دولت دل رفتن از خودروسازی را ندارد

 

دولت دل رفتن از خودروسازی را ندارد

 
در شرایطی که حسن روحانی رئیس‌جمهوری تاکید ویژه‌ای بر واگذاری سهام خودروسازی کشور دارد، به‌نظر می‌رسد مجموعه دولت همچنان بر لزوم حمایت از این صنعت اصرار داشته و مایل به خصوصی‌سازی کامل در آن نیستند.
 
 
 
اوایل اسفند 94 بود که رئیس‌جمهور طی سخنرانی در سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران، به صراحت اعلام کرد سهام خودروسازان داخلی باید واگذار و خصوصی‌سازی کامل در این صنعت انجام شود. پس از این تاکید ویژه رئیس‌جمهوری، به‌نظر می‌رسید رفته رفته مقدمات خصوصی‌سازی کامل و واقعی در صنعت خودرو فراهم شود، با این حال ظاهرا مجموعه دولت معتقد است که پس از خصوصی‌سازی نیز باید همچنان چتر حمایتی روی این صنعت برافراشته باشد. طبعا وقتی صحبت از «چتر حمایتی» می‌شود، معنی کلی آن این است که مجموعه دولت می‌خواهد کماکان خودروسازی را زیر نظر داشته و به قول خودش از آن حمایت کند، حمایتی که با روح خصوصی‌سازی همخوانی ندارد.
 
بنابراین در این شرایط پرسش اینجاست که اگر قرار بر خصوصی‌سازی کامل و کنار رفتن سایه دولت از سر صنعت خودرو است، پس دیگر «چتر حمایتی» برای چیست؟ به‌عبارت بهتر، «چتر حمایتی» به نوبه خود یک چالش در خصوصی‌سازی کامل و واقعی صنعت خودرو به شمار می‌رود و نمی‌توان از یکسو سهام خودروسازان را واگذار کرد و از سوی دیگر دولت همچنان در آنها اعمال نفوذ کند. خصوصی‌سازی واقعی در صنعت خودرو زمانی شکل می‌گیرد که اولا سهام این صنعت به اهل آن واگذار شود و ثانیاً مدیریت به‌طور کامل در دست بخش خصوصی باشد و اتفاقا به‌نظر می‌رسد همین موضوع (مدیریت خودروسازی) محل تردید مجموعه دولت برای اعمال خصوصی‌سازی کامل است. در واقع گمان می‌رود مجموعه دولت به‌دلیل بزرگی و اهمیت خودروسازی، مایل به کنار رفتن کامل از مدیریت این صنعت نبوده و می‌خواهد حداقل در مسائل کلان آن همچنان اعمال نظر کند.
 
 
 
 

منبع

دنیای خودرو

 

برچسب : خودرو , دولت , خودرو سازی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

12 نظر

علی
4

خصوصی سازی و انحصار صنعت ضعیف خودرو =پیشرفت و توسعه علم و فناوری و افزایش سطح کیفی خودرو ها +تنوع در محصولات =خالی شدن جیب یه عده آدم مفت خور که واسه امنیت مردم بدبخت هیچ ارزشی قائل نیستند!!!

به امید فهم و وجدان و ترس از خدا برای مسولین بی مسئولیت...
02:04  1395/02/08
پاسخ دادن
امیر(سابق)
8

علی جان موافقم. نمونش همین خط ایرانسل بود که با آمدنش هم باعث پیشرفت خیلی زیاد شد و هم از پولهای نابجا و غیر قانونی که همراه اول میگرفت کم شد. همراه اول دولتی، ورشکست نشد که هیچ مردم هم از این رقابت سود بردن. در مورد ماشین هم اگه دولت بتونه از سود بسییییییییار زیاد این صنعت بطور نسبی دل بکنه همه چیز درست میشه
14:44  1395/02/08

کاربر: نوید جهرمی
8

وقتی همشون دستشون توس یه کاسس چرا خصوصی سازی.خصوصی هم بشه تشریفاتیه . حق با امیره.اینا دارن از این راه پول در میارن. از منافعشون که نمیان بگذرن.
17:06  1395/02/07
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
3

مصلحت شون رو در این می بینند که مال خودشون بمونه،مث باشگاههای استقلال و پرسپولیس که یه مدت حرفش زدند ولی واگذار نکردند.
15:40  1395/02/07
پاسخ دادن
سجاد
14

عجب ...
فقط قسمت سهامش و گرفتن پول مردم خصوصي بشه اما مديريت و درآمداش همون دولتي بمونه
عجب ...
نمي دونم چرا جديدا" يه احساس گوسفند بودن پيدا كردم
11:47  1395/02/07
پاسخ دادن
امیر(سابق)
8

