کلاه جنگنده اف-۳۵؛ گرانتر از خودروی “فِراری”

 

کلاه جنگنده اف-۳۵؛ گرانتر از خودروی “فِراری”

 

خلبانان جنگنده اف-۳۵ لایتنینگ II از کلاهی استفاده می کنند که بیش از یک خودرو سوپر اسپرت فراری قیمت دارد، روندی دو روزه را برای اندازه کردن این کلاه پشت سر می گذارند، به طور کلی باید مدل موی یکسانی داشته باشند، از افزایش وزن پرهیز کنند و سه بار در سال شرایط کلاه خود را برای حصول اطمینان از اندازه بودن آن کنترل کنند.
این فرایندی است که در 
بیانیه مطبوعاتی نیروی هوایی آمریکا به آن اشاره شده و در آن توضیح داده می شود که چقدر کار لازم است تا یک بخش از جنگنده ۷۸ میلیون دلاری اف-۳۵ برای پرواز آماده شود.
موارد کوچکی مانند تغییر مدل مو یا اندکی افزایش وزن نیز می توانند موجب شوند تا کلاه خلبان جنگنده اف-۳۵ که حدود ۴۰۰ هزار دلار قیمت دارد به درستی روی سر وی قرار نگیرد. در ساخت این کلاه از موادی مانند کولار و فیبر کربن استفاده شده است که استحکام بالا در کنار وزن کم را ممکن می سازد.

کلاه جنگنده اف-۳۵؛ گرانتر از خودروی “فِراری”

کلاه خلبانان جنگنده اف-۳۵ محصولی پیشرفته است. این کلاه می تواند امکان دید در شب، دید حرارتی و دید ۳۶۰ درجه از محیط اطراف جنگنده را فراهم کرده و آگاهی موقعیتی قابل توجهی را به خلبان بدهد.
کلاه خلبان جت جنگنده اف-۳۵ می تواند تصاویر دوربین هایی که در بدنه هواپیما جایگذاری شده اند را در معرض دید خلبان قرار دهد. در واقع این کلاه به خلبان اجازه می دهد تا حجم زیادی از اطلاعات را با هم ترکیب کند و از بار کاری وی می کاهد که می تواند به افزایش قدرت پاسخگویی خلبان منتج شود.  تمام این فناوری ها باید به طور دقیق تنظیم شوند تا عملکرد درستی باشند و بر همین اساس حصول اطمینان از اندازه بودن کلاه برای فردی که آن را می پوشد، اهمیت بسیاری دارد.

کلاه جنگنده اف-۳۵؛ گرانتر از خودروی “فِراری”

ابتدا، سر خلبان اندازه گیری و اسکن می شود. از این اسکن ها برای ساخت یک آستری کلاه قابل حمل که بین سر خلبان اف-۳۵ و قسمت سخت کلاه قرار می گیرد، استفاده می شود.پس از اتمام اسکن، اپتیک های کلاه باید به درستی با چشم های خلبان تراز شوند. تکنسین ها از یک مردمک سنج برای اندازه گیری فاصله بین مردمک های خلبان استفاده می کنند.
در مرحله بعد، تکنسین های تجهیزات پرواز خلبان ماسک اکسیژن را روی صورت وی قرار داده و هر گونه نشت هوا از اطراف آن که می تواند از جریان مناسب اکسیژن جلوگیری کند را شناسایی می کنند.

کلاه جنگنده اف-۳۵؛ گرانتر از خودروی “فِراری”

مرحله بعد حصول اطمینان از فاصله مناسب بین ماسک و ویزور کلاه است. زمانی که خلبان حرکت یا صحبت می کند، ماسک نباید با ویزور برخوردی داشته باشد. اگر فاصله بیش از حد کم باشد ویزور را خم کرده و در تصویر نمایشگر کلاه اختلال ایجاد می کند.
پس از متناسب سازی اولیه، شرایط کلاه خلبان اف-۳۵ هر ۱۰۵ روز یک بار بررسی می شود و هر ۱۲۰ روز یک بار اندازه بودن آن برای سر خلبان کنترل می شود. این برای ایجاد تعامل بی عیب بین قابلیت های پیشرفته کلاه و مهارت های خلبانی که از آن استفاده می کند، ضروری است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کلاه جنگنده اف , ۳۵






