ایده پردازی های عجیب سایپا؛ تولید خودرو با کیفیت برای عموم مردم

 

ایده پردازی های عجیب سایپا؛ تولید خودرو با کیفیت برای عموم مردم

 
استراتژی سایپا، توسعه و تولید محصولات جدید با آلایندگی کم، قیمت مناسب، کیفیت مطلوب و قابل رقابت است. در همین راستا روابط عمومی سایپا متن زیر را به عنوان استراتژی بلند مدت این شرکت منتشر کرده است که خواندن آن خالی از لطف نیست.
 
شرکت سایپا در سال 1344 با سرمایه اولیه 160 میلیون ریال با نام «شرکت ایرانی تولید اتومبیل سیتروئن ایران» تأسیس گردید. در تاریخ 15 اسفند ماه 1345 به ثبت و دو سال بعد به مرحله بهره‌ برداری رسید.
 
توسعه محصول جدید به عنوان رویکردی نوین درکاهش ریسک های تصمیم گیری برای مدیران مفید است. هدف از توسعه محصول ،پاسخ به نیاز مشتریان، سازگاری با شرایط بازار، تغییرات محیطی، افزایش سود، رضایت مشتریان و مقابله با سیاست های رقبا است.
توسعه و تولید محصول جدید و تجاری سازی موفق در بازار با محصول بهبود یافته باعث کوتاه تر شدن منحنی عمر محصولات قدیمی و جایگزینی خودروهای به روز خواهد شد. امروزه تولیدکنندگان برای ایجاد ارزش افزوده در مشتریان و ترغیب به خرید در آنها، باید در تمایز و تمرکز بر بازارهای خود یا در توسعه بازارها انعطاف پذیری مناسبی با تکیه بر استراتژی توسعه محصول داشته باشند.
در فرایند توسعه محصول از ایده یابی تا عرضه محصول به بازار، بیشترین اثر مربوط به عامل تیم توسعه محصول است. عوامل زیادی در تصمیم گیری مدیران در فرایند توسعه محصول دخالت دارند این عوامل به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می شوند که می توان به شاخص هایی مانند: تشکیل تیم، ایجاد انگیزه در کارکنان تیم، غربال ایده ها و تحت نظر گرفتن سیاست گذاری رقبا ـ که از برنامه های مدیران در این فرایند است ـ اشاره کرد.
 
 
گروه خودروسازی سایپا در دوره جدید با رویکرد تحول در توسعه محصول با شتاب بیشتری به این مقوله مهم در صنعت خودرو توجه می کند به نحوی که مدیرعامل سایپا در پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو اشاره کرد که سایپا همواره به تولید محصول اقتصادی که با توان خرید مردم سازگاری داشته باشد، معروف است و از مذاکره با یک خودروساز خارجی برای تولید محصولی جدید با قیمت مناسب وکیفیت بالا خبرداد که این خبر محسن جهرودی را می توان نقطه عطفی در آغاز حرکت رو به جلوی سایپا در توسعه محصول قلمداد کرد.
 
همچنین ایشان در بخش هایی از صحبت های خویش مواردی مانند اقتصادی بودن و کیفیت داشتن محصولات جدید سایپا را مورد تاکید قرار داد که خبر خوشحال کننده ای برای مردم است از این جهت که خودروسازان داخلی با خودباوری و تلاش فرزندان و متخصصان و مدیران این مرز و بوم در مسیری قرار گرفته اند که مى توان بیش از گذشته به آینده صنعت خودروی داخلی و به ویژه سایپا امیدوار بود.
 
در همین راستا سایپا معتقد است که رویکرد مدیرعامل این مجموعه تاکید بر کیفیت و همزمان اقتصادی بودن محصولات است و از این منظر یکی از مزیت های رقابتی سایپا علاوه بر کیفیت محصولات، این است که محصولات این شرکت با توان خرید مردم سازگاری دارد و این رویکرد منجر به تولید و عرضه انبوه خودروی با کیفیت کوییک در آینده ای نزدیک شده است و تولید و عرضه محصول رقابت پذیر و باکیفیت، محور اصلی توسعه محصول در سایپا است که باید منتظر ماند تا خودروهای جدید این خودروساز وطنی را در خیابان های کشورمان ببینیم.
 
آنچه در سطور بالا خواندید، استراتژی رسمی سایپا برای تولید خودروهای آتی این شرکت است که احتمالا مقدمه ای برای عرضه رنو کوئید توسط سایپا نیز محسوب می شود.
 
اما عجیب آنکه علیرغم تاکید مکرر بر کیفی بودن خودروهای تولیدی در عین قیمت گذاری آن ها، تاکنون شاهد بهبود کیفی وسیعی در خودروهایی چون تیبا و پراید نبوده ایم و قیمت گذاری سایپا کوییک با قیمتی بین 32 تا 42 میلیون تومان نیز کلیه امید ها برای قیمت گذاری رقابتی را نیست و نابود کرده است.
با این حساب مشخص نیست مدیران سایپا دقیقا بر چه اساسی چنین استراتژی دور از واقعیتی را برای شرکت تحت مدیریت خود ابلاغ می کنند؟
 
 
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , سایپا , داشبورد






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

سامان
1

زنده باد. بالاخره یک نفر آگاه و مطلع پیدا شد و یه نظر درست داد. مردم در فقر بسر میبرند و مسئولین بفکر سود بیشتر
04:31  1397/01/13
پاسخ دادن
عباس
0

