محصولات جدید پژو با 20درصد داخلی سازی وارد بازار می شود

 

محصولات جدید پژو با 20درصد داخلی سازی وارد بازار می شود

 
قرارداد جدید پژو و ایران خودرو در صورت دیده شدن حق دریافت فن آوری و تکنولوژی در آن، برای توسعه صنعت خودرو مفید خواهد بود.
به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، خبر بسیار کوتاه بود «قرارداد جدید ایران خودرو و پژو سرانجام نهایی شد»، این تیتر را هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو در نشست خبری خود با خبرنگاران در اسفند سال 94 اعلام کرد.
 
به گفته طرفین قرارداد این همکاری بر اساس رویکرد جدید ایران خودرو مبنی بر سرمایه گذاری مستقیم و نقدی پژو در ایران، انتقال فناوری و تولید محصولات به روز دنیا و استفاده از بازار صادراتی محصولات پژو در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا پایه ریزی شده است.
 
بر اساس این توافق نامه طی پنج سال آینده 400 میلیون یورو سرمایه گذاری مشترک در ایران صورت گیرد. این سرمایه گذاری زمینه را برای توسعه زیرساخت های تولید رقابتی به منظور ساخت، راه اندازی و فروش مدل های 208، 2008 و 301 پژو که مجهز به جدیدترین تکنولوژی های فنی هستند، فراهم خواهد کرد.
 
امضا این توافق نامه یک هفته پس از لغو تحریم های بین المللی بیانگر شروع فصل جدیدی برای طرفین خواهد بود که از سوی شرکت های انتقال دهنده فن آوری و فعالان داخلی نیز مورد حمایت قرار گرفته است.
 
نخستین محصولات این قرارداد نیز در نیمه دوم سال 2017 از خطوط تولید ایران خودرو خارج خواهد شد.
 
اما در قرارداد قبلی با پژو یکی از مشکلاتی که نسبت به قرارداد با رنو به چشم آمد نادیده گرفته شدن قطعه سازان و تجهیز نکردن ایشان به علم روز بود که باعث شده است بعد از گذشت بیش از 20 سال همچنان بسیاری از قطعات خانواده پژو وارداتی باشد و همین مشکل در دوران تحریم صنعت خودرو، گریبان مشتریان و البته سازندگان این برند خودرویی را گرفت.
 
اعضای انجمن قطعه سازان اعلام می کنند که از مفاد قرارداد جدید بی اطلاع هستند و نمی دانند آیا نقشی پر رنگ همانند قرار داد تولید تندر، در این دوره برای آنها دیده شده است یا خیر؟ اما گویی به آنها اطلاع داده اند که نگران نباشند!
 
نگرانی از این بابت که ورود فنآوری و تکنولوژی ساخت قطعات پژوهای جدید اتفاق نیفتد و باز هم ما بشویم وارد کننده قطعه از چین و بعد هم برخی از روی قطعات چینی کپی کنند و کیفیت قطعات هر روز بد تر از قبل شود.
 
اما چرا مفاد قرار داد جدید ایران خودرو و پژو روشن بازگو نمی شود؟ این سوال را با محمد رضا معتمد مدیر عامل جدید ایکاپ یا همان شرکت مشترک ایران خودرو و پژو در میان گذاشتیم.
 
معتمد در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، گفت: من فکر می کنم حدود 80 درصد هر قراردادی غیر محرمانه بوده و به همین اندازه اطلاع رسانی شده است. و البته بخشی از قرارداد نیز محرمانه است.
 
از وی پرسیدیم که نقش قطعه سازان در قرارداد جدید دیده شده است و جواب شنیدیم که: مگر می شود خودرویی با 20 درصد داخلی سازی ساخته شود اما نقش قطعه ساز در آن دیده نشده باشد. ما قرار است به تولید
 
خودروهایی با 40 درصد داخلی سازی برسیم. و بدون حضور قطعه سازان این مهم رخ نمی دهد.
 
مدیرعامل جدید ایکاپ در خصوص نظارت بر تولید قطعات داخلی سازی شده نیز گفت: به طور قطع شرکت ایکاپ بر این قضیه نظارت می کند.
 
امیدواریم به زودی در مورد قرار داد پژو و ایران خودرو و نقش قطعه سازان در پیش برد آن و همچنین چگونگی ورود فن آوری به کشور بیشتر بشنویم.
 
 
 
 

 

برچسب : خودرو , پژو , ایران خودرو , بازار خودرو , قرار داد خودرویی , خودرو فرانسوی , رنو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

amin
0

20 درصد= همون 120 درصد
12:47  1395/05/27
پاسخ دادن
امیر(سابق)
3

حالا گذشته از این که شما 20درصد حقیقت را در کنار 80درصد دروغ تحویل ما میدین را نادیده بگیریم میگم خسارتی که پژو قرار بود بده بعد قرارداد ببنده چی شد؟
23:55  1395/05/25
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
1

گفتن در ازای انتقال تکنولوژی و تربیت نیروی متخصص و قطعه میدن.
اما نمیدونم. اینا که گفتن معنویه و مادی نیس.چطور 400 میلیون یورو حساب کردن؟ اون سهم 400 میلیون یورویی که طرفین باید میزاشتن وسط هم معلوم نیس. فک نکنم پژو برای اون هم پولی بده.
از همین که 207 آی رو میخوان تولید کنن شروع میشه. 208 هم سال دیگه مدلش عوض میشه. اما ما تازه میخوایم این مدل های از رده خارج رو به تولید برسونیم.
باز همون آش و همون کاسه.
04:59  1395/05/26

