رئیس بازرسی کل کشور: واردات غیرقانونی خودرو کار هکرها بود

 

رئیس بازرسی کل کشور: واردات غیرقانونی خودرو کار هکرها بود

 
«متاسفانه سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) هک شد و حدود 5 هزار خودرو مدل بالا و گران قیمت وارد کشور شد.» این پاسخی بود که «ناصر سراج» رئیس سازمان بازرسی کل کشور چند ماه بعد از واردات غیر قانونی بیش از 13 هزار خودرو در زمان بسته بودن سایت «ثبتارش» اعلام کرد.
 
سراج در صحبت‌های خود به موضوع خودروهای خارجی و گران شدن بیش از حد آن اشاره کرد و گفت:
 
«متاسفانه سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) هک شد و حدود 5 هزار خودرو مدل بالا و گران قیمت وارد کشور شد که از این تعدا حدود 4 هزار خودرو ترخیص و وارد بازار شده است و هزار خودرو همچنان در گمرک است که امیدواریم در این خصوص نیز تصمیم گیری شود.»
 
آنطور که رئیس سازمان بازرسی کل کشور تخمین می‌زند، اختلاف قیمت این خودروها به نزدیک نیم میلیارد تومان می‌رسد، مانند ولوو و بی‌ام‌و که هیچ کدام از این خودروها قیمت واقعی ندارند.
 
سال گذشته سایت ثبتارش یا همان ثبت سفارش به مدت 8 ماه بسته شد تا هیچ خودرویی به مرزهای ایران وارد نشود؛ 2 نمایندگی مجاز و 4 نمایندگی غیرمجاز با دسترسی به سامانه ثبت سفارش، 13 هزار و 500دستگاه خودرو را به صورت غیر قانونی از مبادی گمرکی و قانونی، وارد کشور کردند.
 
حساسیت این موضوع باعث ورود مجلس شورای اسلامی به این موضوع شد، در پیگیری‌های مجلس هر کدام از سازمان‌های مربوطه عددهای متفاوتی از واردات خودرو در زمان بسته بودن سایت ثبتارش مطرح کردند. «ولی ملکی» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به دیجیاتو گفته بود:
 
«وزارت صنایع واردات غیر قانونی 6 هزار و 800 خودرو را تائید کرده است اما انجمن وارد کنندگان خودرو معتقد است 13 هزار و 500 تا 15 هزار خودرو وارد کشور شده است.»
 
با این حال چگونگی تثبت این تعداد خودرو در سایت وزارت صنعت همچنان سوال برانگیز بود. چطور در زمان ممنوعیت واردات و بسته بودن سایت، بیش از 13 هزار خودرو در سایت ثبتارش وزارت صنعت، ثبت شدند تا بتوانند به صورت قانونی از مبادی رسمی و گمرکی کشور وارد شوند؟
 
وارداتی که سود کلانی را نصیب وارد کنندگان‌شان کرد. حالا بعد از اعتراضات سایر واردکنندگان و پیگیری‌های مسئولان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد که سایت وزارت صنعت و معدن و تجارت هک شده بود و به این ترتیب مجوز ورود 5 هزار خودرو گران قیمت صادر شد.
 

source

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , واردات خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

