شرکت نیرو خودرو آسیا، مرتب خودرو و ایرتویا بدترین‌ها در ایران

 

شرکت نیرو خودرو آسیا، مرتب خودرو و ایرتویا بدترین‌ها در ایران

براساس ارزیابی صورت گرفته سه شرکت داخلی در حوزه خدمات پس از فروش کمترین انطباق را با الزامات قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو داشته‌اند.
 
به گزارش ایسنا، اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اوایل امسال به تصویب هیات دولت رسیده و از سوی معاون اول رییس‌جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان و واردکنندگان خودرو ابلاغ شده است.
 
این قانون دربرگیرنده الزامات و دستورالعمل‌هایی در خصوص شیوه‌های فروش و خدمات پس از فروش خودرو در ایران است که باید از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو رعایت شود. با این حال ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که برخی شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو چندان به این قانون پایبند نیستند.
 
در این زمینه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در آخرین ارزیابی خود وضعیت پایبندی شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو در ایران به الزامات قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در حوزه خدمات پس از فروش را بیان کرده است.
 
طبق این گزارش سه شرکت نیرو خودرو آسیا، مرتب خودرو و ایرتویا بدترین وضعیت را در زمینه خدمات پس از فروش خودرو در میان شرکت‌های خودروساز و واردکننده خودرو در ایران داشته و در شرایط  "انطباق کم" با الزامات قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در حوزه خدمات پس از فروش هستند.
 
پس از این سه شرکت، شرکت‌های آسان موتور، آلفا موتور، رامک خودرو، آرین موتور پویا، معین موتور، پرشیا خودرو، نگین خودرو و ستاره ایران بدترین وضعیت را در میان خودروسازان و واردکنندگان خودرو در حوزه خدمات پس از فروش داشته و در شرایط "نسبتا منطبق" با الزامات قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هستند.
 
شرکت‌های بم خودرو، اطلس خودرو، مدیا موتورز و مدیران خودرو نیز در شرایط "انطباق زیاد" و شرکت‌های ایساکو، مزدا یدک و سایپا یدک در شرایط "انطباق خیلی زیاد" با الزامات قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در حوزه خدمات پس از فروش هستند.
 
در این شرایط مصرف‌کنندگان بهتر است هنگام خرید خودرو به وضعیت خدمات پس از فروش ارائه شده از سوی شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو توجه کنند تا دچار مشکلات احتمالی برای سرویس، نگهداری و تعمیر خودروی خریداری شده نشوند.
 
 
 
 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خدمات پس از فروش






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

کاربر: نوید جهرمی
1

لاقل امتیازای هر کدوم رو هم میزاشتید معلوم شه کی ب کیه.
16:25  1395/12/12
پاسخ دادن
رامين
2

اين خبرتون دروغه مخصوصا در مورد اير تويا .وقت كردين يه سر به نمايندگي جاده ابعلي بزنيد متوجه ميشيد كسايي كه اونجا ميان يابرا سرويس دوره اي ميان يا عمدتا براي صافكاري رنگ يا تعويض اقلام مصرفي هر قطعه اي كه فكرشو بكنيد تو انبار مركزي شون موجوده مثل اسان موتور نيست كه موتور هيدروليك فرمان برقي ماشين سوخت يك هفته طول كشيد از اون ور يا نميدونم از كجا اوردن سه روزم طول كشيد نصب كنن اخرشم٥٧٠٠٠٠٠ برا ما فاكتور كردن به نظر من تويوتا تو تامين قطعات خيلي خوب داره عمل ميكنه
08:52  1395/12/10
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
5

یه گزینه دیگه به( انتخاب بین بد و بدتر) اضافه شده و اون هم بدترین هست. ببین چقدر اوضاعمون خرابه که از بدترینها بشدت استقبال میگنیم
21:39  1395/12/09
پاسخ دادن
علي
4

ايرتويا كه تو نمايشگاه جام هاي رنگارنگش رو قطار كرده بود تو غرفش
البته شب عيده ديگه هركي باجشو به موقع داده باشه بيشتر فروش مي كنه
همين خبر مي دونيد چقدر تو فروش اين ايام تاثير داره
17:38  1395/12/09
پاسخ دادن
سجاد
5

ايرانخودرو هم كه اصلن به حساب نيومده
سفارش كردن اصلن اسمشو نياريد ضايست بگين زير خط " انطباق كم " هستش
17:13  1395/12/09
پاسخ دادن
تپل
5

شما که فقط میخوای اظهار نظر کنی، ایساکو شرکت تعمیرات ایران خودرو هست!!
23:51  1395/12/09

