و حسگر پارک عقب

·       سیستم مالتی مدیا ۷ اینچی

·       تهویه نیمه اتومات

·       استفاده از سنسور فشار باد لاستیک

·       دیلایت، اتولایت، GPS

·       آینه‌های جانبی برقی

·       دو عدد کیسه هوا یا ایربگ

·       قراردادن پورت USB با هدف استفاده برای شارژ تلفن همراه

کلام پایانی

شرکت خودروسازی سایپا در ادامه روند تولید محصولات خود، موفق شد تا خودرو کوییک را مطابق با استاندارد‌های لازم ساخته و به بازار عرضه نماید. این خودرو با ایجاد تغییر در پلتفرم پراید تولید شده است. انواع تیپ‌های مختلف دنده‌ای، اتومات، R، S و G از خودر کوییک در بازار موجود است. هر یک با توجه به مشخصات ظاهری و فنی در دسته‌بندی‌های مختلف قرار می‌گیرند. خودرو کوییک دنده‌ای و R با توجه به مشخصات فنی و تنها تفاوت در ظاهر در یک دسته و خودرو کوییک اتومات، S و G نیز با همین تعریف دسته‌بندی می‌شوند. چنانچه شما هم قصد خرید خوردو جدید دارید، می توانید با مراجعه به سایت car.ir ضمن بررسی مشخصات فنی، قیمت خودرو و مقایسه با دیگر مراکز، یک خرید به صرفه و مطمئن داشته باشید.

 

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودرو کوییک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کوییک
0

سلام من مشتری فروش فوق العاده اردیبهشت1401 که قراره مدل 1400 بدن هستم. متاسفانه با اینکه از 16 خرداد ماشین پلاک شده . هیچ خبری از تحویل این ماشین آفتاب خورده نیست
15:49  1401/04/04
پاسخ دادن
کاربر: Reza
2

خداییش پیکان وانت مال خودمونه دیگه!
00:09  1394/08/30

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محسن : باسلام کاربر با نام ساناز، خواهشا اسم کاربریتون رو عوض کنید،اینجا جمع شدیم یه تبادل نظری راجب به ماشین بکنیم ، بعضیا با حرفای مسخرشون خطاب به یه اسم صرفا مونث، حالمونو بهم زدند،چقدر ندید پدید و چندش
محمد : چقد مسخره ما 20 اسفند ثبت نام کردیم گفتن شاید تیر ماه بدیم از شما ده روزه دادن
S5 : امروز بعد ۳ هفته پلاک شد اما ارسال مدارک زرده. توی جاده ساوه امروز چندتا تریلی اس ۳ و اس ۵ داشتن میومدن سمت تهران. ما حدود ۷ تا تریلی دیدیم
J4 سفید : قرارداد ۱۰ اسفند هنوز تکمیل وجه زرده و خبری نیست
مهدی : سلام اول که مبارک باشه بعد هم شما چه تاریخی تکمیل وجه کردید؟
شاهین اتومات : بازهم خوبه مال شماها هم دعوتنامه هم فاکتور شده مال من هنوز از دعوتنامه هم خبری نیست در انتظار ارسال دعوتنامه تکمیل وجه هستم پذیرش 24 مهرماه 402
ابوالفضل : مرگ بر سایپا احمق ها چرا کوئیک اس واسم صادر کردید من دوگانه سوز اسفند باید می گرفتم مسخره کردین
رضا : منم از شهرستان حضوری رفتم شاسی نشد شما زمان شاسیت بوده به رفتن ربطی نداره
اسیv4 : والا ما ما هم ۳فروردین بود خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شهاب : واسه من هنوز فاکتور نشده پذیرشم 11737260
رانا 29 اسفند : داداش ادب رعایت کن تهش دو روز دیرتر فاکتور میشی دنیا که ازت نگرفتن.این بنده خدا سوال پرسید.
پلاس خاکستری : با سلام من زنگ زدم 096440 گفتن مرداد ماشین فاکتور میشه تکمیل وج 1 بهمن هستم تحویل29 اسفند
حمید : ممنون و متشکر
پارس تحویل تابستان1403 : یعنی خدایی این مسئولین از خدا بی خبر خجالت نمیکشن واسه یه ماشین این همه مردمو خون به جگر میکنن اول که با نوبت دهیشون و با افزایش قیمت 1401و 1402 بعد دوباره با خبر توقف تولید باز دوباره با افزایش قیمت 1403 حالا هم دوباره خبر که مجوز فقط تا پایان خرداد ماه واقعا خجالت بکشین پارسهای ثبتنامی یکپارچه رو بدین بعدش تولید بسه نشه افزایش قیمت بخوره نخوره دیگه به سازمان استاندارد و ایران خودرو ربط داره خسته شدیم
ایوب : با سلام حالا دعوتنامه پیشنهادیشون هیچی چرا کسی نمیگه بعد یک سال پول خوابوندن سود مشارکتمون چی شده که الان من 141میلیون یک سال پیش ریختم الان بهم میگه 146دیگه بریز که کلا جمع کنی از قیمت اصلی کوییک کم بزاری ما 10 تومن زیر قیمت داریم میخریم کسی میدونه توضیح بده؟
عرفان ایکس 33 : تاریخ واریز وجه دوم اسفند هنوز خبری از تحویل نیست در واقع تحویل شش ماه هست
حسینی : سلام تک رو هم میفرمایید؟
حمید جی ایکس ار مشکی قرمز : کی فاکتور و کی پلاک شده؟
دوگانه : بیمه داره برگه بیمه رو از نمایندگی باید تحویل بگیرید