مراحل طراحی مرسدس بنز

 

مراحل طراحی مرسدس بنز

 
مرسدس‌ بنز به عنوان یکی از مشهورترین و پرفروش‌ترین خودروسازان، طرح‌های خاص و جذابی برای ‌مدل‌های خود ارائه می‌دهد. طرح‌هایی که در عین جذابیت، هویت بنز را به وضوح از طریق نشانه‌های بصری به نمایش می‌گذارند. شاید چنین دقت و ظرافتی موجب می‌شود تا روند طراحی از اسکچ‌های اولیه تا رسیدن به مدل نهایی و تأیید آن حدود سه سال زمان ببرد. در ادامه برای آشنایی با یازده مرحله طراحی مرسدس بنز همراه ما شوید.
 
۱. طراحی و رندر: روند طراحی همیشه با اسکچ‌های دستی روی کاغذ و یا نمایشگرهای مخصوص این کار آغاز می‌شود تا ایده‌هایی که از قبل در ذهن طراحان به وجود آمده به تصویر کشیده شوند.
 
۲. مجموعه تجهیزات فنی: مبنای طرح‌های ارائه شده باید بر اساس شرایط فنی و مجموعه تجهیزات خودرو باشد. طراحان اسکچ‌های خود را در چارچوبی خاص و هماهنگ با بخش فنی خودرو ارائه می‌کنند، به طوری که خطوط، ابعاد و تناسبات با وجود رعایت اصول فنی طرحی موزون را به وجود آورند.
 
۳. ساخت مدل با نسبت یک به چهار: ساخت مدل دیجیتال از طرح‌ها، راه مناسبی برای مشاهده جزئیات و شناسایی ایرادهای احتمالی است، اما مدل‌های واقعی امکان بررسی دقیق‌تر و شناسایی نکات ریزتری را به کارشناسان می‌دهند، در نتیجه مرحله بعد ساخت مدل از تمام متغیرهای طرح‌های منتخب است. این کار اصطلاحاً کِلِی مدلینگ (clay modeling) نامیده می‌شود، یعنی مدل‌سازی با ماده‌ای شبیه به گِل رُس که قابلیت‌های زیادی دارد. پس از این مرحله طراحان می‌توانند با اطمینان بیشتری در مورد طرحی که خلق کرده‌اند و میزان مطلوبیت آن تصمیم‌گیری کنند.
 
مراحل طراحی مرسدس بنز
 
۴. انتخاب طرح برتر: فُرم نهایی خودروی جدید برای ساخت در اندازه واقعی از میان طرح‌های متعدد انتخاب می‌شود. برای ساخت این پروتوتایپ دستگاه میلینگ (نوعی دستگاه فرز) به کار می‌رود.
 
۵. مدل یک به یک: همه جزئیات این مدل یک به یک به صوورت دست‌ساز ساخته می‌شوند تا مدل ظاهری واقعی پیدا کند و مشخصه‌های آن به طور آشکار نمایش داده شوند.
 
مراحل طراحی مرسدس بنز
 
۶. اسکچ‌های محیط داخلی خودرو: بعد از ساخت مدل یک به یک از بدنه خودرو نوبت طراحی فضای داخلی است. در این قسمت خطوط متفاوت و بدیعی خلق می‌شود، خطوطی که با هدف ایجاد احساس آرامش و راحتی برای رانندگان پدید می‌آیند.
 
۷. مدل‌سازی محیط داخلی خودرو: همان‌طور که پیش‌تر گفته شد بهترین راه برای بررسی فُرم پیشنهاد شده و بهبود آن، ‌ساخت مدل در اندازه واقعی است. در این قسمت نیز همه جزئیات ساخته می‌شوند تا کیفیت بالای طرح به خوبی احساس شود. بر طبق قاعده سه طرح جایگزین نیز برای تصمیم‌گیری بهتر مدل‌سازی می‌شوند.
 
مراحل طراحی مرسدس بنز
 
۸. رنگ و تزئینات/کانسپت نمایشگر و سیستم‌های عملیاتی: در این مرحله مواد و متریال مناسب برای ساخت محیط داخلی از میان صدها طرح چرم و پارچه انتخاب شده و برای تجهیزات نیز از میان طیف وسیعی از رنگ‌ها، گزینه‌های مناسب تعیین می‌شوند. همچنین سیستم نمایشگر و کنترل‌ها نیز طراحی و تا رسیدن به بهترین حد مطلوب بهینه‌سازی می‌شوند.
 
مراحل طراحی مرسدس بنز
 
۹. شبیه‌سازی رنگ، بافت و تجهیزات: تمام متریال‌ها و رنگ‌ها در مدلی که در اندازه واقعی ساخته شده بود لحاظ شده و در شرایط زندگی روزمره قرار می‌گیرند تا تأثیر چنین شرایطی بر آنها آزمایش شود. هر کدام از رنگ‌ها و مواد به کار رفته کدگذاری شده و از هم تفکیک می‌شوند.
 
۱۰. مدل نهایی: طرح نهایی بدنه و فضای داخلی خودرو همراه با جزئیات به کار رفته در آنها با هم ترکیب می‌شوند تا نمایی از مدل واقعی به وجود آید و طرح آینده مرسدس بنز ملموس شود.
 