استراتژی معمولا برای مردان حکومتی بیان می کتتد نه برای مردم.این مطالب برای پر کردن دهن دولتمردان است و بعد همان کار خودشان را انجام می دهند.همه شرکتهای ایرانی اینطوری هستند فرقی نمی کند پس زیاد به این جملات برای خودتان توجه نکنید
19:47  1397/01/04
پاسخ دادن
عباس
0

این استراتژی شرکت برای پر کردن دهان ملت و دولتمردان است دلیلی نمی باشد که بر این اساس کار کنند.کار کردن روش دیگری است حرف زدن روش خود را دارد.
13:14  1397/01/04
پاسخ دادن
امیر
0

بیش از 90% تولیدات این شرکت را پراید و تیبا و خودروی چینی تشکیل می دهند
که بی کیفیت و پرمصرف و ناایمن هستند و مردم کلا از خودروسازان داخلی توقع
تولید خودروی روز را ندارند!!
17:22  1397/01/03
پاسخ دادن
علیرضا
0

اصلا کسی توجه به این داره که ما برای مردم عادی و کارمند ماشینهای ارزون میخوایم..باید بریم بسمت تاتا موتور هند و امثال اون.. ما کشوری توسعه نیافته با درآمد بسیار پایین مردم و مشکلات فراوان.. بجای تاکید بر کیفیت بیشتر قوانین سختتر لازمه و فرهنگ رانندگی.. پ.رشه هم با این سرعتها و این راننده ها کشته میده در این جاده ها.. کانادا نیست که مردم سالی 60 هزار دلار درآمد داشته باشن و خودرو هم ارزون باشه... خودرو دو تا سه برابر قیمت میخوره در ایران و مردم بشکل کالای بسیار لوکس با اون درگیر هستن. فقر بیداد میکنه و... در توهم کیفیت تولید رو نابود کردیم...
20:40  1397/01/02
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s5 karaj20 mehr : سلام لطفا تاریخ ثبت نام تاریخ فاکتور اعلام بفرمایید
S5 : داداش کی بوده تاریخ ثبت نام؟؟ کی شاسی شد؟
علی : درسته شکایت شاید تنها راه باشه جواب به دوست عزیزی ک میگه اینجا ایران بله اینجا ایران تا پیگیری نکنی کارت پیش نمیره شمایی ک چندین ماشین گرفتی با کسی ک کل سرمایه شو داده و الان دستش توی حنا مقایسه نکنید
تی8/ تی9 : 17 بهمن ثبت نام تی8 که 22 اردبیهشت فاکتور شد 7خرداد پلاک شد و زده ارسال مدارک / حالا که تحویل بدن خدا عالمه
جک اس ۵مهرماه : شانزدهم مهرماه ثبت نام ۲۱اسفند شاسی ۲۳اسفند بیمه ۲۸اسفندماه پلاک همه مدارک ار کارت خودرو تا کارت سوخت رسیده ولی از تحویل خبری نیست دوناهه که درانتظارحمل است
حسین : سلام تا پایان خرداد رو دو هفته پیش به من گفته بودند
امیر s5 : آقایون و خانم ها برید داد و بیداد کنید تا تحویل بدن فقط جنت اباد
تی هشت : من تی هشت ثبت نام داشتم هجدهم بهمن مثل من کسی هست فاکتور نشده باشه تاریخ ثبت نامتونم بگید ممنون میشم
احسان چکنه : تا فردا اگه فاکتور نشه یه بلیت هواپیما میگیرم میرم اونجا هرکی موافقه قرار بزاریم یه ساعت بریم خراب کنیم روسرشون بیایم خدا شاهده میرم فقط تا فردا مهلت میدم
امیر s5 : باسلام امروز بالاخره زنگ زدن گفتن بیا s5تحویل بدن انشالله قسمت شماهم بشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پریناز دی ماه پیش فروش : سلام همه چیز تیبایی هست یک ریموت ساده و یک ریموت کنترل دار که فقط در ماشین باز میشه کیلومتر هم تیبایی شما فکر کن تیبا در پوسته ساینا اس
سوال از حسن : حسن شما چند واریز و فاکتور شدین
هایما : سلام در جواب یعقوب اگر ابطال بشه از ایران خودرو از نمایندگی میخواد که با مشتری تماس بگیرن
یعقوب : چطور فهمیدی ابطال شده
محمد : من بخشنامه 4724هستم دیشب پیام تبدیل اومد من که امروز تارا نقدی رو زدم بیخیال پارس شدم
اکبر 6 دنده واریزی 4 اسفند : سلام دوستان دنا 6 دنده تکمیل وجه 4 اسفند تحویل 3 خرداد رنگ سفید امروز فاکتور شدم جهت اطلاع دوستان
دوگانه پیش فروش بهمن : سلام دوستان . ممنون میشم جواب بدید. ببخشید ساینا دوگانه که گرفتید میشه بگید که آیا صندوق عقب با ریموت باز میشه یا ازداخل ماشین. آمپر جدید هست یا تیبایی؟؟؟ کلا بفرمایید با ساینا اس 85 گانه چه فرقی داره؟؟ ودر بازار کدوم گرونتر هست؟؟؟
ایکس 55 : من طبق آخرین تماسی که با دوستم داشتم و اونم با بم تماس گرفته گفتن 2300 دستگاه 55 آماده تحویل هست.همشون هم بررسی اکسل شدن .مجوزشون این هفته یا هفته بعد صادر میشه و بارگیری میشن.
علی : سلام.بله منم بخشنامه 4724 هستم.دیروز آخر شب پیام تبدیل اومد
رضا : من کد4743هستم برام پیامک تبدیل اومده میتونم تبدیل نزنم ؟پژومیدن؟