خودروهای بالای ۲۵۰۰cc که وارد ایران شدند

 

خودروهای بالای ۲۵۰۰cc که وارد ایران شدند

 
ورود خودروهای با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی سی به ایران با مصوبه هیات وزیران ممنوع شده است، اما در عین حال برخی نهادها از جمله وزارت امور خارجه و سفارت‌خانه‌ها به دلیل شرایط خاص می‌توانند با دریافت مجوز اقدام به ورود این خودروها کنند.
 
به گزارش ایسنا، بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در هفت ماهه سال جاری ۳۶ هزار و ۶۱۷ دستگاه خودرو از مبادی قانونی به کشور وارد شده است که ارزش آن به ۹۴۱ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۴۱۹ دلار می‌رسد.
 
بر اساس این آمار مشاهده می‌شود که اغلب خودروهای وارداتی به کشور در این مدت از سه برند هیوندای، کیا و تویوتا بوده‌اند.
 
همچنین بخش عمده‌ای از خودروهای وارد شده به کشور از امارات متحده عربی به ایران وارد شده‌اند، به طوریکه از مجموع ۳۶ هزار و ۶۱۷ دستگاه خودروی وارداتی به کشور، ۲۷ هزار و ۱۹۷ دستگاه آن از کشور امارات وارد ایران شده است.
 
با وجود اینکه ورود خودروهای با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی سی به کشور از سوی هیات وزیران ممنوع شده است، برخی مقامات و سفارت‌خانه‌های خارجی در کشور با دریافت مجوز اقدام به واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی با شرایط خاص برای انجام فعالیت‌های کاری به کشور می‌کنند.
 
ترکیه
 
در همین راستا یکی از موارد جالب توجه در آمار واردات خودرو، ورود یک دستگاه تویوتا لندکروز GRX ۲۰۱۴ نقره‌ای با هشت سیلندر و حجم موتور ۴۶۰۰ سی سی به کشور است که بر اساس اطلاعات این خودرو ضد گلوله بوده و از سوی کشور ترکیه و سرکنسولگری ترکیه در تبریز به ایران وارد شده است.
 
آلمان، صادرکننده لوکس‌ترین خودروها به ایران
 
در همین مدت هشت دستگاه پورشه باکستر مدل‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ نیز به ایران وارد شده‌اند که همگی حجم موتورشان کمتر از ۲۵۰۰ سی سی است. این خودروها از کشور آلمان که سازنده آن‌هاست به ایران وارد شده‌اند.
 
همچنین ۲۸ دستگاه پورشه ماکان نو با حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی و مدل‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ از طریق همین کشور آلمان به ایران وارد شده‌ است که در مجموع قیمت خودروهای وارد شده بیش از سه میلیون دلار است.
 
همچنین یک دستگاه اتومبیل سواری مرسدس بنز E۳۰۰ مدل سال  ۲۰۱۶ به رنگ خاکستری تیره متالیک، شش سیلندر بنزینی با حجم موتور ۳۵۰۰ سی سی با تودوزی چرمی نیز در همین مدت با مجوز وزارت امور خارجه به قیمت ۴۸ هزار دلار به ایران وارد شده است.
 
به طور کلی کشور آلمان را می‌توان مهم‌ترین صادرکننده خودروهای لوکس به ایران دانست، به طوریکه عمده خودروهای مرسدس بنز، بی ام دبلیو، لکسوس، پورشه و ... از طریق این کشور به ایران وارد شده است.
 
امارات متحده عربی
 
ورود خودروها با حجم بیش از ۲۵۰۰ سی سی از امارات متحده عربی نیز انجام شده است، به طوریکه در این مدت ۹ دستگاه خودرو با این شرایط از امارات وارد ایران شده است. تویوتا پرادو با حجم موتور ۲۷۰۰ سی سی، خودروی تاکتیکی فرماندهی تویوتا لندکروز شش سیلندر، تویوتا پرادو GRX با حجم ۴۰۰۰ سی سی، تویوتا آوالون ۳۴۵۸ سی سی، دو دستگاه میتسوبیشی پاجرو ۳۵۰۰ سی سی، میتسوبیشی پاجرو ۳۸۰۰ سی سی، هیوندای سانتافه شش سیلندر ۳۳۰۰ سی سی و یک دستگاه خودروی سواری ون کیا کارنوال ۳۳۰۰ سی سی، خودروهایی بوده‌اند که در این مدت از امارات با حجم بیش از ۲۵۰۰ سی سی به ایران وارد شده‌اند که اغلب آن‌ها مجوز وزارت امور خارجه را دارند و در برخی موارد نام نهاد مجوز گیرنده و شماره مجوز ذکر نشده است.
 
ژاپن
 
در همین مدت شش دستگاه خودرو با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی نیز از ژاپن به ایران وارد شده‌اند. دو دستگاه تویوتا پرادو ۲۷۰۰ سی سی، دو دستگاه میتسوبیشی پاجرو ۳۸۰۰ سی سی، یک دستگاه استیشن میتسوبیشی پاجرو GLX ۳۵۰۰ سی سی و تویوتا پرادو VRX ۲۷۰۰ سی سی، خودروهای واردشده از ژاپن با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی هستند.
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , واردات خودرو , خودرو لوکس , تویوتا , کیا , پورشه , خودرو2500cc , پرادو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: نوید جهرمی
0