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
گلچین : با سلام خدمت دوستان .دوباره امروزم تاریخ اماده برای صدور فاکتور بروز شده.تو یه هفته این سومین باره.فقط میخوام ببینم دلیلش چیه.اگه کسی میدونه لطفا جواب بده.
جک اس ۵ تاریخ ۲۴ مهر : جک اس ۵ ، ۲۴ مهر تاریخ قراردادمه هنوز نه شماره شاسی شده نه هیچی کسی تو این تاریخ تحویل گرفته؟
j7 بانک صادرات : مرحله بیمه سبز شده از چه سایتی استعلام میشه گرفت؟شماره شاسی رو تو سایت بیمه مرکزی میزنم پیدا نمیکنه
فارس نیوز : سلام دوستان با پیگیری های زیاد شاهین اتومات فرایند فاکتور کردن آغاز کرده و به زودی تمام ماشین های فروش فوق العاده دیماه ۴۰۲ طبق ثبت اطلاعات سخا فاکتور میشن .
شاهین جی : کسی برایش دعوت نامه glاومده چقدر گفتند بریزید بحساب
شاهین جی : سلام چقدر گفتند بریزید بحساب چند روز وقت دارد
پذیرش ۱۹ دی شاهین اتومات : منم پذیرش 19 دی ماه هستم ولی هنوز فاکتور نشدم تکمیل وجه رو روی ۱۸ دی ماه انجام دادم ولی پذیرش رو ۱۹ دیماه زدند هنوز فاکتور نشدیم منتظریم
H : نه ربطی نداره . من دوماهه تکمیل وجه شدم و تخصیص داده شده ، منتظر فاکتور بشه ، همینو زده . برای همه همینه
شاهین اتو : بله فروش فوق العاده بودم
رها : ظاهرا خیلیا این مشکل رو دارن..چون در سایت دیگه ای دیدم که عده ای اعتراض کرده بودن به این موضوع با پشتیبانی سایپا تماس بگیرین بنظرم 096550
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
6دنده : سلام آقای جعفرپور چه رنگ زدی که هنوز فاکتور نشدی
حامد تکمیل 20،تبدیل 20 ، : سلام اگه مثل من پول قرض کرده باشی و طلا 2400 فروخته باشی ، الان هم طلبکار واسه پولش هر روز زنگ بزنه تغییر میزنی ،
کوتر یاغی اسفندی چشم به راه : دوستان دعوت نامه اسفند آمد .من سواله برام چطور باید پول واریز کنیم .یه دفعه با صدای رعد و برق از خواب بلند شدم و ذکری نثار روح خانواده سایپا الخصوص زنانشان کردم.
حمایت از تاخیر تحویل : https://www.karzar.net/115112 لطفا حمایت کنید از کارزار
سعید : شک ندارم کارزار کاملا موثر است، لطفا لینک کارزار بفرستین به گروه ها تا امضا زیاد بشه و لینکشو بفرستین برای شرکت اصلی چری و ام وی ام، برای خبرگزاری ها هم بفرستین تجربه نشون داده فقط فشار اوردن هست که جواب میده مدیران خودرو نمیتونه کیتی برداره، تو پنل شخصی ما زده اماده تحویل، من شنبه حتما با اداره استاندارد تماس میگیرم و صحت اینجا میطارم
قاسمx55 : سلام منم میام
مهدی ایکس 55 پرو مشهد : سلام توجه ، توجه ، توجه متاسفانه منم مثل تعدادی دوستان چند ماهی هست که گرفتار حواشی مدیران شدم با این تفاوت که کارت خودروی من دقیقا روز 29 اسفند سال گذشته صادر شده و مدرکش رو توی کانال مدیران ایکس گذاشتم . امروز رفتم و پیامهای صفحات اول و شکایات دیگر خریداران رو مثلا در صفحات 137 و 138 و ... افرادیکه ماشینهاشون رو تحویل گرفتند ، بررسی کردم ، بطور نسبی به این نتیجه رسیدم این تاخیر ( از منظر ما خریداران ) یه چیز طبیعی در روند فروش خودرو توسط این شرکته . از طرف دیگه اگه از دروغگویی روشنده که قول تحویل یکماهه رو بهمون داد بگذریم : در این معامله تاریخ واریز وجه نقدی یا وام بانک و تکمبل وجه از نظر مدیران خودرو ملاک زمان تحویل بوده ، مثلا بنده توی اذرماه واریز وجه اولیه داشتم اما وامم نهم اسفند واریز شده که چند روز دیگه باید قسط سومم رو پرداخت کنم و بیمه ام 12 اسفند صادر شده. طبق بررسی پیامهای قدیمی از روز تسویه حساب میانگین بین 3 تا 4 ماه تحویل هر خودرو زمان بر بوده ، حالا فارغ از اینکه چرا شاسی خورده یا فاکتور شده یا نشده و ...از تکمیل وجه تقریبا 3 ماه عادیترینزمان تحویله .
دنا 6 دنده Efp : سلام منم 5 اسفند دنا efp ولی خبری نیست،خواهشن هرکدام از دوستان فاکتور شدین دنایEFpاطلاع رسانی بفرمایید
نوید شیراز 207 ارتقا : من تحویل 31 خرداد تکمیل وجه 16 اردیبهشت
محمد از مشهد پارس بهار 1403 : در جواب آقا علیرضا داداشی من همین الان جواب سوال شما که خیلی از هم دوستان دارن دادم باتوجه تحقیقات بنده از کارشناسان ایرانخودرو همه شون میگن اگه پارس به همه متقاضیان زمستان برسه خیلی کاره ما بچه‌های بهار و تابستان که جای خود داریم