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس مادران : سلام .من طرح مادران ۹۰ روزه واریز ۳۰ بهمن هستم هنوز در انتظار تخصیص خودرو البته ۹۰ روز کاری میشه ۳۰ خرداد احتمالا اواسط خرداد فاکتورشه البته اگر بشه
علیرضا : سلام، تارا پنج دنده ی یک رنگ تیتانیوم تحویل سوم بهمن فروش فوری امروز فاکتور شد. جریمه تاخیر ۴۴۳۵۰۰۰۰ تومان
s3 سفید* تهران* : شما نمیتونی جلوی چک صیادی رو بگیری مگر اینکه دستور قاضی رو براش بگیری اونهم شرایط خاص مگر باج گیری یا دزدی یا این چیزها . اگر هم چک پاس نکنی فقط حسابهات رو مسدود میکنی بجای این وقت تلف کردنها برو شکایت کن از کرمان موتور
نبیلی : برای شما فاکتور شد ؟
s3 سفید* تهران* : با شماره قرارداد و کد ملی باید وارد بشی اون طور شماره شاسی رو میبینی
فرامرز مهر : من هم اقدام به مسدود کردن چک میکنم شکایت هم میکنم
آمنه : کسی هست پیش فروش طرح جوانی نوشته باشه اسفند تکمیل وجه کرده باشه تحویل گرفته باشه...؟؟ من اطلس خرداد ۱۴۰۲ اسم نوشتم دی یه ۲۰۰ میلیون و اسفند تکمیل وجه کردم زده بود ۳۰ روز بعداز تکمیل وجه قرار بود تحویل بدن هنوز فاکتورم نشده... خدا ازشون نگذره تازه خوب طرح مادانه وای به حال دیگران....
شاهین اتوماتیک : پس پیش فروش شاهین اتومات چی میشه پذیرش 24 مهرماه 1402
T8و T9 : ما نمیدونیم چه جوری هاست ، برای ما چراغ های فاکتور شده سبز شده و در مرحله صدور بیمه است ، ولی پایین قسمت شماره شاسی و قرارداد ،هیچ چیزی درج نشده ، چه جوری خودرو فاکتور شده که شماره شاسی درج نشده ، اینها به خاطر اینکه صدای ملت را یکم مهار کنن ،میان به دروغ چراغ ها را سبز میکنن ولی عملا چیزی خبری نیست ، یا ما سوادمون کمه یا اینها خیلی زرنگ هستن، من بدبختی هستم یه ماکسیما داشتم و رفتم تی ۸ ثبت نام کردم و گفتم تی ۸ بیاد بعد ماکسیما را بفروشم ،تو این مدت تا ماشین بیاد پیاده نباشم ولی چند روز دیدم تی ۹ ثبت نام داره ،بردم ماکسیما ام را که خیلی مشتری داشت را فروختم پولش را دادم برلی تی ۹ هم ثبت نام کردم، گفتم هر کدوم بهتره سوار بشم ولی همچنان سوار بر اسنپ هستم ،،،،،
اسفند ماه ۱۴۰۱ : خدا ازتون نگذره آه لاله این همه مردم آخرش میگیره اینقدر مردم اذیت نکنین بخدا پس میدین
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بیگانه اسفند : سلام دی دوگانه کسی بدون فاکتور مونده
سعید : سخارو 31 دادم دوگانه دی هستم
Rahman اریزو 6 : هیچ خبری نیست فقط 5 و fx و x55 همینا تحویل میگیرن
mehdi Day : چه عجب بالاخره بخت ما باز شد 21تکمیل وجه 10فاکتور 17پلاک 27چراغ تحویل روشن حمل به نمایندگی استان گلستان آق قلا ان شاءالله قسمت همه دوستان
اتومات زمستان : سلام تحویل فروردین دنا اتومات آپشنال همه فاکتور شد یا هنوز کسی هست؟
احمد از شیراز : بخشنامه 4712 پارس ساده 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😤😤🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱
ژینا🤗 : نه عزیزم 207مشکیش با سفیدش فرقی نمیکنه از لحاظ بازارفروش(نمیدونم شاید مشکیش یه تومن ارزونتر یاگرونتر باشه که توی810م قیمت ماشین نشون نمیده). منم مجبوری مشکی گرفتم ولی الان راضیم سفیدنگرفتم☺️ ایرادی نداشته تا حالا.البته من یه131مدل1393 باکارکرد250هزار عروسک دارم و موتورسیکلتم دارم اینو زیاد سوارنمیشم ولی تا الان مشکلی نداشته. از کوییکS اشغالی صفری که داشتم خیلی بهتره(حتی پراید10سال کارم از کوییکS بهتره). تبدیل به سقف پانا رینگ الو و فرمون برقی قیمت قدیم هر رنگی(سفید یا مشکی یا نقره ای)اومد بزنید اَدا درنیارید.
151 : سلام دوستان دعوتنامه تیرماه بیاد چقدر دیگه باید پرداخت کنم? 128 پرداخت کردم قبلا.
احد دوگانه دی : آقا سعید سخا را کی داده بودی؟دوگانه دی بودی؟
مسعود دی ماهی : دوستان سلام. تکمیل وجه 26 و 27م فروردین. سخا 28م. 23اردیبهشت فاکتور. امروز پلاک شد. ان شاء الله قسمت همه. اهواز هستم..