مراحل طراحی مرسدس بنز
 
۱۱. تأیید مدل: نقطه پایانی روند طراحی همه مدل‌ها گرفتن تأیید هیات مدیره است. اگر این مرحله نیز با موفقیت پشت سر گذاشته شود هیچ چیز دیگری جلوی تولید مدل جدید مرسدس بنز را نمی‌گیرد.
 
 
 
 

 

برچسب : خودرو , طراحی خودرو , طراحی مرسدس بنز , مراحل طراحی خودرو , صنعت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: نوید جهرمی
1

خیلی جالب بود.
00:46  1395/06/04
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتوماتیک 90 روزه : این سیستم فاکتور کردن سایپا چطوری کار می کنه. دیروز یکی 28 دی بوده فاکتور شده!!! دقیقا بر چه اساسی دارن پذیرش می کنن؟ شماره پذیرش یا سخا یا رندوم یا دوست و آشنا یا ....؟!
تارا دستی تیتانیوم تحویل۲۷ دی : سلام دوستان در سایتی دیگر پیام دادند که ۲۶ دی همین رنگ فاکتور شده لطفا تاریخ ۲۴.. ۲۵ ... ۲۶ ها چک کنن فاکتور شدن یا نه ؟
مرتضی : سلام دوستان عزیز خسته نباشید میخواستم بکم فکر نکنم هنوز اریسان ارتقا یافته را بیرون داده باشن چون موتورش کلان عوض موتور جدیدی روی اریسان انجام دادن بخاطر واشر سر سیلند که کمتر بزنه قدرت شتاب ماشین واقعان عالی شده من روی حرف پسر عمو که مهندس کنتورو فنی هست ثبت نام کردم گفت واقعان تغییر اساسی کرده در ضمن بیرون بیاد مردم سوار بشن فکر کنم قیمت خوبی بازار آزاد داشته باشه بنده ۲۰اشفند ثبت نام کردم هنوز فاکتور نشود
15بهمن اطلس : همچنان منتظر فاکتور هستیم، سفید مشکی
رادمر : نام نویسی برای خودرو اطلس خرداد ۱۴۰۲ پیش فروش دعوت نام اول ۱۴ دی ۲۰۰ میلیون تکمیل وجه ۱۵ اسفند ۲۰۰ میلیون ...۵ میلیون ارزش افزوده بیمه پلاک....قرار بوده ۳۰ روزه خودرو تحویل بدن هنوز فاکتور نشده...‌چه مملکتی چه مجلسی چه دولتی که اصلا هیچ رسیدگی نیست دست مونم به هیچ کجا نمیرسه... ((طرح جعمیت جوانی مادران))
همایون : در قرداد ۹۰ روز ذکر شده ولی عموماً ۹۰ روز کاری محاسبه میشود که حدود ۱۲۰ روز ممکنه طول بکشه متاسفانه
زینب : میشه شماره همین کارشناسی که میگی بزاری اینجا تا بواش دمش بدیم
محمد : دوستان نا امیدتون نکنم ولی با خبری که امشب اعلام شد در مورد جلوگیری از تخصیص ارز به خودروهای وارداتی نو و دست دوم. میتونم بگم شاید تا زمستان هم برای کسانی که تکمیل وجه نزدن خبری نباشه. چون تعداد کمی ماشین وارد کردن و ثبت نام ده برابر شده و یک عده را به دلایل واهی رد کردن و مابقی را اگر اواخر خرداد پیام واریز بیاد تا زمستان تحویل نمیدن.
نازی : خدا همه بیماران را شفا بده. هنوز طرحی اعلام نشده و هیچی معلوم نیست جو گیر شدید؟؟؟😂😂😂
امیر : من رفتم سایپا گفتن که تا اخر اردیبهشت cs55 دعوتنامه مجدد میفرستیم بعد فاکتور میشه جریمه تاخیر هم دارد به گفته خودشون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا دوگانه سوز اسفند : دوستان عزیز الان معاونت بازاریابی سایپا تهران بودم با هزار اصرار و تمنا و خواهش گفتن به امید خدا تا آخر این ماه دعوتنامه اسفند ارسال میشه
امید : سلام من رفتم 5760 بود که گرفتم
شیما : تحویل بهار یا تابستان؟
مسعود : سلام دعوتنامه دیماه تا چه تاریخی پلاک شده کسی اطلاع داره
ابوالفضل دوگانه دی ماه : سلام واریزی 21 فاکتور 9 پلاک 17 امروز کارت ماشین اومد خودش هنوز نیومده. بندر کسی هست جواب بده
مهدی 29 اسفند : خدایا شکرت قسمت همه دوستان تکمیل وجه 17 دی الان فاکتور شدم⚘⚘⚘⚘
اریاس : فقط کد 23 داره الباقی کدها به زور دارن پلاک میشن
دوگانه : سلام اقاامید چندم تکمیل وجه کرده بودید
به اسفندیها : بچها امروز اسفندیا همه یه زنگ بزنید حدعقل اینطور یه حرکتی بکنیم تا نگن بیخیالن من خودم الان دارم میزنگم
دنا پلاس : سلام. اتومات رو 5ماه پیش حدود 150 میلیون گرون کردن. توربو دستی هم خود ماشین رو تغییر دادن به موتور تنفس طبیعی و همه اپشنهاش رو کم کردن و قیمت 200 میلیون اضافه شد پژو پارس کمتر از یک ماه که 150 الی 200 میلیون بستگی به مدل اون گرون کردن بقیه ماشینها رو با یه پسوند پلاس یا ارتقاء یافته 150 الی 200میلیون گرون کردن