دلایل نارضایتی مشتریان از خدمات خودرویی اعلام شد

 

دلایل نارضایتی مشتریان از خدمات خودرویی اعلام شد

 
مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی اعلام شد.
 
اخیرا گزارش ارزیابی عملکرد شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال ۱۳۹۶، منتشر شد.
 
براساس این ارزیابی اگرچه متوسط رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو در طول سال گذشته معادل ۳.۲ درصد نسبت به وضعیت سال ماقبل آن (۱۳۹۵)، بهبود یافته است اما مصرف‌کنندگان همچنان از وضعیت خدمات پس از فروش خودرو ناراضی هستند.
 
در این زمینه براساس مصاحبه تلفنی صورت گرفته با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۶، عمده دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودرو مربوط به سه موضوع "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" بوده است.
 
این موضوع نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان از مهمترین بخش‌های فرایند خدمات پس از فروش خودرو که همان کیفیت تعمیرات، اجرت خدمات، قیمت قطعات و در دسترس بودن قطعات یدکی مورد نیاز است، ناراضی هستند.
 
براساس این ارزیابی شاخص "رضایت مشتریان از وضعیت تامین قطعات یدکی" که یکی از مهمترین عوامل کسب رضایت مشتریان در خدمات پس از فروش خودرو محسوب می‌شود نسبت به سال‌های گذشته، "افت محسوسی" داشته است که این موضوع نشان دهنده افزایش کمبود و کسری قطعات یدکی در شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال گذشته است.
 
این وضعیت در حالی است که براساس همین ارزیابی در میان ۴۲ شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی در طول سال ۱۳۹۶، عملکرد هیچ یک از این شرکتها "انطباق کامل" با الزامات آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نداشته است.
 
این موضوع به این معنا است که هیچ یک از شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در کشور، پایبندی کامل به قوانین جاری در این حوزه نداشته و تمام این شرکتها بخش‌هایی از قانون را نقض می‌کنند.
 
نتیجه چنین وضعیتی استمرار نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال گذشته بوده است.
 
 
 

منبع (source)

iranjib

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : ما به التفاوت باید پرداخت کنید
شاهین اتومات 24دی : من همین الان زنگ زدم سایپا میگه مشکل سانروف شاهین اتومات حل نشده، طول می‌کشه تا تحویل بدن ، منتظر باشید،
شهرام : بار از ورامین فرستادم ترمینال شده 300 تومن . چرخیش میگه 250 تومن باید بدی واسه 200 متر راه. فقط اگه میخوایین بار بفرستین حتما دو نفری برین. یه مشت دزد بی همه چیز وایسادن جلو پارکینگ
گلمحمد : براشون پیام امده ۵۸۷ تومنی اونهم اجباری
S3 مهدی یزد : سلام من هم اذر ثبت نام کردم هنوز خبری نیست هنوز قسمت تکمیل وجه مونده
محمد : با سلام . دوستان گرامی ایشان درست میفرمایند بله ما قیمت قطعی ثبت نام کردیم و کل وجه را واریز نمودیم . شما اگر یک میلیارد و پانصد را در هر بانکی بخوابانید سود آن حدوداً 120میلیون میشود. شرکت سایپا فکر میکنه با یک مشت مردم بیسواد روبرو میباشد . تنها باید ارزش افزوده اضافه ای که در این سال اضافه شده و مبلغ اضافیه بیمه (گران شدن بیمه در این سال )پرداخت کنیم . پس لطفا نجوید بگذارید دهن سایپا . اگر قرار باشد مبلغ بیشتر از این از ما بگیرد همگی باید به وزارت صنعت و معدن شکایت کنیم.با تشکر از شما
میلاد : سلام منم وضعیت م مثل شما نمی دونم چه بگم خدا لعنتشون کنه
J4 : دوستان کسی راه پیگیری اینکه ماشین کجاست و کی میرسه رو میدونه؟؟هیشکدوم درست ج نمیدن
محمد : من شرایط شما رو دارم شاسی نشده
شاهین اتوماتیک 90 روزه : کسی از فروش فوری های دی ماه برای شاهین اتوماتیک امروز فاکتور شده؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تحویل بهمن : من تکمیل وجه 15 م بودم جمعه فاکتور شدم
سلام : خخخخخخخخخخخخخخخخخختتتتخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
رضا : برا منم همینه ولی هنوز خبری نیست ایران‌خودرو زنگ زدم میگه خرداد فاکتور میشه
تکمیل وجه 20 دی رانا پلاس : منظورتون تکمیل وجه 19 دی بود درسته؟
راناپلاس تحویل 29اسفند1402 : سلام دوستان 20دی کسی امروز فاکتور شد خبر بده ممنونم
سید : تو که میگفتی من خودم سایپا کار میکنم الان میگی یکی دوستانم .عزیزان اسفندی یعنی مسئولین سایپا اینقد حرام زادن که بعد 4 ماه با قیمت جدید بدن من چادر میزنم جلو شرکت
60019تحویل 29اسفند به 21 : حرف الکی میزنه هیچکس فاکتور نشده
رانا 30 بهمن : سلام خداروشکر فاکتور شدم واریز 19 بهمن موعد تحویل 30 بهمن
مهدیا خانم : با سلام خودم اسفند ماهی هستم شماره ملی ازم گرفتن ماشین گرون شده ولی واسه 1402شامل نمیشه نگران نباشید فقط واسه کسی هست که 1403 اسم نویسی میکنه .آقا پرهام زیادی حرف چرت میزنی تو دل مردم خالی میکنی ما نخواهیم تو نظر بدی کی رو ببینیم چرا چرت میگی آقای دلال کسی انصراف نمیده برو بنگاه بگرد دنبال ماشین.
207 : اردیبهشت تموم شد فاکتور نشد،،18 دی رو دریابید وفاکتور کنید،