بررسی فولکس واگن بیتل 2014

بررسی فولکس واگن بیتل 2014

تولید خودرویی جدید با سبک و سیاق قدیمی، خودروسازان را به چالشی بزرگ می‌کشد؛ چرا که از یک سو خودروساز می‌خواهد مدل جدید بیانگر اصالت مدل قدیمی و اسطوره‌ای خود باشد و از سوی دیگر، در دنیای پیشرفته امروزی افراد بسیاری می‌خواهند خودرویی را خریداری کنند که از طراحی جدید و مدرن برخوردار باشد. اما کمپانی فولکس واگن با طراحی مدل جدید بیتل نه تنها نام و خاطره مدل قدیمی را زنده کرد، بلکه خریداران جدیدی را نیز به فهرست طرفداران این خودروی زیبا افزود. دلایل بسیاری برای این میزان تقاضا و علاقه وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به فضای وسیع کابین ، ارگونومی مناسب، صندوق عقب جادار، و عملکرد خوب سیستم تعلیق بیتل اشاره کرد که همه این موارد در کنار هم، این آلمانی کوچک را به خودرویی محبوب و خواستنی تبدیل کرده‌اند.

بررسی فولکس واگن بیتل 2014

امکان سفارش این خودرو به دو صورت کوپه و کروک، تنوع رنگی بسیار زیاد، فهرستی طولانی از تجهیزات سفارشی و همچنین امکان انتخاب یکی از دو پیشرانه بنزینی یا گازوئیلی از دیگر دلایا محبوبیت بیتل 2014 به شمار می‌روند. در خصوص پیشرانه این آلمانی کوچک ذکر این نکته لازم است که به زودی موتور پنج سیلندر 2.5 لیتری بنزینی آن با یک پیشرانه چهار سیلندر 1.8 لیتری مجهز به توربوشارژر تعویض می‌شود که علی رغم قدرت بیشتر، مصرف سوخت کمتری برای بیتل به ارمغان می‌آورد. به دلیل وجود دو پیشرانه بنزینی مجهز به توربوشارژر (1.8 لیتری و 2 لیتری) نام بیتل توربو به بیتل R-Line تغییر یافت.

بررسی فولکس واگن بیتل 2014

از دیگر موارد جدید، تیپ سفارشی GSR از گروه R-Line است که به صورت محدود تولید می‌شود و با رنگ زرد و مشکی خود، خاطرات بیتل 1973 را که با نام Yellow-and-Black Racer شناخته می‌شد، زنده می‌کند. همانند گذشته، افرادی که به دنبال مصرف سوخت کمتر هستند، بیتل TDI رضایت خاطرشان را جلب خواهد کرد. اگرچه فولکس واگن بیتل 2014 همانند دیگر خودروهای کوچک دو درب از جمله هوندا سیویک کوپه یا هیوندای الانترا کوپه در دسترس همگان نیست، اما طراحی زیبای آن مطمئنا افراد بسیاری را مجذوب خود می‌کند.

بررسی فولکس واگن بیتل 2014

در مقایسه با خودروهایی چون فیات 500 یا مینی کوپر، این آلمانی کوچک از صندلی عقب و صندوق جادارتری برخوردار است که این موارد بر جذابیت هر چه بیشتر آن می‌افزایند. در مجموع می‌توان گفت، اگر به دنبال خودرویی هستید که زیبایی و عملکرد را درهم آمیزد، فولکس واگن بیتل را هرگز از یاد نبرید.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی فولکس واگن بیتل 2014

فولکس واگن بیتل 2014 یک هاچ بک دو درب با ظرفیت چهار سرنشین است که در چهار تیپ به خریداران عرضه می‌شود: بیتل 2.5L با موتور 2.5 لیتری بنزینی، بیتل R-Line با موتور 2 لیتری بنزینی مجهز به توربوشارژر، بیتل TDI با موتور 2 لیتری دیزلی مجهز به توربوشارژر و تیپ سفارشی GSR که در حقیقت همان R-Line اما با رنگی منحصر به فرد است؛ شایان ذکر است، پیشرانه بیتل 2.5L به زودی با یک موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری مجهز به توربوشارژر تعویض می‌شود.

