شما بگویید؛ پژو ۲۰۰۸ یا رنو کپچر؟

 

شما بگویید؛ پژو ۲۰۰۸ یا رنو کپچر؟

 
چه کسی فکر می‌کرد روزی بازار خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اور تا این حد داغ شود؟ خودروسازهای زیادی در طول این چند سال دست به کار شده‌اند تا کراس‌اورهای جدیدی را معرفی و به بازار عرضه کنند؛ از انواع و اقسام خودروسازهای چینی گرفته تا شرکت‌های مشهوری مثل هیوندای که مدل جدیدی به اسم کُنا را به محصولات خود اضافه کرد. در این میان ایران‌خودرو هم تصمیم گرفت که پیش‌فروش پژو ۲۰۰۸ را سرانجام با وقفه‌ای نسبتا طولانی شروع کند.
 
در کلاس خودروهای کراس‌اور رقبای زیادی وجود دارند. رنو کپچر به عنوان کراس‌اوری با قیمت و ویژگی‌های مشابه می‌تواند یکی از رقبای مستقیم پژو ۲۰۰۸ محسوب شود. به همین دلیل، ما امروز تصمیم گرفتیم دو خودرو شاسی‌بلند فرانسوی پژو ۲۰۰۸ و رنو کپچر را انتخاب و آن‌ها را با هم مقایسه کنیم. در انتها از شما می‌خواهیم که نظرتان را به ما بگویید؛ پژو ۲۰۰۸ یا رنو کپچر؟
 
شما بگویید؛ پژو ۲۰۰۸ یا رنو کپچر؟
 
هر دو خودرو جدید و مدل ۲۰۱۷ هستند. هر دو در کلاس خودروهای کراس‌اور قرار دارند و دست کم از نظر تجهیزات، امکانات و سامانه‌های ایمنی تفاوت زیادی با هم ندارند. ایران‌خودرو به عنوان شرکت عرضه‌کننده هر دو محصول شناخته می‌شود. با این حال این دو کراس‌اور از نظر ظاهر و مشخصات فنی با هم تفاوت‌ دارند. همین امر سبب شده هر کدام با سلیقه‌ی بخشی از مشتریان بیشتر هماهنگ باشد. در ادامه به ویژگی‌های هر کدام از این کراس‌اورها می‌پردازیم.
 
ابتدا صحبت از قیمت ۷۰ میلیون تومانی پژو ۲۰۰۸ به میان آمد و بسیاری از مشتریان برای خرید این فرانسوی تازه‌وارد علاقمند شدند. هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل ایران‌خودرو بعدها اعلام کرد که پژو ۲۰۰۸ در بازه قیمتی ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان به بازار عرضه می‌شود. با این وجود مشتریان علاقمند زیادی تمایل داشتند که این مبلغ را برای پژو ۲۰۰۸ پرداخت کنند. حال امروز با باز شدن بخش پیش‌فروش این خودرو و دیدن ودیعه ۶۰ میلیون تومانی، تمام فرمول‌ها و معادلات به هم ریخته و قیمت نهایی این خودرو در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است؛ چراکه بسیاری حدس می‌زنند این کراس‌اور فرانسوی قیمتی حدود ۱۲۰ میلیون تومان داشته باشد!
 
از طراحی نمای بیرونی گرفته تا کابین، هر دو اتومبیل ظاهر به‌روز و اسپرتی دارند و انتخاب آن‌ها بیشتر به سلیقه مشتری برمی‌گردد. شاید تنها برگ برنده پژو ۲۰۰۸، تازگی آن در بازار ایران باشد که نسبت به رنو کپچر، جدیدتر به‌نظر می‌رسد.در طرف مقابل هم رنو کپچر را داریم، خودرویی که جواب خود را پس داده و مدل ۲۰۱۷ آن با قیمت حدودی ۱۲۰ میلیون تومان معامله می‌شود. بنابراین اگر تخمین قیمت ۱۲۰ میلیون تومانی پژو ۲۰۰۸ درست باشد، هر دو کراس‌اور هم‌قیمت هستند.
 
شما بگویید؛ پژو ۲۰۰۸ یا رنو کپچر؟
 
هنگامی که وارد کابین این دو خودرو می‌شویم، طراحی مشابهی را در داشبورد ساده با پنل مربعی شکل می‌بینیم. طراحی داخلی این دو کراس‌اور در جزییاتی مثل چیدمان و ظاهر ادوات با هم تفاوت دارند. به طور کلی در مورد ظاهر پژو ۲۰۰۸ و رنو کپچر، نمی‌توان یکی را برتر اعلام کرد.
 
