سانسور گزارش کیفی خودروها  با اعمال نفوذ خودروسازان

 

سانسور گزارش کیفی خودروها  با اعمال نفوذ خودروسازان

 
یک کارشناس صنعت خودرو با انتقاد از سانسور گزارش‌های ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی خواستار برخورد با خودروسازانی شد که برای محدودسازی انتشار عمومی این گزارش‌ها، اعمال نفوذ کرده‌اند.
 
امرالله امینی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به محدودسازی انتشار عمومی گزارش‌های ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی، اظهار کرد: ریشه چنین موضوعات و اعمال نفوذهایی از سوی خودروسازان به انحصاری بودن صنعت خودرو و نوع نگاه وزارت صنعت، معدن و تجارت به خودروسازان باز می‌گردد.
 
وی با بیان اینکه باید مشخص شود چه مرجعی با کدام اختیارات و مبنای قانونی از انتشار عمومی و کامل گزارش‌های ارزیابی کیفی خودروهای داخلی جلوگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: مطمئنا خودروسازان در این زمینه اعمال فشار می‌کنند، اما این نهادهای مسوول هستند که باید با این اقدامات برخورد کنند.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: این وضعیت در حالی است که در دنیا به صورت هفتگی گزارش‌های ارزیابی کیفیت خودروهای در حال تولید به صورت کامل برای آگاهی عموم مردم منتشر می‌شود و تمام شهروندان به این گزارش‌ها دسترسی دارند.
 
وی افزود: در این شرایط اینکه ما گزارش‌های ماهانه ارزیابی کیفی خودروهای داخلی را به صورت سانسور شده، گزینشی و محدود منتشر کنیم، برخلاف روند کلی صنعت خودرو در جهان است.
 
امینی با بیان اینکه خودروسازان اگر می‌خواهند کیفیت محصولاتشان افزایش یابد، باید از انتشار عمومی گزارش‌های ارزیابی کیفی استقبال کنند نه آنکه جلوی آن‌را بگیرند، تصریح کرد: گزارش‌های ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی با جان و مال مردم سر و کار دارد و اگر شهروندان به این گزارش‌ها دسترسی نداشته و متناسب با وضعیت کیفی خودروهای داخلی اقدام به خرید و استفاده از این محصولات نکنند، دچار سوانح و تصادفات و ضرر و زیان جانی و مالی خواهند شد.
 
پیش از این ایسنا گزارش داده بود که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برخی از بخش‌های گزارش‌های ماهانه ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی از جمله نمره منفی خودروها را که مربوط به وضعیت شاخص‌های ۹ گانه‌ای همچون وجود سر و صدای اضافی، نفوذ آب و غبار در خودرو، وضعیت تزئینات داخلی، کیفیت رنگ و ایرادات بدنه خودرو است از نسخه عمومی این گزارش‌ها حذف کرده است.
 
در پیگیری علت این موضوع نیز شنیده شد که اعمال فشار یکی از خودروسازان کوچک مونتاژکننده خودروهای چینی باعث محدود شدن گزارش‌های عمومی ارزیابی کیفی خودروهای داخلی شده است.
 
پیش از این با ارزیابی نمرات منفی خودروهای داخلی، گزارش‌هایی درباره ایرادات کیفی خودروهای در حال تولید از جمله درباره وجود مشکل نفوذ آب و گرد و غبار در برخی خودروهای داخلی شامل "سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۳۱، تیبا، تیبا هاچ‌بک (محصولات سایپا)، سمند تبریز (محصول ایران خودرو) و ام‌وی‌ام ۵۵۰ (محصول خودروسازی مدیران) " منتشر شده بود.
 
 
 
 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سانسور , اعمال نفوذ , گزارش کیفی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

توحیدی
1

ماشینا اکثرا بی کیفیت هستند تندر هم که کیفیت خوب داره در عوض نه کولر جالبی داره نه تعادلش خوبه تو سرعت بالا . اتاقش هم که انگار وانت سواری . صندلی هاش از صندلی های وانت پیکان هم بیشتر اذیت میکنه و راحت نیست اصلا
11:37  1396/02/12
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
3

