خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
اخبار خودرو
:
داخلی
:
مشتریان از کدام شرکت واردکننده و خودروساز رضایت دارند؟
1395/04/30
13:00
مشتریان از کدام شرکت واردکننده و خودروساز رضایت دارند؟
گزارش رضایتمندی مشتریان از فروش و خدمات پس از فروش در حالی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شد که خودروسازان داخلی در مقایسه با وارداتیها جایگاه مناسبی کسب نکردند. هرچند برخی از کارشناسان معتقدند که سهم بالای داخلیها در بازار خودرو آنها را در ردههای زیرین جدول رضایتمندی مشتریان قرار داده، اما طبق آخرین گزارش سال 94 دفتر ارزیابی، عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان در رتبه اول شکایات مشتریان قرار گرفتند.
در همین حال شکایات مشتریان بیشتر از کیفیت و خدمات پس از فروش بوده حال آنکه خودروسازان داخلی با توجه به افزایش تولید توانستهاند فرآیند فروش را تا حدودی بهبود بخشند. طبق گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که در مورد فرآیند فروش از مشتریان در سال گذشته نظرسنجی کرده آنها انتقادهایی چون عدم تحویل لوازم جانبی خودرو، تاخیر در تحویل، ایراد داشتن خودرو در زمان تحویل و همچنین تاخیر در تحویل پلاک و مدارک خودرو را مطرح کردهاند. بر این اساس شرکت بازرسی به بررسی 17 شرکت در فرآیند فروش پرداخته و نظر مشتریان را در مورد سرویسدهی آنها در این زمینه خواستار شده است. طبق جدولی که در مورد رضایتمندی مشتریان از فرآیند فروش خودروهای سواری استخراج شده، شرکت کرمان موتور توانسته رتبه اول را در این زمینه کسب کند. اما رتبه دوم رضایتمندی مشتریان متعلق به شرکت اسان موتور است؛ بهطوریکه این شرکت واردکننده محصولات هیوندایی توانسته نظر مشتریان را در این زمینه جلب کند، خودروسازی مدیران با تولید خودروهای چری چین در رتبه سوم قرار گرفته است.
این شرکت بیشترین تولید در بخش خصوصی ایران را به خود اختصاص داده است. اما پس از مدیا موتورز، شرکت ایران خودرو رتبه پنجم رضایتمندی مشتریان از فرآیند فروش خودروهای سواری را کسب کرده است. شرکت ایران خودرو هر چند سال گذشته افت تولید را تجربه کرد، اما با توجه به کمبود تقاضا توانست پاسخگوی مشتریان در این زمینه باشد. سهم ایران خودرو در بازار ایران حدود 46 درصد برآورد شده است. اما اطلس خودرو و ایرتویا به ترتیب در رتبههای بعدی رضایتمندی مشتریان قرار دارند.پس از خودروسازان راین که در سال جاری تولید خود را بهشدت کاهش داده، خودروسازی بهمن موتور که بهتازگی سهام آن فروخته شد قرار دارد، اما دهمین شرکتی که مشتریان نسبت به فرآیند فروش آن اظهار رضایت کردهاند، نگین خودرو واردکننده محصولات رنو است. پس از این شرکت فرانسوی و در رده یازدهم شرکت سایپا بهعنوان دومین شرکت بزرگ خودروساز قرار دارد و پس از آن پارسخودرو از شرکتهای زیرمجموعه سایپا. طبق نظرسنجی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، سایپا و پارسخودرو در فرآیند فروش نسبت به دیگر خودروسازها و واردکنندگان نتوانستند نمره مناسبی کسب کنند. اما دیار خودرو، آلفا موتور، پرشین خودرو، آرین موتور پویا و در نهایت ستاره ایران به ترتیب در انتهای جدول رضایتمندی مشتریان از فرآیند فروش قرار دارند. بهدنبال این گزارش شرکت بازرسی کیفیت جدول رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش در زمستان سال گذشته را نیز منتشر کرده است. در این گزارش امتیازدهی براساس رضایتمندی، عملکرد و کارآیی شرکتها در نظر گرفته شده است.