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محسن : باسلام کاربر با نام ساناز، خواهشا اسم کاربریتون رو عوض کنید،اینجا جمع شدیم یه تبادل نظری راجب به ماشین بکنیم ، بعضیا با حرفای مسخرشون خطاب به یه اسم صرفا مونث، حالمونو بهم زدند،چقدر ندید پدید و چندش
محمد : چقد مسخره ما 20 اسفند ثبت نام کردیم گفتن شاید تیر ماه بدیم از شما ده روزه دادن
S5 : امروز بعد ۳ هفته پلاک شد اما ارسال مدارک زرده. توی جاده ساوه امروز چندتا تریلی اس ۳ و اس ۵ داشتن میومدن سمت تهران. ما حدود ۷ تا تریلی دیدیم
J4 سفید : قرارداد ۱۰ اسفند هنوز تکمیل وجه زرده و خبری نیست
مهدی : سلام اول که مبارک باشه بعد هم شما چه تاریخی تکمیل وجه کردید؟
شاهین اتومات : بازهم خوبه مال شماها هم دعوتنامه هم فاکتور شده مال من هنوز از دعوتنامه هم خبری نیست در انتظار ارسال دعوتنامه تکمیل وجه هستم پذیرش 24 مهرماه 402
ابوالفضل : مرگ بر سایپا احمق ها چرا کوئیک اس واسم صادر کردید من دوگانه سوز اسفند باید می گرفتم مسخره کردین
رضا : منم از شهرستان حضوری رفتم شاسی نشد شما زمان شاسیت بوده به رفتن ربطی نداره
اسیv4 : والا ما ما هم ۳فروردین بود خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شهاب : واسه من هنوز فاکتور نشده پذیرشم 11737260
رانا 29 اسفند : داداش ادب رعایت کن تهش دو روز دیرتر فاکتور میشی دنیا که ازت نگرفتن.این بنده خدا سوال پرسید.
پلاس خاکستری : با سلام من زنگ زدم 096440 گفتن مرداد ماشین فاکتور میشه تکمیل وج 1 بهمن هستم تحویل29 اسفند
حمید : ممنون و متشکر
پارس تحویل تابستان1403 : یعنی خدایی این مسئولین از خدا بی خبر خجالت نمیکشن واسه یه ماشین این همه مردمو خون به جگر میکنن اول که با نوبت دهیشون و با افزایش قیمت 1401و 1402 بعد دوباره با خبر توقف تولید باز دوباره با افزایش قیمت 1403 حالا هم دوباره خبر که مجوز فقط تا پایان خرداد ماه واقعا خجالت بکشین پارسهای ثبتنامی یکپارچه رو بدین بعدش تولید بسه نشه افزایش قیمت بخوره نخوره دیگه به سازمان استاندارد و ایران خودرو ربط داره خسته شدیم
ایوب : با سلام حالا دعوتنامه پیشنهادیشون هیچی چرا کسی نمیگه بعد یک سال پول خوابوندن سود مشارکتمون چی شده که الان من 141میلیون یک سال پیش ریختم الان بهم میگه 146دیگه بریز که کلا جمع کنی از قیمت اصلی کوییک کم بزاری ما 10 تومن زیر قیمت داریم میخریم کسی میدونه توضیح بده؟
عرفان ایکس 33 : تاریخ واریز وجه دوم اسفند هنوز خبری از تحویل نیست در واقع تحویل شش ماه هست
حسینی : سلام تک رو هم میفرمایید؟
حمید جی ایکس ار مشکی قرمز : کی فاکتور و کی پلاک شده؟
دوگانه : بیمه داره برگه بیمه رو از نمایندگی باید تحویل بگیرید