واردات خودرو به کشور در دست محصولات رنو

 

واردات خودرو به کشور در دست محصولات رنو

اتحاد استراتژیک آلیانس به رهبری رنوی فرانسه و با حضور۳ شرکت رنو، نیسان و میتسوبیشی توانسته در ۸ ماهه نخست سال با واردات بالغ بر ۲۴ هزار دستگاه خودرو، چیزی نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار خودرو به خریداران ایرانی بفروشد و مالک ۴۲ درصد از کل بازار ایران باشد. البته این علاوه بر ۱۲۰ هزار دستگاهی است که شرکت رنو از طریق شرکای خود یعنی ایران‌خودرو و سایپا در سال ۲۰۱۷ در بازار ایران به فروش رسانده است. نکته مهم این مسئله رشد گسترده فروش محصولات این ۳ برند در ایران علیرغم عمر اندک واردکنندگان محصولات رنو، نیسان و میتسوبیشی بوده که نشان می‌دهد کیفیت، تلاش و رقابت‌پذیری شاخصه اصلی تولیدان کنسرسیوم آلیانس به حساب می آید و چه اندازه حضور بیشتر رنو در ایران می‌تواند به توسعه صنعت خودروی کشور کمک کند.

 

نگاهی به لیست شرکت‌های برتر در زمینه واردات خودرو نشان می‌دهد بازار بیش از هر زمان دیگری رقابتی شده و خریداران با دایره انتخاب بزرگتری در هر کلاس می‌توانند اتومبیل دلخواه خود را انتخاب کنند. بر این مبنا اگر در گذشته یک برند (هیوندای) به تنهایی مالک ۴۰ درصد بازار کشور بود حالا اما شرکت برتر تنها مالک ۲۹ درصد کل بازار خودروهای وارداتی است. رنو با واردات 15.5 هزار دستگاه خودرو علاوه بر کسب رتبه نخست واردات از لحاظ تعداد، کمی بیش از ۳۰۰ میلیون دلار خودرو به ایرانیان در ۸ ماهه نخست سال خودرو فروخته و در این بین نقش ۲ محصول کولئوس و تالیسمان بسیار پررنگ بوده است.

 

هیوندای اما با یک نزول گسترده از سهمی حدود ۳۳ درصدی در ۸ ماهه نخست ۹۵، حدود ۱۹ درصد از کل بازار ایران را با صادرات بیش از ۱۰ هزار دستگاه خودرو به خود اختصاص داده است تا بدین ترتیب کمی بیش از ۲۷۰ میلیون دلار اتومبیل به خریداران ایرانی بفروشد. تویوتا با کمک لکسوس شاخه لوکس خود موفق شده مجموعا ۷۴۰۰ دستگاه خودرو در ایران بفروشد تا با تکیه دادن به رتبه سوم مهم‌ترین واردکنندگان خودرو به بازار، ضمن کسب سهمی معادل ۱۴درصد، چیزی بیش از ۲۷۵ میلیون دلار خودرو به ایران فروخته است. نیسان هم که در دوره جدید، تنها یک سال از حضورش در بازار ایران می‌گذرد با فروش حدود ۵۲۰۰ دستگاه خودرو که محدود به ۲ شاسی‌بلند ایکس‌تریل و جوک می شود، ضمن کسب سهمی معادل ۱۰ درصد از بازار ایران ۱۱۰ میلیون دلار خودرو در بازار کشورمان فروش داشته است.

 

اما پس از این برندهای موفق، کیا خودروساز خوشنام کره‌ای در رتبه پنجم قرار دارد که با بدترین افول ممکن، تنها توانسته کمی بیش از ۴۱۰۰ دستگاه خودرو در ایران به فروش برساند و با سهمی 7.5 درصدی ضمن به دست آوردن حدود ۹۵ میلیون دلار از بازار ایران، حدود ۱۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش فروش را تجربه کند. سانگ‌یانگ دیگر خودروساز کره‌ای هم با واردات ۲۵۰۰دستگاه اتومبیل که عمدتا شامل مدل تیوولی بوده توانسته ضمن کسب سهمی4.5 درصدی از بازار ایران، بیش از ۲۶ میلیون دلار خودرو در باازر ایران بفروشد. میتسوبیشی هم بالاتر از ب.ام. رتبه ششم بازار را به خود اختصاص داده و با فروش ۲۴۰۰دستگاه از انواع محصولاتش، ضمن کسب سهمی ۴ درصدی از بازار، ۴۵ میلیون دلار از گردش مالی بازار خودروهای وارداتی ایران را به خود اختصاص داده است. ب.ام.و نیز ضمن فروش بیش از ۲ هزار دستگاه خودرو در ایران، ۱۴۵ میلیون دلار به ایران صادرات داشته است تا بالاتر از پورشه، پژو، دی‌اس و ولوو در رتبه هشتم برترین واردکنندگان بازار ایران جای گیرد.