على
0

رو پيشونى ملتم نوشته "خر"
01:01  1397/04/01
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Samir : دوستان چه شهرایی هستید؟
حسن : سلام منم تحویل ۲۱ اسفند بوده هنوز هیچ خبری ازش نیست
تارا v4 : سلام همش دروغ همش دروغ تا کی این دروغامیخوان خورد ملت بدن منم ۲۱ اسفند تحویل بوده الان ۳ ماه هست تو تاخیر هست هیچ کس جوابگو نیست
پارس تبدیل پیش فروش به تارا : سلام دوستان دعوتنامه پیش فروش تیرماه اومد منم عصر ۲۹۷ تومن واریز کردم خدارو شکر در رفتیم وگرنه ضمضمه گران کردن داشتن باز هم
J4 : بله اقساطی بوده. امروز آخر وقت کارت ماشین پست شد. زنگ زدم شرکت گفتن تیر ماه موعد تحویلت هست ولی 12 خرداد شما آماده تحویل باش.خدا میدونه تحویل میدن یا نه.
امیر : اره داداش ولی الان ۱۹ م اینا فاکتور شده یعنی طلسم ۱۸ م شکست بلاخره داره فاکتور میشه نگران نباشید
سلطان : دوست عزیز هربار که پیامک میاد خیلی از دوستان هی میگن این اخرین پیامکه؟نه دوستان عزیز به احتمال قوی تا۱۵مرداد پیامک واریز شاهین جی میاد نگران نباشید
فروش فوری شاهین اتومات پذیرش 21 دی : نسبت به نظر قبلی دقیقاً هفته قبل هم یکی از دوستان همین وعده رو نقل کرد که گویا پذیرش های فروش فوری دو دسته شدن و پذیرش های 18 دی ماه و پذیرش 25 دی ماه دوستان من تماس گرفتم گفتند هیچی معلوم نیست حتی پذیرش 18 دی رو هم نگفت هنوز فاکتور شده بار ها این مسئله که یه سری ها میگن شرکت فروش فوری هارو دو قسمت کرده را بهش گفتم گفت ما همینقدر می‌دونیم و درباره این تقسیم ها هم چیزی خبر نداریم خلاصه این که مشابه صحبت این دوستمون را یا خودش یا یه بنده خدای دیگه هفته قبل مطرح کرده بود که بعد 18 دی را هفته بعد که این هفته باشه میدن الان دقیقاً همون هفته است و دوباره میگن بیست پنجمی هارو به قول خودش هفته بعد شروع میشه میتونید اسکرول کنید پایین صفحه پیدا کنید این وعده وعید های تکراری راه گشا نیست چند بار بحث تامین قطعات قسمت ساندروف را دارن میگن که باور کردنش سخته چرا که من به سبب کارم هر روز کامیون های حمل ماشین های سایپا رو میبینم که دارن شاهین اتومات با سانروف حمل می کنند و سانروف هم دارن مخلص کلام اینکه به هیچ عنوان شفاف سازی صورت نگرفته و همچین خبر هایی را هم نمیشه اعتماد کرد
مهران : سلام ۲۳ آبان ثبت نام کردن هنوز شاسی نشده جک s3 هر موقع هم تماس میگیرم هیچ جواب مشخصی نمیدن توروخدا کرمان موتور ثبت نام نکنین
وی۱ پلاس اردیبهشت : والا ما تحویل اردیبهشتیم هنوز فاکتور هم نشدیم.زودتر از موعد کجا بود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سعید تیگو7 : سلام چه تاریخی تخصیص و فاکتور شد؟ وام کدام بانک و چه تاریخی واریز شد؟
احمد رضا : فردا الباقی واریزی 20 دی فاکتور میشه منتظر باشید دوستان رانا سوار
تیگو 7 پرو ا : دوستان ماشین روی کفی هر دوساعت داره جریمه میشه !!!!
تیگو 7 پرو اکسلنت : تیگو 7 پرو اکسلنت
شیرین دوگانه بهمن : سلام 50 تومن وام میگرفتی 50 تومن الان یه دوچرخه میشه
207 اسفند : دوستان کسی هست پنج شنبه تغییر رنگ داده باشه هنوز فاکتور نشده؟
علی : تیگو 7 پریوم مشکی تایید لیزینگ 21 فروردین امروز پلاک شد
منتظر تحویل 😊 : دوستان بعد از فاکتور چند روزه پلاک میشم ؟
اریزو 6 رشت : دوستان یکی بیاد خبرهای خوب بده خسته شدیم از بس خبرهای بد شنیدیم
تیگو 7پرو : ببخشید تیگو 7پرمییوم هستش ماشینتون