نیسان GT-R بازهم به‌روز‌رسانی شد؛ تولید گودزیلا پس از 17 سال همچنان ادامه می‌یابد!

 

نیسان GT-R بازهم به‌روز‌رسانی شد؛ تولید گودزیلا پس از 17 سال همچنان ادامه می‌یابد!

 

نیسان GT-R یکی از سالخورده‌ترین خودروهای تولیدی دنیا محسوب می‌شود. این خودروی پرطرفدار هرچند در سال 2007 رونمایی شده، ولی از آن تاریخ تاکنون با به‌روزآوری‌های متعدد به حیات خود ادامه داده است. درحالی‌که طی سالیان اخیر همواره شایعاتی مبنی بر توقف تولید و معرفی نسل جدید GT-R به‌گوش رسیده، اما رونمایی از مدل 2024 نشان می‌دهد نیسان برنامه‌ای برای بازنشستگی این خودرو ندارد!

نیسان GT-R مدل 2024

در گذشته نه‌چندان دور عمر هر نسل از خودروها به ده سال و حتی بیشتر می‌رسید. اما با ورود به قرن 21 و افزایش رقابت، خودروهای جدید عمر کمتری دارند و معمولاً پس از 6 یا نهایتاً 8 سال با خطوط تولید خداحافظی می‌کنند. نیسان GT-R از این قاعده مستثنی است و با معرفی مدل 2024 چرخه عمر 17ساله را ثبت می‌کند؛ رکوردی که در بین مدل‌های جدید مشابه آن وجود ندارد.

نیسان GT-R مدل 2024

طراحی نیسان GT-R مدل 2024

از لحاظ طراحی نیسان GT-R مدل 2024 تفاوت‌هایی با پیشینیان خود دارد. ازجمله این تفاوت‌ها باید به مواردی مثل سپر جلو و عقب متفاوت، بازنگری در فرم جلوپنجره و بازطراحی تیغه‌ها و باله عقب اشاره کنیم. نیسان تأکید می‌کند این تغییرات ایرودینامیک GT-R را به‌میزان چشمگیری بهبود می‌دهند. به عبارت دقیق‌تر، تیغه‌ها و باله عقب در مدل 2024 نیروی رو به پایین (downforce) بیشتری تولید می‌کنند. با وجود این، ضریب درگ در رقم 0.26 ثابت باقی مانده است.

نیسان GT-R مدل 2024

عرضه نسخه هیجان‌انگیز نیسمو

در کنار نسخه استاندارد، نسخه نیسمو از نیسان GT-R مدل 2024 نیز به‌فروش خواهد رسید. این نسخه در مقایسه با مدل 2023 باله عقب متفاوتی دارد. سطح تماس این قطعه 10 درصد رشد کرده و پایه‌های آن مشابه با گردن قو است. در مدل 2024 از نسخه نیسمو، تیغه سپر، بالچه‌ها و دیفیوزر عقب نیز جدید هستند. این نسخه با رنگ اختصاصی خاکستری پنهان قابل‌انتخاب خواهد بود.

نسخه نیسمو
نیسان GT-R مدل 2024 نسخه نیسمو

نیسان GT-R مدل 2024 در نسخه T-spec هم به فروش خواهد رسید. این نسخه براساس تریم GT-R Premium توسعه می‌یابد و رنگ‌های اختصاصی یشم هزاره‌ای و ارغوانی نیمه‌شب برای آن قابل سفارش هستند. گلگیرهای متورم‌تر، سیستم کنترل داینامیک تنظیم‌شده توسط شاخه نیسمو، لوگوهای مخصوص و رینگ‌های 20 اینچی طلایی‌رنگ از دیگر ویژگی‌های جذاب ظاهری این نسخه به‌شمار می‌روند. در پشت این رینگ‌ها، ترمزهای سرامیک کربنی – برگفته‌شده از نسخه نیسمو – جا خوش کرده‌اند.

کابین GT-R

مشخصات فنی

نیروبخش نیسان GT-R مدل 2022 همان موتور 3.8 لیتری V6 توئین توربو است. این موتور توانایی تولید 565 اسب بخار قدرت و 632 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. گیربکس شش‌سرعته دوکلاچه با همکاری سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ، نیروی موتور را به‌سمت هر دو محور هدایت می‌کند.

نمای عقب

در نسخه مزین به نشان نیسمو، خروجی این موتور همچون قبل به 600 اسب بخار و 651 نیوتن‌متر گشتاور افزایش پیدا می‌کند. هرچند خروجی این نسخه ثابت باقی مانده است، اما نیسان می‌گوید از دیفرانسیل لغزش محدود جدیدی در آن استفاده کرده و در سیستم تعلیق نیز بازنگری‌هایی انجام شده است.

