چگونه از خودروسازان شکایت کنیم؟

 

چگونه از خودروسازان شکایت کنیم؟

 
مصرف‌کنندگان از بالا بودن قیمت و پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی ناراضی هستند. کارشناسان نیز معتقدند قیمت خودروهای وارداتی بالا بوده و باید کاهش یابد. تاخیر در تحویل خودروی فروخته شده نیز از جمله تخلفات رایج شرکتهای واردکننده خودرو است.
 
در این میان بسیاری از شهروندان اگرچه از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند اما از روند قانونی شکایت از شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو آگاهی ندارند.
 
این در حالی است که براساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو که اخیرا ابلاغ و اجرایی شده است، مصرف‌کنندگان در صورت هرگونه شکایت از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو می‌توانند به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها مراجعه کنند.
 
طبق این قانون،‌ شکایت مصرف‌کنندگان از خودروسازان و واردکنندگان خودرو از طریق سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانها و با نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بررسی و رسیدگی خواهد شد.
 
در این میان اگر مصرف‌کننده از نتیجه رسیدگی در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت ناراضی باشد، می‌تواند به هیات حل اختلاف خودرویی که دبیرخانه آن در سازمان صنعت، معدن و تجارت استانی قرار دارد، مراجعه و مجددا شکایت کند.
 
هیات حل اختلاف خودرویی موظف است ظرف 20 روز از تاریخ ثبت شکایت به موضوع رسیدگی و رای خود را صادر کند.
 
 
 

منبع

افتصادنیوز

 

برچسب : خودرو , چگونه از خودروسازان شکایت کنیم؟






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

11 نظر

کاربر: SAJAD
0

خیلی جالبه صفحه اول سایت سایپا//یه پیامک هست مال بازرسی//بهش شکایت نوشتم دیشب//امروز صبح بم از تهرون زنگ زدن//میگه ماشین شما چند روزه تولید نشده//قطعه ندارن//بهش میگم دعوتنامه هنوز نیومده تحویل تیر میگه نمیدونم//جالبه//بش گفتم شمام مثل داش بزرگتر ما//ولی شما هم که مثل من هیچی نمیدونی//الان برای چی زنگ زدی واقعا!!!!!!!!!!!!!!!! فک کنم برا همدردی زنگ زده بود خخخخخخخخخخخخخخ
10:45  1395/04/17
پاسخ دادن
فرزاد
1

همانگونه؟!
در کشور عزیزمان مثال زیره به کرمان بردن یعنی مسخره کردن و تیکه انداختن به طرف مقابل میباشد، ولی آما منظور دلسوزان چیه؟ چی چیه، فقط اونا میدونن!
01:52  1395/04/09
پاسخ دادن
ناشناس
6

این قضیه شکایت به جوک بیشتر شبیه هستش.
کمپانی های خودروسازی ایران همه آقایون و حضرات درش شریک هستند و مایه تیله حسابی ازش می برند. حالا شما می خواهی پیش کی از کی شکایت کنی؟
آخر کدوم عاقلی می آید نان خودش را آجر کنه؟
17:11  1395/04/08
پاسخ دادن
رضا
3

چیزی به نام شکایت از خودروسازان وجود ندارد... اوایل سال 94 یه خودرو از ایرانخودرو تحویل گرفتیم تو جاده ترمزش نگرفت و تصادف خیلی بدی کردیم قشنگ نیمی از ماشین رفت... به هرجا که بگید شکایت کردیم از ایرانخودرو وزارت صنعت شورای رقابت دفتر ریاست جمهوری شرکت استاندارد و... و درخواست تعویض خودرو دادیم ولی جواب شون این بود: حادثه مربوط به شرکت ایرانخودرو نبود اخیرا برای بار آخر به وزیر صنعت از طریق سامانه وزارت صنعت ( مقام عالی وزارت ) درخواست خود را مطرح کردیم که اگر این دفعه ماشین را تعویض نکردند شکایت را به خدا میبریم... مردم نخرید ماشیناشون ایراد داره ما نزدیک بود کشته شویم کسی پاسخگو نیست... 1car به کسی توهین نکردم خواهشا تایید کن
20:12  1395/04/08

امیر(سابق)
7

این که زمان کمپین داد و بیداد بود ماشینهای بی کیفیت ایرانی نخرید و در عرض یک هفته 130هزار ثبت نام شد الان باید ظلمها را هم تحمل کرد. اگر ما هم مثل مردم اروپا برای خودمون ارزش قائل بشیم و 6 ما ماشین نخریم همه چیز درست میشه
20:21  1395/04/08

کاربر: m&z
8

خیلی جالبه، همه میدونن که سران سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت خودشون بزرگترین سهامداران خودروسازها هستند. حالا شکایت خودشون رو پیش خودشون کنیم و یک کد رهگیری فرمالیته هم بگیریم!!!
15:58  1395/04/08
پاسخ دادن
نوید
4

وقتی در قراردادشون قید می کنند به هیچ وجه امکان لغو قرار داد وجود ندارد . قانونی وجود ندارد .
دیر تحویل میدن .
زنگ میزنن ماشینی که شما سفارش دادی نیست فلان ماشین را باید انتخاب کنید .
زنگ میزن میگن مدل انتخابی شما نیست باید مدل را عوض کنید
زنگ میزنن میگن رنگ انتخابی شما نیست . رنگ فلان را باید انتخاب کنید .
وقتی میاد ماشین . آپشن هاش اونایی نیست که تو سایت و موقع تحویل داخل کاتالوگ اعلام کردند .
و ...

