نگاهی مختصر به سیتروئن C3، پرنسس جدید سایپا

 

نگاهی مختصر به سیتروئن C3، پرنسس جدید سایپا

به‌تازگی، شرکت سایپا از هاچ‌بک جذاب و آوانگاردی به نام سیتروئن C3 رونمایی نمود که توجه بسیاری از اهالی رسانه و عشاق خودرو را به طرف خود جلب کرد. به این بهانه، نوشتار کوتاهی را تهیه نمودیم تا شما عزیزان را بیش از پیش با این نومولود غربی سایپا آشنا نماییم.
 
سیتروئن C3 رونمایی شده توسط سایپا آخرین نسل و یا به عبارتی سومین نسل از این خودروست که نخستین بار، در بیست و نهم ماه ژوئن سال 2016 میلادی رونمایی شد. این خودرو بر مبنای پلت فرم نام آشنای PF1 تکوین و توسعه یافته است، پلت فرمی که هم‌اینک در دیگر خودروهای خانواده پژو-سیتروئن ازجمله پژو 208، سیتروئن C4 کاکتوس و DS3 نیز به کار می‌رود. سیتروئن C3 فعلاً فقط در کشور اسلوونی تولید می‌شود.
 
نگاهی مختصر به سیتروئن C3، پرنسس جدید سایپا
 
نسخه جدید سیتروئن C3 در نمای مقابل از سیتروئن C4 پیکاسو الهام گرفته است و بالشتک‌های پلاستیکی مشکی روی درب‌های آن نیز از مدل C4 کاکتوس اخذ شده است. این بالشتک‌ها که AIRBUMPS نام دارند نقش بسزایی در جذابیت بیش از پیش این خودرو ایفاء نموده و تا حد زیادی نقش ضربه‌گیر را برای آن بازی می‌کنند، موردی که صرف وجودش در خیابان‌های شلوغ کشورمان بسیار مفید و سودمند است. رنگ‌آمیزی جالب و بدیع اجزای گوناگون بدنه در این خودرو، موردی است که در همان نگاه نخست بیننده را مجذوب خود می‌کند و شاید سیتروئن C3 جدید را بتوان از معدود هاچ‌بک‌های موجود در دنیای امروز دانست که سقف آن به رنگی مجزایی قابل سفارش است.
 
نگاهی مختصر به سیتروئن C3، پرنسس جدید سایپا
 
طول/عرض/ارتفاع این خودرو معادل 3996/1740/1470 میلی‌متر و فاصله بین دو محور جلو و عقب آن برابر با 2540 میلی‌متر است. وزن خالص سیتروئن C3 بین 968 الی 1080 کیلوگرم برآورد می‌شود.
 
سیتروئن C3 با طیف متنوعی از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی در بازارهای جهانی عرضه می‌شود. مهم‌ترین پیشرانه بنزینی آن فعلاً یک نسخه 1.2 لیتری است که در دو گونه تنفس طبیعی و توربو در دسترس است. نسخه‌های تنفس طبیعی این پیشرانه در دو نسخه 68 و 82 اسب بخاری و نسخه توربو هم در تک نسخه 120 اسب بخاری عرضه می‌شوند. نسخه بنزینی دیگر که با پیشرانه پژو 2008 ایران‌خودرو مشترک می‌باشد، 1.6 لیتر حجم دارد و از گونه توربوشارژ می‌باشد از توان خروجی فوق‌العاده‌ای معادل 163 اسب بخار برخوردار است و بنا به ادعای سایپا برای نخستین بار در بازار ایران است که عرضه می‌شود. نسخه دیزلی سیتروئن C3 نیز با 1.6 لیتر حجم از توانی معادل 75 اسب بخار برخوردار است. به لحاظ سیستم انتقال قدرت، سیتروئن C3 با دو گونه متفاوت از گیربکس اعم از گیربکس 6 سرعته دستی و یا 6 سرعته اتوماتیک قابل سفارش است.
 
