بررسی موتورسیکلت دوکاتی Scrambler Urban Enduro مدل 2015

بررسی موتورسیکلت دوکاتی Scrambler Urban Enduro مدل 2015

موتورسیکلت دوکاتی Scrambler Urban Enduro  یک موتورسیکلت مدرن است که تمامی مقتضیات لازم برای رانندگی شهری را در اختیار دارد اما در جاده های برون شهری نیز، احساس راحتی را در راکب خود ایجاد می‌کند. از نظر بدنه، این موتورسیکلت زیبا دارای زین درجه یک قهوه ای با طراحی کشباف و خطوط پارچه ای، چراغ های جلوی بزرگ و گرد که از طریق قابی با شکل و شمایل قدیمی محافظت می‌شوند و رینگ های آلومینیومی 10 پره 3x18 اینچی در جلو و 5.5x17 اینچی در عقب می‌باشد. همچنین این موتورسیکلت زیبا به گلگیری با ارتفاع بلند ساخته شده از فیبر پلاستیک، چراغ های LED، صفحه کیلومترشمار LCD و فرمان  مخصوص آف رود با میله محافظ تجهیز شده است. این موتورسیکلت زیبا دارای پیشرانه L-twin هوا خنک با حجم 803 سی سی و 2 سوپاپ در هر سیلندر با سیستم توزیع سوخت Desmodromic است که حداکثر قدرت 75 اسب بخار (55 کیلو وات) در دور موتور 8,250 و گشتاوری در حدود 68 نیوتن متر در دور موتور 5,750 را در اختیار راکب خود قرار می‌دهد. موتورسیکلت نه تنها در شهر بلکه  برای مسیرهای صعب العبور و کم تردد و دستیابی به اماکن جدید نیز، گزینه کاملا ایده آلی محسوب می‌شود. زین این موتورسیکلت با طراحی زیبای خود، راحتی و آسایش بی نظیری را برای راکب فراهم می‌آورد. محافظ های دو شاخه، محافظ کارتل موتور و قاب چراغ جلو از بخش های اصلی و حیاتی در آف رود محافظت می‌کنند و میله محافظ نیز، مقاومت فرمان را افزایش می‌دهد.

بررسی موتورسیکلت دوکاتی Scrambler Urban Enduro مدل 2015

از دیگر ویژگی های آف رود این موتورسیکلت می‌توان به ارتفاع بلند گلگیر از جنس فیبر پلاستیک و رینگ های پره ای آن اشاره کرد.

ویژگی های خاص  

-  گلگیر بلندتر در قسمت جلو

-  محافظ های دو شاخه 

- مخزن سوخت قطره ای شکل 13.5 لیتری 

- قاب تسمه آلومینیومی

- قاب مخزن سوخت آلومینیومی 

- پوشش حرارتی آلومینیومی

- پیشرانه L-Twin هواخنک، با حجم 803 سی سی مجهز به سیستم توزیع سوخت demodromic با 75 اسب بخار قدرت

- زین کشباف

- رینگ های 10 پره 18 اینچی در جلو و 17 اینچی در عقب

- تایر های اسپرت دوتایی Pirelli

- چراغ جلوی گرد با یک حلقه لامپ  LED  در داخل آن

- فرمان آف رود مجهز به میله محافظ

- قاب محافظ چراغ جلو

ترمز دیسکی نیمه شناور تکی با کالیپر ترمز برمبو چهار پیستون و مجهز به سیستم ترمز ضد قفل

- رنگ Wild Green

- صفحه محافظ زیر موتور

- نوار آلومینیومی زیر زین

-  کمک فنر قابل تنظیم  Kayaba

- میله پشتی سرنشین

کیلومتر شمار LCD با روکش آلومینیومی قابل تعویض

- درگاه USB در زیر زین

- چراغ عقب LED  جدید علاوه بر طراحی مخزن سوخت، طراحی چراغ جلوی دوکاتی Scrambler نیز، منحصر به فرد بوده و جلوه خاصی به این موتورسیکلت زیبا بخشیده می‌بخشند. چراغ های جلو از دیگر خصوصیات دوکاتی  Scrambler محسوب می‌شوند. طراحی مدور و کلاسیک این چراغ در کنار یک حلقه لامپ LED در داخل آن که یادآور استفاده از نوارچسب های محافظ در دوچرخه های آف رود دهه 70 میلادی می‌باشد، سنت و مدرنیته را در هم می‌آمیزد و حس خوبی به مالک این دو چرخ ایتالیایی می‌بخشد.    