تقاضا برای پژو ۲۰۰۸ بسیار زیاد است و همین امر احتمالا منجر به ارائه خدمات پس از فروش بهتر و عرضه لوازم و قطعات یدکی گسترده آن می‌شود. از طرفی هم این خودرو هنوز به بازار وارد نشده و پوشش ارائه خدمات با کیفیت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. این نکته را هم در نظر بگیریم که پژو ۲۰۰۸ باید به بازار عرضه شود و مدت زمانی بگذرد تا بتوان در مورد کیفیت قطعات، سواری و خدمات این اتومبیل نظر داد. پژو ۲۰۰۸ هنوز نیامده باعث شده عده‌ای برای خرید و فروش آن دندان تیز کنند. همین اتفاق نشان می‌دهد مشتری هنگام فروش این کراس‌اور با مشکلی روبرو نخواهد شد.
 
 
 
رنو کپچر پیش‌تر توسط ایران‌خودرو به فروش می‌رفت. کپچر خودرویی موفق بود که به لطف کیفیت بالای قطعات توانست مشتریان زیادی را به خرید ترغیب کند. با این حال، فروش این اتومبیل هم‌اکنون توسط سایت فروشگاهی ایران‌خودرو بسته شده است. همین امر می‌تواند برای خریدار به عنوان چالشی در زمینه‌ی ارائه خدمات، تهیه لوازم و خرید و فروش آن در بازار قلمداد شود.
 
پژو ۲۰۰۸ توسط شرکت جوینت‌ونچر پژو و ایران‌خودرو به نام ایکاپ مونتاژ و عرضه می‌شود. نقطه مقابل پژو  ۲۰۰۸، رنو کپچر است که جزو محصولات وارداتی به حساب می‌آید. همین موضوع سبب شده که مردم به کیفیت قطعات فرانسوی کپچر اطمینان کنند و این خودرو را بخرند.
 
شما بگویید؛ پژو ۲۰۰۸ یا رنو کپچر؟
 
پژو ۲۰۰۸ از نظر فنی نسبت به کپچر خودروی قدرتمندتری به حساب می‌آید. پژو ۲۰۰۸ از یک پیشرانه ۱٫۶ لیتری با حداکثر توان ۱۶۳ اسب‌بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتون‌متر بهره می‌برد. در حالی که رنو کپچر به یک پیشرانه ۱٫۲ لیتری با توان ۱۲۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۹۰ نیوتون‌متر مجهز شده است. در کاتالوگ پژو ۲۰۰۸، مصرف سوخت ترکیبی ۶٫۷ لیتر و مصرف سوخت کپچر در سایت ایکو، ۵٫۹ لیتر عنوان شده است.
 
در مقایسه امکانات این دو خودرو، به نظر می‌رسد پژو ۲۰۰۸ توانسته کمی موفق‌تر عمل کند؛ جمعا ۶ کیسه‌ی هوای جلو، جانبی و پرده‌ای، سنسور کمک پارک عقب، سنسور باران و آمپر Head-Up از شاخص‌ترین امکانات رفاهی جدیدی است که مشتری ایرانی را به خرید تشویق می‌کند.
 
 
 
از طرفی، ۴ کیسه‌هوای راننده، سرنشین جلو و جانبی، سیستم استارت دکمه‌ای هوشمند، سیستم مصرف بهینه موتور و محدود کننده سرعت هم از ویژگی‌های رنو کپچر شمرده می‌شود. هر دو خودرو به صفحه نمایش ۷ اینچی مجهز شده‌اند و از نظر سامانه‌های ایمنی مثل ABS، EBD و ESP به هم شباهت دارند.
 
همان‌طور که می‌بینیم، هر دو کراس‌اور فرانسوی در زمینه‌هایی مشابه هم عمل کرده‌اند؛ ظاهر به‌روز، شیک و اسپرت، امکانات رفاهی متنوع و قیمت یکسان. از طرفی هم به دلیل تفاوت زبان طراحی خارجی و مشخصات فنی مختلف هر دو اتومبیل، تصمیم‌گیری به سلیقه مشتری مربوط می‌شود.
 
