ساینا برقی معرفی شد

 

ساینا برقی معرفی شد

 
خبرهای مربوط به تلاش سایپا برای ساخت یک محصول برقی به حدود یکسال قبل باز می گردد و حالا مهندسان سایپا در همکاری با دانشگاه خواجه نصیر و یک شرکت بلژیکی از نخستین نمونه ساینا برقی رونمایی کرده اند.
 
با این وجود برنامه ریزی برای تولید انبوه ساینا برقی برای 18 ماه آینده انجام شده است و قیمت تمام شده این خودرو نیز در حدود 70 میلیون تومان خواهد بود که رقم قابل توجهی نسبت به نسخه های بنزینی ساینا با قیمت 28 میلیون تومان به نظر می رسد.
 
 
البته سایپا امیدوار است که با حمایت های دولتی و ارائه تسهیلاتی ویژه، قیمت تمام شده خودرو برای مشتریان به حدود 40 میلیون تومان کاهش پیدا کند، هرچند که باید منتظر ماند و دید که آیا دولت و سایر نهاد های وابسته از توان مالی کافی برای ارائه سوبسید 30 میلیون تومانی بر روی هر دستگاه ساینا برقی برخوردارند یا خیر؟
 
 
از حیث فنی اما به نظر می رسد که محصول برقی سایپا تلفیقی از تکنولوژی های داخلی و خارجی باشد، توان موتور برقی ساینا برقی 70 کیلو وات معادل حدود 93 اسب بخار اعلام شده است که رقمی بسیار نزدیک به نمونه بنزینی ساینا به نظر می رسد.
 
باتری توسط شرکت صبا باتری تامین شده است و احتمالا ادوات کنترلی نیز ماحصل دانش شرکت بلژیکی حاضر در این پروژه است، اما آنچه تا حدی بر روی عملکرد ساینا برقی سایه می افکند، پیمایش نسبتا اندک این خودرو است که چیزی بین 170 الی 210 کیلومتر اعلام شده است و چنین رقمی ساینا برقی را تبدیل به خودرویی برای جا به جایی های محدود درون شهری می کند.
 
 
اما در نقطه مقابل به گفته مسئولین پروژه، شارژ ساینا برقی با شارژر های سریع تنها 40 دقیقه زمان می برد و در صورت استفاده از شارژر های عادی نیز این رقم به 3 ساعت و 40 دقیقه افزایش می یابد.
 
به هرحال باید منتظر ماند و دید که سرنوشت این پروژه چه خواهد شد اما با توجه به شرایط فعلی صنعت خودرو جهان می توان گفت که تلاش صورت گرفته برای ساخت ساینا برقی شایسته تقدیر است و امید می رود که با حمایت و توسعه این پروژه خودروسازان کشورمان نیز روزی بتوانند خود را در زمره تولید کننده محصولات سبز و پاک تلقی کنند.
 

منبع

دیجیاتو

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ساینا برقی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

سعید10
0

خب چرا از مهندس جمشید آرین که 16 سال تخصصش خودروی الکتریکیه و ثابت کرده که میتونه صفر تا صد خودروی الکتریکی رو بدون وارد کردن کوچکترین قطعه تو ایران بسازه و جالبه که بدونید این خودرو توسط ایشون ساخته شده ولی سوال اینجاست که چرا به جای حمایت از هموطن میرن با شرکت های خارجی قرار داد میبندن؟؟
حتما باید پای یه شریک خارجی این وسط باشه که افزایش قیمت ها رو به ارز و ... نسبت بدید؟؟
چرا به مهندسین ایرانی بها نمی دید؟؟
کلیپ ها و اختراعات مهندس آرین تو اینترنت هست و همه میتونن ببینن و قضاوت کنن.
11:40  1396/10/21
پاسخ دادن
مهدی
0

پیشرفت خوبی داشتیم درسته که این ماشین فقط برا ماکت و نماد ساختن و احتمال خیلی زیاد انبوه سازی نمیشه ولی خیلی خوبه تا مرحله ساخت ماشین برقی با کمک دانشگاها رفتن
09:30  1396/10/21
پاسخ دادن
شاسی بلند دار
0

بخدا بهترین را حذف الودگی تولید همین ماشیناست...من ماشینم را که شاسی بلنده میفروشم و همینا میگیرم..بخاطر حذف الودگی .بخاطر هم وطنم..داریم میمیریم از الودگی ..روزی 30 نفر تو تهران بعلت الودگی میمیرن و سکته میکنن...روزی 50 الی 100 نفر تومور مغزی سرطان دارن میگیرن از الودگی هوا ....پارازیت ماهواره ای و دکل غیر استاندارد و امواج الکترو مغناطیس عامل اصلی تومور مغزی است...عامل عدم بارندگی همین پارازیت ماهواره ایست..مواج مضر ابر باردار را خنثی میکنه...
09:12  1396/10/21
پاسخ دادن
عباس
0

