ریزش سنگین قیمت انواع خودرو نسبت به ابتدای سال

 

ریزش سنگین قیمت انواع خودرو نسبت به ابتدای سال

 

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گفت: با توجه به روند کاهش قیمت خودرو در بازار، فاصله قیمت خودرو از کارخانه تا بازار بسیار کم شده است، اگر ‌قیمت‌ امروز خودرو را با قیمت‌های چند ماه پیش مقایسه کنیم، می‌توان گفت با ریزش شدید قیمت‌ها مواجه هستیم.

سعید مؤتمنی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه بازار خودرو این روزها در شرایط رکود قرار دارد، اظهار داشت: جنب و جوشی در این بازار وجود ندارد،‌ قیمت‌ها تغییر نکرده است ضمن آنکه ‌خریداری هم در بازار خودرو نیست.

وی ادامه داد: در چنین بازاری، فروشندگان سعی می‌کنند هر چه سریع‌تر خودروهای خود را بفروشند حتی با پایین آوردن قیمت خود،‌ بنابراین نمی‌توان قیمت ثابتی را برای خودروها تعیین کرد. 

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو بیان داشت: در مجموع در هفته‌های گذشته قیمت انواع خودرو تقریبا ثابت بوده است، در ‌مواردی هم شاهد کاهش قیمت در برخی خودروها بوده‌ایم.

* با ریزش شدید قیمت‌ خودرو مواجه هستیم‌

مؤتمنی تصریح کرد: اگر ‌قیمت‌های امروز خودرو را با قیمت‌های چند ماه پیش مقایسه کنیم، می‌توان گفت با ریزش شدید قیمت‌ها مواجه هستیم.

‌وی یکی از دلایل‌ رکود حاکم بر بازار خودرو را انتظار مردم برای خرید خودروهای وارداتی دانست و گفت: مردم منتظرند تا خودروهای وارداتی به بازار وارد شود و برای خرید این خودروها اقدام کنند.

* اختلاف قیمت خودروها‌ از کارخانه تا بازار بسیار کم شده است

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو با بیان اینکه اختلاف قیمت خودروهای مونتاژی از کارخانه تا بازار بسیار کم شده است، گفت: در خودروهای تولید ایران‌خودرو و سایپا هم فاصله قیمتی بازار و کارخانه کم شده است، به عنوان مثال قیمت عرضه کوئیک اتومات در کاخانه 327 میلیون تومان و قیمت همین خودرو در بازار به 400 میلیون تومان رسیده است. همچنین قیمت کوئیک آر که در کارخانه 256 میلیون تومان  فاکتور می‌شود در بازار 341 میلیون تومان است. 

* این روزها تقاضای دلالی در بازار خودرو وجود ندارد

مؤتمنی اظهار داشت: در این شرایط تقاضای کاذب و دلالی و تقاضای سرمایه‌گذاری در بخش خودرو وجود ندارد و دلالان نمی توانند وارد این بازار شود زیرا می‌دانند که در صورت ورود به این بازار طی چند روز حداقل 5 تا 10 درصد از سرمایه خود را از دست می‌دهند.

* کاهش 20 میلیون تومانی قیمت برخی خودروهای ایران خودرو در چند روز اخیر

وی بیان داشت: قیمت دناپلاس توربو اتوماتیک که حدود دو هفته پیش 820 میلیون تومان بود اکنون به 800 میلیون تومان کاهش یافته است و همچنین قیمت 207 دنده‌ای که در هفته پیش 620 میلیون تومان بود به 600 میلیون تومان کاهش یافته است. 

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو بیان داشت: قیمت هایما اس 5 نیز بین 10 تا 20میلیون تومان در یک هفته اخیر کاهش یافته است.

*‌ کاهش شدیدتر قیمت خودروهای مونتاژی در چند روز اخیر

مؤتمنی اظهار داشت: قیمت آریزو 5 نسبت به هفته گذشته 50 میلیون تومان کاهش داشته و از یک میلیارد و 150 میلیون تومان به یک میلیارد و 100 میلیون تومان رسیده است. 

وی اظهار داشت: تیگو 8 پرومکس نیز در یک هفته اخیر از 2 میلیارد و 570 میلیون تومان به 2 میلیارد و 490 میلیون تومان کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو افزود: اختلاف قیمت تیگو 8 پرومکس از کارخانه تا بازار اکنون 100 میلیون تومان است، در حالی که اختلاف قیمت این خودرو 4 ماه پیش از کارخانه تا بازار حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان بود. 

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو‌ بیان داشت: قیمت جک اس 5 در بازار 4 ماه پیش حدود یک میلیارد و 800 میلیون تومان بود که با کاهش 400 میلیون تومانی قیمت این خودرو در یک ماه پیش به یک میلیارد و 400 میلیون تومان رسید و اکنون قیمت این خودرو به یک میلیارد و 355 میلیون تومان کاهش یافته است. 

وی افزود: قیمت فیدلیتی نیز که یک ماه پیش یک میلیارد و 600 میلیون تومان بود اکنون به یک میلیارد و 500 میلیون تومان رسیده است. 

بنابراین گزارش در کنار تثبیت قیمت ارز از سوی بانک مرکزی به عنوان یکی از دلایل کاهش قیمت خودرو، اجرای سامانه یکپارچه عرضه خودرو، مؤثرترین راهکار برای مدیریت بازار خودرو بود که از سوی وزارت صمت در دوران فعالیت فاطمی‌امین آغاز شد؛ اجرای این سامانه موجب شد تقاضاهای واقعی خودرو وارد این سامانه شوند و نیازی به خرید خودرو در بازار پرنوسان ماه‌های گذشته نداشته باشند.

