بررسی B30 محصول آینده گروه بهمن

 

b30

 
در بهار سالجاری شرکت بهمن موتور از محصول جدید خود به نام B30 رونمایی کرد، این محصول در سال 2015 میلادی توسط FAW شریک تجاری بهمن موتور وارد بازار چین شد. 
 
این محصول سدان از پلتفرم شرکت فولکس واگن به نام Bora استفاده کرده که تولید مدل موفق و محبوب فولکس واگن Jetta از این پلتفرم بوده است. 
 
این خودرو سدان دارای 4625 میلی متر طول، 1790 میلی متر عرض، 1500 میلی متر ارتفاع، 2630 میلی متر فاصله محورها و 480 لیتر حجم صندوق عقب است. 
 
 از مشخصات فنی این خودرو می‌توان به موتور 1.6 لیتری با قدرت 107 اسب بخار اشاره کرد، این خودرو از گیربکس 6 سرعته اتومات آیسین ژاپن بهره می‌برد که در رقابت از رقبای خود در مجموع یک سر و گردن جلوتر می راند. 
 
سری موتورهای 4GB توسط شرکت FAW توسعه داده شده که از توان و بازدهی بالا و مصرف انرژی مناسبی برخوردار است؛ استاندارد آلایندگی این موتور یورو 5 بوده لذا با محیط زیست سازگاری متناسبی دارد (توان خودرو 107 اسب بخار و بیشینه گشتاور 155 نیوتون بر متر) 
 
 گیربکس 6 سرعته اتوماتیک این خودرو ساخت کمپانی آیسین ژاپن است که آیسین در رتبه اول تولیدکنندگان برتر گیربکس دنیا قرار گرفته، این گیربکس بر روی بسیاری از مدل‌های پورشه، شورولت، تویوتا، پژو، رنو، سوزوکی، جیپ، هیوندایی و ... قرار گرفته است. 
 
این گیربکس از سیستم ایمنی در برابر خرابی بهره مند است که در هنگام خرابی گیربکس به راننده کمک می کندتا با سرعت کم جهت رفع عیب تا تعمیرگاه ادامه مسیر دهد. 
 
یکی از موارد قابل اهمیت در خودرو سیستم تعلیق است که سیستم تعلیق جلوی این خودرو مک فرسون مستقل با میل موج گیر و و سیستم تعلیق عقب میل پیچشی نیمه مستقل با میل موج گیر است. 
 
b30
 
مشخصات داخلی این خودرو گواه آن است که صندلی‌های راحت با طراحی به روزی در آن استفاده شده که روکش صندلی‌ها ترکیبی از پارچه و چرم است. 
 
در این خودرو از سیستم فرمان الکتریکی استفاده شده که شرکت آلمانی Thyssenkrupp آن را تولید کرده است. این سیستم فرمان الکتریکی رانندگی راحتتر در سرعت پایین، پایداری و امنیت بیشتری را برای راننده به ارمغان می‌آورد. سیستم EPS جدید و ارتقاء یافته، باعث برگشت پذیری مناسب و همچنین رانندگی آسان و (در قیاس با سیستم هیدرولیکی) ذخیره انرژی می‌گردد. 
 
b30
 
پمپ هیدرولیکی فرمان در زمان روشن بودن موتور همواره فعال است و پس 3 تا 5% از توان موتور را می‌گیرد اما سیستم برقی با داشتن موتور الکتریکی مجزا از باطری تغذیه شده و توان موتور را کاهش نخواهد داد. 
 
ستون فرمان با قابلیت تنظیم زاویه مجهز به ساختار جاذب انرژی «جمع شونده» (Collision – Collapsible) می‌باشد که باعث عملکرد بهتر ایمنی می‌گردد. 
 
در قیاس با سیستم هیدرولیکی بسیاری از قطعات و تجهیزات بصورت یک جا در ماژول EPS قرار داده شده و به این صورت باز و بست سیستم جهت تعمیر یا سرویس به راحتی انجام خواهد شد. 
 
غربیلک فرمان با طراحی به روز و زیبا و روکش چرمی، سوییچ‌های مربوط به کروز کنترل، تنظیمات کامپیوتر سفری و همچنین سیستم پخش خودرو را در خود جای داده است.
 
b30
 
خودرو B30 موفق به کسب گواهینامه سطح استاندارد ایمنی 5 ستاره C-NCAP شده است و توانسته با مجموع امتیاز 55.11 این درجه از ایمنی را از آن خود کند. 
 
