محل ساخت خودرو چقدر برای خریداران اهمیت دارد؟!

 

محل ساخت خودرو چقدر برای خریداران اهمیت دارد؟!

 
در هر شهری از آمریکا رانندگی کنید احتمالاً برخی خودروها را با برچسب‌هایی خواهید دید که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها چگونه محصولات خودشان را می‌خرند؛ و یا اینکه می‌بینید آن‌ها چگونه با خرید محصولات باکیفیت شغل خود را حفظ می‌کنند. این برچسب‌ها معمولاً در درب پشتی پیکاپ‌های آمریکایی دیده می‌شود اما خب همیشه این‌طور نیست.
 
 
ما روی سپر یک هوندا آکورد هم ‌چنین برچسب‌هایی را دیده‌ایم، آکوردی که در اوهایو ساخته شده است. ممکن است خودروای مینی یا ام‌جی را با برچسب‌های پرچم انگلستان و یا آلفارومئو را با پرچم ایتالیا نیز دیده باشید. اخیراً مطالعه جدیدی توسط اتولیست انجام شده و در آن می‌بینیم 53 درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند محل ساخت خودرو برایشان اهمیتی ندارد. 39 درصد افراد حاضر در نظرسنجی هم گفته‌اند کشور سازنده خودرو برای آن‌ها مهم بوده و نهایتاً 8 درصد افراد هم دراین‌باره نظری نداشته یا تصمیمی نگرفته‌اند.
 
 
این مطالعه همچنین نگاهی هم به نظرات مشتریان درباره خودروهای ساخته شده در چین داشته و نتایج به دست آمده کاملاً جالب است. 49 درصد مصاحبه‌شوندگان آمریکایی گفته‌اند خودروی ساخته شده در چین تأثیری روی تصمیم آن‌ها برای خرید چنین خودرویی ندارد. البته 30 درصد افراد هم گفته‌اند خودروی ساخت چین روی تصمیم خرید آن‌ها اثرگذار بوده و 21 درصد افراد هم در این زمینه نظر قطعی ندارند. یکی از نگرانی‌های اصلی درباره خودروهای ساخت چین به کیفیت ساخت آن‌ها مربوط می‌شود و 26 درصد افراد به این نکته اشاره مستقیم داشته‌اند. 20 درصد افراد هم گفته‌اند شغل‌ آمریکایی‌ها دومین نگرانی آن‌ها بوده و 14 درصد افراد هم نگرانی‌هایی درباره قابلیت اطمینان خودروهای ساخت چین دارند.
 
 
یکی دیگر از سؤالات این نظرسنجی میزان آگاهی از خودروهای ساخت چین در بازار آمریکا بوده است. 51 درصد افراد گفته‌اند می‌دانند برندهایی همچون ولوو، فورد، بیوک و کادیلاک محصولات خود را در چین تولید می‌کنند. 49 درصد باقی مانده از این موضوع آگاه نبوده‌اند.
 
 
اتو لیست سایتی است که به خریدوفروش خودرو و ارائه مشاوره به خریداران مشغول است. اگرچه هیچ مطالعه‌ای کاملاً دقیق نیست اما نتایج به دست آمده در این نوشتار جالب‌توجه هستند. در دوره‌ای که ساخت خودرو و ایجاد شغل یک روش مهم برای ارتقای صنعت و اقتصاد است، به نظر می‌رسد اکثر مصرف‌کنندگان به مکان ساخت خودرو اهمیت زیادی نمی‌دهند. شما چطور؟
 
 
 
 

منبع (source)

pedal

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , خرید خودرو , ساخت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

محمد
0

مگه ما میتونیم اهمیت هم بدیم ؟
با شرایط فعلی خودروسازها در ایران حتی نشر این مقاله اشتباه است .
بهتره فرهنگ مقابله با افراد و نهادهای سودجو ارائه بشه
11:42  1397/10/16
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اس 5 22مهر : چرا بند نیست برو شکایت کن منم شکایت کردم البته هنوز خبری نشده
S3 : ماهم که ارگانی هستیم بعد۶ماه هنوزخبری ازماشین نیست.وآخرخردادچک اولش بایدپاس کنیم
S3 کاشان : سلام ثبت نام 8 ابان تحویل 25 اردیبهشت کاشان
ghaemi : سلام دوستان من پی گیر شدم جهت تحویل تاراv4گفتندبراساس اولویت که قبلاسامانه برای شمامشخص شده مثلااولویت زمستان تحویل خردادماه اگرپول واریزکرده باشی سودپول بهت میدن لذابراساس این میزخدمت مشتری زیادحساب بازنکنید
سید : البته کرمان موتوردنبال شما نمیاد احضاریه ازدادسراتوسط مامورکلانتری دنبال شمامیادمضاف براین چک شمابرگشت میخوره وسابقه حساب جاری شمادرزمره حساب سابقه سوء برگشتی ثبت میشه وتارفع اثرکنی هفت خوان رستم رابایدبگذرانی ؛حال خوددانی عزیز.
mhd S3 : سلام دوستان کسی s3 هفته پیش تحویل گرفته اگر گرفتین تاریخ ثبت نام و قرار داد رو اعلام کنید و شهرتون رو ممنون
S5. ٢٦ مهر ماه : ثبت نام ٢٦ مهر ماه هيچ خبري نيست هنوز شاسي هم نشده ١٧روز ديگه موعد چك دومه ما كه دستمون به جايي نميرسه خدايا خودت حق ما رو از كرمان موتور بگير
ستایش : لطفا قبل از ثبت نام خودرو از فرایند خرید خودرو و پرداخا‌ها آگاهی کامل کسب کنید و اطلاعات ناقصتون رو ببرید بالاتر و انقدر آلودگی محتوایی ایجاد نکنید و وقت بقیه رو نگیرید.
joni جون : دوستان آیا امکان تغیر رنگ خودروراداریم.نظرتانراجب بهترین رنگ این خودروچیست
mhd S3 : فکر کنم تاخیر ندارد یا کمتر تاخیر دارد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سحر : چرا پس من فاکتور نمیشم 12بهمن 11634570 فروش فوری
گل رز : سلام دوستان پیامک حضوری ساینا اومده بنظرتون چه تاریخی میزنه؟ حضوری زودتر میدن بریم یا وایسیم بیاد نمایندگی؟
شیرین : بهمنی هنوز فاکتور نشدن که تحویل بگیرن
اپشنال : چک کن من الان پلاک شد
تبدیل پارس به سورن : سلام شما تبدیل پارس به سورن بودین؟ تاریخ تحویل کی بوده ؟
اکبر رانا موعد 30 بهمن : سلام کدوم استان هستید تحویل گرفتید مال ما هنوز داره رو صدور اسناد میچرخه؟
شایان بهاری : فاکتور 18 فروردین هنوز خبری از پلاک نیستتتت
ساینا 85 تک : ساینا تک فروش فوری 12بهمن به بعد کسی هست ؟
کشاورز : دوگانه بهمن کسی فاکتور نشده هنوز
راناپلاس تحویل 29اسفند1402 : سلام دوستان امروز کسی 20 دی فاکتور نشد؟