خالا خالا باید روی این محصول کار کرد تا به تولید انبوه برسه.باتری باید در هز شرایط محیطی کار کنه نه اینکه در فصل زمستان در خارح از شهر باتری قطع بشه ان وقت مسافر بدبخت چکار کنه.طول عمر باتری مهمه و....
شرکت های صاحب نام سال ها دارند کار می کنند ولی هنوز خیلی به تولید انبوه نرسیدند.که خالا سایپا 18 ماه دیگر به تولید انیوه برسه.
تازه بعدش اطمینان مشتزیان برای دادن پول می رسه .من که با این قیمت پول نمی دهم
08:14  1396/10/21
پاسخ دادن
2%
0

به به چه عالی دستتون درد نکنه با این قیمت هزینه های سربار بنزین 20، 30 سال مصرف ماشین رو پیش پیش میگیرن

عالیه عالی
01:56  1396/10/21
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
پذیرش۱۹اسفند : سلام کسی از فاکتور خبر نداره چرا از اول سال اطلس را فاکتور نمیکنن
شاهین اتومات 18 دیماه : خدا وکیلی راست میگی ؟ خبر خوبی بود خوشحالمون کردید خدا کنه زودتر بدند انتظار خیلی سخته
اس فایو مهر : من هر روز زنگ میزنم و بحث و دعوا میکنم همچنان هم میگن خبری نیست لطفا لطفا لطفا خسته نشید و هر روز زنگ بزنین بلکه یه پیگیری بشه و از بلاتکلیفی دربیایم وقتی زنگ نمیزنین و دعوا نمیکنید هی میندازنش عقب تر
J4 اردیبهشت 1403 : سلام به سلامتی چه رنگی؟ مشکی رو زودتر دارن میدن اما سفید خبری نیست.
ایمان (شاهین اتومات) : سلام مبارکه به سلامتی
ناشناس : مبارک باشه انشاالله نوبت ما بشه شاهین اتوماتیک دعوت نامه بیاد بعدش تکمیل وجه فاکتور بشه
تارا +V1 : سلام دوستان لطفا اگه کسی این مشکل من رو داشته و حل کرده راهنمایی کنید بازویی برف پاک کن بالا نمیاد که شیشه رو بشوریم یا خشک کنیم برخورد میکنه به لبه کاپوت جلو متاسفانه!!! چکار باید کرد؟
مهدی : سلام دستتون درد نکنه که اطلاع دادید واقعا فاکتور شدید ما خیلی وقت منتظر هستیم واریزی ۲۴ دی
ناشناس : 6خرداد 402 توی سامانه یکپارچه شاهین برنده شدیم از طرف شرکت سایپا پیامک اومد مهرماه 402 برای شاهین اتوماتیک سی وی تی واریز وجه کردیم تالان هم منتظر دعوتنامه هستیم از سوی سایپا ارسال بشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سوال از پرهام : پرهام عزیز مطمئنی امروز فردا دعوتنامه اسفند میاد؟
ساینا تک : کلا فروش فوری هارو فراموش کردن
207دستی : ده روز طول کشید
محمد : همین کار رو بر سر متقاضیان پارس درآوردند،ندادن تا وقتی که قیمت بردند بالا بعد گفتند حالا بیایید بگیرید
21 اسفندی : به سلامتی مبارکه تاریخ فاکتور و پلاک شدن کی بود؟
مریم : سلام دی ماه کسی مدارک ماشین رو تحویل گرفته
ساندرو استپ : هر کی خواست در شهرستان شکایت کنه حتما هردو نمایندگی و هم شرکت پارس خودرو رو در ستون خوانده قرار بده تا شکایت در شهرستان خودش رسیدگی بشه
استپ 97 : با نیت نویسنده این کامنت کار ندارم ولی هر کی خواست در شهرستان شکایت کنه حتما هردو نمایندگی و هم شرکت پارس خودرو رو در ستون خوانده قرار بده تا شکایت در شهرستان خودش رسیدگی بشه
ابراهیم : سلام منظورتون چه کسانی هست؟ کی تکمیل وجه کردند؟
207 ارتقا : سلام 207 ارتقا یافته چند روزه فاکتور نمیشه همه زنگ بزنید ایرانخودرو تا زنگ نزنیم اصلا فاکتور نمیکنن