آیا سرعت مجاز، تاثیری بر میزان تصادفات دارد؟

 

کلید اشتباه دولت در قفل صنعت خودرو

 
تحقیق جدیدی توسط انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل نشان می‌دهد که حتی کاهش کم در محدودیت سرعت، باعث بهبود ایمنی در جاده‌ها و در نتیجه کاهش تلفات تصادفات می‌شود.
با توجه به تحقیقات بین‌المللی، کاهش سرعت مجاز خودروها ایمنی در جاده‌ها بهبود می‌دهد. با اعمال این محدودیت‌ها، سرعت خودرو در مناطق مسکونی و پر از ساختمان (مثل کوچه و خیابان‌های یک طرفه) به حدود ۳۲ کیلومتر بر ساعت نزدیک می‌شود.
 
اخیرا مطالعه‌ای توسط انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل (ITF) انجام شد که در آن ایمنی جاده‌ها را در ۱۰ کشور مورد بررسی قرار می‌دهد. انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل یک سازمان بین دولتی است که به عنوان اتاق فکر برای سیاست‌های حمل‌ونقل عمل می‌کند. در این بررسی، ارتباطی قوی میان سرعت، تعداد تصادفات و تلفات جاده‌ای به دست آمد.
 
طبق گفته ITF، این یافته مطابق با فرمولی علمی است که به طور گسترده‌ای استفاده می‌شود؛ در این فرمول هر یک درصد افزایش در میزان سرعت متوسط، موجب افزایش دو درصدی تصادفات همراه با صدمات غیرجانی، افزایش سه درصدی در میزان تصادفات مرگبار و افزایش چهار درصدی در تصادفات منجر به فوت می‌شود. مطالعه ITF به این نتیجه رسیده است که کاهش سرعت به مقداری نسبتا کوچک، به شدت خطر تصادف و تلفات را کاهش می‌دهد.
 
انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل به سیاست‌گذاران توصیه کرده است که محدوده سرعت باید در همه‌ی جاده‌ها کاهش یابد و در مناطقی که حوادث زیادی رخ می‌دهد، باید بر اساس سطوح زنده‌ ماندن محدودیت‌هایی برای سرعت خودروها اعمال شود.
 
در تلاش برای تعیین این مقدار، نویسندگان تحقیق ITF، حد مجاز ۳۰ کیلومتر بر ساعت را در مناطق مسکونی و پر از ساختمان پیشنهاد کردند؛ همچنین این رقم برای دیگر مناطق شهری ۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. این گزارش همچنین شامل محدودیت ۷۰ کیلومتر بر ساعت در جاده‌های روستایی بدون وجود علائم ترافیکی مشخص است، اما محدودیتی برای بزرگراه‌ها پیشنهاد نمی‌کند.
 
در پایان این گزارش نتیجه می‌گیرد:
 
برای کاهش تلفات جاده‌ای (یعنی تلفات و جراحات)، دولت‌ها باید اقدامات خود را برای کاهش سرعت در جاده‌ها و همچنین برای کاهش تفاوت‌ها در سرعت انجام دهند. از منظر فردی، خطرات ناشی از تصادفات شدید ممکن است به نظر کوچک بیاید، اما از نقطه نظر اجتماعی، هنگامی که میانگین سرعت و اختلاف سرعت در جاده‌ها کاهش یابد، ایمنی قابل توجهی به دست می‌آید.
این تحقیق در برابر یک بررسی متعلق به محققان دانمارکی در سال ۲۰۱۴ انجام شده است، که نشان می‌دهد افزایش محدودیت‌های سرعت باعث کاهش اختلاف سرعت بین سریع‌ترین و کندترین رانندگان می‌شود؛ در نتیجه ایمنی خودرو بهبود می‌یابد.
 
