بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R6 مدل 2015

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R6 مدل 2015

موتورسیکلت یاماها YZF-R6 بدون شک یکی از محبوب‌ترین موتورسیکلت‌های این کلاس محسوب می‌شود، علت این امر هم چیزی نیست جز طیف گسترده‌ای از تجهیزات بسیار پیشرفته که باعث می‌شود این موتورسیکلت سواری، هندلینگ و عملکردی عالی داشته باشد. در قلب این موتورسیکلت یک پیشرانه چهار سیلندر DOHC جا خوش کرده است که 599 سی‌سی حجم دارد، با آب خنک می‌شود و از 16 سوپاپ Titanium بهره می‌برد. این موتورسیکلت از کلاچ لغزنده و گیربکس شش سرعته قرار می‌گیرد. اسکلت از آلومینیوم Deltabox ساخته شده است، میله‌های نازک‌تر و کمک فنرها نیز از جنس منیزیوم ساخته شده‌اند. دو شاخه 41 میلی‌متر جای بازی دارد و آن را می‌توان در چهار حالت تنظیم کرد (این چهار حالت عبارتند از: مقدماتی، تراکم سرعت-بالا، تراکم سرعت-پایین و تعدیل). این موتورسیکلت بر جاده حکمرانی می‌کند و مسیرهای پر پیچ و خم شهری را به راحتی پشت سر می‌گذارد. یاماها YZF-R6 بسیار سبک و قوی است و از فناوری‌های بالایی بهره می‌برد که از میان آن‌ها می‌توان به سیستم YCC-T برای واکنش بی عیب و نقص، سیستم YCC-I برای انتقال بهتر نیرو، کلاچ لغزنده و گیربکس شش سرعته به منظور شتاب بیشتر اشاره کرد.

 

تجهیزات

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R6 مدل 2015

یاماها YZF-R6 اولین موتورسیکلتی بود که با سیستم YCC-T به بازار عرضه شد. این سیستم باعث می‌شود گاز در هر شرایطی از واکنشی خوب برخوردار باشد. سیستم YCC-I یا Yamaha Chip Controlled Intake نیز در این موتورسیکلت به کار گرفته شده است تا سیلندرها عملکردی خوب داشته باشند و نیروی بیشتری تولید کنند. کلاچ لغزنده باعث می‌شود ترمزگیری یا معکوس کشیدن با سرعت بالا به کار بسیار راحتی تبدیل بشود. گیربگس شش سرعته نیز حداکثر نیرو و شتاب را به چرخ عقب منتقل می‌کند.

 

پیشرانه

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R6 مدل 2015

پیشرانه جمع و جور و سبک DOHC فقط 599 سی‌سی حجم دارد و با آب خنک می‌شود. این پیشرانه چهار سیلندر است و برای این که از واکنش بهتری برخوردار باشد از سوپاپ‌های تیتانیومی بهره می‌برد. سیستم پاشش سوخت نیز به گونه‌ای عمل می‌کند که واکنش موتور بالا برود. سیستم YCC-T از یک ECU قوی استفاده می‌کند که باعث می‌شود سنسورها در کنار یکدیگر عملکرد خوبی داشته باشند، موتور نرم و روان کار کند و تحت هر شرایطی بیشترین نیرو از پیشرانه بیرون کشیده شود. انژکتورهای دو قلو بسیار خوب عمل می‌کنند تا پیشرانه در دورهای بالا نیز از حداکثر قدرت برخوردار باشد. مافلر تیتانیومی در خصوص توزیع وزن موتورسیکلت کمک زیادی می‌کند و به سنسور اکسیژن نیز مجهز شده است تا میزان تولید گازهای آلاینده به حداقل برسد. سوپاپ‌های منیزیومی و روکش‌های پیشرانه نیز بسیار سبک و زیبا هستند. کویل و شمع‌های دو الکترودی عملکردی بسیار خوب و قابل اعتماد دارند.

 

شاسی و سیستم تعلیق

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R6 مدل 2015

میله‌های منیزیومی عقب، باعث می‌شود وزن این قسمت پایین بیاید و توزیع وزن موتورسیکلت بهتر صورت بگیرد. اسکلت آلومینیومی Deltabox باعث می‌شود پیشرانه در جای مناسبی قرار بگیرد و هندلینگ نیز بسیار بهبود پیدا کند. دو شاخه جلو از وزن کمی برخوردار است تا تعادل و توازن بالا برود و ضربه‌ها بهتر جذب بشوند. رگلاتور زنجیر  TZ-type به گونه‌ای تعبیه شده است که عوض کردن تایر عقب بسیار ساده و راحت باشد. دیسک ترمزهای 310 میلی‌متری جلو از کالیپرهایی یکپارچه بهره می‌برند تا بیشترین نیروی متوقف کننده را تولید کنند. رینگ‌های 17 اینچی و پنج پره‌ای باعث می‌شوند تایرها بسیار قوی، سبک و زیبا باشند. صفحاتی که برای توزیع ضربات در قسمت عقب نصب شده‌اند، قابل برداشتن هستند، ارتفاع دو شاخه جلو قابل تنظیم است و به موتورسوار اجازه می‌دهد بهترین و راحت‌ترین حالت را برای خودش تنظیم کند. دورشمار که داخل صفحه کیلومتر تعبیه شده است توسط یک دسته که در سمت راست قرار دارد کنترل می‌شود. ابزارهای دیجیتال و آنالوگ چند منظوره‌ای که در این موتورسیکلت به چشم می‌خورند، عبارتند از: تغیر نور بالا و پایین قابل برنامه‌ریزی، کیلومترشمار دیجیتال، تاخوگراف آنالوگ، امکان انتخاب نمایش مسافت پیموده شده به کیلومتر یا مایل، آمپر نشان دهنده دمای آب و چراغ‌های نشان دهنده نور بالا، سطح پایین بنزین در باک و راهنما.