نگاهی مختصر به سیتروئن C3، پرنسس جدید سایپا
 
داخل کابین سیتروئن C3 از نمایی ساده و شکیل و مملو از پلاستیک‌های خشک و ارزان بهره می‌برد. در جای‌جای آن می‌توان از خطوطی مستقیم سراغ گرفت که با اشکال سخت بدیعی ترکیب شده و هارمونی مناسبی را برای آن تدارک دیده‌اند. در مجموع، طراحی این کابین را می‌توان ترکیبی از سنت و مدرنیسم دانست. مثلاً دستگیره درب‌های این خودرو به ساخته‌های قدیمی سیتروئن بسیار شبیه هستند و ناخودآگاه آدمی را به یاد مدل معروف ژیان می‌اندازند. فضای کابین هم در کل جادار بوده و صندلی‌های آن نیز نرم و راحت هستند. البته در این میان، نباید از فنربندی بسیار نرم و روان این خودرو غافل شد که کاملاً درخور نام بلند سیتروئن بوده و سواری بسیار راحتی را برای این هاچ‌بک کوچک فرانسوی مهیا می‌کنند.
 
 
نگاهی مختصر به سیتروئن C3، پرنسس جدید سایپا
 
از حیث ایمنی، سیتروئن C3 خودرویی مستحکم و ایمن بوده و در آزمون ایمنی یوروانکاپ توانست 4 ستاره ایمنی را از آن خود نماید. امتیاز حفاظتی مربوط به سرنشینان بزرگسال نیز در این خودرو معادل 88 درصد است. سیتروئن C3 در بازار فرانسه از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است و در ده ماهه نخست سال جاری با مجموع فروش 60,938 دستگاه توانست جایگاه سومین خودروی پرفروش بازار فرانسه را از آن خود نماید.
 
 
 
 
 

منبع

پدال

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , سیتروئن c3 , سایپا , داشبورد






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

کاربر: جاویدیان
0

انگار رنو کپچر که صورتش رو تغییر داده باشن
09:59  1396/10/10
پاسخ دادن
کاربر: جاویدیان
0

وقتی سایپا در میان خودروهای ارزان چینی گرانفروشترین مونتاژکار داخلی هست (طبق لیست منتشره و مقایسه با بقیه) وای به حال این ماشین که اسم و رسم اروپایی هم یدک میکشه چنان قیمتی بذاره که حیرت کنید و البته مث مگان و ریو و v5 بعد از چند سال بساطش رو جمع می کنه و میره سراغ یه چیز دیگه و دست مردم تو حنا!!
02:00  1396/10/08
پاسخ دادن
امیرعلی
0

از قیمت جهانیش به راحتی میشه حدس زد که غیرممکنه قیمتش ۴۵ میلیون باشه.
17:01  1396/10/05
پاسخ دادن
ستار
4