ولی هیچ کدام از این ها دلیلی برای لغو قرار داد از طرف مشتری نمیشه .
اگر خودرو سفارش دادی بهت فرقون تحویل دادن هم حق نداری چیزی بگی . چون قرار داد قابل لغو نیست .
14:17  1395/04/08
پاسخ دادن
امیر(سابق)
11

یاد یه ضرب المثل افتادم که میگه. شکایت دزد را پیش دزد بردن. آخه چه مقامی تو ایران هست که واقعا مشکل مردم براش مهم باشه. از نماینده مردم که تو مجلس هست و فقط زمان انتخابات میاد چندتا شعار میده بگیر تا برو بالاتر. من از زمان کمپین دیگه ماشین نخریدم قبل از اون هم هیچ وقت ماشینمو نمایندگی نبردم چون بیرون از نمایندگی هم کارم بهتر راه می افتاد و هم به من بی احترامی نمیشد
13:39  1395/04/08
پاسخ دادن
علي
4

پيش شاه دزد بردن
15:10  1395/04/08

مهرداد
10

تاریخ هاشون که دروغه و به این زودیا شکایت رو پیگیری نمیکنن ، در کل 1 سال دوندگی با 2 میلیون تومن پول برای هزینه های خورده ریز و پرونده سازی و ... لازم هست و بعد اینو یادمون نره که از کی شکایت کردیم (خودرو ساز) که زورش به همه میچربه و یه عده زیادی دارن ازش نون میخورن نکته بعدی این که اگر مسئولین بخوان این مشکلات رو خودشون حل میکنن ، میتونن راحت ناظر بزارن که پیشگیری کنن نه درمان کلا این جا قانون زیاد کاربردی نیست و فقط چندتا نوشتست که کسی رعایتش نمیکنه !
10:21  1395/04/08
پاسخ دادن
حميد
4

چشم
10:01  1395/04/08
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ممم : این مدیر کل بی پدر سایپا ،یک اطلاعیه نمیزنه که مشخص کنه کی تحویل میدهند ،فقط آن موقع که پول میخواند برای ثبت نام در دو سه روز پول مردم را می‌گیرد. حالا باید بدوی تا جونمان در آید. کجای دنیا اینطوری خودرو می‌فروشند. عذر میخوام از همه ( تا ابلح در جهان مفلس در نمیماند).
محمد : سلام کسی تونست ثبت نام کنه ؟ پنج نفر امتحان کردیم هیچکدوم موفق به ثبت نام نشدیم از ساعت 10,,تا 3 بعد از ظهر
علیرضا ترک زاده : سلام من امروزتماس گرفتم گفتن تاراوی ۴دارن نیمه دوم اسفندوفاکتورمیکنن
ساینا دوگانه اسفندی : باید از دست سایپت شکایت کرد
عمار : منم تابستان ۱۴۰۳ هستم ولی هنوز خبری نشده
محمد : سایپا برای عرضه خوب پشت سرهم پشت سرهم پیام میده برای عرضه خودروهای، اما وقتی پول مردم بیچاره گرفت دیگه جواب گو نیست . ببنید صبح تا حالا چندتا پیام آمده که عرضه خودرو تا دوروز دیگر تمدید شو ،چون میخواد پول بگیرد.
سجاد اس تری مشکی : این اس تری چرا فاکتور نمیشه خسته شدیم دیگه
عباس - تهران - اس تری سفید : سلام خدمت عزیزان واریز وجه: ۱۴۰۲/۰۸/۱۳ تأیید سیستمی مدارک: ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ شاسی: ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ امروز مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ با شماره تماس ۰۲۱۴۴۹۸۷۰۱۸ از اداره تحویل تماس گرفتن و گفتن شنبه ساعت ۱۴ برای تحویل مراجعه کنم. انشاألله زودتر همتون به خودروهاتون برسید. حق نگهدار همتون
تاراv4 : والا اینها غیراز دروغ گفتن دیگه چیزی بلد نیستن بگن ....منم ۲۱ اسفند تحویل بوده هنوز فاکتور نشده دو روز قبل زنگ زدم گفت نیمه دوم داره فاکتور میشه
اس فایو : از وقتی شاسی میشه چند روز بعد بیمه و پلاک‌میشه کسی میدونه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مصطفی : سلام عزیزانی که ماشین تحویل گرفتن رینگ زاپاس برا شما هم معمولی هست یا اسپورت؟
ساینا تک : سخا چه تاریخی بود
دنا پلاس اتومات اپشنال : سلام دوستان دنا پلاس اپشنال تحویل خرداد هستم فعلا هیچ خبری نیست
طاها : واسه چه ماشینی گفت آخر خرداد به ترتیب اولین نفرات میدیم؟؟؟
میثم حسینی : 6 روز
علی ام : سلام.لیزینگ شما چه بانکی هست؟ کارت سوخت را خودمون باید درخواست بدیم؟ اول باید وام را واریز کنن بعد فاکتور میشه یا اول باید فاکتور بشه تا وام را واریز کنن؟
سود تاخىر : در مورد سود تاخیر حدود یک ماهو نیم تا دو ماه بعد از تحویل گرفتن ماشینت اس ام اس میاد میرى نمایندگیت فیش میده میبرى بانک پولو میریزى به حساب تمام
سجاد : دوستان خبری از اولویت پاییز 403 نیست ؟کی باید واریز کنیم
نجفی : دوستان سلام ببخشید این پراید وانت ها ضبط دارن یاندارن؟
ساینا 85 گانه واریز 11بهمن : سخا رو 11 بهمن تحویل دادم برادر