قوانین ساخت و استفاده از خودروهای خودران، تدوین خواهد شد

 

قوانین ساخت و استفاده از خودروهای خودران، تدوین خواهد شد

 
با نزدیک شدن به فرایند تولید خودروهای خودران، وزارت حمل و  نقل آمریکا تصمیم خود برای بازنگری در قوانین ایمنی خودروهای خودران را اعلام کرد.
 
 
در سال های اخیر  با گسترش فناوری خودروهای خودران نگرانی درباره ایمنی و کارایی این فناوری افزایش یافته است. اداره ترافیک و ایمنی آمریکا (NHTSA) در حال برنامه‌ریزی برای بازنگری در قوانین ایمنی است تا از ورود خودروهای خودران بدون فرمان، پدال و آینه به جاده‌ها جلوگیری کند.
 
این اداره اعلام کرده که قصد تغییر ملزومات و مشخصات ایمنی استاندارد خودروهای خودران دارد. وزارت حمل و نقل آمریکا پنجشنبه، سندی هشتاد صفحه‌ای به نام خودروهای خودران ۳.۰ منتشر کرد. این وزارتخانه‌ بیان کرده که در قانونگذاری جدید اداره (NHTSA) نظر مردم را درباره تغییرات پیشنهادی قوانین ایمنی خودروهای خودران و امکان استثنا قائل شدن برای مواردی که راننده در خودرو حضور دارد، جویا می‌شود.
 
وزیر حمل و نقل ایالات متحده در این مورد می‌گوید:
 
خودروهای خودران توانایی کاهش ترافیک و تصادفات جاده‌ای را دارند اما باید به نگرانی‌های موجه مردم درباره ایمنی و امنیت این خودروها توجه کرد.
 
امروزه سازندگان خودرو باید نزدیک به ۷۵ استاندارد ایمنی  رعایت کنند. بسیاری از این قوانین زمانی نوشته شده‌اند که پدیده‌ای به نام خودروهای خودران وجود نداشت.
 
سال گذشته، جنرال موتورز خواستار استثنا شدن قوانین برای تولید خودرو بدون فرمان و دیگر ابزارات کنترلی انسانی برای یک‌ ناوگان تاکسیرانی شد که در سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شود. اداره ترافیک و بزرگراه (NHTSA) درخواست جنرال موتورز را کاملا قبول نکرد اما اعلام کرده است که برنامه‌هایی برای مدرن و آسانتر کردن روند رسیدگی به درخواست‌ها دارد.
 
 
شرکت وایمو (Waymo) زیر مجموعه آلفابت اواخر امسال در آریزونا خدمات تاکسی آنلاین با خودروهای بدون راننده را شروع خواهد کرد که البته بر عکس جنرال موتورز فعلا همراه با راننده خواهد بود.
 
در مارس (فروردین) امسال یک خودروی خودران شرکت اوبر در تصادفی باعث مرگ یک رهگذر شد در حالیکه راننده اصلی مشغول تماشای ویدیو بود. پس از این حادثه اوبر تست این خودروها را متوقف کرد همچنین این حادثه باعث نتیجه گرفتن برخی متخصصان ایمنی مبنی بر قابل اعتماد نبودن این خودرو شد.
 
بازنگری بنیادی قوانین
قوانین سخت گیرانه‌ی اداره حمل و نقل امریکا (NHTSA) در سال ۲۰۱۷ به تصویب مجلس قانونگذاری رسیده است اما شانس کمی برای تایید در مجلس سنا دارد.
 
طبق گزارش رویترز اختیارات کنونی این اداره برای تعیین استاندارد های خودروهای موتوری کافی و برای تعیین قوانین ایمنی خودروهای خودران به اندازه کافی انعطاف‌پذیر هستند؛ اما خودروسازان ابراز نگرانی کرده‌اند که بازنویسی قوانین خودروهای خودران بدون راننده توسط این اداره زمان زیادی خواهد برد.
 
اداره (NHTSA) در پاسخ به این نگرانی‌ها معتقد است؛ شاید بازنگری بنیادی‌تری در دیدگاه خود در مورد استانداردهای ایمنی خودروهای خودران داشته باشد. مطابق نظر این اداره خودروهای خودران باید انعطاف‌پذیر و پاسخگو، بی طرف در تکنولوژی (tech-neutral) و عملکرد محور باشند.
 
این اداره از تولیدکنندگان می‌خواهد که آزمون‌های ایمنی مانند تست مواجهه با موانع استاندارد و موثر داشته باشند یا از شبیه‌سازی های کامپیوتری استفاده کنند. طبق قوانین آمریکا لازم نیست تستها حتما فیزیکی باشند و فقط کافی است موثر، قابل تکرار و عمومی باشند.
 
تعطیل کردن مراکز تست خودروهای خودران
 
وزارت حمل و نقل آمریکا اعلام کرده است، ۱۰ مرکز تست خودروهای خودران که در دولت اوباما طراحی شده بودند و یک مرکز در ایالت میشیگان که ترامپ سال گذشته از آن بازدید کرده و ۶۰ میلیون دلاری بودجه اختصاص داده بود، به رسمیت نمی‌شناسد. در گزارش رویترز آمده است که با توجه به افزایش روزافزون آزمایشگاه برای خودروهای خودران در محل‌های مختلف دیگر نیازی به این ده مرکز اختصاصی احساس نمی‌شد.
 
