صنعت خودرو نیاز به تجربه‌های جهانی دارد

 

خط تولید بنز

یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه نرخ بازدهی تولید از تجارت کمتر است، خاطرنشان کرد: صنعت خودروی ایران نیاز به تجربه‌های جهانی دارد.
 
امرالله امینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: صنعت خودروسازی کشور نیاز به تجربه‌های جهانی در راستای خودروساز شدن دارد و این موضوع به این معنا نیست که ایران نمی تواند خودروساز شود.
 
او با بیان اینکه برای خودروساز شدن باید از فعالیت در زمینه مونتاژ شروع کرد و به طراحی رسید، گفت: در قالب قراردادهای اخیر خودرویی که رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تعداد آن ها را برای سال جاری منطقی دانسته است، باید کسب و انتقال اطلاعات و دانش فنی صورت گیرد.
 
این کارشناس صنعت خودرو یادآور شد: در کنار قراردادهای مونتاژ و تولید خودرو باید به سمت امضای قراردادهای طراحی و قطعه سازی حرکت کرد زیرا صنعت خودروسازی کشور باید به حلقه های مفقوده خود برسد.
 
امینی گفت: به دلیل آنکه تولید در ایران سود کمتری نسبت به واردات دارد، قطعه سازان تمایلی به رشد و دریافت استانداردهای به روز ندارند و از سوی دیگر قیمت تمام شده قطعات در ایران بالا است و باید به سمتی حرکت شود که قیمت تمام شده قطعه در کشور کاهش یابد.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه قراردادهای طراحی و قطعه سازی مناسب در کنار قراردادهای مونتاژ و تولید خودرو می تواند صنعت خودروسازی را رشد دهد، اظهار کرد: دلیل گران تمام شدن قیمت قطعات مسائل مالیات، قوانین کار و نرخ پایین بازدهی تولید نسبت به تجارت است.
 

منبع

ایسنا

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خط تولید , بنز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: امیر(سابق)
0

(یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه نرخ بازدهی تولید از تجارت کمتر است، خاطرنشان کرد: صنعت خودروی ایران نیاز به تجربه‌های جهانی دارد). اشتباهی که خودشان هم باور ندارند. ایران به مدیرانی پاکدست و باسواد نیاز دارد که در ایران فراوان یافت میشود. اما عده ای با هدف عقب راندن ایران آنها را خانه نشین و عده ای رانت خوار و.... را به مدیریت صنعت نشانده اند
20:59  1396/09/04
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
S 5 : دوستان برای من هنوز‌شاسی نشده ۲۲ مهر ثبت نام کردم شاسی میشه چند روز بعد تحویل میدن؟
هادی : عزیز اینجا عدم تخصیصیا نیست؛ صفحه چانگان cs55 ه
رضا : با سلام ثبت نام امروز تایید شد برام پیامک شماره قرارداد هم اومد در مرحله واریز سیستم قطع شد دوستان امکانش هست راهنمایی کنید
شاهین دستی خرداد : سلام دوستان ۲۲ اردیبهشت شاهین جی ال فاکتور شدم چقدر طول میکشه پلاک شه؟ کسی هست با شرایط من پلاک شده باشه؟
تارا : شما که دائما میگید لطف کنید منبع این خبر رو بگید! وگرنه خودتونو بیشتر دروغگو میکنید!
سعید8 : سلام دوستانی که بهشون عدم تخصیص خورده، لطفا به سایت کارزار برید و این پویش رو امضا کنید. اگر لینکش تایید نشد، شماره کارزار 107199 هست که باید آخر سایت کارزار این عدد رو اضاف کنید. اینم متنش، دور دوم ثبت‌نام خودروهای وارداتی در بهمن ماه ۱۴۰۲ انجام شد. در این طرح عده‌ی زیادی مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان بلوکه کرده بودند که پس از ۱ ماه انتظار مشخص شد به عده‌ای از این افراد هیچ خودرویی تعلق نمی‌گیرد و گزینه‌ی عدم تخصیص در کارتابل این افراد ثبت شد. عده زیادی از این افراد مبلغ ۵۰۰ میلیون بلوکه کرده بودند و عده‌ی زیادی نیز مبلغ کامل خودروی وارداتی را به هر طریق از جمله وام، فروش دارایی و… آماده کرده بودند. لازم به ذکر است چندین دفعه که سامانه خودروهای وارداتی بازشده فقط افرادی که عدم تخصیص در اسفند ۱۴۰۱ بوده‌اند شانس مجدد داشته و هنوز سامانه برای افرادی که عدم تخصیص در بهمن ۱۴۰۲ داشته‌اند، باز نشده است. امضا کنندگان این کارزار از مسئولین مربوطه خواهشمندند، برای افرادی که در سامانه خودروهای وارداتی در بهمن ۱۴۰۲ عدم تخصیص خورده‌اند، امکان مجدد جهت انتخاب خودروهای وارداتی فراهم نمایند
شاهین اتوماتیک : ماشین شاهین اتوماتیک شاهین دنده ای ندارن بدن فقط پول مفت میگیرن ازمون ثروت به جیب میزنن همین
بهمن ماه : ۱۱۴۵۰۰ پارسال دعوتنامه هم ۱۴۱۶۰۰
حامد : سلام این پیامک انتخاب مدل 2023 تحویل زودتر از موعد برای من 20 اسفند ماه اومد که من نپذیرفتم.
زهرا : من ۹ شهریور ثبت نام کردم هنوز شاسی نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 اسفند : مشکلی نداره. اونایی که تحویل گرفتن هم صدور اسناد میچرخه
باقر بیقر : سلام ماشین کی رو دادند ؟؟؟؟؟؟ منو امروز صبح دادند هر می بهش دادند دستش بالا
پارس سفارشی تابستان : خدا لعنت کنه این بی شرفای کثیف هی ملت سرگرم میکنن یک بخوانی درمیان
پرهام مچکربم : پرهام جون عشق من بیا با اخبار خوبت کمی این جمع اسفندماهی را دلداری بده.
Fx tehran : نه امین جان برای منم واریز نمیکنن 24 اسفند فاکتور شده
باقر بیقر : سلام هر کی ماشینشو گرفته دوتا دست و یدونه پاهاش بالا
حمیدرضا : سلام، دوستان دیماهی که ماشینشون هنوز نرسیده به نمایندگی لطفا + رو بزنید ببینیم چند نفریم؟
فائزه اسفند : ببخشید شما ازکجا انقدمطمئن حرف میزنید
دی401 : 27فروردین واریز کردم 21اردیبهشت فاکتورشده
ایکس22 : سلام من نقدی دی ماه هستم هنوز تحویل نگرفته ام