بررسی فولکس واگن بیتل 2014

از تجهیزات استاندارد تیپ 2.5L می‌توان به رینگ های آلومینیومی 17 اینچی، شیشه شور مجهز به گرمکن، آینه های مجهز به گرمکن، تجهیزات تمام برقی، تهویه مطبوع، کروز کنترل، فرمان تلسکوپی با قابلیت حرکت به سمت چپ و راست و روکش چرمی، صندلی های جلو مجهز به گرمکن با قابلیت تنظیم ارتفاع، تودوزی چرم مصنوعی، اتصال تلفن همراه به سیستم صوتی از طریق بلوتوث، کامپیوتر سفری و سیستم صوتی مجهز به 8 بلندگو و پخش CD، رابط کاربری iPod و ورودی صوتی اضافی اشاره کرد. سیستم کنترل از راه دور Car-Net نیز، جزو تجهیزات استاندارد این خودرو محسوب می‌شود. با نصب پکیج Sunroof می‌توانید از تجهیزاتی چون سانروف پانوراما، دسترسی و استارت بدون کلید، رادیو ماهواره‌ای، و نمایشگر لمسی سیستم صوتی بهره‌مند شوید. در پکیج Sunroof, Sound & Navigation علاوه بر تجهیزات بالا، مواردی چون رینگ های 18 اینچی، مسیریاب ماهواره ای، دوربین دید عقب، و سیستم صوتی پیشرفته Fender به همراه ساب‌ووفر نیز، به چشم می‌خورند. 

بررسی فولکس واگن بیتل 2014

بیتل R-Line تجهیزات زیر را به تیپ پایه این آلمانی کوچک می‌افزاید: پیشرانه قوی تر، رینگ های 18 اینچی، مه شکن، بادشکن عقب، سیستم تعلیق اسپرت، صندلی های اسپرت، تودوزی پارچه ای منحصر به فرد، صفحه کیلومتر سفارشی، تزئینات فیبرکربن و پدال های آلومینیومی. پکیج R-Line Sunroof and Sound همان تجهیزات پکیج 2.5L Sunroof را به اضافه سیستم صوتی Fender در اختیار خریدار قرار می‌دهد. رینگ های 19 اینچی، چراغ های جلوی زنون، چراغ های حرکت در روز LED، تودوزی چرم، دوربین دید عقب، و مسیریاب ماهواره ای از جمله تجهیزات پکیج R-Line Sunroof, Sound and Navigation System به شمار می‌روند.

بررسی فولکس واگن بیتل 2014

تیپ GSR نیز، که در حقیقت همان R-Line است، از تجهیزات پکیج Sunroof, Sound and Navigation System به همراه رنگ زیبای زرد و مشکی، بادشکن عقب بزرگتر، تودوزی چرم مشکی با دوخت های زرد رنگ و کفی های سفارشی بهره می‌برد. بیتل TDI نیز، علاوه بر تجهیزات استاندارد تیپ پایه، مواردی چون دسترسی و استارت بدون کلید، رادیو ماهواره‌ای، نمایشگر لمسی سیستم صوتی و صفحه کیلومتر سفارشی را در اختیار خریدار قرار می‌دهد. تنها پکیج سفارشی این تیپ نیز، همان پکیج Sunroof, Sound & Navigation تیپ پایه می‌باشد. 

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی فولکس واگن بیتل 2014

یک پیشرانه پنج سیلندر 2.5 لیتری با تولید قدرتی معادل 170 اسب بخار و گشتاوری در حدود 240 نیوتن متر، فولکس واگن بیتل 2.5L مدل 2014 را به پیش می‌راند؛ البته همان طور که گفته شد، یک پیشرانه چهار سیلندر 1.8 لیتری مجهز به توربوشارژر که قدرتی معادل 170 اسب بخار و گشتاوری در حدود 250 نیوتن متر تولید می‌کند، به زودی جایگزین این موتور می‌شود. گفتنی است، تمامی تیپ های بیتل دیفرانسیل جلو هستند. تیپ پایه این خودرو به صورت استاندارد با گیربکس پنج سرعته دستی عرضه می‌شود، در حالی که گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز برای بیتل 2.5L قابل سفارش است. در تست شتاب انجام گرفته، تیپ پایه بیتل با گیربکس اتوماتیک توانست طی 9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که برای این کلاس، در حد متوسط می‌باشد. با این وجود، مصرف سوخت 2.5L چندان رضایت بخش نیست (11/12/9 لیتر به ترتیب برای سیکل ترکیبی/شهر/بزرگراه برای گیربکس اتوماتیک و 12/10 در شهر/بزرگراه برای گیربکس دستی).