اینا چیزایی بود که معلوم بود. چقدر ماشین بوده که با مجوز آقازادگی وارد شده و صداش هم در نمیاد.
21:34  1395/09/16
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ساینا دوگانه : اینکه به اسفندی ها دوگانه را تحویل خواهند داد قطعی هست ولی کمی تحمل . بعد چهار پنج خرداد دعوتنامه با همون مبلغ قبلی میاد . همونطور که به بهمنی ها پیشهاد ماشین های ۸۵ گاته را دادند و نپذیرفتند ودعوتنامه دوگانه براشون ارسال شد فقط بیست روزی صبور باشید
4j : من جک جی فور نوشتم فروردین اونم تحویل نمیدن ب موقع؟گفتن 60 روزه
تارا v1 پلاس : فکر نکنم تا اعلام قیمت جدید کارخانه ایرانخودرو بصورت انبوه خودرو فاکتور کند چون برای افزایش قیمت کارخانه کمبود خودرودر بازار و به تبع افزایش قیمت بازار زمیه خوبی فراهم میاره. قضیه پارس متفاوت هست که دارند فاکتور میکنند چند ماه تاخیر داره و با افزایش زیاد فاکتور میشه و گرنه فاکتور بقیه خودروها بصورت قطره چکانی است
رضا : در جواب مسعود الان شما این همه هیت دادی ب اطلس فرق ظاهری ۲۰۷ با ۲۰۶ دقیقا چیه؟ 🤣 ۲۰۷ ام ۴۰۰ میلیون بیشتر نمی ارزه با توحه ب قیمتاا کارخونه 🤣 اخه ۹۰۰ میلیون ۸۰۰ میلیون داره معامله میشه بازار آزاد بدنه پلاستیک بیشتر مقاومت داره تا ۲۰۷🤣 ۴۰۵ با پارس سورن سمند رانا تارا خیلیییییییییییی فرق دارن 🤣لابد
جک اس فایو ۲۴ مهر : اونوقت اگه کسی ۲۰۰ تومن نداشته باشه باید چیکار کنه؟؟؟
سهند : سلام دوستان کسی قیمت دقیق سهند می‌دونه چرا اینقدر گرانه نسبت به شاهین واطلس مگه چه داره
J7تبربز : با سلام از دوستان کسی هست این روزها j7تحویل گرفته باشه ثبت نامی چه تاریخی هستین برای بنده کارت ماشین٫سند ماشین و بیمه نامه هم اومده ولی خبری از خود ماشین نیست قرار تحویل ۱۱بهمن هستیم
امین : بله از طریق نمایندگی اقدام کنید میشه . نامه میزنن و رنگ عوض میشه. اگر گفت نمیشه اصرار کن نامه بزنه
مریم s5 : دو هفته از دریافت سند خودرو گذشته و هیچ خبری نیست
علی : دوستان عزیز ،مثل اینکه واسه افرادی که تکمیل وجه انجام دادن امروز پیامکی مبنی بر واریز مبلغ چهارده میلیون و هشتصد هزار تومن بابت هزینه های سال جاری مانند ارزش افزوده و ..... ارسال شده،این خبر بسیار خوبی می‌تونه باشه از جهت اینکه دیگه محاسبه قیمت ماشین واسع سال جدید انجام گرفته ورقمش مشخص شده و دیگه انشالله موردی واسه تاخیر پیامک تکمیل وجه نخواهد بود،امیدوارم از همین هفته تا پایان اردیبهشت انشالله پیامک تکمیل وجه برای ارسال به خودرساز ها بیاد که دیگه در اون قیمت قطعی امسال لحاظ شده ،پس اون شایعه هایی که دم از افزایش فلان میلیون تومن قیمت ماشین بود خداروشکر صحت نداره تقریبا قیمت ۱۴۲۵ می‌تونه قیمت نهایی باشه،امیدوارم پیام بعدی من و شما تو این تاپیک این باشه که خداروشکر واسم پیامک تکمیل وجه اومد ،الهی آمین
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اتو 30 دیماه : تکمیل وجه چه تاربخی بوده؟
11دی تکمیل وجه 30بهمن تحویل : 13اردیبهشت فاکتورشدم 14پلاک شدم 15نصب شدامروزتحویل ایشالاقسمت همگی
تحویل 30 بهمن یگانه : سلام برای دریافت کارت سوخت باید چکار کنیم ممنون
مراد : من ماشین خیلی لازم دارم به نظرتون سورن بزنم کی تحویل میدن؟چون پول پارس ندارم خدا لعنتشون کنه بعد از یکسال و نیم انتظار مجبور شدم بیخیال پارس بشم وخودرویی که دوست ندارم بگیرم
11دی تکمیل وجه 30بهمن تحویل : آپشن داره ارتقایافته هست ازنمایندگی پرسیدم گفت چون شماقبل پول پرداخت کردین ودیردادن همون ارتقایافته دادن که بتونن تولیدکن بهشون گیرندن
تهران : سلام از کجا باید ببینم ماشین پلاک شده؟
only god : برا کوییک gx نوبت خرداد زنگ زدم سایپا ، گفت هفته آخر خرداد تازه دعوتنامه اش میاد
رضا : سلام.دوستانى که تووى بخشنامه هاى صادر شده براشون پیامک نرفته میشه برین توى سایت فروش ایران خودرو کارتابل خودتون قسمت واریز وجه قرعه کشى یا سامانه یکپارچه با زدن کد پیگیرى ببینین برنامه فروشتون چنده ؟ خودم بخشنامه 4713 هستم با برنامه فروش 108008 که پیامى مبنى بر واریز نیومده اینجورى میتونیم بفهمیم برنامه فروشامون مشترک هست یا نه .ممنون ازتون
جواب محمد : سلام میز خدمت رو نگاه کن
رضا دوگانه بهمن : سلام مبارک باشه بیمه شد ماشین پیام تحویل برات میاد قم تا کاشان راهی نیست