بررسی  جنسیس G80 2017

 

بررسی  جنسیس G80 2017

هیوندای با الگوبرداری از فرمول همتایان ژاپنی خود تصمیم گرفت محصولات لوکس خود را با برند دیگر تولیدی کند. این کمپانی کره ای در 4 نوامبر سال 2015 با تاسیس برند جنسیس، رسما وارد عرصه خودروهای لوکس شد؛ جایی که آلمانی ها و ژاپنی ها در آن حکمرانی می کنند.
 
 
سدان سایز متوسط G80 یکی از محصولات برند جنسیس است که پس از حضور در سرزمین مادری، قصد ورود به آمریکا را دارد. این سدان لوکس که DNA آن از روی هیوندای جنسیس بازنویسی شده، نه تنها ویژگی های مثبت آن را به ارث برده بلکه تکامل یافته تر نیز شده است.
 
 
چندی پیش هیوندای مشخصات G80 را برای بازار آمریکا منتشر کرد که بر اساس آن مشتریان می توانند از بین موتورهای شش و هشت سیلندر V شکل حق انتخاب داشته باشند.
 
نمونه V6 که حجمی برابر با 3.6 لیتر دارد، قادر است 311 اسب بخار قدرت و 293 پاوند فیت (397 نیوتن متر) گشتاور تولید کند.
 
جنسیس G80 2017
 
موتور  V8 هم با حجم 5 لیتری توانایی تولید 420 اسب بخار قدرت و 382 پاوند فیت (519 نیوتن متر) گشتاور را دارد. نکته عجیب در این قسمت عدم ارایه موتور 3.3 لیتری 6 سیلندر تویین توربو با 365 اسب بخار قدرت در بازار آمریکاست، در حالیکه این گزینه در کره قابل انتخاب است.
 
هر دو این موتورها با یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک ترکیب می شوند. بصورت استاندارد این گیربکس نیروی تولید شده را به چرخ های عقب هدایت می کند، اما در صورت سفارش قابلیت HTRAC نیرو به هر چهار چرخ منتقل خواهد شد.
 
نکته تامل برانگیز مصرف سوخت نه چندان بهینه این سدان کره ای است که برای نسخه های چهار چرخ متحرک 12.37 و 13 لیتر عنوان شده است.
 
 
طبق گفته های مسئولان جنسیس شاسی G80 در پیست معروف نوربرگ رینگ توسعه یافته و در مقایسه با شاسی ب ام و سری 5، مقاومت بیشتری در برابر پیچش و خم شدگی دارد.
 
نسبت توزیع وزن این خودرو عالی بوده و 52 درصد از وزن آن بر روی محور جلو و 48 درصد بر روی محور عقب قرار دارد که به همین دلیل احتمالا هندلینگ خوبی خواهد داشت. برای رانندگی چهار حالت تعریف شده که عبارتند از اکو، نرمال، اسپرت و شرایط برفی.
 
جنسیس G80 2017
 
در داخل کابین جنسیس ادعا می کند که G80 در صندلی های جلو بیشترین فضای پا و سر و در صندلی های عقب بیشترین فضای شانه را بین رقبا ارایه می کند.
 
در بخش صندوق عقب نیز G80 سخاوتمند بوده و 433 لیتر حجم دارد که در مقایسه با صندوق ب ام و سری 5، لکسوس GS و اینفینیتی Q70 بزرگتر است.
 
 
سیستم اینفوتینمنت این سدان کره ای به یک صفحه لمسی 8 اینچی مجهز شده و با اپل کارپلی و اندروید اوتو سازگاری کامل دارد.
 
 
علاقه مندان به موزیک می توانند با استفاده از سیستم صوتی بسیار با کیفیت لکسیکان که به 17 اسپیکر متصل شده از جزییات بالای ترانه های مورد علاقه خود نهایت لذت را ببرند.
 
جنسیس G80 2017
 
صندلی های راننده و سرنشین کناری بصورت گرم شونده بوده و در 12 جهت قابل تنظیم هستند، البته آپشن گرم شوندگی و تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب قابل سفارش هستند. نمایشگر هد اپ دیسپلی نیز جزو آپشن های دیگر داخل کابین است.
 
 
در بحث حفاظت از جان سرنشینان جنسیس سنگ تمام گذاشته و محصول خود را به انبوهی از سیستم های ایمنی تجهیز کرده که از مهم ترین آنها می توان به 9 ایربگ، ترمز اضظراری اتوماتیک، سیستم کمکی حرکت در بین خطوط، کروز کنترل تطبیق پذیر با قابلیت توقف و حرکت مجدد و کنترل نقاط کور اشاره کرد.
 
 
هنوز از قیمت جنسیس G80  2017 که از اواخر امسال وارد خیابان های آمریکا خواهد شد، سخنی به میان آورده نشده است.
 
تویوتا و لکسوس، نیسان و اینفینیتی، هوندا و آکیورا و اکنون هیوندای و جنسیس. کره ای ها با ایجاد برند لوکس جنسیس بار دیگر بلندپروازی خود را نشان داده اند.
 