بررسی فولکس واگن بیتل 2014

بیتل R-Line و GSR از یک پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری مجهز به توربوشارژر قدرت 210 اسب بخاری و گشتاور 280 نیوتن متری خود را تامین می‌کنند. شایان ذکر است، گیربکس شش سرعته دستی به صورت استاندارد و گیربکس شش سرعته اتوماتیک-دستی (DSG) به صورت سفارشی برای این دو تیپ عرضه می‌شود. شتاب 0تا 100 بیتل توربو مجهز به گیربکس DSG معادل 6.6 ثانیه و مصرف سوخت آن 10.5 لیتر در سیکل ترکیبی (11.4 لیتر در شهر و 9.1 در بزرگراه) ثبت شده است. یک پیشرانه 2 لیتری دیزلی مجهز به توربوشارژر نیز، با تولید قدرتی معادل 140 اسب بخار و گشتاوری در حدود 320 نیوتن متر بیتل TDI را به پیش می‌راند. در این تیپ نیز، خریداران می‌توانند یکی از دو گیربکس شش سرعته دستی یا شش سرعته DSG را انتخاب کنند. مصرف سوخت آن نیز، 8.5 لیتر در سیکل ترکیبی (9.7 در شهر و 6.6 در بزرگراه برای گیربکس دستی و 9.4 در شهر و 7 در بزرگراه برای گیربکس DSG) برآورد شده است. 

 

ایمنی

بررسی فولکس واگن بیتل 2014

سیستم کنترل کشش و پایداری، ترمزهای دیسکی ضدقفل، کیسه هوای جانبی برای صندلی های جلو، کیسه هوای پرده‌ای و سیستم کنترل از راه دور Car-Net فولکس واگن از جمله تجهیزات ایمنی استاندارد در تمامی تیپ های بیتل 2014 به شمار می‌روند. سیستم کنترل از راه دور Car-Net فولکس واگن امکاناتی چون اعلام تصادف، کمک های جاده ای، مکان یابی خودروی مسروقه، باز کردن درب ها از راه دور و Geo-Fencing را برای خریداران به ارمغان می‌آورد. دوربین دید عقب به صورت سفارشی برای این آلمانی کوچک عرضه می‌شود. در تست ترمز صورت گرفته، بیتل توربو مجهز به رینگ های 18 اینچی توانست پس از طی 39 متر متوقف شود که برای یک خودروی اسپرت کوچک چندان رضایت بخش نیست. با این وجود، تیپ پایه 2.5L توانست پس از طی 37 متر متوقف شود که از حد متوسط این کلاس کمی بهتر است. در تست تصادف صورت گرفته، بیتل کوپه موفق به کسب پنج ستاره ایمنی در مجموع، چهار ستاره برای برخورد از جلو و پنج ستاره برای برخورد از بغل شد. موسسه ایمنی بزرگراه ها نیز، به این خودرو رتبه "خوب" را اعطا کرده است.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی فولکس واگن بیتل 2014

طراحی کابین فولکس واگن بیتل 2014 از همان مدل قدیمی و محبوب هیپی ها الهام گرفته است که در کنار استفاده از تجهیزات و تکنولوژی های روز دنیا، چهره زیبایی به این آلمانی کوچک می‌بخشد. تزئینات روی داشبورد و درب ها را می‌توان به رنگ بدنه انتخاب کرد که همین امر بر زیبایی هر چه بیشتر بیتل می‌افزاید؛ گفتنی است، در تیپ توربو یک ردیف نشانگر در بالای داشبورد وجود دارد و صندلی ها را نیز می‌توان به صورت دو رنگ سفارش داد.

