عدم تناسب قیمت و کیفیت خدمات پس از فروش

 

عدم تناسب قیمت و کیفیت خدمات پس از فروش

 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم معتقد است برگزاری همایش های تخصصی فرصت خوبی را برای ارزیابی توانمندی های داخلی، انتقال تجارب و استفاده از الگوهای موفق دنیا فراهم می کند.
سید جواد حسینی کیا، با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از اصلی ترین مشکلات صنعت خودرو ایران، عدم تولید محصولات رقابتی است، گفت: تا زمانی که اعضای هیات مدیره شرکت ها، سهام داران صنعت خودرو هستند این مشکل ادامه خواهد داشت.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، وی تصریح کرد: متاسفانه این چرخه معیوب موجب خروج صنعت خودرو از جریان رقابت شده است چنانچه امروز معیار تعیین قیمت خودرو، تنها منافع خودروسازی است و مصرف کننده عملا هیچ اهمیت و جایگاهی ندارد در حالی که در دنیا به دلیل وجود رقابت پذیری و جریان منطقی عرضه و تقاضا، شاخص تعیین قیمت خودرو فقط نیاز بازار است و سهامداران نقشی در این زمینه ندارند.
حسینی کیا با توجه به برگزاری چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو با رویکرد فروش و خدمات پس از فروش اظهار داشت: برگزاری این همایش حرکت بسیار خوبی در صنعت خودرو ایران محسوب می شود چرا که موجب آگاهی جامعه از نحوه ارائه خدمات پس از فروش در دنیا و مقایسه شرایط موجود با وضعیت خدمات در ایران خواهد شد.
وی گفت : البته صرف برگزاری این نوع همایش ها ، تحولی در صنعت خودرو ایجاد نخواهد کرد بلکه این خود شرکت های داخلی هستند که باید در این زمینه حرکت های درست و منطقی را آغاز نمایند تا تحولی جدی در خودروسازی ایران بوجود آید.
وی تاکید کرد: تا زمانی که خودروسازان خواستار تغییر و تحول نباشد ارائه الگو های موفق و تکنولوژی های جدید در همایش های تخصصی نیز تحولی در خودروسازی ایران و جریان فروش و خدمات پس از فروش ایجاد نخواهد کرد.
وی در ادامه با وجود نقدهای مطرح به برگزاری همایش ها در کشور ،ابراز امید واری کرد: برگزاری چهارمین همایش صنعت خودرو ، مقدمه ای برای تحول در کیفیت ، خدمات و قیمت در صنعت خودرو ایران باشد.
نماینده مردم سقز در مجلس همچنین با اشاره به اینکه امروز در دنیا مشتری مداری مهم ترین هدف در ارائه خدمات پس از فروش خودروسازان است، افزود: جلب رضایت مشتری در حالی به عنوان هدف اصلی خودروسازان خارجی در ارائه خدمات پس از فروش مطرح می شود که میزان رضایت مشتریان از ارائه خدمات پس از فروش خودروسازان داخلی نسبی است چرا که هزینه ارائه خدمات با کیفیت خدمات عملا تناسب خوب و منطقی ندارد.
حسینی کیا با تاکید بر اینکه باید متناسب با رشد قیمت ، کیفیت خدمات پس از فروش خودروسازان نیز افزایش یابد، خاطرنشان کرد: انتظار می رود برگزاری چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو ، بستری را برای رشد کیفی خدمات در خودروسازی ایران فراهم کند.
چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو با محوریت فروش و خدمات پس از فروش، در روزهای 24 و 25 بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود.
 
 
 
 

منبع

اقتصاد آنلاین

 

برچسب : خودرو , کیفیت خودرو , خدمات پس از فروش , ایران خودرو , پارس خودرو , سایپا , بازار خودرو , قیمت خودرو , تولید خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: امیر(سابق)
2

این دوست نماینده هم پس از دریافت ماشین و..... از دوستان خودروسازی طرفدار صد در صد خودروسازی خواهد شد. میگی نه چندماه دیگه ببین دیگه صدایی ازش در میاد یا نه
19:51  1395/10/02
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مرتضی اس ۵ ۲۳ مهر : سلام دوستان پلاک از کجا بفهمیم شده ممنون
محسن : تحویل چیه هنوز شماره شاستی و فاکتور هم نشده مثلاً هفته دیگه باید تحویل بشه ولی هیچ خبری نیست
امید : سلام سورن دوگانه تحویلی تابستان ولی هنوز منتظرم پارسال برای تبدیل اس ام اس امد ولی هنوز منتظرم به نظرتون دوباره تبدیل میاد
J7 صادرات : سلام دوست بانک صادراتی عزیز چند روز بعد فاکتور شدن گزینه صدور پلاکتون سبز شد چندم ماشینتون فاکتور شده برای من بیست و سوم فاکتور شده و رو صدور پلاک ولی زرده
اس ۳ سفید آذر : بعید میدونم
S5 بیست مهر : سلام دوستان از افرادی که اواخر اردیبهشت s5 شاسی و بیمه شده آیا پلاک هم شده؟؟؟ ممنون جواب بدید
J4 مشکی : واسه تحویل j4 با کسی تماس نگرفتن؟؟
s5 karaj20 mehr : سلام شاسی ۲۴ اردیبهشت امروز بیمه سبز شد الان در مرحله صدور پلاک هست
محسن s5 : آقا امیر ماشینتو تحویل نگرفتی ناراحتی حق داری منم مهر 1402ثبت نام کردم هنوز شاسی هم نشده ولی این دلیل نمیشه بخوای با این لحن به رییس جمهور بی احترامی بکنی.خواهشن تو گروه حرمت بقیه رو نگه داریم.ما واسه اتفاقی که واسه رییس جمهور افتاده ناراحتیم.
سایپا : سلام نخیر بهمن ماهی کسی فاکتور نشده . البته به همه ساینا دوگانه را تحویل می‌دهند. در ثانی چون دیگه دوگانه نمی زنند پس نه قبمت گذاری جدید براش می‌زنند و نه قرار تولید بشه که قبمت اش گرون بشه بعبارتی چون دیگه قرار هست تولید نشه پس قیمت گذاری جدید نخواهد داشت وبا تحویل اسفندی ها دیگه تموم میشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک اتومات : ماشینت چی هستش؟
سعید : الکیه
مهدی : پس کروز نداره؟؟
سهیل : سلام تاریخ تکمیل وجه ملاک هست و روز تبدیل الان تا18 ماه و تبدیلی ها رو با 40 روز از زمان تبدیل دارن فاکتور میکنند
بی نام : یعنی 126اقساط بستن؟
207 اسفند مشهد : حالا واسا سید ببین تا تیر
خبات : سلام داخل اتاق جلو سمت راننده
207. پانا : سلام شب همه دوستان بخیر کسی میدونه 207 پانا دستی چقدر تاخیر داره؟ بروز هستن یا نه؟ تشکر
دنا 6دنده زمستان : داداش سانروف نداره .توربو نداره .1اینچ رینگ کوچکتره و صلیبی.2ایربگ هست.حالا میخوای کمتر نباشه؟
محمد : قیمت سایپا خرداد ماه افزایش نداشته هیچ محصولی