G80 در یکی از رقابتی ترین بازراهای جهان قرار است به مصاف لیست بزرگانی چون ب ام و سری 5، مرسدس بنز E کلاس، لکسوس GS و آئودی A6 برود؛ لیستی که حضور نماینده ای از جنسیس (در اصل هیوندای) در کنار اعضای پر افتخار آن، رویای چند سال پیش کره ای هاست که آرام آرام به واقعیت تبدیل می شود.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بررسی , مقایسه , جنسیس , 2017 , G80






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

وحید
0

جالبه که کره جنوبی و ایران تقریبا همزمان وارد عرصه ی خودروسازی شده اند
اما این کجا و آن کجا . . .
20:34  1396/08/18
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
2

راه درازی در رقابت با بزرگان بازار داره.بهتره روی بازارهای نوپا تمرکز کنه. اما هنوز نفهمیدم چه حرف جدیدی بین لوکس ها برای گفتن داره و چه هویت و فلسفه ای رو میخواد برای خودش در پیش بگیره.
21:53  1396/08/08
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Hsi : منم مثل شما. شرایطم همینجوره
Hsi : من شهریور ۴۰۲ ثبت نام اس ۵ انجام دادم. هنوز شاسی به نامم نخورده. هفته پیش رفتم جلوی دفترشون گفتن امکان تبدیل ندارن و همون اس ۵ و میدن.
ساینا را بلاخره میگیرم : برای من پیامک سهند اومد واریز نکردم الان هم پیامک هم ساینا و هم اطلس g اومده ولی متاسفانه همشون پیش فروش هستن فامیل ما باید بهمن(طرح پیش فروش) گذشته باید سایپا ماشین ساینا را تحویل میداد که الان میگن آخر خرداد ۱۴۰۳ تحویل میدن به هر حال من شکایت کردم که طرح سه ماهه برنده شدم و باید طرح سه ماهه باید بدن ولی حواستان باشه که سایپا تو طرح پیش فروش در تحویل خودرو خیلی بد عهد هستن مبارک کسایی که واریز کردن
آریسان2 : دوستان بنده ثبتنام فروردین هستم رنک خاکستری میتونم رنگ به نقره ی تغییر بدم؟
امیر j7 تهران : حرف مفته. تا اونجایی که یادمه اینا همیشه مشکل گمرک داشتن. بهونه س قضیه چیز دیگه ایه
تارا v2 : سلام آقا سعید منم ۲۶ دی ماه تاریخ تحویلم بود فاکتور شده و تخصیص پلاک هم صورت گرفته ماشینتون فروش فوری بود یا فوق العاده؟؟
Kmc j7 : زنگ زدم میگم چرا ماشین من ۴۰ روزه که توی مرحله صدور بیمه نامه گیر کرده،طرف میگه گزارش زدیم حالا اگه جواب بدن بهتون اطلاع میدیم:// نمیفهمم یه بار میگن گمرک یه بار میگن مشکل از بیمه است انقدر گردن گیرتون خرابه بیاین بگین تقصیر منه!اره دیگه تقصیر منه که از اون خراب شده ماشین خریدم لعنت بهشون که من الان ۶ ماهه منتظر ماشینمم
وحید : سلام دوستان تماس گرفتم باشماره ۰۹۶۵۵۰ کارشناسشون با اعتماد بنفس کامل پاسخ دادن که بما مربوط نمیشه ما خودرو ساز هستیم و باید با ۱۲۴ تماس بگیرید.(@سامانه یکپارچه) که تماس گرفتم ایشون هم گفتن مربوط به شرکت سایپا هست هردو دارن سرباز میزنن از تعهدشون. راهکاری هم که ارائه دادند اگر تحویل نگیرید شکایت شرکت سایپا کنید.
ایمان (شاهین اتومات) : با سلام و احترام به استحضار مي رساند درخواست شما در اين شركت ثبت شده و پس از بررسي، مطابق ضوابط اقدام و نتيجه اطلاع رساني خواهد شد سلام دوستان من از سایپا شکایت کردم از طرق سامانه 136.irسازمان بازرسی کل کشور واین پیامک هم از طرف سایپا اومد حتما شکایت کنید ازعدم تحویل به موقع خودرو
سعید : سلام. میشه لطفا شماره ردیف قراردادتون رو اعلام کنید؟ من تحویل 24 دی بودم هنوز فاکتور نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امین : خود من ایکس55 پرو نوشتم اسفند پلاک شده منتها تحویل ندادن . به مدیران خودرو هم زنگ میزنی اصلا نمیشه با اپراطور حرف زد . اگر کسی خبری داره بگه . فکر کنم چون پلاک شده نمیشه انصراف داد
سورن دوگانه دیماه : سلام 25 آذر
رضا : اره برا منم نیامده
ساینا 85 گانه : ممنونم از تون خوش باشید و پیروز
صیدی : سلام ماشین منم دقیقا در وضعیت مشابه شماست ثبت نام دی ماه و مدارک تکمیل، فقط تحویل نشده و خبری هم نیست الان 3ماهه همه چی تکمیله ولی تحویل نمیدن
پرومکس : ای وای بر شما فریب خوردگان زودتر برید انصراف بدید یه پراید بخرید
فرهاد : درود بر شرکت محترم مدیران خودرو با این مدیریت هوشمند و عالی درود و یک صد افرین
پارس سفارشی : سلام من 4714 هستم ولی پیامک نیومده کسی هست که پیامک نیومده باشه
ایکس22 پرو : سلام الوند جان لطفا انلاین بشین وهمه رو از نگرانی دربیارین امروز مجوز چندتا دیگه ماشین صادر میشه؟ایا ایکس 22هم شامل مجوزها میشه بنده دی ماه تکمیل وجه کردم اسفندماه هم واریز وامم بود همه مراحل سبز جز تحویل.مدارک هم دستم رسیده.چرا مجوز نمیدن
تتت : ارتقا