بر این اساس شرکت ایرتویا توانسته رتبه اول رضایتمندی مشتریان را از خدمات پس از فروش کسب کند.در تعیین شاخص رضایتمندی گزینههایی همچوم نحوه نوبتدهی، مدت زمان صرف شده جهت پذیرش، هزینه پرداختی، تامین به موقع قطعه توسط نمایندگی و دسترسی به نمایندگیهای شرکت مدنظر قرار گرفته است. اما پس از شرکت تولیدکننده محصولات تویوتا، اطلس خودرو در رتبه دوم قرار گرفته و پس از آن پرشیا خودرو واردکننده محصولات بیامدبلیو در این جدول جای گرفته است. نکته قابلتوجه در این نظرسنجی به غیبت برخی شرکتهای خودروساز داخلی در رتبههای نخست برمیگردد همانطور که گفته شد طبق آخرین گزارش سال 94 دفتر ارزیابی، عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان در رتبه اول شکایات مشتریان قرار گرفتند که بخش اعظم این شکایت به ارائه خدمات پس از فروش تولیدکنندگان داخلی برمیگشت، بر این اساس استفاده از قطعات کمکیفیت و همچنین نوع پذیرش از جمله بیشترین شکایات را به خود اختصاص داده است، اما مزدا یدک و آرین موتور پویا که در جدول فرآیند فروش خیلی موفق عمل نکردند توانستند در ارائه خدمات پس از فروش نظر مشتریان را جلب کنند، اما رتبه یازدهم به ستاره ایران تولیدکننده خودروهای بنز در ایران رسیده حال آنکه پس از آن شرکت ایساکو تامینکننده قطعات شرکت ایران خودرو قرار دارد. پس از آلفا موتور و نگین خودرو، شرکت سایپا یدک توانسته رضایتمندی مشتریان در ارائه خدمات پس از فروش را کسب کند. اما شرکتهایی که در فرآیند فروش در ابتدای جدول رضایتمندی قرار داشتند در ارائه خدمات پس از فروش نتوانستند رتبه مناسبی کسب کنند.
منبع
دنیای اقتصاد
برچسب :
خودرو
,
واردات خودرو
,
خودرو سازی
,
ایران خودرو
,
سایپا
,
تولید خودرو
,
خدمات پس از فروش
مرتب سازی :
محبوبترین
تاریخ صعودی
تاریخ نزولی
نظرات کاربردی
همه نظرات
>
3 نظر
علي
1
متاسفانه آرين موتور براي سود بيشتر اقدام به واردات محصولات تايلندي ميتسوبيشي مي كند و اين موضوع را خريدار زماني متوجه مي شود كه خودرو را تحويل گرفته و ديگر كاري از دستش بر نمي آيد .بهمين خاطر است كه رتبه آخر را كسب نموده است .
16:57 1395/04/30
پاسخ دادن
کاربر: m&z
0
اجازه بدن کمپانی های مادر خودشون مستقیم نمایندگی تو ایران بزنن تا اونوقت متوجه بشیم خدمات یعنی چی!
15:53 1395/04/30
پاسخ دادن
مسعود
5
فقط پاراگراف آخر رو بخونید جواب سوال رو داده بقیش چرتو پرته!
13:12 1395/04/30
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1
ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام
پاسخ به :
نظر شما
نظر شما با موفقیت ارسال شد.
مقالات برتر
هفته
|
ماه
|
سال
پربحث ترین خودروی
هفته
|
ماه
|
سال
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
Masoudd2
2 نظر
موبیدیک
2 نظر
اطلاعات خودرو
دوگانه آبی کبود طرح دوم یکپارچه تحویل 30 دی بخشنامه 4614
101 نظر
شایان بهاری
34 نظر
مریم کوییک پلاس اتومات
30 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
فروش خودروهای وارداتی با تحویل 3 ماهه (بهمن 1402)
ممم
: این مدیر کل بی پدر سایپا ،یک اطلاعیه نمیزنه که مشخص کنه کی تحویل میدهند ،فقط آن موقع که پول میخواند برای ثبت نام در دو سه روز پول مردم را میگیرد. حالا باید بدوی تا جونمان در آید. کجای دنیا اینطوری خودرو میفروشند. عذر میخوام از همه ( تا ابلح در جهان مفلس در نمیماند).