این خودرو از سوی شرکت بهمن موتور با گارانتی سه ساله یا 100 هزار کیلومتر به بازار ایران عرضه خواهد شد که از دیگر امکانات آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 
 
 
 
 

منبع

خودروکار


 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بررسی , مقایسه , گروه بهمن , B30






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

پارسی
0

با سلام .خودرو خوش رخ با امکانات خوبی است .موتور بی صدا .وگیربکس وموتور با هم هماهنگ است وهیچ ضربه ای ندارد .اطاق جادار و جای پا ی سرنشین عقب هم کافی است . در این رنج قیمت رقیب خوبی برای جک و برلیانس ولیفان است .
20:49  1396/08/24
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Hsi : منم مثل شما. شرایطم همینجوره
Hsi : من شهریور ۴۰۲ ثبت نام اس ۵ انجام دادم. هنوز شاسی به نامم نخورده. هفته پیش رفتم جلوی دفترشون گفتن امکان تبدیل ندارن و همون اس ۵ و میدن.
ساینا را بلاخره میگیرم : برای من پیامک سهند اومد واریز نکردم الان هم پیامک هم ساینا و هم اطلس g اومده ولی متاسفانه همشون پیش فروش هستن فامیل ما باید بهمن(طرح پیش فروش) گذشته باید سایپا ماشین ساینا را تحویل میداد که الان میگن آخر خرداد ۱۴۰۳ تحویل میدن به هر حال من شکایت کردم که طرح سه ماهه برنده شدم و باید طرح سه ماهه باید بدن ولی حواستان باشه که سایپا تو طرح پیش فروش در تحویل خودرو خیلی بد عهد هستن مبارک کسایی که واریز کردن
آریسان2 : دوستان بنده ثبتنام فروردین هستم رنک خاکستری میتونم رنگ به نقره ی تغییر بدم؟
امیر j7 تهران : حرف مفته. تا اونجایی که یادمه اینا همیشه مشکل گمرک داشتن. بهونه س قضیه چیز دیگه ایه
تارا v2 : سلام آقا سعید منم ۲۶ دی ماه تاریخ تحویلم بود فاکتور شده و تخصیص پلاک هم صورت گرفته ماشینتون فروش فوری بود یا فوق العاده؟؟
Kmc j7 : زنگ زدم میگم چرا ماشین من ۴۰ روزه که توی مرحله صدور بیمه نامه گیر کرده،طرف میگه گزارش زدیم حالا اگه جواب بدن بهتون اطلاع میدیم:// نمیفهمم یه بار میگن گمرک یه بار میگن مشکل از بیمه است انقدر گردن گیرتون خرابه بیاین بگین تقصیر منه!اره دیگه تقصیر منه که از اون خراب شده ماشین خریدم لعنت بهشون که من الان ۶ ماهه منتظر ماشینمم
وحید : سلام دوستان تماس گرفتم باشماره ۰۹۶۵۵۰ کارشناسشون با اعتماد بنفس کامل پاسخ دادن که بما مربوط نمیشه ما خودرو ساز هستیم و باید با ۱۲۴ تماس بگیرید.(@سامانه یکپارچه) که تماس گرفتم ایشون هم گفتن مربوط به شرکت سایپا هست هردو دارن سرباز میزنن از تعهدشون. راهکاری هم که ارائه دادند اگر تحویل نگیرید شکایت شرکت سایپا کنید.
ایمان (شاهین اتومات) : با سلام و احترام به استحضار مي رساند درخواست شما در اين شركت ثبت شده و پس از بررسي، مطابق ضوابط اقدام و نتيجه اطلاع رساني خواهد شد سلام دوستان من از سایپا شکایت کردم از طرق سامانه 136.irسازمان بازرسی کل کشور واین پیامک هم از طرف سایپا اومد حتما شکایت کنید ازعدم تحویل به موقع خودرو
سعید : سلام. میشه لطفا شماره ردیف قراردادتون رو اعلام کنید؟ من تحویل 24 دی بودم هنوز فاکتور نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سالار : سلام دوستان . بنظرتون میشه درخواست تعویق تخصیص خودرو رو داد ؟ بعدا مشکلی پیش نمیاد ؟
بی قرار دوگانه دی : سلام چطور بفهمیم پلاک شدیم
امید : داداش تکمیل وجه 13 دی بودی که تحویل دادت
علی : انبار ضایعات خودرو آتش گرفته
کارن : انبار ضایعات بوده
ایکس 33 اتومات اسماعیل : انبار ضایعات مدیران خودرو در آتش سوخت
آریزو 6 پرو : قراداد 16 دی قبل عید بیمه شده و کارت ماشین هم اومده ولی خبری از ماشین نیست
مهدی : چکش برق داخل دلگو عوض کن یا تمیزش کن
نمایندگی : میری نمایندگی واریزوجه میکنی بعد میری کافی نت احرازسکونت میکنی بعدازتاییده اداره پست میری دوباره کافی نت برگه احرازرومیگیری میری نمایندگی قراردادت رومیبندی
سورن موتور جدید تکمیل وجه 9 بهمن : 12 فروردین فاکتور شده سورن تک