تست و بررسی MVM X33 S

 

تست و بررسی MVM X33 S

 
فروش فوق العاده خوب ام وی ام X33 سری نخست در سال 89 را می توان سرآغازی برای فراگیر شدن خودروهای چینی در بازار ایران دانست.
 
X33 اولیه، کراس اوور تک دیفرانسیل نسبتا ارزان قیمتی بود که با قیمت اولیه 19.5 میلیون تومان به گزینه ای جذاب و متفاوت در بازار ماتم زده و بی تنوع اواخر دهه 80 تبدیل شده بود و به ازای کمی ریسک، حس تنوع طلبی مشتریان را سیراب می کرد.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
اما خودروسازان ایرانی نه تنها از فروش خوب X33 درس نگرفتند، بلکه حتی با جنبش شاسی بلند سواری جهانی نیز همراه نشدند و حالا پس از گذشت قریب به 6 سال از عرضه اولیه X33 ، تاکنون شاهد معرفی یک کراس اوور شاخص توسط ایران خودرو و سایپا نبوده ایم.
 
جالب تر آنکه دو خودروساز بزرگ کشورمان به جای تلاش برای رقابت با خودروسازان چینی، خود نیز به جمع مونتاژگران محصولات سرزمین اژدهای زرد پیوسته اند و در یکی دوسال اخیر با سرعتی لاکپشت وار محصولاتی نظیر هایما S7 و چانگان CS35 را به بازار معرفی کرده اند.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
در مقابل اما کمپانی چری چین و نماینده ایرانی اش (مدیران خودرو)، تحولاتی برق آسا را تجربه می کنند و هفته گذشته دومین فیس لیفت از X33 را در بازار ایران قیمت گذاری کردند.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
X33 S نسبت به فیس لیفت قبلی، برخی تغییرات در چراغ های جلو، جلوپنجره، رینگ و اضافه شدن نوارهای کرومی در نمای جانبی را تجربه می کند و در داخل اتاق نیز به داشبوردی کاملا جدید و آپشن های رفاهی بیشتر نظیر مانیتور 8 اینچی لمسی و دوربین دنده عقب و …مجهز شده است.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
نمونه فول این خودرو علاوه بر این موارد احتمالا با رنگ متضاد بدنه (سقف و بدنه دو رنگ) عرضه خواهد شد.
 
 اما جالب ترین تغییرات X33 S به مسائل فنی مربوط می شود، جایی که مهندسان چری مجددا تلاش کرده اند تا به وسیله تست در اتاق صدا، عایق کاری بدنه را اصلاح کنند تا نفوذ صدای پیشرانه به داخل کابین در حدود 6 دسیبل کاهش یابد.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
همچنین برای اصلاح مصرف سوخت، مُد رانندگی ECO به بخش های نرم افزاری موتور و گیربکس افزوده شده که با کاهش دور موتور در مواقع غیر الزامی، زمینه کاهش مصرف سوخت و افزایش عمر قطعات فنی را به وجود می آورد.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
مسئولین فنی مدیران خودرو معتقدند که به لطف اصلاحات نرم افزاری، شتاب گیری اولیه این مدل بهبود یافته و لمس سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در حدود 13.0 ثانیه پس از آغاز حرکت ممکن می شود.
 
از طرف دیگر کیفیت متریال استفاده شده در داخل کابین نیز بهبود یافته و با توجه به قیمت حدود 75 الی 77 میلیونی خودرو (بسته به تیپ و آپشن) و سایر خودروهای موجود در بازار، می توان کیفیت کابین X33 S را قابل ملاحظه دانست.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
در شرایط فعلی بازار، مهمترین رقبای فنی این مدل از ام وی ام X33، نمونه تازه معرفی شده از لیفان X60 اتوماتیک و هایما S7 ایران خودرو به حساب می آیند.
 