فروش محصولات شرکت سایپا ویژه دهه کرامت آغاز شد
محمد
: سلام کسی تونست ثبت نام کنه ؟ پنج نفر امتحان کردیم هیچکدوم موفق به ثبت نام نشدیم از ساعت 10,,تا 3 بعد از ظهر
علت تاخیر در تحویل خودرو اعلام شد
علیرضا ترک زاده
: سلام من امروزتماس گرفتم گفتن تاراوی ۴دارن نیمه دوم اسفندوفاکتورمیکنن
تعیین تکلیف تعهدات خودروی ساینا S دوگانه سوز
ساینا دوگانه اسفندی
: باید از دست سایپت شکایت کرد
شرایط تبدیل تعهد سورن پلاس دوگانه سوز به سورن پلاس XU7P اعلام شد
عمار
: منم تابستان ۱۴۰۳ هستم ولی هنوز خبری نشده
فروش و پیش فروش محصولات سایپا (اردیبهشت 1403)
محمد
: سایپا برای عرضه خوب پشت سرهم پشت سرهم پیام میده برای عرضه خودروهای، اما وقتی پول مردم بیچاره گرفت دیگه جواب گو نیست . ببنید صبح تا حالا چندتا پیام آمده که عرضه خودرو تا دوروز دیگر تمدید شو ،چون میخواد پول بگیرد.
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
سجاد اس تری مشکی
: این اس تری چرا فاکتور نمیشه خسته شدیم دیگه
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
عباس - تهران - اس تری سفید
: سلام خدمت عزیزان واریز وجه: ۱۴۰۲/۰۸/۱۳ تأیید سیستمی مدارک: ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ شاسی: ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ امروز مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ با شماره تماس ۰۲۱۴۴۹۸۷۰۱۸ از اداره تحویل تماس گرفتن و گفتن شنبه ساعت ۱۴ برای تحویل مراجعه کنم. انشاألله زودتر همتون به خودروهاتون برسید. حق نگهدار همتون
علت تاخیر در تحویل خودرو اعلام شد
تاراv4
: والا اینها غیراز دروغ گفتن دیگه چیزی بلد نیستن بگن ....منم ۲۱ اسفند تحویل بوده هنوز فاکتور نشده دو روز قبل زنگ زدم گفت نیمه دوم داره فاکتور میشه
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
اس فایو
: از وقتی شاسی میشه چند روز بعد بیمه و پلاکمیشه کسی میدونه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا
حسین
: سلام از دوستانی که ماشینو تحویل گرفتن کسی میدونه موقع تحویل پرینت سخا به نمایندگی حتما باید تایید آدرس در سطح تائید پست باشه یا تائید راهور رو هم قبول میکنن؟
پژو پارس TU5
محمدی
: سلام امروز کسی فاکتور شده از دو تا بخش نامه اخری پارس
دنا 1.7
حسین
: سلام دوستان تبدیل به تارا بزنین چون هم قیمتا میره بالا هم دنا تاخیر داره وهم این که بازار تارا از دنا خیلی بهتره
دنا 1.7
شهید🍂
: سلام محمدهادی عزیز، نیاز به پیگیری شما نیست. بر اساس اولویت در ثبت نام و پرداخت ها و تشکیل پرونده بمرور فاکتورها انجام میشه.
دنا 1.7
مصطفی
: سلام عزیزانی که ماشین تحویل گرفتن رینگ زاپاس برا شما هم معمولی هست یا اسپورت؟
ساینا
ساینا تک
: سخا چه تاریخی بود
دنا 1.7
دنا پلاس اتومات اپشنال
: سلام دوستان دنا پلاس اپشنال تحویل خرداد هستم فعلا هیچ خبری نیست
سایپا کوییک
طاها
: واسه چه ماشینی گفت آخر خرداد به ترتیب اولین نفرات میدیم؟؟؟
سايپا کارا 151 TL
میثم حسینی
: 6 روز
MVM 550 اتومات
علی ام
: سلام.لیزینگ شما چه بانکی هست؟ کارت سوخت را خودمون باید درخواست بدیم؟ اول باید وام را واریز کنن بعد فاکتور میشه یا اول باید فاکتور بشه تا وام را واریز کنن؟