طبق اعلام مسئولان سامانه یکپارچه، 90 درصد متقاضیان یکی از شرکت‌های مونتاژی در نوبت اول سامانه یکپارچه از خرید خودرو انصراف داده‌اند؛ این انصراف با کاهش قیمت خودرو در بازار پس از موفقیت طرح سامانه یکپارچه عرضه خودرو رخ داد و این نشان می‌دهد تقاضاهای دلالی منفعتی از حضور در سامانه یکپارچه ندارند و این سامانه دقیقا نقطه‌زنی مناسبی در جذب تقاضای واقعی و غیرکاذب داشته است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , قیمت انواع خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J4 مشکی : J4 مشکی ثبت نام ۱ اردیبهشت فاکتور و شاسی ۱۲ اردیبهشت بیمه و پلاک ۱۷ اردیبهشت ارسال مدارک ۱۹ اردیبهشت کارت و سند تا ۲۸ رسیدن خودشون میگن یک ماه بعد شاسی تحویل میدن،ولی خبری نیس...ی عده ۲۵ روزه تحویل گرفتن
محسن x5 : سلام دوستانی که ثبت نامی ۱۷ بهمن ایکس ۵ بودن با موعد تحویل ۳.۱۳ لطفا اطلاع بدن اگر شاسی شده ماشینشون یا اینکه خبری جدیدی از بابت فاکتور شدن دارن ممنون
حسین : شماره ای که تماس گرفتید رو به بگید ماهم تماس بگیریم
ه ایماs5 : تکمیل وجه ۲۲برج ۸ بوده تحویل ۲۲ برج ۱۱ هنوزماشین فاکتور نشده ۴ ماه تاخیر خورده ۱ میلیاردپول گرفتن من الان ۷ ماهه ماشین ندارم
S3 ابان : سلام.من همین الان تحویل گرفتم. سالن پر بود از اس ۳ ثبت نام ۹ابان شاسی ۲۸اسفند بیمه ۱/۲۰
T8و T9 : ثبت نام ۱۷ بهمن ۷ خرداد پلاک شده و ارسال مدارک سبز شده چراغ تحویل مدارک زرد چراغ تحویل خودرو قرمز ولی امروز مرا قافل گیر کردن ساعت ۲ بعد از ظهر امروز تماس گرفتن اقا بیا تحویل بگیر ، رفتم و از تریلی پیدا کرده تحویلم دادن با مدارک و بیمه و سند ایشالله نوبت همه عزیزان
S3 بجنورد 13 آبان : مبارکه، برای جریمه دیرکرد اقدام کردین؟
تارا v1p : بعید میدونم کاش حداقل با چند هفته تاخیر بهت بدن
سیما : بچه ها امروز برام پیامک شاهین gl اومده نمیدونم بگیرم یا ن دلم سانروف میخواد از اون ور امکان داره ندن یا گرون کنن شما بودین چیکار میکردین؟
S3 تهران : سلام دوستان ثبت نام s3 به تاریخ ۱۴۰۲/۸/۱۴ شماره پلاک و شاسی ۲۶ اسفندماه بود بیمه نامه و کارت ماشین ۲۰ تا ۲۵ فروردین صادر شد تحویل ماشین باید ۳ اسفند میبود که ندادن. ما ۱۵ فرودین اولین چک پرداخت کردیم. امروز ۱۳ ام خرداد ساعت ۵ بعدازظهر تماس گرفتن که ۱۶ چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح بریم برای تحویل ماشین.بعد از چهار ماه دیر کرد. بعد از تحویل ماشین حتما براتون پیام میزارم و بهتون اطلاع میدم از شرایط. انشالله به زودی به همه دوستان تماس بگیرن برای تحویل ماشین.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بهراد : ممنون میشم اگه راهنمایی کنید و ما رو از این نگرانی و دلهره نجات بدید
محمد : سلام من تحویل اسفند بودم برام دعوتنامه کوئیک آمد برای کسی آمد من دوگانه ثبت نام کردم دوگانه رامی خوام
بهراد : دوست عزیزDena شما که میگید مشکل اعتبار گواهینامتون حل شد،یعنی الان دیگه وضعیتتون برنده نشده اید نیست؟ و عکس ثبت نام رو کجا دادید که حل شد؟فکس کردید برای ایران خودرو؟
حواله داران پارس : تجمع بزرگ حواله داران پارس بهار و تابستان 403جلو ایران خودرو #نه به توقف تولید پارس تا تحویل آخرین نفر سامانه یکپارچه# زمان یکشنبه 27خرداد 403 لطفاً توی همه گروه ها و سایت اطلاع رسانی کنید
سورن تک تحویل 29 اسفند : 1 بهمن تکمیل وجه، امروز فاکتور شد، موتور ef7
S5 : سلام منم الان دیدم فاکتور شدم 101میلیون تاخیر در تحویل داده
دی دوگانه : با سلام خدمت دوستان تکمیل وجه یک اردیبهشت، فاکتور سی اردیبهشت، پلاک شش خرداد، امروز تحویل گرفتم. انشاءالله قسمت همه ی دوستان بشه خودرو رو زودتر تحویل بگیرند
صادق : سلام وقتی تو پیگیری خودرو تیک تحویل خودرو فعال میشه یعنی کجاست و کدوم مرحله است بیزحمت جواب بدین اگه میدونین؟؟
دوگانه اسفندs : اینایی که میگن ساینا دوگانه شده 309 تومن روی چه حسابی میگن قیمت ساینا دوگانه که هنوز تغییری نکرده
بهزاد : سلام.از دوستان عزیز یه سوال داشتم.در مورد دنا پلاس تحویل ابان.ایا میتوان بعد تحویل فروخت یا هنوز محدودیت یکساله داره