تاخیر در تحویل، داد مشتریان خودرو را درآورد!

 

تاخیر در تحویل، داد مشتریان خودرو را درآورد!

 
براساس ارزیابی صورت گرفته بیشترین انتقاد مصرف‌کنندگان از فرایند فروش خودروهای سواری در ایران مربوط به "تاخیر در تحویل خودرو" بوده است.
 
دیگر "تاخیر در تحویل" به واژه‌ای آشنا و البته تکراری و پرغصه برای مصرف‌کنندگان خودرو در ایران تبدیل شده است به‌گونه‌ای که خریداران خودروهای پرتقاضای داخلی و همچنین خریداران خودروهای وارداتی معمولا خودروی خریداری شده را با تاخیر قابل توجهی نسبت به آنچه که در قرارداد قید شده، دریافت می‌کنند.
 
این وضعیت اخیرا در بازار خودروهای وارداتی نمود بیشتری داشته به‌گونه‌ای که با ممنوع شدن واردات خودرو و حدود ۱۴۰۰ قلم کالای غیرضروری دیگر از ابتدای تیر ماه، تقریبا تمام شرکتهای واردکننده خودرو در تحویل خودروهای پیش‌فروش شده تاخیر دارند.
 
خودروسازان نیز در تحویل برخی خودروهای پرتقاضا به‌ویژه خودروهایی که با مشارکت خودروسازان خارجی در ایران تولید می‌شوند تاخیرهای قابل توجهی داشتند که اخیرا این تاخیرها بیشتر نیز شده و نارضایتی مصرف‌کنندگان را به دنبال داشته است.
 
در این شرایط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گزارشی از وضعیت رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در طول سال ۱۳۹۶ منتشر کرده که بررسی آن نشان می‌دهد در سال گذشته نیز بیشترین انتقاد مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در ایران مربوط به "تاخیر در تحویل خودروی فروخته شده" بوده است؛ تاخیری که در ماه‌های اخیر تشدید نیز شده است.
 
اما بعد از تاخیر در تحویل، بیشترین انتقاد مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در طول سال گذشته مربوط به "ایراد داشتن خودرو در زمان تحویل" بوده است که اگرچه در گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران توضیح بیشتری درباره این موضوع داده نشده اما احتمالا این مشکل مربوط به خودروهای تولید داخلی بوده که با کیفیت پایینی تولید و عرضه می‌شوند.
 
پس از آن نیز "کم بودن تنوع آپشن‌ها" بیشترین میزان نارضایتی و انتقاد مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در سال گذشته را به خود اختصاص داده است.
 
دو موضوع "عدم تناسب قیمت با کیفیت خودرو" و همچنین "تاخیر در تحویل پلاک و مدارک خودرو" نیز دو انتقاد دیگری است که مشتریان نسبت به فرایند فروش خودروهای سواری در طول سال گذشته، مطرح کرده‌اند.
 
البته با افزایش اخیر قیمت خودروهای داخلی از سوی خودروسازان و همچنین رشد شدید قیمت این محصولات در بازار آزاد به نظر می‌رسد که نارضایتی مصرف‌کنندگان از متناسب نبودن قیمت و کیفیت خودروها در سال جاری نسبت به وضعیت سال گذشته، تشدید نیز شده باشد.
 
در این شرایط باید منتظر تهیه و انتشار گزارش ارزیابی وضعیت رضایتمندی مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در سال جاری (۱۳۹۷) ماند تا دید در این مدت نارضایتی‌ها و انتقادات مشتریان در این حوزه چه تغییراتی نسبت به وضعیت سال گذشته داشته است.
 
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برای تهیه گزارش ارزیابی وضعیت رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در طول سال گذشته با ۳۲۳ هزار و ۴۲۳ نفر از خریداران خودروهای داخلی و وارداتی در طول سال ۱۳۹۶، مصاحبه و از آنها نظرسنجی کرده است.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

؟؟؟
0

این روکه خودمون میدونیم و بد جور اسیره تاخیر در تحویل هستیم الان 2 ماهه که از موعد تحویل خودروی من گذشته هنوزم خبری نیست به هر دری هم زدیم بی نتیجه بوده خبر جدید چی دارید ما که کل سرمایه زندگیمون و بعلاوه قرض و وام دادیم تا یه ماشین مثلا خوب بخریم تا بتونیم باهاش کار کنیم باید چه خاکی به سرمون بریزیم لطفا این و تو مصاحبتون از مسئولین بپرسید ببینید جوابی دارند...
08:39  1397/05/18
پاسخ دادن
محمد
4