بررسی موتورسیکلت دوکاتی Scrambler Urban Enduro مدل 2015

لامپی که در زیر لوگوی دوکاتی مخفی شده است، نور بالای این موتورسیکلت را تامین می‌کند. علاوه بر این، تمایز میان چراغ های کناری سفید رنگ و چراغ جلوی زرد رنگ، به این موتورسیکلت زیبا شخصیت فاخری را بخشیده است. اما در قسمت عقب شاهد چراغ فول LED هستیم. این تکنولوژی جدید که در دنیای موتورسیکلت بی نظیر و بی همتا می‌باشد، با استفاده از لنزهای مات و 12 لامپ LED نوری فراگیر را در اختیار این ایتالیایی قرار می‌دهد؛ گفتنی است، هنگام ترمز تعداد لامپ های LED به 18 عدد افزایش می‌یابدوجود چراغ راهنما درست در کنار چراغ جلو و گلگیر عقب موتورسیکلت کاملا با طراحی بدنه دوکاتی هماهنگ است. راکب این موتور سیکلت می‌تواند تنها با نگه داشتن دکمه راهنمای سمت چپ به مدت سه ثانیه، فلاشر دوکاتی  Scrambler را فعال کند. کیلومترشمار این موتورسیکلت شامل یک واحد مجزا و حلقوی است که در بالا و سمت راست چراغ جلو قرار دارد. کیلومترشمار این موتورسیکلت کاملا دیجیتال بوده و دورسنج آن که درست در زیر صفحه کیلومترشمار قرار گرفته، همانند موتورسیکلت های دهه هفتاد است. به محض افزایش دور موتور، عقربه در جهت عقربه های ساعت شروع به حرکت می‌کند. دو کیلومترشمار سفری و یک کیلومتر شمار مسافت کل، نشانگر سوخت در زمان مسافرت، نمایشگر دمای هوا، یادآور تعمیرات دوره‌ای، ساعت، میزان سوخت موجود در باک و چراغ هشدار ABS از دیگر تجهیزات موجود در Scrambler محسوب می‌شوند. همچنین راکبان می‌توانند روی چراغ هشدار فشار روغن موتور، نشانگر نوربالا، نور پایین، نشانگر چراغ راهنما، ایموبیلایزر و چراغ هشدار دور موتور زیاد حساب کنند.