با نفوذی که خودروسازان در صنعت دارند براحتی جلوی صحبت تصمیم گیرنده اول تمام قوا اعم از مجریه و...... را میگیرد دیگه کنترل کیفیت که دیگه هیچی نیست
22:18  1396/02/11
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
دوگانه بهمن : سلام طاهره خانم چرا زودتر واریز نکردی دی ماهی ماشینو تحویل گرفتن شما هنوز فاکتور نشدی فردا فاکتور میشی
سلام دوگانه بهمن : سانازجان سلام شما را فراموش نکردن کارها داشت خیلی خوب پیش میرفت باز یه کمی شل شد الان باز دوباره خوب شد دی ماهی سر یکماه ماشینو گرفتن ما الان ۲۲ روزه پول دادیم هنوز فاکتور نشدیم ایشاالله برای اسفندی همین روزها میاد اصلا نگران نباش عزیزم این هم تمام میشه خدا نگهدار
کیان : قابل توجه ما... کجای سهند اس یه سر و گردن از اطلس بالاس میشه بگی ماهم بدونیم سانروف که نداره دوربین دنده عقب نداره مانیتور نداره دکمه رو فرمان نداره اچ اس آ نداره تریم دو رنگ داشبورد جدید نداره فقط ساینا اس با چراغ ها و سپر جدید وسلام
هلیا : دیروز یعنی ۲۹ اردیبهشت کلی ایکس ۵ بار زدن به سمت مقاصدشون.مشاهدات میدانی من بمی.نگران نباشید دارن میفرستنشون.
حسین تارا : واریزی ۹:۲۱هستم سفید هنوز خبری نیس
احمد : تو بیشتر از هرکسی به این نیاز داری که باد به کلت بخوره
اطلس مادران : من زنگ زدم گفتن ۹۰ روز کاری .قبلا هم تیبا گرفته بودم اونم ۹۰ روز کاری بود ۹۷ روزه دادن
ایمان (شاهین اتومات) : سلام دوستانی که فاکتور شدند براشون جریمه تاخیر هم لحاظ شده یاخیر یااینکه کجا مشخص میشه مبلغ جریمه
Bahar : منم پذیرش ۱۹ اسفندم ۹۰ روزه، و خیر، همچنان خبری نیست
Bahar : منم پذیرش ۱۹ اسفندم ۹۰ روزه، و خیر، همچنان خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا پلاس : سلام مبارکه برو کاستومر قسمت جزئیات بزن برو تو قسمت فاکتور
تاج : مبلغ پرداختی و کسورات ک زده چجوری حساب میشا. از کجا بهمیم چقد سود میدن
سهراب : خبری از تمدید برا کسایی که تا 27فرصت داشتن و نتونستن واریز کنن نشد؟؟
عبداله حردان زاده : مبارک باشه منم 27 واریزی بود پری روز فاکتور شدم
تاج : تکمیل وجه 1 دی دیروز فاکتور شدم
دوگانه 30 دی تبدیل به 207 پانا : نه تولید 207 تهران هستش و مستقیم از تهران با ایلام.از تبریز نیست که
دوگانه 30 دی تبدیل 207 پاناما : نه ماشین بنده 207 هستش کهاز تخران میاد
حمید دی ماه دوگانه : تو وضعیت خودروی مشتری زده پلاک رو ..قسمت پایینش
دوگانه آبی کبود طرح دوم یکپارچه تحویل 30 دی بخشنامه 4614 : مهمترین نشانه اش اطمینان از استاندارد 85 گانه دکمه پایداری یا esp روی کنسول وسط خودرو هست. یا روش های دیگری که ماشین رو تو مکانی که شیب داره ببرید و ترمز کنید، اگر بعد برداشتن پا از روی ترمز (بدون گاز دادن) تا 2 ثانیه ترمز فعال بود و خودرو به سمت موافق شیب حرکت نکرد، خودرو شما استاندارد 85 گانه داره.نشانگر‌ راهنمای دنده هم فقط یک فلش رو به بالاست که تو پشم آمپر هست و اصلا به راحتی قابل دیده شدن نیست. نشانه دیگه اخطار کم شدن باد لاستیک هست و نوع والف نصب شده بر روی لاستیک
دوگانه آبی کبود طرح دوم یکپارچه تحویل 30 دی بخشنامه 4614 : سلام. به خاطر اینکه خودرو شما اول از تبریز به پارکینگ ایران خودرو تو تهران منتقل و با باقی خودروهایی که نمایندگی شما باید تحویل بده، تجمیع و‌به ایلام ایران میشه. بعید هست که تحویل خودرو مستقیم باشه و من بارها دیدم که پشت تریلی خودرو بر ایران خودرو ماشین های مختلف در حال حمل هستند.