از عقب چقدر شبیه تیبا2 خودمونه
10:57  1396/10/03
پاسخ دادن
غفار
0

هیچ شباهتی نداره.به تیبا ۲ شما
17:04  1396/10/06

محمود
5

این ماشین ترکیه به قیمت 45 میلیون تومن اونم با اقساط 20 ماهه بدون بهره فروخته میشه ولی متاسفانه تو کشور من قیمت بالای 90 تومن ، واقعا به این میگن دزدی تو روز روشن
07:58  1396/10/03
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
آریسان2 : دوستان پرتابل بنده از آماده برای فاکتور رفته روی پرداخت کل وجه چرا یه مرحله رفته عقب؟ ثبتنام20فروردین هستم
J7 صادرات : امروز خداروشکر بیمه سبز شد رفت رو پلاک روند بعد شاسی خیلی سریع پیش رفت
s5 تهران : چرا ثبت نام شهریور رو فاکتور نمیکنند؟ کسی هست ثبت نام شهریور باشه و تمکیل وجه دی ماه؟
J7 صادرات : نه این شرکت اصلا روش به نوبت حساب نکن این شرکت اصلا اصول و قاعده و قوانین نداره هردمبیلی هرماهی و فاکتور میکنند
اس تری : سلام ۱۰/۰۹ رنگ مشکی شهر بوشهر
تارا V4 LX : سلام مهرداد75 من دوماه تاخیر تحویل داشتم 41 میلیون تومان سود تاخیرش شود<حدودا 8 تومان الحاقیه بیمه و ... کم کردن 33تومان قابل پرداخته که گفتن حدودا دوماه بعد بهتون پیام میدیدم میرین بانک صادرات حواله میگیرین. نقدی به حساب واریز نمیکنند متاسفانه.
saeid V4 : سلام من تماس گرفتم گفتش دهه دوم اسفند فاکتور داره میشه و حداقل دوماه تاخیر داره تحوی هال
J7 : سلام دوستان بعد از حدود ۲۴۵ روز انتظار بالاخره دیروز زنگ زدن که امروز ساعت ۲ بعدظهر بریم برای تحویل دوستان من ۲۷شهریور دومرحله ای ثبت نام کردم دی ماه تکمیل وجه کردم این چند وقت از شهریور ماه تا الان تواین گروه بودیم خیلی چیزا یاد گرفتیم انشالله که همه ماشینهارو زودتر تحویل بدن امیدوارم کسی دیگه ثبت نام جدید نکنه که این شرکت یه کم به خودش بیاد و تعهداتش به موقع انجام بده
.... : با سلام و وقت بخیر، افزایش قیمت اصلا درست نیست و نباید خودمون را قانع کنیم به پرداختش، چون موقع ثبت نام ما قیمت قطعی ثبت نام کردیم نه علی الحساب، لطفا اینقدر نگید افزایش قیمت!!!!ضمنا مگر ۱۰۰ میلیون کم پولیه که راحت ازش صحبت می کنید؟؟؟
X5 سفید : با شماره قرارداد و کد ملی وارد شو. شماره شاسی رو میبینی. احتمالا بیمه شخص ثالث هم از بیمه حافظ صادر شده باشه. میتونی بری شماره بیمه نامه ت رو هم از بیمه حافظ بگیری. البته برای خودم پیامک بیمه و شاسی هر دو اومده بود.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
60019تحویل 29اسفند به 21 : سیستم اصن نیومده رو حالت بروز چطور فاکتور شدی
محمد : داداش اول فاکتورمیشه بعدپلاک بعدازپلاک نهایت یه هغته بعدتحویل میدن
207 پانا : تکمیل وجه 18 دی فاکتور شدم
ابراهیم : سلام بر همگی من سورن تک تحویلی 30 بهمن بودم 2/26 فاکتور شدم2/29 پلاک شدم کسی میدونه چند روز دیگه ماشین رو تحویل میدهند
رسول دوگانه بهمن : اخه تو که میای میگی افزایش قیمت می خوره غلط میکنی با کارکنان سایپا این حرفو میگی درسته من تکمیل وجه کردم ولی این اسفندی های عزیز باید 2 ماه پیش ماشین تحویل می گرفتن افزایش قیمت واسه ماها نیست نه یکپارچه نه پیش فروش
پرهام : باسلام طی جلسات این هفته سایپا. مدیریت سایپا تصمیم گرفته است .که دعوت نامه ساینا اس دوگانه سوز را اول تیر ماه بفرستد .. وباقیمت جدید اعمال می‌شود.
پرهام : باسلام طی جلسات این هفته سایپا. مدیریت سایپا تصمیم گرفته است .که دعوت نامه ساینا اس دوگانه سوز را اول تیر ماه بفرستد .. وباقیمت جدید اعمال می‌شود.
رضا شیراز کارگر ایران خودرو : سلام در جواب پارس زمستان برای پارس سفارشی که خود ماشین را ندادن حواله نمی سوزه ولی از پاییز پارس سفارشی ندادن اگه بخواهند تولید کنند مجبور میشن مال پاییز را بدهند بخاطر همین این کار را نمی‌کنند و برای پاییزی ها تبدیل به 207 ارتقا یافته با مبلغ 500 میلیون اومد آخرین تبدیل عید امسال برای پاییزی ها بود برای شما هم احتمال تبدیل به 207 از الان تا سه ماه دیگه وجود داره ولی قیمت اش نقد خواهند داد امیدوارم که برای شما حداقل پارس ساده بیاد که جز خوش شانسی حساب خواهد شد
رضا کارگر ایران خودرو واقعی : سلام سهمیه نمیسوز ولی استاندارد با ایران خودرو به مشکل خوردن معلوم نیست کی پیام پارس بیاد تبدیل به سورن بزنید ضرر نمیکنید
ساینا دوگانه بهمن ماه : عزیزان دی ماهی کسی مونده فاکتور نشده باشه دوستان