بررسی موتورسیکلت دوکاتی Scrambler Urban Enduro مدل 2015

طراحی قدیمی و کلاسیک این موتورسیکلت زیبا حتی بر روی فرمان آن نیز، قابل مشاهده است. اهرم های گاز، ترمز و کلاچ از طریق سیم به فرمان پهن Scrambler که در چهار حالت مختلف قابل تنظیم است، متصل شده‌اند. وضعیت سوئیچ و روشن و خاموش بودن موتور نیز، از طریق سیستمی که در حال حاضر به یک استاندارد تبدیل شده اما هنوز چندان مورد استفاده قرار نگرفته است، مشخص می‌شود؛ در این سیستم با خاموش کردن موتور، دکمه استارت برجسته شده و خودنمایی می‌کند؛ استفاده از تکنولوژی های پیشرفته در کنار سبک و سیاق کلاسیک Scrambler، جذابیت های این موتورسیکلت ایتالیایی را صد چندان می‌کند. جاپایی آلومینیومی مشکی رنگ از اهرم تعویض دنده و اهرم ترمز عقب محافظت می‌کند. قدرت این موتورسیکلت توسط پیشرانه L-twin هوا خنک 803 سی سی دو سوپاپ، تامین می‌شود؛ این پیشرانه که از موتورسیکلت دوکاتی Monster 796 قرض گرفته شده است، از کورس و قطر سیلندر 88 در 66 میلی متر بهره می‌برد و به منظور کسب شتاب بیشتر مورد بازنگری قرار گرفته است. پوشش کلاچ، آلترناتور (مولد همزمان) و تسمه، همگی از جنس آلومینیوم سبک بوده که به زیبایی هرچه بیشتر این موتورسیکلت کمک شایانی می‌کنند. به منظور هماهنگی بیشتر در سیستم سوخت رسانی Scrambler، از یک دریچه سوخت 50 میلی متری و دو دریچه پروانه ای استفاده شده است؛ این راه حل، فشار مایع و کنترل دقیق جریان سوخت در داخل سیلندرها را تضمین می‌کند. پیستون ها و میل لنگ موجود در Scrambler، مشابه موتورسیکلت های Monster 796 و Hypermotard 796 می‌‍‌باشد؛ این در حالی است که به لطف استفاده از سوپاپ هایی با زاویه 11 درجه، میل بادامک ها حداکثر قدرت را منتقل می‌کنند. گفتنی است، سیستم اگزوز 2 در 1 به همراه صداخفه کن آلومینیومی، منحصرا برای این موتورسیکلت طراحی شده‌اند. صفحه حرارتی آلومینیومی برای محافظت از راکب و تبعیت از استاندارد یورو 3 از دیگر خصوصیات قابل ملاحظه در این موتورسیکلت زیبا هستند. این موتورسیکلت مجهز به گیربکس  شش سرعته است که با وجود کلاچ چندصفحه ای APTC به راحتی و تنها با یک اشاره به اهرم ترمز، عوض می‌شود و عملکرد مناسبی را از خود در زمان توقف و حرکت در ترافیک جاده های درون شهری به نمایش می‌گذارد. همچنین وجود سیستم ضد پرش متصل به گشتاور، از جیغ کشیدن چرخ عقب در زمان دنده معکوس کشیدن اجتناب می‌کند. پیشرانه دو سیلندر Desmodue  با تولید قدرتی  معادل 75 اسب بخار و گشتاوری در حدود 68 نیوتن متر، رانندگی راحت و روان و  شتابی مناسب را برای Scrambler به ارمغان می‌آورد. طراحی این پیشرانه نیز، همانند بدنه موتورسیکلت، ساده و آسان است و در فواصل 12,000 کیلومتری به تعمیر نیاز پیدا می‌کند. 