سجاد جان همه مردم ایران در تمام مسائل این احساس را دارند. فقط کم و زیاد و دیر یا زود دارد
15:33  1395/02/07

امیر(سابق)
12

جای دیگه نمیتونه این همه پول در بیاره
11:42  1395/02/07
پاسخ دادن
بهنام طیبی
2

چطوری سالار بامعرفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
13:11  1395/02/08

امیر(سابق)
2

ممنون حاجی نبودی. تو پدال میومدی ولی تو 1carنبودی انشاا... که همیشه سرت به شادی گرم باشه
14:19  1395/02/08

کاربر: نوید جهرمی
3

جمع دوستان جمعه.
موفق و دل شاد باشید ب امید خدا
18:12  1395/02/08

امیر(سابق)
0

سلام بهنام و نوید عزیز . من هستم تو پدال
13:14  1395/02/09

بهنام طیبی
0

بیشتر بیا
14:32  1395/02/09

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محسن : باسلام کاربر با نام ساناز، خواهشا اسم کاربریتون رو عوض کنید،اینجا جمع شدیم یه تبادل نظری راجب به ماشین بکنیم ، بعضیا با حرفای مسخرشون خطاب به یه اسم صرفا مونث، حالمونو بهم زدند،چقدر ندید پدید و چندش
محمد : چقد مسخره ما 20 اسفند ثبت نام کردیم گفتن شاید تیر ماه بدیم از شما ده روزه دادن
S5 : امروز بعد ۳ هفته پلاک شد اما ارسال مدارک زرده. توی جاده ساوه امروز چندتا تریلی اس ۳ و اس ۵ داشتن میومدن سمت تهران. ما حدود ۷ تا تریلی دیدیم
J4 سفید : قرارداد ۱۰ اسفند هنوز تکمیل وجه زرده و خبری نیست
مهدی : سلام اول که مبارک باشه بعد هم شما چه تاریخی تکمیل وجه کردید؟
شاهین اتومات : بازهم خوبه مال شماها هم دعوتنامه هم فاکتور شده مال من هنوز از دعوتنامه هم خبری نیست در انتظار ارسال دعوتنامه تکمیل وجه هستم پذیرش 24 مهرماه 402
ابوالفضل : مرگ بر سایپا احمق ها چرا کوئیک اس واسم صادر کردید من دوگانه سوز اسفند باید می گرفتم مسخره کردین
رضا : منم از شهرستان حضوری رفتم شاسی نشد شما زمان شاسیت بوده به رفتن ربطی نداره
اسیv4 : والا ما ما هم ۳فروردین بود خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شهاب : واسه من هنوز فاکتور نشده پذیرشم 11737260
رانا 29 اسفند : داداش ادب رعایت کن تهش دو روز دیرتر فاکتور میشی دنیا که ازت نگرفتن.این بنده خدا سوال پرسید.
پلاس خاکستری : با سلام من زنگ زدم 096440 گفتن مرداد ماشین فاکتور میشه تکمیل وج 1 بهمن هستم تحویل29 اسفند
حمید : ممنون و متشکر
پارس تحویل تابستان1403 : یعنی خدایی این مسئولین از خدا بی خبر خجالت نمیکشن واسه یه ماشین این همه مردمو خون به جگر میکنن اول که با نوبت دهیشون و با افزایش قیمت 1401و 1402 بعد دوباره با خبر توقف تولید باز دوباره با افزایش قیمت 1403 حالا هم دوباره خبر که مجوز فقط تا پایان خرداد ماه واقعا خجالت بکشین پارسهای ثبتنامی یکپارچه رو بدین بعدش تولید بسه نشه افزایش قیمت بخوره نخوره دیگه به سازمان استاندارد و ایران خودرو ربط داره خسته شدیم
ایوب : با سلام حالا دعوتنامه پیشنهادیشون هیچی چرا کسی نمیگه بعد یک سال پول خوابوندن سود مشارکتمون چی شده که الان من 141میلیون یک سال پیش ریختم الان بهم میگه 146دیگه بریز که کلا جمع کنی از قیمت اصلی کوییک کم بزاری ما 10 تومن زیر قیمت داریم میخریم کسی میدونه توضیح بده؟
عرفان ایکس 33 : تاریخ واریز وجه دوم اسفند هنوز خبری از تحویل نیست در واقع تحویل شش ماه هست
حسینی : سلام تک رو هم میفرمایید؟
حمید جی ایکس ار مشکی قرمز : کی فاکتور و کی پلاک شده؟
دوگانه : بیمه داره برگه بیمه رو از نمایندگی باید تحویل بگیرید