خودروهای آمریکایی ثبت سفارش شده تعیین تکلیف شد

 

خودروهای آمریکایی ثبت سفارش شده تعیین تکلیف شد

 
معاون کل سازمان توسعه تجارت با اذعان اینکه "ثبت سفارش خودرو آمریکایی انجام شده ، اما به کشور وارد نشد" گفت: بر اساس مذاکرات انجام‌شده با واردکننده وی از واردات خود صرف‌نظر کرد.
 
محمدرضا مودودی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش بازرگانی خبرگزاری تسنیم در خصوص آخرین وضعیت خودروهای آمریکایی ثبت سفارش شده  اظهار کرد: در حال حاضر برای واردات خودروهای خارجی محدودیت‌هایی وجود دارد و سازمان توسعه تجارت بر اساس قوانین موجود عمل می‌کند.
 
وی با بیان اینکه درگذشته محدودیتی برای ثبت سفارش خودرو از کشورهای مختلف حتی ایالات متحده آمریکا به ما اعلام نشده بود افزود:  این محدودیت در هر زمانی به ما اعلام شود، شرایط واردات تغییر می‌کند.
 
معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه ثبت سفارش کالا برای واردات از طریق سامانه الکترونیکی و براساس قوانین مندرج در آن انجام می‌شود گفت: با توجه به اینکه در گذشته محدودیتی برای واردات خودرو از کشوری مشخص اعلام‌نشده بود، ثبت سفارش خودروهای امریکایی انجام شد، اما بعد از اینکه رهبر معظم انقلاب به این موضوع انتقاد کردند، وزیر صنعت با تاکید به سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که ثبت سفارش خودرو از آمریکا متوقف شود.
 
مودودی افزود: هرچند از لحاظ قانونی ممنوعیتی برای واردات وجود ندارد اما بر اساس صلاح نظام جلوی واردات خودرو از آمریکا بر اساس دستورالعمل وزیر صنعت گرفته شد.
 
وی تصریح کرد: بر این اساس ما با واردکننده این محصول تماس گرفتیم و به وی اعلام کردیم که این واردات به صلاح کشور نیست و از واردات این خودروها به کشور جلوگیری به عمل آمد.
 
مودودی با اشاره به ممنوعیت ورود  و عدم  امکان شماره‌گذاری خودروهای آمریکایی گفت: با توجه به اینکه واردکننده در صورت اقدام به واردات، حجم ضرر و زیان بیشتری را متوجه خود دید  از واردات خودرو آمریکایی صرف‌نظر کرد و این محصولات هرگز به کشور وارد نشد.
 
خودرو آمریکایی نمی‌تواند از لایحه‌های نظارتی عبور کرده و به ایران آید
 
وی در واکنش به اخباری که درباره واردات خودروهای امریکایی وجود دارد گفت: رسانه‌های کشور و افراد درصورتی‌که با موردی از ورود خودرو آمریکایی به کشور مواجه شده‌اند آن را به سازمان توسعه تجارت اعلام کنند تا برخورد لازم به آن صورت گیرد.
 
مودودی تأکید کرد: باید اذعان داشت، پروسه شماره‌گذاری خودرو به شکلی نیست که مانند موبایل به‌صورت غیرقانونی به کشور وارد و مصرف شود و باید حتماً پروسه خود را طی کند.
 
وی در پایان گفت:  بنده بعید می‌دانم خودرو آمریکایی بتواند از لایحه‌های نظارتی عبور کرده و به کشور وارد شود.
 