اهمیت دادن به نظر و رضایت ایرانی و مشتری ایرانی تو ایران سیخی چند ؟؟؟؟!!
تنها چیزی که اصلا تو ایران اهمیت نداره ، نظر و رضایت مردم ایران هست !!!!!!!!
13:19  1397/05/17
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
S3 مهدی یزد : سلام من هم اذر ثبت نام کردم هنوز خبری نیست هنوز قسمت تکمیل وجه مونده
محمد : با سلام . دوستان گرامی ایشان درست میفرمایند بله ما قیمت قطعی ثبت نام کردیم و کل وجه را واریز نمودیم . شما اگر یک میلیارد و پانصد را در هر بانکی بخوابانید سود آن حدوداً 120میلیون میشود. شرکت سایپا فکر میکنه با یک مشت مردم بیسواد روبرو میباشد . تنها باید ارزش افزوده اضافه ای که در این سال اضافه شده و مبلغ اضافیه بیمه (گران شدن بیمه در این سال )پرداخت کنیم . پس لطفا نجوید بگذارید دهن سایپا . اگر قرار باشد مبلغ بیشتر از این از ما بگیرد همگی باید به وزارت صنعت و معدن شکایت کنیم.با تشکر از شما
میلاد : سلام منم وضعیت م مثل شما نمی دونم چه بگم خدا لعنتشون کنه
J4 : دوستان کسی راه پیگیری اینکه ماشین کجاست و کی میرسه رو میدونه؟؟هیشکدوم درست ج نمیدن
محمد : من شرایط شما رو دارم شاسی نشده
شاهین اتوماتیک 90 روزه : کسی از فروش فوری های دی ماه برای شاهین اتوماتیک امروز فاکتور شده؟
حسین : امان از بی عدالتی امان از عدم شفافیت امان از بلاتکلیفی امان از ...
محسن : حضوری هم رفتم امور مشتریان فریب خورده ولی باز هم به سچ پاسخی نمی دهند هیچی همینه که هست
آریسان2 : دوستان پرتابل بنده از آماده برای فاکتور رفته روی پرداخت کل وجه چرا یه مرحله رفته عقب؟ ثبتنام20فروردین هستم
J7 صادرات : امروز خداروشکر بیمه سبز شد رفت رو پلاک روند بعد شاسی خیلی سریع پیش رفت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تبدیلی رانا به 207 : امروز 14,15,16دی کسی فاکتور نشد، شاید واریزی این تاریخا اینجا نباشه ، کسی هست اطلاع بده خصوصا 14,15
پرهام : ممنون عزیزم حوصله ثبت نام ندارم،هرکی لازم باشه حرف های منو میگیره درباره افزایش قیمت ناراحتن که حق دارن ولی چیزیه که حتمیه
207 پانا ارومیه : بین 4 تا 7 روز
محسن : اونایی که سنگ پرهام رو به سینه میزنن، بهش بگن که تو سایت ثبت نام کنه که کسی به اسمش پیغام نده
مهدیا خانم : سلام.اسفند ماهی های عزیز گرونی شامل ما نیست ونخواهد شد چیزی خبر نداریین اخبار غلط به مردم نگین.پیامک تکمیل وجه همین ماه واسمون میاد به زودی همه اسفند ماهی های عزیز خوشحال میشن.دی ماهی ها وبهمان ماهی ها واسه خودشون نظر بدن کاری به اسفند ماهی ها نداشته باشن.اون پرهام هم یه دروغ گو علاف هستش شاییدم دلال ماشین باشه به حرف هاش اهمیت ندین.یا حق
خودم : مسئولین محترم تا آخرین ثبتنامی پژو پارس را تحویل دهید بعد هرکاری دوست داشتین انجام بدین این همه تحویل دادین این چنتایی باقی مانده هم روش
Farshid fx : دوستان بنده باید کم کم رفع زحمت کنم چون مثل بهار خانم دوستان خواهند گفت تو که ماشینو تحویل گرفتی دیگه اینجا چیکار میکنی و معلومه که فیک هستی. خوشبختانه هر خبری باشه الوند اینجا پیام میده ولی مشکل حضور دایمی داره و نگران از شناسایی شدن. تو گروه تلگرامی اقای افخمی رابط ایشون هستن و هم خوب راهنمایی میکنن و هم رایط ایشون هستن. امیدوارم مشکل همه حل بشه و به خودروهاشون برسن ثبت نام جدید و مجدد x33 هم میتونه یک مقدمه واسه دوستان باشه که حتما میتونه باعث خروج x33 های ثبت نامی پارسال باشه. الان میشه گفت که با طرفیت محدود در مورد همه خودروها داره روند تحویل پیش میره ولی تا صدور بخشنامه قطعی افزایش قیمت ( نطر مدیران خودرو حدود 20درصد ولی وزارت صمت حدود 10 درصد ) نمیشه انتطار تسریع در تحویل ها رو داشت . فعلا دوستان خوش شانس روی 15 روزکاری زودتر از تحویل سیستمی و دوستان بدشانس روی 15 روزکاری دیرتر از تحویل سیستمی حساب کنن ولی بعد از تعیین قیمت قطعی 15 روز رو میشه به 25 روز زودتر و دیرتر تبدیل کزد.
شیرین : مبارک باشه پرینازخانم به شادی استفاده کنی
مهدی : سلام دوستان زنگ بزنید تعزیرات و در سامانه 111 از سایپا شکایت کنید من داخل سامانه شکایت کردم هم بهمنی ها و اسفندی ها شکایت کنند خدا لعنتشون کنه ماشین ها را بعد 14ماه هنوز مکیدن...گول این پرهام نام خاک بر سر هم را نخورید معلوم نیست چرا دروغ پراکنی می‌کنه...از مسئول این سایت توقع داریم این پرهام نام را به مراجعه قانونی معرفی کنه پوستش بکنن
محمد شاهرودی : سلام 28 فرودین تکمیل وجه 24 اردیبهشت فاکتور شده 30 اردیبهشت فاکتور به امید اینکه همه دوستان سریعتر ماشین هاشون تحویل بگیرن