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R6 مدل 2015

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R6 مدل 2015


منبع

TopSpeed

برچسب : یاماها , موتورسیکلت یاماها YZF , R6 , سیستم YCC T






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا v1p : بعید میدونم کاش حداقل با چند هفته تاخیر بهت بدن
سیما : بچه ها امروز برام پیامک شاهین gl اومده نمیدونم بگیرم یا ن دلم سانروف میخواد از اون ور امکان داره ندن یا گرون کنن شما بودین چیکار میکردین؟
S3 تهران : سلام دوستان ثبت نام s3 به تاریخ ۱۴۰۲/۸/۱۴ شماره پلاک و شاسی ۲۶ اسفندماه بود بیمه نامه و کارت ماشین ۲۰ تا ۲۵ فروردین صادر شد تحویل ماشین باید ۳ اسفند میبود که ندادن. ما ۱۵ فرودین اولین چک پرداخت کردیم. امروز ۱۳ ام خرداد ساعت ۵ بعدازظهر تماس گرفتن که ۱۶ چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح بریم برای تحویل ماشین.بعد از چهار ماه دیر کرد. بعد از تحویل ماشین حتما براتون پیام میزارم و بهتون اطلاع میدم از شرایط. انشالله به زودی به همه دوستان تماس بگیرن برای تحویل ماشین.
رضادوگانه : سلام ساناز جان از شما که قشنگ تر نیستیم ما هم از دست این سایپا گرفتار شدیم روزی یه جور بز رقص میدن
پویا : سلام به همه، من این هفته تاراوی وان پلاس فروش فوری رو انتخاب و واریز وجه کردم نوشته تحویل ۹۰روزه، امکانش هست زودتر از این موعد تحویل شه؟نوبت تحویل بر اساس شماره قرارداده؟ممنونم اگه اطلاع دارین پاسخ بدین
علی : با سلام من بهمن ماه ۱۴٠۲ ثبت نام کردم برا چانگان واراداتی الان نه پیامکی ن چیزی دریافت نکردیم ایا کسی اطلاعی داره ببینم مشکل کجاست چرا خبری ب ما نمیدن
فرامرز مهر : سلام ثبنام ۲۷ مهر امروز شاسی شد بنظرتون کی تحویل میدن
سعید : درود بر ما که پیگیر هستین و اخبار را به اشتراک میگذارید
تاراv4تحویل اردیبهشت : سلام تاراv4کسی فاکتور نشده اگر کسی فاکتور شده لطفا اطلاع رسانی کنید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دوگانه اسفند : کوییک اس 390 برادار، چرا اطلاعات غلط میدی
بیگانه اسفند : سلام چقد تکمیل وجه کوییکبود
سلام : شما پیامک تبدیل براتون امده؟
دوگانه : 780
زهره X55 اقساطی : خوش خبر باشین چه ساعتی تماس گرفتین چون من صبح تماس گرفتم گفتن دوهفته دیگه تعیین تکلیف میشه
احمد : برو تو سایت چک کن. الان تبدیل تارا فوری و پیش فروش اومده شماره پیگیری رو از قسمت نتایج قرعه کشی میتونی ببینی بعدش برو همون رو تو قسمت واریز وجه بزن
کر بختیاری : سلام دوستان من تحویل آذر بودم 1ماه پیش تحویل گرفتم ساینا دوگانه برا منم 2 بار پیام برا ساینا تک اومد قبول نکردم شما هم قبول نکنید همون دوگانه تحویل میدن منتها یه کمی دیرتر تحویل میدن
4723 : سلام دوستان داره 10روز تمام‌ میشه تبدیل نزدیم‌پارس هم اینجور که خبرامیاد فقط توقف از اول4 اینبار جدی.واین که این بار میگن فقط سورن تبدیل میاد دیگه تارا 207 خبری نیست اولویت سوم زمستانم نمیدونم چیکار کنم بازم صبوری میترسم بعد یه سال نیم امسال همون سورن هم نرسه به ما ...این مدیر ایران خودرو الیمردان چه ادم بی شرفیه انگار میخاد از جیب خودش بده اون از قبل سال که مشتری زنگ زده بود گفت هیچ امید نیه برا پارس اسفند توقف که نصف زدن تبدیل باز 3 ماه تولید قرار شد بکنن بازم نتونستن ماها زمستان رو بدن الان که نمیدونیم چیکار بکنین بیزار بودیم از این ماشین از این زندگی بخاطر یک ماشین دوساله موهام سفید شد
وحید : دلیل تفاوت جریمه تاخیر ایران خودرو برای فروش فوق العاده و پیش فروش چیه؟ ازتاریخ تحویل برای فروش فوق العاده 36درصدسالیانه و پیش فروش 12درصد سالیانه درصورتی که برای پیش فروش سود مشارکت برای مبلغ اولیه(50درصد قیمت خودرو)حذف کردند . از زمانی که مبلغ کامل پرداخت پیشه و تاریخ تحویل میرسه هر دو گروه یکسان هستندواقعا این ایران خودرو کاراش بی حساب برای من15میلیون سود مشارکت حذف کردند و الان 12درصد تاخیر میدند [پرداخت اولیه آذر ماه،تکمیل وجه اسفند،تحویل اردیبهشت،گفتن مرداد فاکتور میشی] 207 ارتقا یافته سقف شیشه ای اول به زور تبدیل کردن ارتقا یافته ،الان هم تا مردادنمی خوان فاکتور کنن
حسین : سلام داداش فروش فوری 19 اسفند بودی شماره پذیرشت بگو ببینیم چندتا دیگه مونده برسه بما من خودم 117379هستم