سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران

 

سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران

 
سئات تولدو با ترکیب کارایی، زیبایی، پویایی، بازدهی بالا، کیفیت در ساخت و قیمتی مقرون به صرفه، خودرویی مناسب برای خانواده‌هاست.
حدود سال 1387 بود که 3 مدل از خودروهای سئات یعنی لئون، آلتئا و تولدو توسط شرکت پیشگامان (Piico) در لیست خودروهای مجاز جهت واردات ثبت شد. در آن زمان این برند اسپانیایی در بازار ایران ناشناخته بود و طراحی مدل­‌های واردشده چندان موردپسند ایرانی­‌ها نبود، همین عوامل سبب شد توفیق چندانی کسب نکند. حال پس از گذشت سالیان شرکت کیهان موتور آریا تصمیم گرفته است دوباره محصولات سئات را به بازار ایران وارد کند، شاید این بار نتیجه موفقیت­‌آمیز باشد.
 
سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران
 
اولین محصولی که آن‌­ها در لیست خودروهای سواری جهت واردات ثبت کرده­‌اند سئات تولدو است. تولدو یک سئات واقعی است؛ با شخصیتی منحصربه­‌فرد، بهره­‌مند از بالاترین استانداردها و قیمتی استثنایی، البته در بازار جهانی و نه ایران!
 
سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران
 
سال 1991 اولین نسل از تولدو به خط تولید سئات راه پیدا کرد و تا به امروز موفق‌ترین خودرو این کمپانی بوده است. پس از اضافه‌شدن سئات به  زیرمجموعه فولکس­‌واگن در سال 1992، تولدو اولین خودرویی بود که از تکنولوژی آلمان­‌ها بهره­‌مند شد. نسل­‌های اول تا سوم این خودرو در فرم‌های لیفت­‌بک، سدان و هاچ­‌بک به بازار عرضه شدند. نسل چهارم آن نیز در نمایشگاه ژنو 2012 در معرض دید عموم قرار گرفت، که پلت­فرمی مشترک با اشکودا رپید داشت و در اواسط نوامبر 2013 در بازار اسپانیا و پرتغال و سپس سرتاسر اروپا عرضه شد. تولدو با حفظ ویژگی­‌هایی همچون قیمت مقرون به صرفه، کیفیت بالا در ساخت و فضای سخاوتمندانه به دنبال تکرار موفقیت­‌های نسل­‌های گذشته است.
 
سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران
سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران
 
این لیفت­‌بک خانوادگی جمع­‌وجور، با طراحی به روز و دور از اغراق، اصالت خود را به رخ می­‌کشد. به کوچکترین جزئیات در آن توجه شده است و طراحی متناسبی دارد. سطوح صاف، خطوط برجسته، طراحی چراغ­‌های بزرگ و زاویه‌دار در کنار جلوپنجره ذوزنقه‌ای به امضایی در نسل جدید خودروهای سئات بدل شده است. در عقب چراغ­‌های افقی خودرو را عریض­‌تر نشان می­‌دهند. در نمای کنار نیز پهنای ستون C و شیب ملایمی که سقف در آن قسمت قرار دارد و همچنین خط شانه­‌ای که از چراغ جلو تا چراغ عقب کشیده شده است جلب توجه می­‌کند. علاوه­‌براین، سایز بزرگ درها تضمینی برای دسترسی راحت به کابین است.
 
سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران
سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران
سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران
 
فضای کابین  روشن و جادار است و همچون نمای خارجی از فلسفه طراحی مدرن سئات بهره می­‌برد. همه اجزا با رعایت ارگونومی و تناسب در کنار یکدیگر قرار گرفته­‌اند. سادگی در طراحی نمایشگرهای پشت فرمان و کنسول میانی استفاده از آن­‌ها را راحت کرده است تا خللی به تمرکز راننده وارد نشود. توجه به رنگ­‌بندی، کیفیت مواد مورد استفاده و کیفیت ساخت رضایت شما را جلب خواهد کرد. همچنین دقت به جزئیات در قسمت­‌هایی همچون فرمان 3 شاخه، تریم­‌های کرومی و عملکرد سیستم تهویه، استاندارد بالای ساخت را نشان می­‌دهد. علاوه­‌براین تولدو به لطف فضای بار 550 لیتری، برای سفرهای خانوادگی خودرویی ایده‌آل به حساب می­‌آید. این فضا در صورت خم کردن صندلی­‌های ردیف عقب به ظرفیت 1490 لیتر می‌رسد.
 
سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران
 
پیشرانه­‌ها و جعبه­‌دنده­‌ها از جدیدترین تکنولوژی­‌های شرکت مادر، یعنی فولکس­‌واگن، بهره می­‌برند. طیف وسیعی از پیشرانه­‌های بنزینی و دیزلی برای تولدو قابل انتخاب است. استهلاک پایین، ابعاد جمع­‌وجور، وزن کم و مدیریت بهینه‌سازی‌شده حرارت برای کم کردن مدت زمان گرم شدن موتور، از مهم‌ترین ویژگی­‌های پیشرانه‌های مورد استفاده در تولدو است. پیشرانه­‌های بنزینی بین 75 تا 122 اسب‌بخار قدرت دارند، که خوشبختانه قوی­‌ترین نسخه مجهز به پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ جهت ورود به بازار ایران انتخاب شده است. این پیشرانه را جعبه­‌دنده 7 سرعته با کلاچ دوبل جهت انتقال قدرت به چرخ­‌های جلو همراهی می­‌کند. استفاده از تکنولوژی­‌هایی نظیر سیستم هشدار زمان تعویض دنده و سیستم بازیابی انرژی در هنگام ترمزگیری به بهبود بهره­‌وری آن کمک کرده است.
 