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , سرعت مجاز , میزان تصادف






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
پذیرش ۱۹ دی شاهین اتومات : منم پذیرش 19 دی ماه هستم ولی هنوز فاکتور نشدم تکمیل وجه رو روی ۱۸ دی ماه انجام دادم ولی پذیرش رو ۱۹ دیماه زدند هنوز فاکتور نشدیم منتظریم
H : نه ربطی نداره . من دوماهه تکمیل وجه شدم و تخصیص داده شده ، منتظر فاکتور بشه ، همینو زده . برای همه همینه
شاهین اتو : بله فروش فوق العاده بودم
رها : ظاهرا خیلیا این مشکل رو دارن..چون در سایت دیگه ای دیدم که عده ای اعتراض کرده بودن به این موضوع با پشتیبانی سایپا تماس بگیرین بنظرم 096550
j7 سفید : سلام خدمت دوستان من امروز صبح تحویل گرفتم ثبت نام دومرحله ایی شهریور تکمیل وجه دی ماه تحویل سیستمی بهمن ماه اصفهان دیروز رسیده امروز تحویل گرفتیم توی پارکینگ تحویل حدود ۱۲ تا۱۳ تاj7 مشکی دیگه هم بود
آراد : موعد تحویل زمستان بودین؟
اس۵ : لعنت بر ذات خرابتون موعد چکشون هست الکی همه شاسی شدن.ما که ندیدیم.ولی خر جد و آبادتونه
حسام : دوستان زنگ زدم سایپا بابت این پیام هیچ اطلاعاتی از سمت عرضه کننده ارسال نشده پرسیدم گفتن هیچی نیست و کد ملی رو گرفت گفت منتظر پیام تکمیل وجه باشین به نظرات منفی اهمیت ندین انشالله ب زودی برا همه پیام تکمیل وجه میاد اونایی ک عدم تخصیص خوردن و پلاک فعال داشتن دارن میسوزن ک اسمشون در نیومده گوش ندین اصلا
زهره : من همین اول کار بگم که خودم اطلس دارم و نزدیک به دوماهه که باهاش رانندگی میکنم ( اولین ماشینم کوییک بوده ) به شخصه ۲۰۷ رو بیشتر دوستدارم با ۲۰۷ رفیقم که مدل ۱۴۰۰ بود رانندگی کردم اطلس خیلی سواری نرم تری در اختیارتون میذاره ولی ۲۰۷ فرمون نرم تر داشبورد قشنگتر البته نظر شخصی خودمه ظاهر قشنگتر ولی خب اطلس از کوییک هم نرم تر و بهتره و قطعاتشم مثل کوییکه و کم خرجه نسبت به ۲۰۷ قطعات ارزونتری داره ، نسبت به قیمت کارخانه که خریدم واقعا راضیم سانروف داره آپشناش خوبه و و چیزی که من خیلی باهاش حال میکنم سانروف جمع جورشه که توی ۴۰۰ میلیون هیچ ماشین داخلی سانروف نداره، فقط تنها چیزی که خیلی ناراحتم کرد این بود که دکمه های روی فرمونش چراغ نداشت ولی ۲۰۷ داشت، امیدوارم همه بتونن ثبتنام کنن و لذت ببرن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهران : من 1 بهمنم دو روز پیش فاکتور شدم
ساینا85 گانه : پذیرش 7بهمن، امروز فاکتور شدم
زهرا : منم 23 تکمیل وجهم بود امروز تغییر رنگ زدم یک ساعت بعد فاکتور خدااااا شکرت
تحویل اسفند : براب منم فعال نشده
محمد : تکمیل وجه 20 دی برا منم تغییر رنگ اومده . خیلیا قبل ما مشکی میخواستن . چقدر بی برنامس ایران خودرو
60019تحویل 29اسفند : هنوز فعاله
زهرا : چرا پیام نمیاد
207 پانوراما : سلام تکمیل وجه 17 ام امروز تغیر رنگ برام فعال شده مشکی کردم یه ساعت بعد فاکتور شدم
رسول ازبجنورد : سلام به همه شماعزیزان خرید 33اتومات تاریخ 2دی خریدنقدی بودم که همه وقت میگفتن تاریخ سیستمی برات1403,2,19است که ازاین تاریخ سیستمی هم گذشت ولی بازم خبری نیست مدل 1402نزدیک به 4ماه است بیمه هم شده اگه کسی خبرداره توراخدااعلام کنه گرفتارشدم ممنونم ازشماعزیزان♥️♥️♥️🙏🙏🙏🙏
X22 : من با حساب صحبت‌های اون روز آقای الوندکه گفتن از تاریخ تحویل تون نقدیا 20 روز برگردن عقب ماشینشونو تحویل میگیرن باید فردا تحویل میگرفتم که زهی خیال باطل.... 😡😡😡