وزارتخانه‌ حمل و نقل با همکاری وزارتخانه‌های کار و بهداشت درباره تاثیر خودروهای خودران بر نیروی کار مطالعاتی خواهد داشت.
 
در گزارش وزارت حمل و نقل تاکید شده که دولت ترامپ به دنبال حذف رانندگی انسان نیست. در این گزارش آمده است که:
 
این وزارتخانه‌ به آزادی مردم در جاده احترام می‌گذارد که شامل آزادی آن‌ها در انتخاب خودرو است. ما از توانایی و آزادی شهروندان در انتخاب گزینه رانندگی مطابق با نیازها و سلایق خود حمایت خواهیم کرد.
 
 
 

منبع (source)

ZOOMIT

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , خودران






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رضا : منم ثبت نام نقدی ۲۷‌شهریورم شاسی نشدم اینا که الان شاسی شدن همه قسطی و ان تکمیل وجه نکردن اصن
علی اس۵ : سیاست کرمان موتور این هست که اونی نقدی پول داده که هیچ و اونی که قسطی خریداری چون چک دومشون نزدیک هست را شاسی میکنند که همه چک هاشونو پاس کنند
J7 مشکی : پاسخ به j7:ثبت نام تهران
لیلا : سلام کسی تونسته امروز اطلس ثبتنام کنه؟
لیلا : سلام کسی تونسته امروز اطلس ثبتنام کنه؟
21فروردین : سلام فعلا دارن اسفندرو فاکتور میکنن
پاسخ به یاشار قسمت دوم : ادامه . خب مزایا و معایب اطلس را گفتیم حالا رسیدیم به رانا پلاس ارتقایافته 1- مزایا : موتور شناخته شده و اصیل پرتوان و کم صدا و کم مصرف و کم استهلاک TU5 با حجم موتور 1600 سی سی با قدرت 105 اسب‌بخار و با گشتاور142 نیوتن‌متر و صرف سوخت ترکیبی6.9 لیتر در صد کیلومتر - دارای استاندارهای 85 گانه مثل اطلس فقط با چند آپشن بیشتر مثل کروز کنترل - پوزیشن لامپ (ساده بگم مثل دیلایت منتها در چراغهای عقب هست )- آیینه وسط الکتروکرومیک(که باعث میشه نور ماشینها در هنگام شب چشم را اذیت نکند)-ترمز های مطمِن و قابل قبول - شاسی محکم مناسب خانواده و مسافرت -صندوق جادار-طراحی پخته و هماهنگ -و مقداری تغییرات در چراغها و جلو پنجره و صفحه کیلومتر و آمپر (مثل اطلس) و سیستم مالتی پلکس . 2- معایب : فضای کم در ردیف عقب و نداشتن مانیتور . دیگه بقیه چیزها مثل نمایشگر تعوض دنده و دکمه های کنترلی روی فرمان و سنسور دنده عقب هر دو خودرو دارن . یاشار جان دیگه انتخاب با خودته میتونی اطلس بگیری میتونی یه پنجاه شصت بذاری روش رانا پلاس ارتقایافته بگیری ببین کدومش منطقی و بصرفه تره .
طاهره : سلام ببخشید من دی ماه بودم یکم اردیبهشت تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده کسی هست دی ماه باشه براش فاکتور شده باشه ممنون میشم جوابمو بدید
joni جون : هیچ اطلاعاتی از سمت عرضه کننده ارسال نشده است. بله برای منهم نوشته
S5 : من هم شهریورم دی ماه تکمیل وجه همون اول کار که ۲۰۰ دادیم دو ماه بعد جمعا شد ۶۰۰ بقیه هم دیماه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تحویل تیر ماه : نه دیگه به ما افزایش نمیخوره خیلی رفته بالا همین الانشم
تبدبل به 207 : دوستان تبدیل به 207 واریزی 13 دیماه داریم ؟ مثبت بزنین
زهره 55 : خیر حساب نمیشه
احد دوگانه دی : با سلام من تکمیل یک اردیبهشت هستم دی ماهی فعلا فاکتور نشدم.کسی امروز فاکتور شده؟
تحویل تیر ماه : سلام اقای بهادری تحویل تیرماه دعوتنامه کی میاد الان قیمت وانت 310 نظرتون بازم شرکت افزایش قیمت داره ..؟
207اتومات رضا دی : منم 23اذر فاکتور نشدم
پیش فروش دی ماه دوگانه : بله من دی ماهی هستم ومتاسفانه هنوز فاکتور نشدم
aaaaa : سلام دوستان 2 روز پیش برام از نمایندگی نصیراللهی پیام اومد مشتری گرامی جهت تکمیل فرایند ثبت نام در اسرع وقت به یکی از شعب نمایندگی نصیراللهی مراحعه کنید میشه یگید برا چی میخوان؟؟ لطفا جواب بدید
207 اتو تکمیل 28 آذر ساری : ظاهرا فقط سفید داره فاکتور میشه. و 207 اتو مشکی سقف فلز طرح عادی تا 20 آذز فاکتور شدن. اینجور که از شواهد و اعلان دوستان برمیاد. نکته جالب اینکه پیج حواله هیچ فاکتوری از 207 های اتومات سقف فلز نمیزاره. دریغ از یه دونه. نمیدونیم جریان چیه واقعا
اتومات دی مشکی : سلام منم 30 آذر تکمیل وجه کردم ولی هنوز خبری نیست