بررسی فولکس واگن بیتل 2014 بررسی فولکس واگن بیتل 2014
بررسی فولکس واگن بیتل 2014 بررسی فولکس واگن بیتل 2014
بررسی فولکس واگن بیتل 2014 بررسی فولکس واگن بیتل 2014

چیدمان دکمه ها و اهرم ها نیز، به خوبی انجام شده و موجب آزار و سردرگمی راننده نمی‌شود. مسیریاب ماهواره‌ای نیز، اگرچه از عملکرد خوبی برخوردار است اما صفحه نمایش کوچک آن از قابلیت های آن می‌کاهد. سیستم صوتی پیشرفته Fender ارزش هزینه اضافی را دارد و صدای خوب و با کیفیتی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بررسی فولکس واگن بیتل 2014

علی رغم کوتاه بودن سقف، بیتل فضای سر مناسبی را برای راننده و دیگر سرنشینان، به خصوص سرنشین صندلی جلو، فراهم می‌آورد. صندلی عقب نیز، اگرچه به راحتی صندلی عقب فولکس واگن گلف نیست، اما در مجموع راحت و جادار است.

بررسی فولکس واگن بیتل 2014

چنانچه صندلی های عقب بیتل در جای خود قرار داشته باشند، حجم صندوق عقب این خودرو حدود 436 لیتر است که در مقایسه با گلف، فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد؛ با خواباندن صندلی ها این مقدار به حدود 847 لیتر افزایش می‌یابد که در این حالت از فضای 1,302 لیتری گلف کمتر است.

 

تجربه رانندگی

بررسی فولکس واگن بیتل 2014

کیفیت رانندگی فولکس واگن بیتل 2014 تا حدود زیادی به نوع موتور انتخابی بستگی دارد. موتور استاندارد پنج سیلندر اگرچه قدرت مناسبی تولید می‌کند، اما مصرف سوخت زیاد آن خریدار را دلسرد می‌کند؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید تیپ پایه این خودرو را خریداری کنید، تا عرضه موتور 1.8 لیتری مجهز به توربوشارژر که هم نرم تر کار می‌کند و هم مصرف سوخت بسیار مناسبی دارد، صبر کنید. تیپ های مجهز به پیشرانه 2.5 لیتری از جمله R-Line قدرت بیشتری در اختیار خریدار می‌گذارند و او را مجذوب خود می‌کنند. همانند دیگر مدل های دیزلی فولکس واگن، بیتل TDI نیز با وجود صدای کم موتور، قدرت مناسب و مصرف سوخت بسیار کمی را برای خریدار به ارمغان می‌آورد. اگرچه گیربکس شش سرعته دستی عملکرد خوبی از خود به نمایش می‌گذارد، اما گیربکس DSG با ادغام راحتی گیربکس اتوماتیک و قدرت و کنترل پذیری گیربکس دستی، افرادبسیاری را مجذوب خود کرده است؛ با این وجود، هنگام شتاب گیری و حرکت از حالت توقف کمی دیر واکنش نشان می‌دهد. هندلینگ و فرمان پذیری بیتل نیز، اگرچه در مقایسه با فیات 500Abarth و مینی کوپر S چندان رضایت بخش نیست، اما در مجموع عملکرد خوبی دارد. هنگام رانندگی در شهر و بزرگراه، نرمی بیتل شما را مجذوب می‌کند؛ حتی سیستم تعلیق اسپرت R-Line نیز، از ناهمواری ها و دست اندازها به نرمی عبور می‌کند و تکان چندانی را به سرنشینان وارد نمی‌کند. در مجموع می‌توان گفت، بیتل در سفرهای طولانی مدت همراه خوبی برای شما به شمار می‌رود و هرگز شما را از خریدتان پشیمان نمی‌کند. گفتنی است، شرکت آراد خودروی هرمز وارد کننده محصولات فولکس واگن به ایران می‌باشد.  