البته اگر تاکیدی بر استفاده از گیربکس اتوماتیک نداشته باشد، با پرداخت81 میلیون تومان، جک S5 دنده دستی نیز قابل گزینش خواهد بود.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
اما لیفان به شکل محسوسی از X33 جدید ارزان قیمت تر است و هایما S7 نیز از نظر تعداد تولید و خدمات پس از فروش هنوز به شرایط مطلوبی نرسیده و در مجموع با قیمتی بیشتر از X33 عرضه می شود.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
از طرف دیگر مشکل هایما در شتاب گیری صفر تا صد که توسط نشریات در حدود 20 ثانیه اندازه گیری شده است، مزید بر علت می شود تا کفه ترازو به سمت X33 سنگین شود.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
جالب است بدانید که رکورد تولید خودروهای ام وی ام در کشورمان اخیرا از مرز 200 هزار دستگاه عبور کرده و از این میان، حدود 50 هزار دستگاه سهم خانواده X33 بوده است.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
از طرف دیگر در طول یک دهه گذشته سهم خودروهای چینی در بازار از حدود 1 درصد به حدود 10 درصد افزایش یافته که البته در بازار انحصاری و کم رقابت ایران، رقم قابل توجهی به حساب نمی آید اما از طرف دیگر این رشد 10 برابری، حکایت از تلاش و پیشرفت دائمی چینی ها و افزایش رضایتمندی مشتریان ایرانی از خودروهای چینی دارد.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
ام وی ام X33 S مانند نسل های گذشته خود به یک موتور 2.0 لیتری 139 اسب بخاری مجهز است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس تعویض متوالی (CVT) به چرخ های جلو می رساند.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
مشابه همین مجموعه فنی علاوه بر مدل های X33 در سدان MVM 550 و چری تیگو 5 نیز به کار گرفته شده است و براساس شواهد از دوام مناسبی برخودار است.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
هرچند گیربکس های CVT معمولا از نظر شتاب گیری اولیه کمی کُند عمل می کند و به نظر بسیاری افراد، لذت رانندگی بالایی را ارائه نمی دهد اما در این کلاس قیمتی، استفاده از گیربکس CVT کاملا رایج شده است و مهمترین رقیب X33 S، یعنی لیفان X60 نیز به چنین گیربکسی مجهز است.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
به هرحال آنچه مسلم است اینکه، خودروسازان چینی علیرغم تمام محدودیت ها و سختی رقابت در یک بازار انحصاری، در حال پیشرفت هستند و ایران خودرو و سایپا تنها به لطف قوانین حمایتی گمرکی، بازار خود را در برابر این رقبای سخت کوش حفظ کرده اند.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , ام وی ام X33S , مدیران خودرو , خودرو چینی , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

12 نظر

ابوالفضل
0

سلام دوستان بیایید رو راست باشیم این ماشین صفر تا صد وارداتی هست خب نمیدونم تبلیغ بکنم ولی ارزش پول ملی در مقابل سایر ارزها لحظه لحظه پایین میاد خب بهمین دلیل شاید در خود چین تا چهل هزار یوان باشه خب با دویست درصد حداقل گمرگی و اضافه تعرفهای واردات بعضی ارگانهای ذینفع و با یوان تقریبا 650تومن یه چرتکه بزنید تازه سود شرکت مدیران و تولید و دریافت دام از بانک ایرانی برای توسعه شرکت با سود حداقل سی درصد و مابقی هزینه ها رقم منصفانه هست مشکل جایی که پول ما بی ارزش شده که نمیشود حتی از تولید داخل حمایت کنیم البته میتوانیم با بلانسبت شما مرگان در این بیست کیلویی فاقد امکانات جان بدهیم حداقل جنازه برای تشریح دانشجویان بکار بیاید
00:28  1396/12/14
پاسخ دادن
دهقان
5

من يه ٦ ماهى هست كه از اين خودرو استفاده ميكنم و موردى كه داره نه GPS داره نه صندليش برقيه نسبت به قيمتى كه داره، و ايراد مهم تر اينكه به شدت صداى موتور داخل اتاق مياد.
02:44  1396/01/13
پاسخ دادن
محمدی
0

