نمره قبولی صنعت خودرو در پسابرجام

 

نمره قبولی صنعت خودرو در پسابرجام

 
توافق هسته‌ای و برجام در شرایطی مقدمات بازگشت و حضور خودروسازان خارجی را در ایران فراهم کرد که اجرایی شدن قراردادهای مربوطه می‌تواند پای دیگر شرکت‌های معتبر صنعت خودرو جهان را به کشور باز کند.
به گزارش اقتصادوما به نقل از دنیای اقتصاد، طی حدودا ۲۰ ماهی که از لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران می‌گذرد، ۶ قرارداد و تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان خودروسازان داخلی و خارجی به امضا رسیده و در این بین برخی وارد فاز اجرا شده و برخی دیگر نیز در مرحله ایجاد زیرساخت (به‌خصوص خط تولید) هستند.
نکته بسیار مهم در مورد قراردادها و تفاهم نامه‌های خارجی صنعت خودرو اینجاست که در مقایسه با گذشته، شکل و شمایل و مفاد آنها در حوزه‌هایی مانند سرمایه‌گذاری، تولید داخل، انتقال فناوری و صادرات، فرق کرده و به نوعی سر و سامان یافته است. هرچند تا به اجرا درآمدن همه این قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها راه زیادی مانده است، با این حال همین‌که در این مدت نسبتا کم، ۶ خودروساز بزرگ دنیا حاضر به حضور در ایران شده اند، اتفاقی مبارک و خوش یمن است. بدون تردید مذاکره با خودروسازان خارجی و جلب رضایت آنها برای سرمایه‌گذاری در ایران، کار بسیار سختی به‌شمار می‌رود و اگر نبود توافق هسته‌ای و برجام، حالا هیچکدام از ۶ شرکت پژو، سیتروئن، رنو، هیوندایی، بنز و فولکس واگن، برنامه‌ای برای فعالیت در کشور نداشتند.
در مجموع، اتفاقاتی که پس از برجام در خودروسازی کشور رخ داده، در مقایسه با سایر صنایع و بخش‌های داخلی، ملموس‌تر به نظر می‌رسد و این موضوع نشان می‌دهد بازار خودرو ایران تا چه اندازه برای سرمایه‌گذاران خارجی اهمیت دارد. در حال حاضر نیز اولویت مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه خودروسازی، اجرای درست قراردادها و تفاهم نامه‌های موردنظر در این صنعت است، چه آنکه به گفته منصور معظمی مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، تاکید این سازمان بر آن است تا هر چه زودتر قراردادهای مربوطه اجرایی و محصولات حاصل از آنها روانه بازار شوند. وی همچنین تاکید کرده که تا پایان سال هیچ قرارداد دیگری در خودروسازی کشور امضا نخواهد شد. گفته‌های مدیرعامل سازمان گسترش در شرایطی است که اجرای قراردادها و تفاهم‌نامه‌های پسابرجامی صنعت خودرو می‌تواند سایر خودروسازان بزرگ و معتبر دنیا را نیز برای سرمایه‌گذاری در ایران ترغیب و پای آنها را به کشور باز کند.

منبع

اقتصاد نیوز


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , برجام , صنعت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

محسن
3

خودشون به خودشون نمره قبولی دادن وگرنه هیچ کس راضی نیست و آشغالتر از قبل دارن تولید میکنن، همه دنیا فهمیدن که ایران داره آشغال تولید میکنه ولی آقایون کلشون رو کردن زیر برف و با تبلیغ میخوان بگن ما خودروسازیم!
11:57  1396/08/12
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
0

این نمره قبولی را از کی گرفنه از دلالان صنعت ایران یا مسئولین رانت خوار صنعتی؟ از مردم که میدونم نمره قبولی نگرفته
14:56  1396/08/10
پاسخ دادن
محمد
7