    بررسی موتورسیکلت دوکاتی Scrambler Urban Enduro مدل 2015

موتورسیکلت Scrambler به لطف استفاده از پیشرانه Desmo و نوع طراحی سوپاپ هایش، نام دوکاتی را در سراسر جهان گسترانیده است؛ این سیستم دریچه های ورود و خروج سوپاپ ها را با استفاده از چند اهرم به دقت باز و بسته می‌کند. عبارت desmodromic از واژه یونانی desmos به معنای رابط و  dromos به معنای ضربه گرفته شده است؛ از نظر فنی، این عبارت به سیستمی اطلاق می‌شود که دارای واحدی برای کنترل حرکت اهرم ها که یکی در یک جهت (برای مثال باز کردن) و دیگری در جهت مخالف (برای مثال بستن) حرکت می‌کنند، می‌باشدالبته این پدیده مدت های مدیدی است که در صنعت خودروسازی و موتورسیکلت سازی به کار می‌رود و اصطلاح جدیدی نیست. این سیستم اولین بار به اشکال متفاوت در اوایل قرن بیستم به کار رفت؛ در سال 1956 مهندسی مشهور به نام فابیو تاگلیونی (Fabio Taglioni) کمپانی دوکاتی را در مسیر استفاده از این سیستم قرار داد : اولین موتورسیکلت به نام  Grand Prix 125 با سه میل بادامک، از طریق یک چرخ دنده مخروطی و شافت عمودی به حرکت در می‌آمد. از آن زمان سیستم desmodromic به یکی از قسمت های جدایی ناپذیر موتورسیکلت های دوکاتی مبدل شد و در سال 1968، کمپانی ایتالیایی با تولید Mark 3 Desmo 350 این سیستم را به یکی از تجهیزات استاندارد خود تبدیل کرد. گفتنی است موتورسیکلت Mark 3 Desmo 350 نیز، که نقطه عطفی در صنعت موتورسیکلت سازی به شمار می‌رود، از سیستم زمانبندی مشابه پیشرانه های دو سیلندر امروزی استفاده می‌کرد که همین امر، گواهی است بر مستدل بودن این سیستم. این سیستم نه تنها در تمامی مدل های دوکاتی، بلکه در سوپر موتورسیکلت های تیم Ducati Corse و Desmosedici MotoGP  نیز، مورد استفاده قرار گرفته است. استفاده از قاب فولادی Trellis با دربرگرفتن پیشرانه موتورسیکلت و گسترده شدن تا زیر زین، استحکام و قدرتی را که همگان از یک دوکاتی اصیل انتظار دارند، فراهم می‌کند. به لطف وجود دسته فرمان 24 درجه ای و دو شاخه 12 میلی متری، Scrambler از قدرت مانور قابل ملاحظه ای هم در جاده های شهری و کوهستانی برخوردار است؛ همچنین وجود دسته فرمان پهن، عبور از موانع شهری را برای راکب به کاری لذت بخش تبدیل می‌کند؛ این در حالی است که فاصله محوری 1,445 میلی متری پایداری بسیار مناسبی را به Scrambler در سرعت های بزرگراه می‌بخشد. مخزن سوخت فولادی این موتورسیکلت با آن طرح قطره ای شکل بی بدیل خود، گنجایش 13.5 لیتر را دارد. طراحی مناسب و بی نظیر قاب و شاسی، رانندگی راحت و دلپذیری را برای راکب به ارمغان می‌آورد. چابکی، دقیقا چیزی است که رضایت بی حد را هم در جاده های شهری و هم جاده های ناهموار فراهم می‌کند. سیستم تعلیق Kayaba به کار گرفته شده در این موتورسیکلت، از یک دوشاخه 41 میلی متری و یک کمک فنر قابل تنظیم بهره می‌برداین تجهیزات با فراهم آوردن دایره گردش 150 میلی متری برای چرخ ها، عملکرد مناسب موتورسیکلت را در تمامی جاده ها تضمین می‌کنند. راحتی و عملکرد این موتورسیکلت زیبا موجب منحصر به فرد بودن دوکاتی و خودنمایی راکب آن در هر مکانی و زمانی می‌شود.

بررسی موتورسیکلت دوکاتی Scrambler Urban Enduro مدل 2015

رینگ های 10 پره آلومینیومی جدید جزو تجهیزات استاندارد دوکاتی  Scrambler محسوب می‌شوند. طراحی این پره ها به دوران گذشته و روزهای اوج پره های باریک و ضربدری بازمی‌گرددرینگ های 3x18 اینچی جلو و 5.5x17 اینچی در عقب، سبک طراحی شده‌اند تا بتوانند تایرهای MT 60 RS 110/80 ZR18 Pierelli در جلو و 180/55 ZR17 را در عقب دربربگیرند. آج کلفت این تایرها، از خصوصیات انحصاری Scrambler محسوب می‌شود که نتیجه ای جز عملکرد قابل ملاحظه در تمامی سطوح ندارد. این مدل دوکاتی مجهز به ترمز برمبو است که از سیستم Bosch 9.1 MP AMS با سنسور فشار داخلی استفاده می‌کند. به منظور دستیابی به حداکثر قدرت ترمز و همچنین هماهنگی با طراحی بدنه، یک دیسک تکی 330 میلی متری با ضخامت کمتر از 5 میلی متر و ترمز برمبو 4 پیستونه و نیز، کالیپر M 4.32B  در چرخ جلو استفاده شده است. در چرخ عقب نیز، از یک دیسک 245 میلی متری مجهز به کالیپری با پیستون 32 میلی متری استفاده شده است