 
 
حالا شما بگویید؛ پژو ۲۰۰۸ یا رنو کپچر؟
 
 
 

منبع

دیجیکالا


 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بررسی , مقایسه , رنو کپژر , پژو 2008






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

مهدی
0

به نظر من ظاهر و طراحی کپچر بهتر از 2008 هستش.تنها برتری پژو موتور قویترش هست.
داخل کابین هم کپچر خیلی بهتره و پژو از کیلومتر آنالوگ استفاده کرده و فرم داشبردش
مثل همه پژو ها زیاد جالب نیست. شکل کلید ها و فرمان و ...
در هر صورت من کپچر رو بیشتر ترجیح میدم. ولی کاش موتور کپچر حداقل 1400 بود.
اما اینو میدونم که کپچر تو شتاب اولیه کمی ضعیف تره . البته اگه پدال گاز رو تا ته یهو بچسبونی وضعیت عوض میشه و ماشین با شتاب بالایی حرکت میکنه.
ولی تو رانندگی عادی و داخل شهری به نسبت بقیه خودروهای تو خیابون ( حتی پراید) عکس العمل اولیه حرکتش با کمی مکس همراه هست.
00:17  1396/11/18
پاسخ دادن
عبدالهي
0

رنو كپچر ظاهري شيك و مصرف سوخت پايين و برند معتبرتري نسبت به پژو دارد.
22:12  1396/07/29
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
0

ارزش قیمتیشون بیشتر از 70 میلیون نیست. با 120 اگر شاسی بلند هم بخوام بگیرم میرم یه ASX کارکرده میگیرم.
22:44  1396/07/25
پاسخ دادن
Ali
0

والا چیزی که من دیدم تو نمایشگاه شیراز 2008 اصلا نمیرزه سقف خیلی کوتاه بود به نظر من کپچر خیلی بهتره
21:34  1396/07/25
پاسخ دادن
دانیال سیدمختوم
11