 
 

منبع

تسنیم نیوز

 

برچسب : خودرو , خودروهای آمریکایی ثبت سفارش شده تعیین تکلیف شد






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

قادر
1

نه داداش، دستور لغو از بالا اومده چون آمریکا شیطان بزرگ هستش و معلومه که کسی جرات مخالفت نداره.
10:28  1395/04/31
پاسخ دادن
کاربر: m&z
0

خدا میدونه وارد کننده کی بوده و با چه کسانی دستش تو یه کاسه بوده و چه امتیازهای گزافی گرفته که حاضر شده به این راحتی لغو کنه ؟؟؟
09:33  1395/04/21
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ممم : این مدیر کل بی پدر سایپا ،یک اطلاعیه نمیزنه که مشخص کنه کی تحویل میدهند ،فقط آن موقع که پول میخواند برای ثبت نام در دو سه روز پول مردم را می‌گیرد. حالا باید بدوی تا جونمان در آید. کجای دنیا اینطوری خودرو می‌فروشند. عذر میخوام از همه ( تا ابلح در جهان مفلس در نمیماند).
محمد : سلام کسی تونست ثبت نام کنه ؟ پنج نفر امتحان کردیم هیچکدوم موفق به ثبت نام نشدیم از ساعت 10,,تا 3 بعد از ظهر
علیرضا ترک زاده : سلام من امروزتماس گرفتم گفتن تاراوی ۴دارن نیمه دوم اسفندوفاکتورمیکنن
ساینا دوگانه اسفندی : باید از دست سایپت شکایت کرد
عمار : منم تابستان ۱۴۰۳ هستم ولی هنوز خبری نشده
محمد : سایپا برای عرضه خوب پشت سرهم پشت سرهم پیام میده برای عرضه خودروهای، اما وقتی پول مردم بیچاره گرفت دیگه جواب گو نیست . ببنید صبح تا حالا چندتا پیام آمده که عرضه خودرو تا دوروز دیگر تمدید شو ،چون میخواد پول بگیرد.
سجاد اس تری مشکی : این اس تری چرا فاکتور نمیشه خسته شدیم دیگه
عباس - تهران - اس تری سفید : سلام خدمت عزیزان واریز وجه: ۱۴۰۲/۰۸/۱۳ تأیید سیستمی مدارک: ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ شاسی: ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ امروز مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ با شماره تماس ۰۲۱۴۴۹۸۷۰۱۸ از اداره تحویل تماس گرفتن و گفتن شنبه ساعت ۱۴ برای تحویل مراجعه کنم. انشاألله زودتر همتون به خودروهاتون برسید. حق نگهدار همتون
تاراv4 : والا اینها غیراز دروغ گفتن دیگه چیزی بلد نیستن بگن ....منم ۲۱ اسفند تحویل بوده هنوز فاکتور نشده دو روز قبل زنگ زدم گفت نیمه دوم داره فاکتور میشه
اس فایو : از وقتی شاسی میشه چند روز بعد بیمه و پلاک‌میشه کسی میدونه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
طاها : واسه چه ماشینی گفت آخر خرداد به ترتیب اولین نفرات میدیم؟؟؟
میثم حسینی : 6 روز
علی ام : سلام.لیزینگ شما چه بانکی هست؟ کارت سوخت را خودمون باید درخواست بدیم؟ اول باید وام را واریز کنن بعد فاکتور میشه یا اول باید فاکتور بشه تا وام را واریز کنن؟
سود تاخىر : در مورد سود تاخیر حدود یک ماهو نیم تا دو ماه بعد از تحویل گرفتن ماشینت اس ام اس میاد میرى نمایندگیت فیش میده میبرى بانک پولو میریزى به حساب تمام
سجاد : دوستان خبری از اولویت پاییز 403 نیست ؟کی باید واریز کنیم
نجفی : دوستان سلام ببخشید این پراید وانت ها ضبط دارن یاندارن؟
ساینا 85 گانه واریز 11بهمن : سخا رو 11 بهمن تحویل دادم برادر
4723 : پیامک برات اومده؟
سورن دوگانه : سلام من تکمیل وجه 23 آذرهستم ولی هنوزم فاکتور نشدم
پرهام : سلام ما که خرداد 1402واریز داشتیم چقد دیگه باید بدیم