دریافت خسارت خواب خودرو؛ رویایی که از دست می رود

 

دریافت خسارت خواب خودرو؛ رویایی که از دست می رود

 
براساس قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، در صورتی‌که خودرویی در دوره گارانتی سه بار به دلیل ایراد تکراری به نمایندگی‌های مجاز خدمات پس از فروش عرضه‌کنندگان خودرو مراجعه کند، شرکت خودروساز و واردکننده مربوطه موظف به تعویض خودرو با یک خودروی جدید است.
 
این بخش از قانون تا سال گذشته به ندرت و بسیار محدود اجرا می‌شد، منتها بررسی‌های صورت گرفته از عملکرد سال ۱۳۹۶ خودروسازان بزرگ نشان داد که قانون تعویض خودرو در صورت تکرار عیب، به تدریج در حال جا افتادن و اجرایی شدن است.
 
تعداد افرادی که از خرید خودروهای صفر کیلومتر خود ناراضی هستند، کم نیست و شنیده می‌شود که شکایت برخی از آنها به بی‌نتیجه مانده و خودروهای معیوب صفر کیلومتر در پاکینگ‌شان خاک می‌خورد.
 
با این حال قائم‌مقام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خبر از بهبود این روند داده و اعلام کرده است که طبق ارزیابی وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در سال ۱۳۹۶ دو خودروساز بزرگ به‌ویژه ایران خودرو در حد قابل توجهی نسبت به اجرای قانون تعویض خودرو اقدام کرده‌اند اما باقی خودروسازان و واردکنندگان خودرو چندان این قانون را اجرایی نمی‌کنند:
 
«بررسی‌ها نشان می‌دهد که قانون تعویض خودرو در صورت تکرار عیب خودرو در سه نوبت، علی‌رغم بی‌توجهی سایر خودروسازان و واردکنندگان خودرو، به تدریج در حال جا افتادن است و وضعیت در حد قابل توجهی بهبود یافته است. همچنین بررسی وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در سال گذشته نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۶ وضعیت پرداخت خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه نیز بهبود یافته است.»
 
طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، اگر خودرویی در دوره گارانتی به دلیل کمبود قطعه یا ناتوانی در رفع عیب بیش از دو روز کاری در نمایندگی خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو متوقف شود شرکت مربوطه ملزم به پرداخت خسارت خواب (توقف) خودرو در تعمیرگاه به مالک مربوطه است.
 
به گفته «سعید تاجیک» بررسی عملکرد سه ماهه ابتدایی امسال نشان می‌دهد که بسیاری از شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو در تامین قطعات دچار مشکل شده‌اند بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری خواب (توقف) خودرو در تعمیرگاه‌ها بیشتر شود.
 
همانطور که پیش از این هم اشاره شد، کمبود قطعات و لوازم جانبی خودرو، خدمات پس از فروش را با مشکل مواجه خواهد کرد. در این شرایط دور از ذهن نیست که تعداد زیادی از خودروها در پارکینگ و تعمیرگاه نمایندگی‌ها خاک بخورند. حالا باید دید پس از بحران گفته شده، وضعیت پرداخت خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه چه تغییری خواهد کرد؟
 
نظر شما چیست؟ آیا نمایندگی‌ها می‌توانند با شروع بحران کمبود و گران شدن قطعات به مشتریان خود خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه را بپردازند و یا اجرای قانون تعویض خودرو را ادامه دهند؟ اگر شما هم تجربه‌ای در تعویض خودرو و دریافت خسارت خواب خودرو دارید با ما در میان بگذارید و عنوان کنید که با چه مشکلاتی روبرو شدید.
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

بهرام غلامی نژاد
0


م
05:58  1401/01/23
پاسخ دادن
بهرام غلامی نژاد
0

از سال 1385 بدنبال خسارت خواب کامیونم هستم که حدود 5 ماه در تعمیرگاه ایران خودرو دیزل بعلت نبودن قطعات توقف نمود با داشتن گارانتی . اما هرچه رفتم و امدم نتیجه ای نداد دست اخر خانم تشهدی در باره پرداخت خسارت فرمودند بو پارتی بیار و بهع تگهبانی دستور دادند که مرا به شرکت راه ندهند . اما کوتاه نمی ایم .
مجبور میشدم به 110 زنگ میزدم و به همراه انها نمی توانستند از وذرود من جلوگیری کنند . واین خسارت خواب را اگر بخواهم بنویسم یک کتاب است .خواهشمندم و تمنا میکنم راهنمایی نماید.09161612017
م
05:54  1401/01/23
پاسخ دادن
بهرام غلامی نژاد
0