سئات تولدو؛ بازگشت ماتادورها به ایران
 
سیستم تعلیق آن طراحی پیچیده‌­ای دارد و به خوبی تنظیم شده است، به گونه­‌ای که با این سدان حس رانندگی امن و اسپرت خواهید داشت. در محور جلو سیستم تعلیق مک­‌فرسون، در ترکیب با ساختار جناغی و تثبیت­‌کننده­‌ها (stabilisers) و در محور عقب نیز  سیستم تعلیق پیچشی به کار گرفته شده است. سیستم فرمان الکتروهیدرولیک تولدو از دقت بالایی برخوردار است و عملکرد اسپرت دارد که متناسب با افزایش سرعت تنظیم می­‌شود و این به معنی پایداری در خط مستقیم و پاسخگویی دقیق به فرمان­‌های راننده است.
ساختار مقاوم بدنه و بهره­‌گیری از جدیدترین تکنولوژی­‌ها و سیستم­‌های ایمنی نظیر ABS ،ESP و ASR، رادارها و ایربگ راننده و سرنشین کناری و همچنین ایربگ‌­های جانبی  و پرده­‌ای در دو طرف، آن را به خودرویی ایمن بدل کرده است.
 
 
 
 
 

منبع

جی اس ام

برچسب : خودرو , واردات خودرو , سئات تولدو , کیهان موتور اریا , تولید خودرو , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

یوسف
0

قیمتش چنده؟
08:16  1395/07/27
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مرتضی اس ۵ ۲۳ مهر : سلام دوستان پلاک از کجا بفهمیم شده ممنون
محسن : تحویل چیه هنوز شماره شاستی و فاکتور هم نشده مثلاً هفته دیگه باید تحویل بشه ولی هیچ خبری نیست
امید : سلام سورن دوگانه تحویلی تابستان ولی هنوز منتظرم پارسال برای تبدیل اس ام اس امد ولی هنوز منتظرم به نظرتون دوباره تبدیل میاد
J7 صادرات : سلام دوست بانک صادراتی عزیز چند روز بعد فاکتور شدن گزینه صدور پلاکتون سبز شد چندم ماشینتون فاکتور شده برای من بیست و سوم فاکتور شده و رو صدور پلاک ولی زرده
اس ۳ سفید آذر : بعید میدونم
S5 بیست مهر : سلام دوستان از افرادی که اواخر اردیبهشت s5 شاسی و بیمه شده آیا پلاک هم شده؟؟؟ ممنون جواب بدید
J4 مشکی : واسه تحویل j4 با کسی تماس نگرفتن؟؟
s5 karaj20 mehr : سلام شاسی ۲۴ اردیبهشت امروز بیمه سبز شد الان در مرحله صدور پلاک هست
محسن s5 : آقا امیر ماشینتو تحویل نگرفتی ناراحتی حق داری منم مهر 1402ثبت نام کردم هنوز شاسی هم نشده ولی این دلیل نمیشه بخوای با این لحن به رییس جمهور بی احترامی بکنی.خواهشن تو گروه حرمت بقیه رو نگه داریم.ما واسه اتفاقی که واسه رییس جمهور افتاده ناراحتیم.
سایپا : سلام نخیر بهمن ماهی کسی فاکتور نشده . البته به همه ساینا دوگانه را تحویل می‌دهند. در ثانی چون دیگه دوگانه نمی زنند پس نه قبمت گذاری جدید براش می‌زنند و نه قرار تولید بشه که قبمت اش گرون بشه بعبارتی چون دیگه قرار هست تولید نشه پس قیمت گذاری جدید نخواهد داشت وبا تحویل اسفندی ها دیگه تموم میشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی : پس کروز نداره؟؟
سهیل : سلام تاریخ تکمیل وجه ملاک هست و روز تبدیل الان تا18 ماه و تبدیلی ها رو با 40 روز از زمان تبدیل دارن فاکتور میکنند
بی نام : یعنی 126اقساط بستن؟
207 اسفند مشهد : حالا واسا سید ببین تا تیر
خبات : سلام داخل اتاق جلو سمت راننده
207. پانا : سلام شب همه دوستان بخیر کسی میدونه 207 پانا دستی چقدر تاخیر داره؟ بروز هستن یا نه؟ تشکر
دنا 6دنده زمستان : داداش سانروف نداره .توربو نداره .1اینچ رینگ کوچکتره و صلیبی.2ایربگ هست.حالا میخوای کمتر نباشه؟
محمد : قیمت سایپا خرداد ماه افزایش نداشته هیچ محصولی
محمد : سلا دوستان از کجا میفهمید تاریخ بروز شده؟
سهیل : آره استاد