نقش میزان تحصیلات بر روی وقوع تصادفات شهری؛ تازه ترین آمار تحلیلی پلیس راهور ایران

 

نقش میزان تحصیلات بر روی وقوع تصادفات شهری؛ تازه ترین آمار تحلیلی پلیس راهور ایران

 
بررسی آمار تصادفات درون شهری می تواند نکات زیادی را در رابطه با روش های پیشگیری از وقوع تصادفات مطرح کند. براساس تازه ترین تحقیقات در ایران، میزان تحصیلات بر وقوع تصادفات تاثیر می‌گذارد، براساس اعلام رئیس پلیس ترافیک شهری 43 درصد تصادفات را اقشار بیسواد یا دارای تحصیلات مقطع ابتدایی و 4 درصد تصادفات را دارندگان مدرک تحصیلی فوق دیپلم به بالا رقم زدند.
 
سرهنگ «داوود قاسمیان» در شصت و سومین نشست کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیکی که امروز به بهانه اجرای طرح تابستانه 97 برگزار شد در مورد آمار تصادفات درون شهری 4 ماه نخست امسال گفت:
 
«کشته شدگان تصادفات درون شهری 81 نفر معادل 5 درصد کاهش یافتند که از این تعداد 1065 نفر معادل 83 درصد مرد و 235 نفر معادل 17 درصد زن بودند. 29 درصد از جانباختگان در سر صحنه تصادف‌اند، 7 درصد حین انتقال به بیمارستان و 63 درصد در مراکز درمانی جان می‌سپارند.»
 
طبق اعلام رئیس پلیس راهور ناجا 29.7 درصد کشته‌شدگان عابران پیاده‌اند و 36.9 درصد موتورسیکلت‌سواران بودند و عدم توجه به جلو با سهم 35.7 درصدی مهمترین علت تصادفات بوده و بعد از آن عدم رعایت حق‌تقدم با 21.7 درصد منجر به حوادث رانندگی شده است.
 
جالب است که با توجه به برنامه های شهرداری برای افزایش استفاده از دوچرخه، احتمال افزایش این آمار نیز وجود دارد. چرا که شهرها و فرهنگ ترافیکی ایران مناسبت چندانی با استفاده از دوچرخه ندارد، حتی از روی امار 43 درصدی تلفات کم سوادان نیز می توان گمانه زنی کرد که احتمالا درصد بیشتری از این قشر شامل افراد پیاده، موتور سوار یا رانندگان وسایلی چون وانت بارهای نا امن و قدیمی می شوند.
 
 
این مقام ارشد راهور ناجا با اعلام این مطلب که ماه شهریورماه با اوج سفرها مواجه هستیم، افزود:
 
«با توجه به بازگشایی مدارس در مهرماه افزایش سفرهای درون‌شهری را به دلیل خرید مایحتاج در شهریورماه شاهد هستیم که بر همین اساس تمام نیروهای درون‌شهری اعم از پایور و وظیفه به صورت آماده‌باش صددرصدی هستند.»
 
به گفته سرهنگ قاسمیان طرح تشدید ممنوعیت تردد وسایط نقلیه سنگین و ممنوعیت انجام عملیات‌های عمرانی از 15 شهریور تا 15 مهرماه اجرا خواهد شد.
 
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , تصادفات شهری






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: علیرضا کبک کانادا
0

دقیقا موارد عالی بعد از مدتها بدرستی مطرح شده... دلیل مرگ و میر فقط ماشین و اسناتدارد نیست و در آمریکا و کانادا و... ماشینهایی میبینین که به راحتی میشه گفت ناامن... فرهنگ رانندگی و فرهنگ پایین زندگی دلیل مرگ و میر هاست...
18:55  1397/06/06
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
j7 : برو بانک خودت ۱ هفته جلوشو میگیره
رضا : سلام دوستان سایپا قیمت چانگان ۵۵ مدل ۲۰۲۳ رو اعلام کرد ۱۴۸۵ تومان
اطلس اسفند : سلام انگار بهمنی ها فاکتور شدید که خبری ازتون نی؟؟؟
رضا اس ۵ ۲۶ مهر : دوستان بنده میخوام جلوی چک ۱۵ خرداد رو بگیرم کسی اطلاعات داره چطور لطفا بقیه دوستان هم چک ۱۵ خرداد رو مسدود کنن
حمید j هفت : سلام ثبت نام چه تاریخی بودید
تورج : منم تحویل ۳۱ فروردین هستم تیتانیوم نقره ای ،امروز باز بروز شد وولی فاکتور نمیشه
خریدار ایکس 55 : عزیزان حاضر در چت ، یک نکته وحشتناک و بسیار عجیب که امیدوارم مورد توجه و دقت قرار بگیره !!! دوستان برید داخل هر کانال ، سایت و ... که میخواید ، عکسهای اون ایکس 55 که توی اتوبان اکسلش در رفت و گفتن تولید مالزی بوده و ... بررسی کنید . بعد با خودتون فکر کنید کار ایربگ خودرو چیه ؟!! ضمن اینکه در جواب اونها که میگن ایربگها واسه برخورد از جلو فعال میشه باید گفت ایربگهای پرده ایی مال شیشه های بغله و ... خوشبختانه عکسهای مختلف این خودرو بعد از حادثه در پارکینگ هم منتشر شده که حتی صفحه مانیتور روشنه ولی ایربگها .... امیدوارم که سر و کار هیچکس به باز شدن ایربگ نیفته ، اما حداقل در مورد این حادثه باید دقیقتر به حادثه و تبعاتش نگاه کرد .
یا امام حسین : ای ولله به اقا حسام خدا خیرت بده داشتم دق میکردم
J7 : از سایت دولت من قسمت استعلامات سازمانی .استعلام بیمه. منم نگاه کردم ۲۸ اسفند شاسی شده الان دیدم بیمه شده
محسن : جک j4 سفید ثبت نام 18 بهمن هنوز تایید مالی هم نشده واقعا چرا
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تبدیلی واریز 20دی : من که هنوز فاکتور نشدیم ، از قرار معلوم واریزی های 12,13دارن فاکتور می کنند
207 اتو تحویل30دی مشگی : رنگ ماشین چی بود
حامد تکمیل 20،تبدیل 20 ، : ساعت 12ظهر تغییر دادم فاکتور نشده
ساینا تک : سخا چندم
207دستی سقف فلز : سفید که قشنگ تر هست،مجبورید مشکی کنید،یکم دیگه صبر کنید فاکتور میشید
ساینا 11 بهمن : سلام پذیرش 12 بهمن دیروز فاکتور شدم
دوگانه اسفند : سلام دوستان فکر کنم سورن دوگانه تحویلی بهمن ماه نداریم
X33cross : از کجا میشه فهمید که مجوز خورده؟
اسفند : دعوت نامه برای شما اومده ساعت چند
X33cross : از کجا میشه فهمید که مجوز خورده؟