توقف تولید خودروهای قدیمی از دستور کار خارج می شود؛ پژو ۴۰۵ همچنان خواهد ماند

 

توقف تولید خودروهای قدیمی از دستور کار خارج می شود؛ پژو ۴۰۵ همچنان خواهد ماند

 
پژو ۴۰۵ خودرويى خانوادگی در کلاس سدان های بزرگ است که برای اولین بار توسط شرکت فرانسوی پژو ارائه شد. پژو ۴۰۵ در سال ۱۹۸۸ مقام خودروی برگزیده ى اروپا را از آن خود کرده‌ بود. این خودرو پس از پراید پرفروش‌ ترین خودرو در دوران جمهوری اسلامی ایران به‌ شمار می ‌آید.
 
با توجه به قدمت طراحی بدنه پیکان و خارج از رده بودن تکنولوژی ساخت آن و نیاز شدید به سرمایه‌ گذاری مجدد برای قالب‌ های بدنه و تجهیزات مورد نیاز ایران خودرو تصمیم گرفت از سال ۱۳۶۸ پژو ۴۰۵ را در مدل ‌های GL و GLX تولید کند؛ تولید این خودرو در ایران، بازتاب نسبتاً خوبی در رسانه ‌های جهان داشت.
 
در سال ۱۳۸۳ شایعاتی مبتنی بر آتش‌ سوزی این خودرو پخش شد. با زیاد شدن این موارد ایران خودرو برای رفع این مورد فراخوان داد و مردم نیز بر این باور بودند که تولید این خودرو باید متوقف شود. طبق چشم ‌انداز خودروسازی کشور (پسابرجام) هدف ‌گذاری شد تولید این خودرو در سال ۱۳۹۵ متوقف شود. اما این هدف گذاری تبدیل به واقعیت نشد و هم‌اکنون تولید پژو ۴۰۵ با تیراژی بالا و کیفیت به شدت پایین ‌تر از نمونه‌ های اولیه در ایران خودرو ادامه دارد.
 
طی دو سال اخیر به‌ طور مداوم از مسئولان شنیده ‌ایم که امسال، آخرین سال تولید خودروهای قدیمی مانند پراید و پژو ۴۰۵ خواهیم بود. سال گذشته با تصویب استانداردهای ٨۵گانه، این موضوع به واقعیت نزدیک ‌تر شد و حال با ورود خودروهای جدید به بازار، این مساله بیشتر از قبل جدی شده است، به ‌خصوص اینکه آمار بالای تصادفات این خودروها در کنار سایر مشکلات، مانند آلودگی هوا و همچنین مصرف بالای سوخت باعث می‌ شود کم‌ کم به این باور برسیم که خروج این خودروی قدیمی از چرخه تولید در بازار ایران نزدیک است. اما متاسفانه باز‌گشت تحریم ‌ها و خروج برخی شرکای خارجی صنعت خودرو مانند پژو و افزایش افسار ‌گسیخته قیمت‌ ها احتمالا سبب می شود در آستانه دست یافتن به آرزوی خروج این خودروی قدیمی و فرسوده از گردونه تولید، دوباره این آرزو، رنگ واقعیت خود را از دست بدهد‌.
 
با این اوضاع و شرایط، قطعا امید به توقف تولید خودروهای قدیمی، واهی است‌. بدین‌ ترتیب باید گفت برای چندمین بار خداحافظی با پراید و پژو ۴۰۵ دهه ٨٠ میلادی در آینده نزدیک و حتی میان‌ مدت امری بعید خواهد بود‌. متاسفانه ضعف صنعت خودرو در طراحی و تولید خودروهای ارزان‌ قیمت مناسب با تکنولوژی روز باعث شده است، باز هم شاهد ادامه تولید این خودروهای قدیمی باشیم‌.
 
ضعفی بنیادین که در ساختار صنعت خودرو ما تنیده شده است و سبب شده که با سپری‌ شدن سال‌ ها هنوز نتوانیم خودرویی ارزان و مناسب با تکنولوژی نوین را طراحی و تولید کنیم‌.
 

source

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پژو ۴۰۵






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

رضا
3

من خودم عاشق ۴۰۵ هستم واقعا عالیه
16:32  1397/04/20
پاسخ دادن
کاربر: علیرضا کبک کانادا
7