از سال 1385 بدنبال خسارت خواب کامیونم هستم که حدود 5 ماه در تعمیرگاه ایران خودرو دیزل بعلت نبودن قطعات توقف نمود با داشتن گارانتی . اما هرچه رفتم و امدم نتیجه ای نداد دست اخر خانم تشهدی در باره پرداخت خسارت فرمودند بو پارتی بیار و بهع تگهبانی دستور دادند که مرا به شرکت راه ندهند . اما کوتاه نمی ایم .
مجبور میشدم به 110 زنگ میزدم و به همراه انها نمی توانستند از وذرود من جلوگیری کنند . واین خسارت خواب را اگر بخواهم بنویسم یک کتاب است .خواهشمندم و تمنا میکنم راهنمایی نماید.09161612017
م
05:52  1401/01/23
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
S3 مهدی یزد : سلام من هم اذر ثبت نام کردم هنوز خبری نیست هنوز قسمت تکمیل وجه مونده
محمد : با سلام . دوستان گرامی ایشان درست میفرمایند بله ما قیمت قطعی ثبت نام کردیم و کل وجه را واریز نمودیم . شما اگر یک میلیارد و پانصد را در هر بانکی بخوابانید سود آن حدوداً 120میلیون میشود. شرکت سایپا فکر میکنه با یک مشت مردم بیسواد روبرو میباشد . تنها باید ارزش افزوده اضافه ای که در این سال اضافه شده و مبلغ اضافیه بیمه (گران شدن بیمه در این سال )پرداخت کنیم . پس لطفا نجوید بگذارید دهن سایپا . اگر قرار باشد مبلغ بیشتر از این از ما بگیرد همگی باید به وزارت صنعت و معدن شکایت کنیم.با تشکر از شما
میلاد : سلام منم وضعیت م مثل شما نمی دونم چه بگم خدا لعنتشون کنه
J4 : دوستان کسی راه پیگیری اینکه ماشین کجاست و کی میرسه رو میدونه؟؟هیشکدوم درست ج نمیدن
محمد : من شرایط شما رو دارم شاسی نشده
شاهین اتوماتیک 90 روزه : کسی از فروش فوری های دی ماه برای شاهین اتوماتیک امروز فاکتور شده؟
حسین : امان از بی عدالتی امان از عدم شفافیت امان از بلاتکلیفی امان از ...
محسن : حضوری هم رفتم امور مشتریان فریب خورده ولی باز هم به سچ پاسخی نمی دهند هیچی همینه که هست
آریسان2 : دوستان پرتابل بنده از آماده برای فاکتور رفته روی پرداخت کل وجه چرا یه مرحله رفته عقب؟ ثبتنام20فروردین هستم
J7 صادرات : امروز خداروشکر بیمه سبز شد رفت رو پلاک روند بعد شاسی خیلی سریع پیش رفت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تبدیلی رانا به 207 : امروز 14,15,16دی کسی فاکتور نشد، شاید واریزی این تاریخا اینجا نباشه ، کسی هست اطلاع بده خصوصا 14,15
پرهام : ممنون عزیزم حوصله ثبت نام ندارم،هرکی لازم باشه حرف های منو میگیره درباره افزایش قیمت ناراحتن که حق دارن ولی چیزیه که حتمیه
محسن : اونایی که سنگ پرهام رو به سینه میزنن، بهش بگن که تو سایت ثبت نام کنه که کسی به اسمش پیغام نده
مهدیا خانم : سلام.اسفند ماهی های عزیز گرونی شامل ما نیست ونخواهد شد چیزی خبر نداریین اخبار غلط به مردم نگین.پیامک تکمیل وجه همین ماه واسمون میاد به زودی همه اسفند ماهی های عزیز خوشحال میشن.دی ماهی ها وبهمان ماهی ها واسه خودشون نظر بدن کاری به اسفند ماهی ها نداشته باشن.اون پرهام هم یه دروغ گو علاف هستش شاییدم دلال ماشین باشه به حرف هاش اهمیت ندین.یا حق
207 پانا ارومیه : بین 4 تا 7 روز
خودم : مسئولین محترم تا آخرین ثبتنامی پژو پارس را تحویل دهید بعد هرکاری دوست داشتین انجام بدین این همه تحویل دادین این چنتایی باقی مانده هم روش
Farshid fx : دوستان بنده باید کم کم رفع زحمت کنم چون مثل بهار خانم دوستان خواهند گفت تو که ماشینو تحویل گرفتی دیگه اینجا چیکار میکنی و معلومه که فیک هستی. خوشبختانه هر خبری باشه الوند اینجا پیام میده ولی مشکل حضور دایمی داره و نگران از شناسایی شدن. تو گروه تلگرامی اقای افخمی رابط ایشون هستن و هم خوب راهنمایی میکنن و هم رایط ایشون هستن. امیدوارم مشکل همه حل بشه و به خودروهاشون برسن ثبت نام جدید و مجدد x33 هم میتونه یک مقدمه واسه دوستان باشه که حتما میتونه باعث خروج x33 های ثبت نامی پارسال باشه. الان میشه گفت که با طرفیت محدود در مورد همه خودروها داره روند تحویل پیش میره ولی تا صدور بخشنامه قطعی افزایش قیمت ( نطر مدیران خودرو حدود 20درصد ولی وزارت صمت حدود 10 درصد ) نمیشه انتطار تسریع در تحویل ها رو داشت . فعلا دوستان خوش شانس روی 15 روزکاری زودتر از تحویل سیستمی و دوستان بدشانس روی 15 روزکاری دیرتر از تحویل سیستمی حساب کنن ولی بعد از تعیین قیمت قطعی 15 روز رو میشه به 25 روز زودتر و دیرتر تبدیل کزد.
مهدی : سلام دوستان زنگ بزنید تعزیرات و در سامانه 111 از سایپا شکایت کنید من داخل سامانه شکایت کردم هم بهمنی ها و اسفندی ها شکایت کنند خدا لعنتشون کنه ماشین ها را بعد 14ماه هنوز مکیدن...گول این پرهام نام خاک بر سر هم را نخورید معلوم نیست چرا دروغ پراکنی می‌کنه...از مسئول این سایت توقع داریم این پرهام نام را به مراجعه قانونی معرفی کنه پوستش بکنن
شیرین : مبارک باشه پرینازخانم به شادی استفاده کنی
محمد شاهرودی : سلام 28 فرودین تکمیل وجه 24 اردیبهشت فاکتور شده 30 اردیبهشت فاکتور به امید اینکه همه دوستان سریعتر ماشین هاشون تحویل بگیرن