 
 
 
 

منبع

ایران جیب

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , واردات , رنو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

کاربر: نوید جهرمی
0

موفق ترین شرکت واردکننده امسال ب نظرم جهان نوین آریا بوده.امیدوارم همین قوت در کارشون باقی بمونهو با تعدادبیشتر، قیمت رو هم کاهش بدن و هر چ سریع تر سبد محصولاتشون رو کامل کنن.
رنو هم باید محصولات داچیا رو از رنو جداکنه و بازارسازی مناسبی انجام بده تا امکان مونتاژمحصولاتش فراهم بشه. امسال ب لطف محصولات بروز،زیبا و قیمت مناسب ب نسبت رقبا بازارخوبی رو کسب کرد در حالی ک از نمایندگیش(نگین خودرو)نارضایتی زیادی داشتن.
20:16  1396/10/07
پاسخ دادن
idealfa.com
0

درود برشما..
سپاااااس از سایت خوبتان..
موفق باشید..

جی پی اس خودرو

ردیاب خودرو

ردیاب ماهواره ای خودرو
10:21  1396/10/05
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هلیا : تصحیح میکنم۲۷ اردیبهشت
سعید : سلام احسان جان . میگم شما تحویل زمستان بودین ؟
اس۵ - ۲۲ مهر : سلام دوستان من خرید اقساطی ۲۲ مهر بودم ۲۴ فاکتور شد. چند روز پیش به نمایندگی مراجعه کردم میگفتن قرار شده تولید اس ۵ ادامه داشته باشه و بر خلاف شایعات متوقف نمیشه و مثل پرشیا هست داستانش و همین حرفو پشتیبانی هم تماس گرفتم گفتن. این خیلی عالیه که تولیدش ادمه داره و به نفع خریدارانش هست حتی نمایندگی میگفت تو ماه اینده بازم براش قرار شده طرح فروش بذارن،
J4 : سلام دوستان من ماشینو که تحویل گرفتم نمایندگی گفت سینی زیر ما نصب نمیکنیم جای دیگه هم نصب نکنید مگر اینکه جاده سنگلاخی و خاکی زیاد میرین. گفت باعث میشه دمای موتور و گیربکس بره بالا و زودتر خراب شه. میگفت بعضی نمایندگی ها خودشون نصب میکنن و میگن گارانتی باطل نمیشه ولی به غیر از خودشون هرجای دیگه ببرین گارانتی باطل میشه. دوستان تجربه ای دارن در این مورد؟
رضا ۲۷مهرماه : سلام ۲۷مهرماه هیچ خبری نیست بخدا شورشو دراوردن
محمد آریسانی : سلام دوستان هر کس از ثبت نامی های اسفند ماه فاکتور شد خبر بده لطفا، چند روزی هست فاکتور اذیسان متوقف شده انگاری، لطفا مثه صفحه پیج بقیه خودرو ها شماهم همکاری کنید دوستان گلم. من خودم ثبت نام 4 ام اردیبهشت هستم رنگ خاکستری،در مرحله منتظر فاکتورم
تیتانیوم ۲ بهمن : دوستان کسی اطلاع داره چقدر زمان میبره تا جریمه تاخیر پرداخت بشه؟
فرزاد : کسی از ترخیص خودرو از گمرک توسط سایپا اطلاع داره؟ ظاهراً سرعت ترخیص خودرو از گمرک زیاد شده
نبیلی : کسی هست 90 روزه اسفند 1402 اطلس پذیرش شده باشه بهش تحویل داده باشن ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا تک 85گانه : سلام پذیرش 12بهمن امروز فاکتور شدن خدارو شکر رنگ زده سفید شیری چرا
دنا پلاس تحویل تابستان : فراخوان دنا پلاس معمولی تحویل تابستان از خرداد شروع میشود ؟
دوگانه بهمن : پیش فروش بودی
مصطفی : شب عید اس آر تحویل گرفتم.فرمون صد به بالا میزنه که بالانس هم درست نشده ،کمتر شد ولی بازهم هست. کولر دیگه باید چکار کنم ،دیروز باد گرم میزد.تمام تنظیماتش درسته ولی باد معمولی میزنه.اصلا خنک نیست.کوندانسور درگیر نمیشه. دوستان اگه تجربه‌ای دارن،در میون بزارن
تبدبل به 207 : تیوتری تا 16 دی امروز فاکتور شده دوستان
اسد : سلام بعد چند روز پول واریز ثبت میشه
تبدیلی پارس به سورن : درود به شما که همه رو راهنمایی میکنید . ممنونم از شما
دوگانه بهمن : سلام آقا مهدی دیگه تمام شد شنبه پلاک میشی 4و 5 روز بعد میاد
دوگانه بهمن : جومنگ سلام مبارکه باز مال شما خوب بود الان 22 روزه بهمنی هنوز فاکتور نشدیم یعنی 10 روز بعد میدن
محمد حسن : سلام، منم دوگانه تحویل 4 اسفند بودم، به 207 تبدیل زدم و الان خیلی سریع هم تخصیص شد و هم پلاک و الان در حال صدور اسناد هست، حدود 33 تومن پول بهم پس میدن، خودرو 207 پاناروما با کلاس 21 هست و دیروز یکی از دوستان بهم پیشنهاد داد 800 میلیون تومان بفروشم بهش