حیثیت اداره استاندارد رفت...
19:33  1397/04/05
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
آریسان2 : دوستان پرتابل بنده از آماده برای فاکتور رفته روی پرداخت کل وجه چرا یه مرحله رفته عقب؟ ثبتنام20فروردین هستم
J7 صادرات : امروز خداروشکر بیمه سبز شد رفت رو پلاک روند بعد شاسی خیلی سریع پیش رفت
s5 تهران : چرا ثبت نام شهریور رو فاکتور نمیکنند؟ کسی هست ثبت نام شهریور باشه و تمکیل وجه دی ماه؟
J7 صادرات : نه این شرکت اصلا روش به نوبت حساب نکن این شرکت اصلا اصول و قاعده و قوانین نداره هردمبیلی هرماهی و فاکتور میکنند
اس تری : سلام ۱۰/۰۹ رنگ مشکی شهر بوشهر
تارا V4 LX : سلام مهرداد75 من دوماه تاخیر تحویل داشتم 41 میلیون تومان سود تاخیرش شود<حدودا 8 تومان الحاقیه بیمه و ... کم کردن 33تومان قابل پرداخته که گفتن حدودا دوماه بعد بهتون پیام میدیدم میرین بانک صادرات حواله میگیرین. نقدی به حساب واریز نمیکنند متاسفانه.
saeid V4 : سلام من تماس گرفتم گفتش دهه دوم اسفند فاکتور داره میشه و حداقل دوماه تاخیر داره تحوی هال
J7 : سلام دوستان بعد از حدود ۲۴۵ روز انتظار بالاخره دیروز زنگ زدن که امروز ساعت ۲ بعدظهر بریم برای تحویل دوستان من ۲۷شهریور دومرحله ای ثبت نام کردم دی ماه تکمیل وجه کردم این چند وقت از شهریور ماه تا الان تواین گروه بودیم خیلی چیزا یاد گرفتیم انشالله که همه ماشینهارو زودتر تحویل بدن امیدوارم کسی دیگه ثبت نام جدید نکنه که این شرکت یه کم به خودش بیاد و تعهداتش به موقع انجام بده
.... : با سلام و وقت بخیر، افزایش قیمت اصلا درست نیست و نباید خودمون را قانع کنیم به پرداختش، چون موقع ثبت نام ما قیمت قطعی ثبت نام کردیم نه علی الحساب، لطفا اینقدر نگید افزایش قیمت!!!!ضمنا مگر ۱۰۰ میلیون کم پولیه که راحت ازش صحبت می کنید؟؟؟
X5 سفید : با شماره قرارداد و کد ملی وارد شو. شماره شاسی رو میبینی. احتمالا بیمه شخص ثالث هم از بیمه حافظ صادر شده باشه. میتونی بری شماره بیمه نامه ت رو هم از بیمه حافظ بگیری. البته برای خودم پیامک بیمه و شاسی هر دو اومده بود.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
60019تحویل 29اسفند به 21 : سیستم اصن نیومده رو حالت بروز چطور فاکتور شدی
محمد : داداش اول فاکتورمیشه بعدپلاک بعدازپلاک نهایت یه هغته بعدتحویل میدن
207 پانا : تکمیل وجه 18 دی فاکتور شدم
ابراهیم : سلام بر همگی من سورن تک تحویلی 30 بهمن بودم 2/26 فاکتور شدم2/29 پلاک شدم کسی میدونه چند روز دیگه ماشین رو تحویل میدهند
رسول دوگانه بهمن : اخه تو که میای میگی افزایش قیمت می خوره غلط میکنی با کارکنان سایپا این حرفو میگی درسته من تکمیل وجه کردم ولی این اسفندی های عزیز باید 2 ماه پیش ماشین تحویل می گرفتن افزایش قیمت واسه ماها نیست نه یکپارچه نه پیش فروش
پرهام : باسلام طی جلسات این هفته سایپا. مدیریت سایپا تصمیم گرفته است .که دعوت نامه ساینا اس دوگانه سوز را اول تیر ماه بفرستد .. وباقیمت جدید اعمال می‌شود.
پرهام : باسلام طی جلسات این هفته سایپا. مدیریت سایپا تصمیم گرفته است .که دعوت نامه ساینا اس دوگانه سوز را اول تیر ماه بفرستد .. وباقیمت جدید اعمال می‌شود.
رضا شیراز کارگر ایران خودرو : سلام در جواب پارس زمستان برای پارس سفارشی که خود ماشین را ندادن حواله نمی سوزه ولی از پاییز پارس سفارشی ندادن اگه بخواهند تولید کنند مجبور میشن مال پاییز را بدهند بخاطر همین این کار را نمی‌کنند و برای پاییزی ها تبدیل به 207 ارتقا یافته با مبلغ 500 میلیون اومد آخرین تبدیل عید امسال برای پاییزی ها بود برای شما هم احتمال تبدیل به 207 از الان تا سه ماه دیگه وجود داره ولی قیمت اش نقد خواهند داد امیدوارم که برای شما حداقل پارس ساده بیاد که جز خوش شانسی حساب خواهد شد
رضا کارگر ایران خودرو واقعی : سلام سهمیه نمیسوز ولی استاندارد با ایران خودرو به مشکل خوردن معلوم نیست کی پیام پارس بیاد تبدیل به سورن بزنید ضرر نمیکنید
ساینا دوگانه بهمن ماه : عزیزان دی ماهی کسی مونده فاکتور نشده باشه دوستان