ویژگی‌های واشر سر سیلندر چیست؟

 

کلید اشتباه دولت در قفل صنعت خودرو

 
فشار تراکم و احتراق در سیلندر بسیار بالا است و همین موضوع سبب می‌شود تا گاز از اتاق به مجاری روغن و آب و حتی گاهی اوقات به خارج از موتور نشت یابد حالا هر چقدر هم که سطح بلوکه و سرسیلندر خودروی شما صیقلی و صاف باشد این موضوع باز هم وجود خواهد داشت.
«واشر» خصوصیات مهمی به شرح زیر دارد؛
 
ضریب حرارتی بالا: «واشر» سر سیلندر مطلوب باید دارای ضریب انتقال حرارتی بالا باشد، تا حرارت را به خوبی انتقال دهد و نسوزد.
 
تراکم پذیری: واشر باید پستی و بلندی‌های سطوح سر سیلندر و بلوکه را بپوشاند و با بستن پیچ های سر سیلندر، عمل تراکم پذیری را به خوبی انجام دهد تا نشت بندی کاملی صورت گیرد. واشر سر سیلندر از جنس مس علاوه بر تراکم پذیری، حرارت را نیز به خوبی انتقال می‌دهد، اما عیب آن، گران تمام شده قیمت واشر است.
 
ارزان بودن: چون با هر بار باز شدن سر سیلندر، واشر آن نیز تعویض می‌شود بنابراین واشرهای آزبستی به دلیل ارزان بودن و داشتن خاصیت تراکم پذیری مناسب کاربرد بیشتری دارد.
 
مقاومت در برابر فشار: امروزه بلوکه سیلندرها سبک تر و قابل انعطاف تر از قبل ساخته می‌شود. در برخی از موتورها از بلوکه و سر سیلندر آلومینیم و در بعضی دیگر از سر سیلندر آلومینیم و بلوکه چدن یا فولادی و بالعکس استفاده می‌شود.
 
موتور های یاد شده را بای متالی می‌گویند. در چنین موتور هایی به دلیل این که مقدار انبساط فولاد و آلومینیم متفاوت است، نقش واشر آب بندی اهمیت ویژه ای دارد.
 
اگر به سر سیلندر حرارت بیش از حد برسد به پیچ‌های آن فشار وارد می شود و در نتیجه واشر صدمه می بیند. بنابراین جنس واشر باید تحمل انبساط غیر همگون را نیز داشته باشد. برای آن که عمر واشرها افزایش یابد از انواع ترکیبی آن‌ها استفاده می‌شود. پیش از این از واشرهایی چون آزبستی – مسی، آزبستی – فولادی و آزبستی با حلقه‌های فولادی بسیار استفاده می‌شده است.
 
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سعید : سلام برای من هم پایین صفحه نوشته هیچ اطلاعاتی از سمت عرضه کننده ارسال نشده
محسن : ممنونم چشم آقا وحید
امینی : سلام داداش منم شرایط شما رو دارم برای من هم دعوتنامه نیومده هر وقت اومد به هم خبر بدیم
مجتبی S3 : ثبت نام آبان تمام مراحل انجام شده مدارک یک ماهه رسیده ماشین خبری نیست
تارا v4 lx : یک هفته دیگه از نمایندگی زنگ میزنن بیاید خودرو تون رو تحویل بگیرید
پیش فروش تارا : بله پارس تبدیل به تارا تحویل ۱۲تیر بود که شده ۳۱ تیر
تارا v1p : مبارک باشه . چه رنگی ؟
S5-shahrivar : کسی هست که خرید نقدی برای شهریور و مهرماه پارسال باشه که ماشین تحویل گرفته یا شاسی شده باشه ؟ ه من ندیدم کسی نقدی بوده مربوط به شهریور و مهرماه که شاسی شده باشه ظاهراً فعلا فقط اقساطی ها دارن شاسی میشن لطفا اگر با این شرایط بودید و شاسی شده یا تحویل لطفا اعلام بفرمایید
J4 : دوستان میگن j4 ها کمتر تاخیر دارن و زودتر تحویل میدن کسی این چند روزه تغییر یا تحویل داشته؟
تورج : چه رنگ بودی دوست عزیز؟ من نقره‌ای تیتانیومم فاکتور نشده فعلا
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
زهره : خب بهاریا چی
پرمیوم : مبارکتون باشه، امیدوارم که با خوشی استفاده کنید و حالشو ببرید
مهدی : ساینا دو گانه پیش فروش دی هستم تکمیل وجه 28 فروردین .امروز فاکتور شدم .امروز فاکتور شدم باز مجدد میگم امروز فاکتور شدم
حمید هایما اس5 : لطفا اطلاع بدید که نتیجه چه بود من هم به نوبه خودم میرم پیگیری میکنم
207 پاندا : خدااااااااا
207 پاندا : مردیم از انظار
تحویل اسفند ریحانه : کی می‌دونه اسفند که خرداد میاد چند واریز میکنیم لطفاً جواب بدید ؟؟؟؟
207 دستی : تکمیل وجه 21 فاکتور شد پس 18 دی چی شد جا انداختن؟؟ چرا تونوبت انجام نمیدن،ما 18 دی چرا فاکتور نمیشیم؟؟
تبدیل رانا به تی یو 3 تحویل بهمن : تا 11 دی