سلام دوستان عزیز ام وی ام سوار
X33s
12:53  1395/08/15
پاسخ دادن
سجاد
0

سلام دوستان من يه خودرو مى خوام بختم ولى نمى دونم چى بخرم و بيشتر شاسى بلند دوست دارم بخرم ، چه خودرويى پيشنهاد مى كنيد ؟ اين خودرو MVM X33 S إز نظر امنيت چند ستاره هست ؟ ، خواهش مى كنم جواب بديد
16:13  1395/08/03
پاسخ دادن
Mahdi
0

سلام به همگی من نسل قبلی شو داشتم فروختم اینو خریدم به جرت میتونم بگم 20 تا 25 % بهتر شده از همه بابت .واقعا پیشرفتشون قابل تحسین و تقلیده تو 4 سال سه نسل حالا20 ساله هی 405 بزنین هی واشر بزنه
16:55  1395/07/14
پاسخ دادن
کاربر: m&z
3

بازم تبلیغ نرم ماشین چینی
16:24  1395/06/24
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
13

این دیگه از نرم رد شده.
داره قشنگ میاد جلو روت.
باز جای شکرش باقیه که چینیها دارن پیشرفت میکنن و ما هم از اونا بهره مند میشیم.
خاک بر سر این خودروسازی
16:03  1395/06/25

فرزاد
9

برای دو خودروساز داخلی که باعث افتخار میهن است؟ فروختن خودروی چینی با قیمت جهانی ۱۵ میلیونی در داخل کشور عزیزمان به قیمت ۷۰ تا ۸۰ تومن به مراتب پرسود تر است از فروش تولیدات داخلی حداکثر ۱۰ میلیونی با قیمت ۳۰ تا ۴۰ تومن به مردم است.
بگذاریم تا آنها برای سرما و گرمای سرمان، دست از کلاه برداری و کلاه گذاری برندارند.
15:32  1395/06/24
پاسخ دادن
امیر
25

اونهایی که می گویند این خودرو اشغال است می توانند 75 میلیون تومان هزینه
کنند و کیا پیکانتو که خودروی کوچک شهری با موتور کم توان است بخرند و دلشان
را خوش کنند که خودروی کره ای خرید کرده اند!!!!!
13:22  1395/06/24
پاسخ دادن
مهرداد
3

بد بودن ایران خودرو و سایپا دلیلی بر خوب بودن این محصولات نیست.کاش مدیران خودرو این تلاش و تبلیغات را حداقل در مورد خودروهای کمپانی های با کیفیت تر میکرد.دقیقا مصداق از چاله به چاه افتادن هست.
با تشکر
11:16  1395/06/24
پاسخ دادن
محسن 2
6

زیباست
ولی با موتور تکراری و کم توان
02:01  1395/06/24
پاسخ دادن
حسن
17

اتفاقا یکی از نقاط قوتش همین موتوره که هم توی ایران خوب جواب داده و خرابی خیلی کمی ازش گزارش شده هم مصرف مناسبی داره و هم قدرت نسبتا خوبی به لطف گشتاور بالاش داره.در ضمن به دلیل تعدد کاربردش در صورت لزوم تعمیر و قطعه راحتتر گیر میاد.در کل به نظرم این x33s یکی از موفقترین خودروهای سال جادی خواهد بود.
15:27  1395/06/24