منبع

TopSpeed

برچسب : موتورسیکلت دوکاتی Scrambler Urban Enduro , فرمان , کالیپر ترمز , ترمز برمبو , ترمز ضذ قفل (ABS) , کمک فنر , میل بادامک , کلاچ , گیربکس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

اشکان
1

داشبورد ال سی دی دیگه چه سیقه ایه ؟ نکنه همون صفحه کیلومتره ؟؟؟؟؟
21:51  1393/08/20
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محسن : باسلام کاربر با نام ساناز، خواهشا اسم کاربریتون رو عوض کنید،اینجا جمع شدیم یه تبادل نظری راجب به ماشین بکنیم ، بعضیا با حرفای مسخرشون خطاب به یه اسم صرفا مونث، حالمونو بهم زدند،چقدر ندید پدید و چندش
محمد : چقد مسخره ما 20 اسفند ثبت نام کردیم گفتن شاید تیر ماه بدیم از شما ده روزه دادن
S5 : امروز بعد ۳ هفته پلاک شد اما ارسال مدارک زرده. توی جاده ساوه امروز چندتا تریلی اس ۳ و اس ۵ داشتن میومدن سمت تهران. ما حدود ۷ تا تریلی دیدیم
J4 سفید : قرارداد ۱۰ اسفند هنوز تکمیل وجه زرده و خبری نیست
مهدی : سلام اول که مبارک باشه بعد هم شما چه تاریخی تکمیل وجه کردید؟
شاهین اتومات : بازهم خوبه مال شماها هم دعوتنامه هم فاکتور شده مال من هنوز از دعوتنامه هم خبری نیست در انتظار ارسال دعوتنامه تکمیل وجه هستم پذیرش 24 مهرماه 402
ابوالفضل : مرگ بر سایپا احمق ها چرا کوئیک اس واسم صادر کردید من دوگانه سوز اسفند باید می گرفتم مسخره کردین
رضا : منم از شهرستان حضوری رفتم شاسی نشد شما زمان شاسیت بوده به رفتن ربطی نداره
اسیv4 : والا ما ما هم ۳فروردین بود خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : دنا پلاس تحویل آبان کی تکمیل شد، پیام میده ظرفیت تکمیل ، بعد از 3 روز آبان پرشد ؟
شهاب : واسه من هنوز فاکتور نشده پذیرشم 11737260
رانا 29 اسفند : داداش ادب رعایت کن تهش دو روز دیرتر فاکتور میشی دنیا که ازت نگرفتن.این بنده خدا سوال پرسید.
پلاس خاکستری : با سلام من زنگ زدم 096440 گفتن مرداد ماشین فاکتور میشه تکمیل وج 1 بهمن هستم تحویل29 اسفند
حمید : ممنون و متشکر
پارس تحویل تابستان1403 : یعنی خدایی این مسئولین از خدا بی خبر خجالت نمیکشن واسه یه ماشین این همه مردمو خون به جگر میکنن اول که با نوبت دهیشون و با افزایش قیمت 1401و 1402 بعد دوباره با خبر توقف تولید باز دوباره با افزایش قیمت 1403 حالا هم دوباره خبر که مجوز فقط تا پایان خرداد ماه واقعا خجالت بکشین پارسهای ثبتنامی یکپارچه رو بدین بعدش تولید بسه نشه افزایش قیمت بخوره نخوره دیگه به سازمان استاندارد و ایران خودرو ربط داره خسته شدیم
ایوب : با سلام حالا دعوتنامه پیشنهادیشون هیچی چرا کسی نمیگه بعد یک سال پول خوابوندن سود مشارکتمون چی شده که الان من 141میلیون یک سال پیش ریختم الان بهم میگه 146دیگه بریز که کلا جمع کنی از قیمت اصلی کوییک کم بزاری ما 10 تومن زیر قیمت داریم میخریم کسی میدونه توضیح بده؟
عرفان ایکس 33 : تاریخ واریز وجه دوم اسفند هنوز خبری از تحویل نیست در واقع تحویل شش ماه هست
حسینی : سلام تک رو هم میفرمایید؟
حمید جی ایکس ار مشکی قرمز : کی فاکتور و کی پلاک شده؟