منبع

Edmunds

برچسب : آراد خودروی هرمز , بیتل , فولکس واگن , گلف , فیات 500 , هوندا سیویک , هیوندای الانترا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J4 مشکی : J4 مشکی ثبت نام ۱ اردیبهشت فاکتور و شاسی ۱۲ اردیبهشت بیمه و پلاک ۱۷ اردیبهشت ارسال مدارک ۱۹ اردیبهشت کارت و سند تا ۲۸ رسیدن خودشون میگن یک ماه بعد شاسی تحویل میدن،ولی خبری نیس...ی عده ۲۵ روزه تحویل گرفتن
محسن x5 : سلام دوستانی که ثبت نامی ۱۷ بهمن ایکس ۵ بودن با موعد تحویل ۳.۱۳ لطفا اطلاع بدن اگر شاسی شده ماشینشون یا اینکه خبری جدیدی از بابت فاکتور شدن دارن ممنون
حسین : شماره ای که تماس گرفتید رو به بگید ماهم تماس بگیریم
ه ایماs5 : تکمیل وجه ۲۲برج ۸ بوده تحویل ۲۲ برج ۱۱ هنوزماشین فاکتور نشده ۴ ماه تاخیر خورده ۱ میلیاردپول گرفتن من الان ۷ ماهه ماشین ندارم
S3 ابان : سلام.من همین الان تحویل گرفتم. سالن پر بود از اس ۳ ثبت نام ۹ابان شاسی ۲۸اسفند بیمه ۱/۲۰
T8و T9 : ثبت نام ۱۷ بهمن ۷ خرداد پلاک شده و ارسال مدارک سبز شده چراغ تحویل مدارک زرد چراغ تحویل خودرو قرمز ولی امروز مرا قافل گیر کردن ساعت ۲ بعد از ظهر امروز تماس گرفتن اقا بیا تحویل بگیر ، رفتم و از تریلی پیدا کرده تحویلم دادن با مدارک و بیمه و سند ایشالله نوبت همه عزیزان
S3 بجنورد 13 آبان : مبارکه، برای جریمه دیرکرد اقدام کردین؟
تارا v1p : بعید میدونم کاش حداقل با چند هفته تاخیر بهت بدن
سیما : بچه ها امروز برام پیامک شاهین gl اومده نمیدونم بگیرم یا ن دلم سانروف میخواد از اون ور امکان داره ندن یا گرون کنن شما بودین چیکار میکردین؟
S3 تهران : سلام دوستان ثبت نام s3 به تاریخ ۱۴۰۲/۸/۱۴ شماره پلاک و شاسی ۲۶ اسفندماه بود بیمه نامه و کارت ماشین ۲۰ تا ۲۵ فروردین صادر شد تحویل ماشین باید ۳ اسفند میبود که ندادن. ما ۱۵ فرودین اولین چک پرداخت کردیم. امروز ۱۳ ام خرداد ساعت ۵ بعدازظهر تماس گرفتن که ۱۶ چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح بریم برای تحویل ماشین.بعد از چهار ماه دیر کرد. بعد از تحویل ماشین حتما براتون پیام میزارم و بهتون اطلاع میدم از شرایط. انشالله به زودی به همه دوستان تماس بگیرن برای تحویل ماشین.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بهراد : ممنون میشم اگه راهنمایی کنید و ما رو از این نگرانی و دلهره نجات بدید
محمد : سلام من تحویل اسفند بودم برام دعوتنامه کوئیک آمد برای کسی آمد من دوگانه ثبت نام کردم دوگانه رامی خوام
بهراد : دوست عزیزDena شما که میگید مشکل اعتبار گواهینامتون حل شد،یعنی الان دیگه وضعیتتون برنده نشده اید نیست؟ و عکس ثبت نام رو کجا دادید که حل شد؟فکس کردید برای ایران خودرو؟
حواله داران پارس : تجمع بزرگ حواله داران پارس بهار و تابستان 403جلو ایران خودرو #نه به توقف تولید پارس تا تحویل آخرین نفر سامانه یکپارچه# زمان یکشنبه 27خرداد 403 لطفاً توی همه گروه ها و سایت اطلاع رسانی کنید
S5 : سلام منم الان دیدم فاکتور شدم 101میلیون تاخیر در تحویل داده
سورن تک تحویل 29 اسفند : 1 بهمن تکمیل وجه، امروز فاکتور شد، موتور ef7
دی دوگانه : با سلام خدمت دوستان تکمیل وجه یک اردیبهشت، فاکتور سی اردیبهشت، پلاک شش خرداد، امروز تحویل گرفتم. انشاءالله قسمت همه ی دوستان بشه خودرو رو زودتر تحویل بگیرند
صادق : سلام وقتی تو پیگیری خودرو تیک تحویل خودرو فعال میشه یعنی کجاست و کدوم مرحله است بیزحمت جواب بدین اگه میدونین؟؟
دوگانه اسفندs : اینایی که میگن ساینا دوگانه شده 309 تومن روی چه حسابی میگن قیمت ساینا دوگانه که هنوز تغییری نکرده
بهزاد : سلام.از دوستان عزیز یه سوال داشتم.در مورد دنا پلاس تحویل ابان.ایا میتوان بعد تحویل فروخت یا هنوز محدودیت یکساله داره