نمای عقب نسخه نیسمو

نسخه نیسمو دارای یک نسخه ویژه با نام Special Edition خواهد بود. این نسخه که در نقش پرچمدار خانواده GT-R است، از نظر ظاهری تفاوت‌هایی با نیسموی استاندارد دارد. رینگ‌های 20 اینچی با خطوط قرمز، کاپوت فیبر کربنی و کاور مخصوص موتور ازجمله این تفاوت‌ها هستند.

نیسمو

نیسان GT-R مدل 2024 از بهار امسال راهی نمایندگی‌های فروش کمپانی در ژاپن خواهد شد. نسخه نیسمو هم تابستان از راه خواهد رسید. در رابطه با قیمت و عرضه این خودرو در سایر بازارها فعلاً اطلاعاتی در دست نیست. شاید بدانید به‌خاطر سختگیرانه‌تر‌شدن قوانین آلایندگی در اروپا، نیسان عرضه GT-R را در اروپا متوقف کرده است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , نیسان GT , R






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محسن : باسلام کاربر با نام ساناز، خواهشا اسم کاربریتون رو عوض کنید،اینجا جمع شدیم یه تبادل نظری راجب به ماشین بکنیم ، بعضیا با حرفای مسخرشون خطاب به یه اسم صرفا مونث، حالمونو بهم زدند،چقدر ندید پدید و چندش
محمد : چقد مسخره ما 20 اسفند ثبت نام کردیم گفتن شاید تیر ماه بدیم از شما ده روزه دادن
S5 : امروز بعد ۳ هفته پلاک شد اما ارسال مدارک زرده. توی جاده ساوه امروز چندتا تریلی اس ۳ و اس ۵ داشتن میومدن سمت تهران. ما حدود ۷ تا تریلی دیدیم
J4 سفید : قرارداد ۱۰ اسفند هنوز تکمیل وجه زرده و خبری نیست
مهدی : سلام اول که مبارک باشه بعد هم شما چه تاریخی تکمیل وجه کردید؟
شاهین اتومات : بازهم خوبه مال شماها هم دعوتنامه هم فاکتور شده مال من هنوز از دعوتنامه هم خبری نیست در انتظار ارسال دعوتنامه تکمیل وجه هستم پذیرش 24 مهرماه 402
ابوالفضل : مرگ بر سایپا احمق ها چرا کوئیک اس واسم صادر کردید من دوگانه سوز اسفند باید می گرفتم مسخره کردین
رضا : منم از شهرستان حضوری رفتم شاسی نشد شما زمان شاسیت بوده به رفتن ربطی نداره
اسیv4 : والا ما ما هم ۳فروردین بود خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : دنا پلاس تحویل آبان کی تکمیل شد، پیام میده ظرفیت تکمیل ، بعد از 3 روز آبان پرشد ؟
شهاب : واسه من هنوز فاکتور نشده پذیرشم 11737260
رانا 29 اسفند : داداش ادب رعایت کن تهش دو روز دیرتر فاکتور میشی دنیا که ازت نگرفتن.این بنده خدا سوال پرسید.
پلاس خاکستری : با سلام من زنگ زدم 096440 گفتن مرداد ماشین فاکتور میشه تکمیل وج 1 بهمن هستم تحویل29 اسفند
حمید : ممنون و متشکر
پارس تحویل تابستان1403 : یعنی خدایی این مسئولین از خدا بی خبر خجالت نمیکشن واسه یه ماشین این همه مردمو خون به جگر میکنن اول که با نوبت دهیشون و با افزایش قیمت 1401و 1402 بعد دوباره با خبر توقف تولید باز دوباره با افزایش قیمت 1403 حالا هم دوباره خبر که مجوز فقط تا پایان خرداد ماه واقعا خجالت بکشین پارسهای ثبتنامی یکپارچه رو بدین بعدش تولید بسه نشه افزایش قیمت بخوره نخوره دیگه به سازمان استاندارد و ایران خودرو ربط داره خسته شدیم
ایوب : با سلام حالا دعوتنامه پیشنهادیشون هیچی چرا کسی نمیگه بعد یک سال پول خوابوندن سود مشارکتمون چی شده که الان من 141میلیون یک سال پیش ریختم الان بهم میگه 146دیگه بریز که کلا جمع کنی از قیمت اصلی کوییک کم بزاری ما 10 تومن زیر قیمت داریم میخریم کسی میدونه توضیح بده؟
عرفان ایکس 33 : تاریخ واریز وجه دوم اسفند هنوز خبری از تحویل نیست در واقع تحویل شش ماه هست
حسینی : سلام تک رو هم میفرمایید؟
حمید جی ایکس ار مشکی قرمز : کی فاکتور و کی پلاک شده؟