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا V1 : سلام من دوستم از روز فاکتتور شدن تا تحویل 10 روز شد v1 نقره ای تیتانیوم شیراز تحویلی 22 دی فاکتور 12 اردیبهشت تحویل نمایندگی 20 اردیبهشت تحویل به شخص 23 اردیبهشت
نازیلا : ساده نباشید سیستم شاهین . سایپا داره اپدیت میکنه برین شاهین پلاس ببینید با موتور tu5 دیگه هیچ کس شاهین موتور تیبا رو نمیخره تا دسته انداخت به مردم به ما با ورژن جدید میده دلتون بسوزه انشالله عید 404 میگیرم جلوی فامیلا جولان میدم چشمشون دربیاد .... ای خدا :)
اس۵ ثبتنام ۲۵مهر ۱۴۰۲ : همین الان شاسی شد حالا باید بیوفتیم دنبال تحویل🤦‍♂️
J4 مشهد : سلام دوستان. امروز از نمایندگی به من زنگ زدن که فردا برم ماشینو تحویل بگیرم. انشالله همه زودتر ماشینشونو تحویل بگیرن. ثبت نام 01/29 تحویل 60 روز j4 مشکی تکمیل وجه داخل سایت 02/05 شاسی 02/12 بیمه 02/16 تحویل کارت 02/25 تحویل ماشین فردا خدا نکهدار همگی برگ سبز هنوز نیومده.
S5 مهر تهران : سلام منم امروز پیامک شاسی جک S5 بالاخره اومد برام . تکمیل وجه ام 24 مهر بود . نمایندگی گفتن تا دو هفته دیگه همه مهر ماهی هارو شاسی میکنن.
اس فایو ۲۴ مهر : بالاخره پیام شاسی اومد ثبت نام ۲۴ مهر شیراز اس فایو
j7 تهران : سلام. جی 7 ثبت نام دو مرحله ای شهریور ماه. موعد تحویل بهمن ماه. فاکتور 21 اسفند. دیروز بعد از 3 ماه تاخیر تحویل گرفتم. نکته عجیب کیفیت رنگ ماشین هست که به شدت پایینه و پر از آشغال رنگه. دوستان راجع به نحوه محاسبه تاخیر و گرفتنش راهنمایی کنید.
Saeed : سلام دوستان به 200 میلیونی که بابت ثبت نام پیش فروش میگیرن سود تعلق میگیره؟ ممنون
S5 -24 MEHR : بعد از 7 ماه و دو روز بلاخره امروز شاسی شد برام و فاکتور شدم اس5 سفید
تارا وی وان پلاس : یسوال شما فروش فوری بودی یا پیش فروش؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دوگانه : ببخشید چقدر سود تاخیر مشارکت تون شد
دوگانه بهمن ماه مبعث رسول : عزیز اون تریلی که ماشین شمارو حمل میکرده سرعتش زیاد بوده احتمالا ماشین شما ردیف آخر تریلی بوده که پلاک شما و دوربین زده
207سقف فلز : سلام دیروز حمل خودرو تیک خورده الان روی تحویل نمایندگی میچرخه نمیدونین چقدر طول میکشه؟
پارس سفارشی $ : واریز 20 برج هستم هنوز فاکتور نشده قسمت واریز وجه میچرخه
207پانا تبدیلی : اینجوری که عالیه هر چه دیر بدن به خیرته خخخخ برا ماها یه درصد ماهانه میدن 15تومن ماهانه میدن بهت
151پیشفروش دی : من که پیرشدم از انتظار
احسان آریزو 6 پرو : البته با دوستان هم موافقم که عدم پاسخگویی مناسب مدیران خودرو باعث شده تا همه دوستان عصبی بشن ، و دلگیر که جواب مناسبی به نگرانیهاشون داده نمیشه، ولی از طرفی هم خودمون قبول کردیم ثبت نام کنیم، تازه کلی هم ذوق کردیم که بین این همه مشتری ما رو ثبت نام کردن، چون بطور میانگین چهارصد تومان سود تو این معامله هست، من با پول نقدی که داشتم نهایتا می‌تونستم یه آریزو 5 1402 بخرم تازه کارکرده، ولی الان انشاالله صاحب یه سیکس پرو 1403 میشم.