سلام به نظرمن هردو اشغالن!!!
09:49  1396/07/25
پاسخ دادن
علی
18

اصلا از فرانسه بغیر DS ماشین در نمیاد فقط سانگ یانگ تیوولی.
22:34  1396/07/24
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی : تبدیل اختیاری هست من دارم منتظر شاهین میمونم من ساینا دوگانه هم داشتم که ۶ بار تبدیل به ساینا معمولی برام اومد قبول نکردم تا اینکه فروردین دوگانه تحویل گرفتم
آوین : شما از کجا مطمئنی داداش که با قطعیت صحبت میکنی؟
J4 : اینی ک میگی ۴۰۲ سال ساخت ماشینه
J4 : چطور j4 میدن گمرک مشکل نداره ولی ماشینای دیگه ب گمرک ربط داره؟؟؟
S5 تهران : خدا خیرت بده شما که رفیق رییس جمهوری یک زبان خیر بزار که اس ۵ ها رو هم تحویل بدن چون فقط ایشون به این راحتی میتونه وارد کارخانه ۱۱۰۰۰۰۰ متر مربعی بشه و دپوی خودروها رو ببینه و مدیران کرمان خودرو بهش جواب بدن که تا کی تحویل میشه و بحث تحویل خودروها و مشکل از گمرکه یادمه دفعه قبل وزیر صنعت و معدن هم نتونست از کارخانه بازدید کنه چون مجوز نگرفته بود. بهرحال خدا خیرت بده صبح شاد شدیم.
s3 اراک : داداش خبر خوشی آوردی فقط ۸۰۰۰ تا ماشین یعنی امروز ۱۹ اردیبهشت هست و دو هفته ایام عید بوده کاری به تعطیلات بینشم نداشته باشیم فرض کنیم اسفند هم تعدادی ۱۴۰۳ تولید شده از هر مدل اینا خودشون میگن ماکسیمم تولید هر سالن روزانه ۲۰ تا ۴۰ عدد هست با توجه به محصولاتش باید ماهی ۴۰۰۰ تا تولید کنه ها !!! در ضمن ۸۰۰۰ تا ماشین زیر سایه بان حساب میکنم هر ماشین سدان تقریبا ۷ متر مربع و هر ماشین شاسی حدود ۸ متر مریع یعنی باید تقریبا ۶ هکتار فضای سقف شده داشته باشه البته اگر منظور این سایه بان های توی عکس کرمان بود که اول باران و باد حتی آفتاب هم کج بزنه کامل روشه تصویر های هوایی کارخانه هم چک کردم تصاویر بروز نبود و مربوط به بهمن بود و مشخص بود تعدادی خودرو توی فضای باز هست. امیدوارم قسمت تا دو هفته دیگه تحویل شروع بشه حداقل از حرفها درست باشه
تهران s3 : سلام یکی از دوستان از طریق یک آشنایی در خود کارخانه کرمان موتور سرنوشت خودروها را جویا شدن. اولا این دوست من به خود کارخانه مراجعه کرده و شهادت میده تمام خودروها زیر سایبون هست و از بارندگی و آفتاب و گردو خاک در امان هست . دوما در حدود ۸۰۰۰ خودرو تولید شده و آماده تحویل هست اما به جهت تغییر رئیس گمرک و مشکلاتی که گمرک ایجاد کرده مجوز خروج و بارگیری وجود نداره شخص مسئول و مدیر در کرمان موتور اظهار امیدواری کرده که تا یکی دو هفته دیگه مشکل برطرف میشه و خودرو ها تحویل میشه .
حمایت میکنیم از کارزار : رفتم مطالعه کردم اگه 5 هزار امضا بشه رسانه ها مثل 20:30 خبر رسانی و به کارخونه و دفتر کرمان موتور می‌ره حالا مخبر های کرمان موتور هم اینجا جمعشون جوره سریع به مدیرا خبر میدن مثل روزی که قرار بود دم شرکت جمع بشیم مامورها قبل ما اونجا مستقر بودن و پیامک تهدید آمیز دادن از حق خودمون نمی‌گذاریم و باید شفاف سازی بشه دلیل این تعویق ها لطفا برای دوستان خود خارج از این سایت لینک رو بفرستید
ابوالفضل دوگانه اسفند : خدایا بدادمان برس خسته شدیم ماشین ماروبدید
علی شاهین اتوماتیک 90 روزه : چیزی که من حس می کنم اینه که شرکت میخواد افزایش قیمت بده شاهین رو. برای همین حتی حاضر شده که جریمه تاخیر بده ولی سود بلندمدتش رو در نظر بگیره. خیلی منطقی به نظر نمیاد ولی اینکه میگفتن گیربکس ندارن و اینا حرف چرتیه چون که کوییک اتوماتیک رو دوباره بردن توی خط تولید. پس گیربکس دارن. ولی همون کوییک رو دارن 575 میلیون تومن میدن. خب قطعا دیگه شاهین اتوماتیک رو با 650 میلیون نمیدن دست مشتری. حالا ببینید که اینا چه سودی توی این افزایش قیمت دارن که حاضرن ماهی 19 میلیون جریمه تاخیر بدن.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا بهمن : سلام من واریز 9 دی بودم تحویل 30 بهمن تبدیل زدم 207 امروز صبح فاکتور شدم
رانا بهمن : من 207تبدیل زده بودم امروز فاکتور شدم
قاسم : کسی میدونه بخشنامه 4723کی فراخوان میشه؟ هر کسی میدونه لطفا بگه
علی : سلام داداش خیلی ممنون
اف ایکس نقدی : بسلامتی و دل خوش استفاده کنید
رانا اسفند1402 : مثل اینکه تبدیلی های موعد بهمن شروع به فاکتور شده
حسین : پیامک خودرو تخصیص ودر برنامه تحویل خودرو قرار گرفته است به زودی به شما تحویل داده می‌شود ،برات اومده ؟
ایکس 33 اتومات : سلام به همه عزیزان فاکتور خودروها شروع نشده اطف کنید جواب بدهید
ارسام : دوستان تا چند روز روی صدور اسناد باید بچرخه از 16 داره میچرخه کسی میدونه کی حمل تیک میخوره
صابر : دوست عزیز هر فراخوان تموم بشه فراخوان بعدی میاد اینجا کسی از ایران خودرو نیست رضا کارگر هم از پارس زمستانی ها هست چون زمستانی باتجربه هستن فراخوان پاییز را دیدن و می دونن از پاییز پارس سفارشی ندادن و اینکه تا آخر بهار مجوز هست مجبوره تا آخر ماه تا ظرفیت فراخوان بده یا سعی کنه زمستانی ها را تمام کنه رضا کارگر و نمایندگی همین زمستانی ها هستن