بزرگترین چالش خودروسازی

 

بزرگترین چالش خودروسازی

 
حرکت خودروسازان در ایجاد تنوع در تولید و عرضه خودروها در کلاس‌های متفاوت، به نفع تولید داخل نخواهد بود زیرا حرکت بر مدار تغییر مستمر در صنعت خودرو آسیب‌رسان است و واقعیت مطلب این است که آنچه در صنعت خودرو باقیمانده یک بازار بی‌هدف بوده که آینده‌ای مبهم درپیش دارد.
 
امروز وضعیت ناشناخته‌ای بر صنعت خودرو حاکم شده و مشخص نیست که تولیدکننده چه خودروهایی و درچه سطح و کلاسی تولید خواهند کرد. آیا تولید خودروهای چینی ادامه خواهد داشت یا به جریان تولید خودروهای ژاپنی، کره‌ای، ایتالیایی یا... وارد می‌شویم. 
بنابراین برای حرکت در مسیر بومی‌سازی در صنعت خودرو باید طراحی پلتفرم‌هایی جدید و ملی در دستور کار خودروسازان داخلی قرار گیرد این در حالی است که در این سال‌ها کمتر به این مقوله پرداخته شده است.
یکی از چالش‌ها و تهدیدهای بزرگ در صنعت خودرو، وضعیت قطعه‌سازان است که متاسفانه وضعیت مطلوبی ندارند به طوری که شرایط موجود باعث تعطیلی بخشی از واحدهای قطعه‌سازی کشور شده است. 
امروز بخش‌های تولیدی و صنعتی کشور نیازمند برنامه‌ریزی و مدیریت دقیق و حساب‌شده است تا بتوان از بحران جدی در این بخش‌ها جلوگیری کرد. 
در شرایط کنونی برخی مجموعه‌های خدماتی در زمینه خودرو و مجموعه‌های بزرگ با چندین هزار نیروی کار به دلیل مشکلات اقتصادی و مسائلی که وجود دارد با بلاتکلیفی مواجه هستند. 
 
 
 
 

منبع

صمت

 

برچسب : خودرو , تولید خودرو , بازار خودرو , ایران خودرو , سایپا , پارس خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

اا
0

بزرکترین چالش خودروسازها خالی کردن جیب مردم با کمترین امکانات است
13:34  1395/07/29
پاسخ دادن
امیر
2

به عنوان یک مصرف کننده عرض می کنم که خودروسازی کشور ناکارامد و قدیمی است
و با این تولیدات قدیمی و بی کیفیت حرفی برای گفتن در سطح جهانی ندارد و حتی
قادر به رقابت با خودروسازان جهانی هم نیست.!!
16:02  1395/07/28
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مرتضی اس ۵ ۲۳ مهر : سلام دوستان پلاک از کجا بفهمیم شده ممنون
محسن : تحویل چیه هنوز شماره شاستی و فاکتور هم نشده مثلاً هفته دیگه باید تحویل بشه ولی هیچ خبری نیست
امید : سلام سورن دوگانه تحویلی تابستان ولی هنوز منتظرم پارسال برای تبدیل اس ام اس امد ولی هنوز منتظرم به نظرتون دوباره تبدیل میاد
J7 صادرات : سلام دوست بانک صادراتی عزیز چند روز بعد فاکتور شدن گزینه صدور پلاکتون سبز شد چندم ماشینتون فاکتور شده برای من بیست و سوم فاکتور شده و رو صدور پلاک ولی زرده
اس ۳ سفید آذر : بعید میدونم
S5 بیست مهر : سلام دوستان از افرادی که اواخر اردیبهشت s5 شاسی و بیمه شده آیا پلاک هم شده؟؟؟ ممنون جواب بدید
J4 مشکی : واسه تحویل j4 با کسی تماس نگرفتن؟؟
s5 karaj20 mehr : سلام شاسی ۲۴ اردیبهشت امروز بیمه سبز شد الان در مرحله صدور پلاک هست
محسن s5 : آقا امیر ماشینتو تحویل نگرفتی ناراحتی حق داری منم مهر 1402ثبت نام کردم هنوز شاسی هم نشده ولی این دلیل نمیشه بخوای با این لحن به رییس جمهور بی احترامی بکنی.خواهشن تو گروه حرمت بقیه رو نگه داریم.ما واسه اتفاقی که واسه رییس جمهور افتاده ناراحتیم.
سایپا : سلام نخیر بهمن ماهی کسی فاکتور نشده . البته به همه ساینا دوگانه را تحویل می‌دهند. در ثانی چون دیگه دوگانه نمی زنند پس نه قبمت گذاری جدید براش می‌زنند و نه قرار تولید بشه که قبمت اش گرون بشه بعبارتی چون دیگه قرار هست تولید نشه پس قیمت گذاری جدید نخواهد داشت وبا تحویل اسفندی ها دیگه تموم میشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک اتومات : ماشینت چی هستش؟
سعید : الکیه
مهدی : پس کروز نداره؟؟
سهیل : سلام تاریخ تکمیل وجه ملاک هست و روز تبدیل الان تا18 ماه و تبدیلی ها رو با 40 روز از زمان تبدیل دارن فاکتور میکنند
بی نام : یعنی 126اقساط بستن؟
207 اسفند مشهد : حالا واسا سید ببین تا تیر
خبات : سلام داخل اتاق جلو سمت راننده
207. پانا : سلام شب همه دوستان بخیر کسی میدونه 207 پانا دستی چقدر تاخیر داره؟ بروز هستن یا نه؟ تشکر
دنا 6دنده زمستان : داداش سانروف نداره .توربو نداره .1اینچ رینگ کوچکتره و صلیبی.2ایربگ هست.حالا میخوای کمتر نباشه؟
محمد : قیمت سایپا خرداد ماه افزایش نداشته هیچ محصولی