توی کشوری که هیچ حقوق مصرف کننده ای وجود نداره و تعداد زیادی از هموطنانمون برای خرید ارزانترین ماشین باید دو سال حقوق خود را پس انداز کنند خیلی فرقی نمیکند که بنز داخل کشور کارخونه داشته باشه یا نداشته باشه.قاعدتا بنزی که داخل کشورمون به تولید برسه قیمتی بیشتر از وارداتی ها بهش اختصاص ندن کمتر نمیدن.پس کسی که بتواند با این قیمت ها کنار بیاد و از عهده خریدش بر بیاد براش فرقی نمیکنه وارد بشه یا داخل تولید بشه.بهتره خودمونو با این خبرهای به ظاهر خوش گول نزنیم.به امید یه ذره انصاف
11:54  1396/08/10
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اس 5 22مهر : چرا بند نیست برو شکایت کن منم شکایت کردم البته هنوز خبری نشده
S3 : ماهم که ارگانی هستیم بعد۶ماه هنوزخبری ازماشین نیست.وآخرخردادچک اولش بایدپاس کنیم
S3 کاشان : سلام ثبت نام 8 ابان تحویل 25 اردیبهشت کاشان
ghaemi : سلام دوستان من پی گیر شدم جهت تحویل تاراv4گفتندبراساس اولویت که قبلاسامانه برای شمامشخص شده مثلااولویت زمستان تحویل خردادماه اگرپول واریزکرده باشی سودپول بهت میدن لذابراساس این میزخدمت مشتری زیادحساب بازنکنید
سید : البته کرمان موتوردنبال شما نمیاد احضاریه ازدادسراتوسط مامورکلانتری دنبال شمامیادمضاف براین چک شمابرگشت میخوره وسابقه حساب جاری شمادرزمره حساب سابقه سوء برگشتی ثبت میشه وتارفع اثرکنی هفت خوان رستم رابایدبگذرانی ؛حال خوددانی عزیز.
mhd S3 : سلام دوستان کسی s3 هفته پیش تحویل گرفته اگر گرفتین تاریخ ثبت نام و قرار داد رو اعلام کنید و شهرتون رو ممنون
S5. ٢٦ مهر ماه : ثبت نام ٢٦ مهر ماه هيچ خبري نيست هنوز شاسي هم نشده ١٧روز ديگه موعد چك دومه ما كه دستمون به جايي نميرسه خدايا خودت حق ما رو از كرمان موتور بگير
ستایش : لطفا قبل از ثبت نام خودرو از فرایند خرید خودرو و پرداخا‌ها آگاهی کامل کسب کنید و اطلاعات ناقصتون رو ببرید بالاتر و انقدر آلودگی محتوایی ایجاد نکنید و وقت بقیه رو نگیرید.
joni جون : دوستان آیا امکان تغیر رنگ خودروراداریم.نظرتانراجب بهترین رنگ این خودروچیست
mhd S3 : فکر کنم تاخیر ندارد یا کمتر تاخیر دارد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اکبر رانا موعد 30 بهمن : سلام کدوم استان هستید تحویل گرفتید مال ما هنوز داره رو صدور اسناد میچرخه؟
شایان بهاری : فاکتور 18 فروردین هنوز خبری از پلاک نیستتتت
ساینا 85 تک : ساینا تک فروش فوری 12بهمن به بعد کسی هست ؟
کشاورز : دوگانه بهمن کسی فاکتور نشده هنوز
راناپلاس تحویل 29اسفند1402 : سلام دوستان امروز کسی 20 دی فاکتور نشد؟
سعید : کی فروش فوری میزارن ؟
محمد30بهمن : سلام واریزی 19 دی کسی مونده فاکتور نشده باشه؟؟؟
4714 : 20 /2 واریزی هنوز روی پرداخت کل وجه میچرخه
سعید : سلام کی دوباره فروش فوری میزارن ؟؟
سعیده : سلام دوستان کسی میدونه بیمه نامه را باید خودم برم بگیرم یا برام پست میکنند ؟