عصبانی : در مورد شکایت ، پیرو حرفهای دوستان علی و فرشید بنده هم این نظر رو دارم که شکایت از خودرو ساز در ایران جواب نخواهد داد. مثل اینه که از دولت شکایت کنی بابت گرانی و از شهرداری بابت عدم آسفالت کردن خیابونها و .. نه اینکه این مشکلات وجود نداشته باشه، بلکه به بدترین حالت ممکن وجود داره ولی از بس دیگه نهادینه شده که حتی دادگستری هم فکر نمیکنتم خودشو وارد مسائل بکنه. خودرو ساز از زمانی که بازرهای جهانی رو بستند و انحصاری شده همینه که هست. پشت قضیه هم بگیرید میبینید یک آقازاده و پسر فلان وزیر سهامدار اصلی خودروساز هست .. خب هیچوقت نمایین بگن بخاطر تضییع حق فلان مشتری این شرکت رو جریمه کنیم. سریال هفت سر اژدها به صورت پوشیده مسائل پشت پرده رو داره مرح میکنه. یکی از مصادیق اصلی اش میتونه خودروسازها و سازندگان املاک انبوه باشن چون نود در صد سرمایه مردم تو این بازارها هزینه میشه. شما هم پدرتون وزیر باشه نمیرید از رانت ایشون برای وارد کردن یک برند مثل ماوس کامیپوتر یا کمربند شلوار استفاده کنی . میری جایی که بیشترین سهم رو ببری. پدرت هم بیگکار نمیشینه که مشتری بیاد ازش شکایت کنه و قاضی ...
عصبانی : در مورد شکایت ، پیرو حرفهای دوستان علی و فرشید بنده هم این نظر رو دارم که شکایت از خودرو ساز در ایران جواب نخواهد داد. مثل اینه که از دولت شکایت کنی بابت گرانی و از شهرداری بابت عدم آسفالت کردن خیابونها و .. نه اینکه این مشکلات وجود نداشته باشه، بلکه به بدترین حالت ممکن وجود داره ولی از بس دیگه نهادینه شده که حتی دادگستری هم فکر نمیکنتم خودشو وارد مسائل بکنه. خودرو ساز از زمانی که بازرهای جهانی رو بستند و انحصاری شده همینه که هست. پشت قضیه هم بگیرید میبینید یک آقازاده و پسر فلان وزیر سهامدار اصلی خودروساز هست .. خب هیچوقت نمایین بگن بخاطر تضییع حق فلان مشتری این شرکت رو جریمه کنیم. سریال هفت سر اژدها به صورت پوشیده مسائل پشت پرده رو داره مرح میکنه. یکی از مصادیق اصلی اش میتونه خودروسازها و سازندگان املاک انبوه باشن چون نود در صد سرمایه مردم تو این بازارها هزینه میشه. شما هم پدرتون وزیر باشه نمیرید از رانت ایشون برای وارد کردن یک برند مثل ماوس کامیپوتر یا کمربند شلوار استفاده کنی . میری جایی که بیشترین سهم رو ببری. پدرت هم بیگکار نمیشینه که مشتری بیاد ازش شکایت کنه و قاضی ...
احسان آریزو 6 پرو : سلام خدمت همه دوستان و منتظران دریافت خودرو. بنده 24 بهمن نقدی پرداخت داشتم، قراردادم تاریخش 1 اسفند هست، 21 اسفند بیمه نامه برام صادر شد، 24 اسفند پلاک صادر و ارسال شد به همراه بقیه مدارک ،کارت خودرو 11 فروردین اومد، برگ سبز خودرو 1 اردیبهشت، ولی همچنان از خود خودرو خبری نیست و گزینه تحویل قرمز هست. البته هنگام ثبت نام به بنده گفته بودند 90 روز کاری و به حساب بنده 90 روز کاری میشه 30 خرداد، یعنی هنوز تاخیری در تحویل به بنده پیش نیومده، ولی چون بقیه مراحل طی 4 هفته جلو رفت خیلی خوشبین بودم که ماشینو توی فروردین ماه بهم تحویل میدن که متاسفانه تا این لحظه اتفاق نیفتاده. موفق باشید